Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: FCK og HSV?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    FCK og HSV?

    Undskyld hvis dette har været debateret tidligere, så kan Debatredaktionen bare sletteog sende mig en PM med et link ;)

    Ovenpå de sidste 24-36 timers historier om Brøndby og Dortmund som, naturligvis, overskygger vores egen relation til HSV for de mere ekstreme fangrupper, har et gammelt spørgsmål presset sig på i mit hoved.

    Jeg orker ikke at hakke på, og diskutere, Brøndby og deres fjollede ultras mere, så jeg vil hellere prøve at forstår hvor vi selv har en sådan relation på det ekstreme niveau.

    Udover at jeg, som mange andre, synes det er ret bøvet med de her klub-sammenslutninger, primært til gavn for slagsbrødre, så fatter jeg på ingen måde at vi har en relation til HSV? Hvor kommer den fra?

    Jeg sad i Parken i 2005, godt nok på Øvre C, da Messias gav et meget ufortjent straffe til HSV i overtiden, og udover at vores videre avancement blev taget fra os, så løb van der Vaart ud mod os med en tyssende finger. Hvordan er det lige at dette er endt med at blive vores "brødre"? Jeg har aldrig forstået det, omend det har været en "sandhed" i en del år. Havde vi en relation inden? Kom den efter? fra folk der ikke husker?

    Derudover, opfør Jer nu som om I går til fodbold for at nyde det; bolden og det sociale. Jeg glæder mig inderligt til Sevilla away og jeg vil godt nok være træls hvis jeg skal være vidende til historier som dem der har udspillet sig i Dortmund - uanset om de udspringer fra den ene eller den anden baggård, om de er på stadion eller i garderne.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: FCK og HSV?

    Der snakkes lidt om det her: https://youtu.be/rcMzeGrusGE?t=695.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: FCK og HSV?

    Spændende hvor meget HSV vi får se på tribunen fremover: https://twitter.com/jacoblauesen/sta...ERf94GdMNtlJPg

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: FCK og HSV?

    Spændende at se om FCK tør tage opgøret med UC/Sektion 12 efter en lang periode hvor der øjensynligt har været fred og FCK har holdt hånden under dem.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: FCK og HSV?

    https://www.fck.dk/nyhed/parken-spor...kal-stoppes-nu

    Klubben kan så starte med at fortælle, hvad den helt konkret selv gør ved vores egne sinker. Det er et godt sted at starte. I stedet skriver den meget ukonkret,

    fanmiljøet skal gøre deres
    Med mindre man mener, at UC skal afbryde "samarbejdet" med HSV og Hamburg Riot Crew og hvem der ellers tropper op, når der er udsigt til ballade.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK og HSV?

    Der bliver virkelig danset om den varme grød i disse dage. Der er jo flere helt konkrete ting, mange almindelige tilhængere har undret sig over i årevis, hvis ikke årtier:

    At der ikke bliver grebet ind over for maskering og de meterhøje bannere på første række. Begge dele har det ene formål at gøre det muligt for voldsparate at opretholde anonymiteten.

    Er det en oplagt opgave for frivillige bamsevagter at konfrontere hooligans på tribunen? Nej. Vil det være et brud med den konfliktnedtrappende og tilbageholdende linje, politiet indførte for adskillige år siden, hvis de skal håndhæve maskeringsforbuddet (og andre ulovligheder) på stadion? Uden tvivl. Men man burde i det mindste være ærlig nok til at sige, at man ikke aner, hvad man skal stille op med problemet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: FCK og HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    At der ikke bliver grebet ind over for maskering og de meterhøje bannere på første række.
    Jeg er næsten 100% sikker på, at det er en del af strategien. Hvis man anholder folk på tribunen eller lige foran tribunen, vil det i 99 ud af 100 gange aktivere endnu flere sinker, som vil forsøge at befri deres ven, eller på anden vis eskalere situationen.

    I Dortmund blev en af vores hools fanget på den forkerte side af politiet efter, at der var skudt/kastet med fyrværkeri fra venstre side (den anden gang). Han rakte hænderne i vejret som tegn på overgivelse, men fik, så vidt vi kunne se, lov til at løbe tilbage til vores tribune. Det havde været nemt at føre ham væk, men det gjorde de ikke. Strategien er helt sikkert, at man håber på at fange ham på overvågningen og handle derefter. Han var i øvrigt umaskeret.

    I forlængelse af den strategi er det jo latterligt at bede os almindelige, fredlige, fans udøve selvjustits, og hvad man ellers læser.

    Agerholm skal være velkommen på Sektionen til næste Derby. Så kan han gå rundt og skælde UC og deres lysdrenge ud. Jeg filmer.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: FCK og HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser
    Spændende at se om FCK tør tage opgøret med UC/Sektion 12 efter en lang periode hvor der øjensynligt har været fred og FCK har holdt hånden under dem.
    Spændende? Javist, det ville da være dejligt, hvis de/vi turde, men jeg vil se det, før jeg tror det :-(
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: FCK og HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Der snakkes lidt om det her: https://youtu.be/rcMzeGrusGE?t=695.
    Tak - og for de dovne, der ikke umiddelbart tør trykke på links fra Kenney fordi de regner med (som jeg) at blive ramt af skarpe sandheder omkring tingenes tilstand lige pt, kommer her et kort udtræk af video-sekvensen: Venskabet stammer rigtigt nok (iflg.) videoen fra vores kampe tilbage i 2005 mod HSV. Vi fik hjælp til at få nogle "materialer" med på stadion dernede, og vi hjalp dem efterfølgende i Parken. Det udviklede sig til et venskab, der over årene er blevet tættere. Fangrupperingerne følger hinanden og disses kampe tæt.
    "Tro kan flytte dværge."

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: FCK og HSV?

    Okay, så hele venskabet opstod af en dobbelt forglemmelse, genialt.

    Til en start kunne der jo bruges tiden og energien med at have personlige billetter, om ikke andet så til Dortmund-kampen hjemme.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: FCK og HSV?

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Tak - og for de dovne, der ikke umiddelbart tør trykke på links fra Kenney fordi de regner med (som jeg) at blive ramt af skarpe sandheder omkring tingenes tilstand lige pt, kommer her et kort udtræk af video-sekvensen: Venskabet stammer rigtigt nok (iflg.) videoen fra vores kampe tilbage i 2005 mod HSV. Vi fik hjælp til at få nogle "materialer" med på stadion dernede, og vi hjalp dem efterfølgende i Parken. Det udviklede sig til et venskab, der over årene er blevet tættere. Fangrupperingerne følger hinanden og disses kampe tæt.
    Ja, man får helt tårer i øjnene. At man "følger" hinanden, og at man hjælper sine modstanderes fans til en god oplevelse, kan ingen have noget i mod. Men når vi igen og igen ser, hvordan tysken tilkaldes, når der er ballade i luften, så tørrer tårerne ud. Og hvis "venskabet" inkluderer Hamburg SV Riot Crew så glem alt om blot et godt kammeratskab og hjælp til den gode stemning. De er hardcore ballademagere og slagsbrødre, som kun møder op, når der skal deles håndmadder, og det der er værre, ud.

    Det bliver et blodbad, når Dortmund kommer på besøg og til næste Derby. Jeg er ikke i tvivl om, at der skal byttes big time.

    Ps. Nemt at gætte, hvem den tilslørede i klippet er;-)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •