Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Dortmund vinder

    63 70.00%
  • Uafgjort

    20 22.22%
  • FCK vinder

    7 7.78%
Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567
Viser resultater 91 til 100 af 100

Emner: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Som jeg svarede tidligere:


    Og, hverken Brugge eller Torino er hold, der er på det niveau, som Dortmund og de øvrige eksempler (Man. United, Atletico Madrid, Ajax, Porto, osv.) er på, uagtet resultaterne.
    Kan du lave en lignende sammenligning kun med udebanekampe hvor du også inkluderer PSV udebanekampen? Det virker som en mere fair sammenligning sat op mod den første du lavede.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Kan du lave en lignende sammenligning kun med udebanekampe hvor du også inkluderer PSV udebanekampen? Det virker som en mere fair sammenligning sat op mod den første du lavede.
    Jeg vil ikke inkludere PSV-kampene, bl.a. fordi de har lavere rangering end FCK på UEFAs klubrangliste.

    Men jeg vil gerne opdele i hhv. hjemme- og udekampe:

    Average, FCK home (under Ståle)*:
    - xG: 1,46
    - xGC: 1,63
    - Skud/skud på mål: 12,3/3,5
    - Modstander skud/skud på mål: 16,8/5,8
    - Possession: 42,4/57,6
    - Afleveringsnøjagtighed - FCK: 360/431 - 83,5%
    - Afleveringsnøjagtighed - Modstander: 471/556 - 84,7%

    Average, FCK away (under Ståle)* **:
    - xG: 0,64
    - xGC: 1,68
    - Skud/Skud på mål: 7,2/2
    - Modstander skud/skud på mål: 18,2/7,8
    - Possession: 41,9%/58,1%
    - Afleveringsnøjagtighed - FCK: 354/416 - 85,1%
    - Afleveringsnøjagtighed - Modstander: 493/581 - 84,9%

    *) har en kamp, der endte i forlænget spilletid
    **) har to dømte straffespark imod i denne gruppering.

    BVB vs. FCK (3-0):
    - xG: 0,35
    - xGC: 2,5
    - Skud/skud på mål: 5/2
    - Modstander skud/skud på mål: 14/4
    - Possession: 37,3% / 62,6%
    - Afleveringsnøjagtighed - FCK: 315/377 - 83,6%
    - Afleveringsnøjagtighed - BVB: 588/661 - 89%

    Hvis vi laver den samme sammenligning som før, men blot kigger på tidligere kampe på udebane, ser vi at FCK i Dortmund-kampen:
    - kommer frem til et lavere xG
    - tillader modstanderne at komme frem til et større xG
    - afslutter færre gange, men med samme antal skud inden for målrammen
    - tillader færre skud og skud på mål imod
    - har lavere boldbesiddelse
    - har færre afleveringer, færre succesfulde afleveringer og lavere afleveringsnøjagtighed
    - tillader modstanderen at have flere afleveringer, flere succesfulde afleveringer og højere afleveringsnøjagtighed
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg vil ikke inkludere PSV-kampene, bl.a. fordi de har lavere rangering end FCK på UEFAs klubrangliste.

    Men jeg vil gerne opdele i hhv. hjemme- og udekampe:

    Average, FCK home (under Ståle)*:
    - xG: 1,46
    - xGC: 1,63
    - Skud/skud på mål: 12,3/3,5
    - Modstander skud/skud på mål: 16,8/5,8
    - Possession: 42,4/57,6
    - Afleveringsnøjagtighed - FCK: 360/431 - 83,5%
    - Afleveringsnøjagtighed - Modstander: 471/556 - 84,7%

    Average, FCK away (under Ståle)* **:
    - xG: 0,64
    - xGC: 1,68
    - Skud/Skud på mål: 7,2/2
    - Modstander skud/skud på mål: 18,2/7,8
    - Possession: 41,9%/58,1%
    - Afleveringsnøjagtighed - FCK: 354/416 - 85,1%
    - Afleveringsnøjagtighed - Modstander: 493/581 - 84,9%

    *) har en kamp, der endte i forlænget spilletid
    **) har to dømte straffespark imod i denne gruppering.

    BVB vs. FCK (3-0):
    - xG: 0,35
    - xGC: 2,5
    - Skud/skud på mål: 5/2
    - Modstander skud/skud på mål: 14/4
    - Possession: 37,3% / 62,6%
    - Afleveringsnøjagtighed - FCK: 315/377 - 83,6%
    - Afleveringsnøjagtighed - BVB: 588/661 - 89%

    Hvis vi laver den samme sammenligning som før, men blot kigger på tidligere kampe på udebane, ser vi at FCK i Dortmund-kampen:
    - kommer frem til et lavere xG
    - tillader modstanderne at komme frem til et større xG
    - afslutter færre gange, men med samme antal skud inden for målrammen
    - tillader færre skud og skud på mål imod
    - har lavere boldbesiddelse
    - har færre afleveringer, færre succesfulde afleveringer og lavere afleveringsnøjagtighed
    - tillader modstanderen at have flere afleveringer, flere succesfulde afleveringer og højere afleveringsnøjagtighed
    Mange tak for det :)

    Jeg forstår dog ikke hvorfor PSV ikke må komme med. De ligger lavere end os på ranglisten, men ellers er niveauet vel nogenlunde omkring Ajax, Atalanta og Porto som er i Ståles pulje. Atalanta var i øvrigt et godt stykke under FCK da vi mødte dem i 2018, så hvis det udelukkende handler om ranglisten bør de vel ikke tælle med heller, eller hvad?

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    De seneste 5 år har PSV kun formået at kvalificere sig til Champions League én gang, og der endte de sidst i deres gruppe.

    Porto, Atalanta, Ajax og Atletico Madrid har til gengæld været med i Champions League flere gange i samme periode, og er nået frem til kvart- og semifinaler i den bedste klubturnering undervejs. PSV er bare et niveau under de hold. Også målt på økonomi.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    33

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Kan vi ikke blive enige om herinde, at grunden til at det sejler i FCK er manglen på ham her?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...orm-forbedring

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Kan vi ikke blive enige om herinde, at grunden til at det sejler i FCK er manglen på ham her?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...orm-forbedring
    Det tidsmæssige sammenfald mellem hans afgang og vores manglende evne til at forsvare er i hvert fald påfaldende. Når det er sagt, sejlede det også defensivt i perioder af hans tid i FCK, men det er da interessant, at den, i al væsentlighed, samme trup, der blev mestre på baggrund af en stærk defensiv, over en sommerpause mister evnen til at forsvare.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Kan vi ikke blive enige om herinde, at grunden til at det sejler i FCK er manglen på ham her?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...orm-forbedring
    Nej det kan vi nok ikke. Det kan sagtens spille en rolle, men jeg tror lige så meget, at det skyldes flere andre omstændigheder f.eks. en lidt anden formation på midten, noget mentalitet som ikke er på plads m.m.
    Hvis det bare er ham som mangler, så kan problemet trods alt løses rimelig nemt ved at hente en anden defensiv dygtig assistent ind.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    De seneste 5 år har PSV kun formået at kvalificere sig til Champions League én gang, og der endte de sidst i deres gruppe.

    Porto, Atalanta, Ajax og Atletico Madrid har til gengæld været med i Champions League flere gange i samme periode, og er nået frem til kvart- og semifinaler i den bedste klubturnering undervejs. PSV er bare et niveau under de hold. Også målt på økonomi.
    Det her er problemet med cherrypicking af data. Den ene gruppe vælges kun de relativ gode resultater, i den anden er der reelt for få data (1 lodtrækning) til at det kan bruges til noget. Jess kan kun møde de hold han nu engang trækker. Det er klart ikke bedre end under ståle endnu, men det er altså ikke tydeligt at et 0-3 nederlag til dortmund kan bruges som bevis for at Jess ikke har niveau til europa. Hvem sagde Aberdeen?

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det her er problemet med cherrypicking af data. Den ene gruppe vælges kun de relativ gode resultater, i den anden er der reelt for få data (1 lodtrækning) til at det kan bruges til noget.
    Selvfølgelig er der selektering af data. Men at kalde det for cherry-picking og at kun vælge de relativt gode resultater, det er altså useriøst. Tidligere i tråden beder du mig medtage nederlagene til Brugge og Torino på hhv. 0-4 og 1-5. Men hvis jeg skal tage nederlaget til Brugge med, skal jeg også tage 4-0 sejren i Parken i 2016, samt sejren i Belgien to måneder senere. De data er ikke med, fordi Brugge er ikke et af Europas storhold. Ligesom Torino heller ikke er et af Europas storhold, ellers havde de spillet med i Europa flere gange siden da, end den ene gang hvor de i 19/20 sæsonen ryger ud i EL-kvalen.

    Hvis jeg kun var interesseret i at ville vælge de relativt gode resultater, kunne jeg have taget begge Celtic-kampe (2020) med, eller kampene mod Slavia Prag (2018), Dynamo Kyiv (2019) eller Zenit St. Petersburg (2018) med. Det har jeg ikke, selv om jeg kunne vælge dem, da 3 ud af de 4 hold havde højere seedning end FCK, da vi mødte dem. Og jeg vil altså gerne påstå, at PSV er i samme lag som de 4 hold.

    Og samtidigt argumentere for at Ajax, der spillede Europa League finale det år, vi mødte dem, Atletico Madrid, der vandt Europa League det år, vi mødte dem, Atalanta, der udover at vinde bronze i Serie A den sæson vi mødte dem, har spillet CL gentagne gange og er gået videre til europæisk forår hver gang, og Porto, der er en fast bestanddel af de hold, der går videre fra gruppespillet i CL og fra tid til anden spiller kvartfinale, bare er på en højere hylde end hold som PSV, Slavia Prag, Zenit og Dynamo Kyiv.

    Og hvis jeg var interesseret i at udstille Thorup som en dårlig træner via cherry-picking af data, så havde jeg også kunne finde argumenter for at medregne 0-4 nedsablingen hjemme mod PSV.

    Men du har ret i at man ikke kan bruge det til at stå og sige på baggrund af en enkelt kamp, at Jess ikke har niveau til Europa. Og det er heller ikke det, jeg siger. Men jeg kan godt, med de tilgængelige data, stå og sige, at holdet under Thorup i Dortmund-kampen præsterede under det niveau, man så mod andre storhold under Ståle. Ligesom man i den anden tråd kan se ud fra data, at holdet under Thorup i Sevilla-hjemmekampen præsterede bedre ift. at tillade store chancer imod sig end hvad man har set mod andre storhold under Ståle.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Så er straffen for Dortmundkampen landet og vi modtager en bøde på 300.000 kroner og en betinget straf i form af fratagelse af udebaneafsnit. Dortmund straffes ligeledes med en bøde på 300.000 kroner samt også en betinget straf i form af fratagelse af 6000 hjemmebanepladser.
    Dermed tager UEFA sig ikke af, at tilfældige fans bliver overfaldet (eller hvem der starter balladen), hvilket trods alt må give ro i maven - så bliver vi heller ikke straffet for de vel næsten uundgåelige hævnaktioner.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  2. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  3. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •