Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 41

Emner: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Det virker som om at der er noget "galt med" Kjetil Knutsen. Han nævnes rask væk i forbindelse med de fleste ledige mindre trænerposter i England, men det er som om det aldrig bliver til andet end, at han er et navn på en liste. Han maner heller aldrig rigtig nogle rygter til jorden, hvor han siger at han ikke ønsker at forlade Bodø. Hvordan kan det være? Han er da et af de hotteste skandinaviske trænernavne pt, hvorfor rykker han ikke videre?

    Og så som en sidenote, når nu vi snakker norske trænere: hvordan spiller Ole Gunnar Solskjær og er han dygtig? Har slet ikke fulgt ham i United, så har intet indblik i hans stil og niveau.

    Han kan lide af den samme syge, som en anden norsk træner med fantastiske evner, nemlig Niels Arne Eggen. På trods af hans imponerende resultater med Rosenborg, så valgte han heller aldrig at tage videre, på trods af masser af lukrative tilbud. Eggen var, faktisk lidt som Flemming Pedersen i FCN, en særlig størrelse, der fungerede bedst i en bestemt klub, og var bedøvende ligeglad med penge og storhed.

    Ser man Kjetil Knutsens karriere, så lugter det lidt af, at det er der vi skal hen. Jeg ved, at han altid har været betragtet som en voldsomt talent i Norge, men på trods af det, så var han i mange år tilfreds som assistenttræner og teoretiker i fodboldforbundet. Bodø/Glimt er jo hans eneste cheftrænerstilling.

    Jeg vil selv rigtig gerne have Knutsen, det ville jeg allerede da Ståle røg, men jeg tror det kan blive en udfordring at hente ham, da han ikke nødvendigvis har ambitionen om mere, end det han har nu.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Jeg kunne godt tænke mig, at vi henter en international toptræner, da Bo Svensson vel er urealistisk og der ikke er nogen oplagte andre danske emner. Der er masser af ledige trænere derude.

    Ole Gunnar Solskjær
    Frank de Boer
    Andres Villas-Boas
    Claudio Ranieri
    Jürgen Klinsmann
    Marcelo Bielsa
    Rafa Benitez
    Roy Hodgson
    Domenico Tedesco (tidl. stor succes i Loko. Moskva)
    Paulo Sousa (tidl. stor succes med Videoton, M. Tel Aviv og Basel)

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Tak for inputs omkring Solskjær og Knutsen.

    Mht til Solskjær, så må jeg indrømme at det lyder alarmerende, hvis han hører til den handlingslammede og taktikløse trænertüpe. Dét har vi rigeligt med hyr med lige pt. Dét vi har brug for er faglighed og ergærrighed. Knutsen kunne godt være det, men spændende at se om han nogensinde skifter videre. Måske han skal kurtiseres over længere tid, så han føler set, grundigt scoutet og at han får den tillid han har brug for.

    Vigtigst af alt skal vi ikke bare hive et stort navn ind, alene pga. navnet. Det skal trænerevnerne, der afgør det.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig, at vi henter en international toptræner, da Bo Svensson vel er urealistisk og der ikke er nogen oplagte andre danske emner. Der er masser af ledige trænere derude.

    Ole Gunnar Solskjær
    Frank de Boer
    Andres Villas-Boas
    Claudio Ranieri
    Jürgen Klinsmann
    Marcelo Bielsa
    Rafa Benitez
    Roy Hodgson
    Domenico Tedesco (tidl. stor succes i Loko. Moskva)
    Paulo Sousa (tidl. stor succes med Videoton, M. Tel Aviv og Basel)
    Det lyder jo flot, men tror bare ikke det er vejen frem. Har en lidt dårlig fornemmelse med at gå ned af den vej.

    Måske også derfor jeg har været så skizo i forhold til at fyre Jess. Løsningen ligger ikke lige for.

    Bo Svensson virker vildt spændende, men som andre også nævner, er den nok urealistisk.

    Jess skal ud, men et kig på FCM viser at det ikke nødvendigvis er lykken. På den korte bane. Man skal nok passe på med at tro på mirakler i starten.

    Af en eller anden syret årsag, hælder jeg lidt til en eller anden form for kombi mellem Neestrup og Hjalte. De har da hjertet med og kender klub og liga.

    Omvendt erkender jeg også at det lyder ret uholdbart….

    Den er sgu svær,

    Zan

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Tak for inputs omkring Solskjær og Knutsen.

    Mht til Solskjær, så må jeg indrømme at det lyder alarmerende, hvis han hører til den handlingslammede og taktikløse trænertüpe. Dét har vi rigeligt med hyr med lige pt. Dét vi har brug for er faglighed og ergærrighed. Knutsen kunne godt være det, men spændende at se om han nogensinde skifter videre. Måske han skal kurtiseres over længere tid, så han føler set, grundigt scoutet og at han får den tillid han har brug for.

    Vigtigst af alt skal vi ikke bare hive et stort navn ind, alene pga. navnet. Det skal trænerevnerne, der afgør det.
    Jeg ved, at Knutsen forlanger ret store beføjelser omkring taktik, talentudvikling og indkøb. Han er ikke manager-typen, men har er bestemt heller ikke en jysk flødebolle af en mellemleder fra Herning. Henter man Knutsen, får vi en Niels Arne Eggen-type ind i klubben. Det tror jeg personligt vil være genialt, og jeg tror vi ser indikationer på om det er den vej man vil gå, når den nye strategi præsenteres.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig, at vi henter en international toptræner, da Bo Svensson vel er urealistisk og der ikke er nogen oplagte andre danske emner. Der er masser af ledige trænere derude.

    Ole Gunnar Solskjær
    Frank de Boer
    Andres Villas-Boas
    Claudio Ranieri
    Jürgen Klinsmann
    Marcelo Bielsa
    Rafa Benitez
    Roy Hodgson
    Domenico Tedesco (tidl. stor succes i Loko. Moskva)
    Paulo Sousa (tidl. stor succes med Videoton, M. Tel Aviv og Basel)
    Det fine navne, men jeg syntes det er urealistisk.

    Husk på, hvis vi skal have et semi stort træner navn, så vil vedkommende formentlig også kræve et stort budget, til selv at købe de spillere de ønsker. vi taler måske 100-200 mill. Det tror jeg simpelthen ikke ledelsen i vores klub er klar til.

    Jeg ønsker stadig vi henter en international træner, men så bliver det et træner talent på vej frem, som muligvis selv har et netværk af unge talenter han måske kan lokke til klubben. Det er nok den vej jeg ser som er mere realistisk scenarie.

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Skide Kylling og Skide Ælling!

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Mads Davidsen ind som sportsdirektør. Lige flyttet hjem til Danmark af familiemæssige årsager

    Hjalte eller Neestrup som træner indtil Mads har fået styr på forretningen. Hvis de har bevist sig så kan de fortsætte og ellers må Mads ud og hente et navn som passer til strategien.
    - Torben

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Davidsen? Altså ham Brøndby-manden, der reelt kun har erfaring fra fodboldmæssige ulande? Jeg kan slet ikke se, hvad han skulle i FC København, hvor arbejdet ikke primært består i at lære lokale spillere offsidereglen og hente afdankede udlændinge ind på guldrandede korttidskontrakter :-)
    HIC SUNT LEONES


  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Davidsen? Altså ham Brøndby-manden, der reelt kun har erfaring fra fodboldmæssige ulande? Jeg kan slet ikke se, hvad han skulle i FC København, hvor arbejdet ikke primært består i at lære lokale spillere offsidereglen og hente afdankede udlændinge ind på guldrandede korttidskontrakter :-)
    Virker Mads Davidsen ikke mest af alt som fodboldverdenens svar på Frank Abagnale? Og så med helt absurd hår oven i...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Hvis han er til at lokke væk fra Premier League, ville Brian Riemer være oplagt som træner. Kender klubben indefra, har været assistent for Ståle og er god til talenter.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Hvis han er til at lokke væk fra Premier League, ville Brian Riemer være oplagt som træner. Kender klubben indefra, har været assistent for Ståle og er god til talenter.
    Men der er endnu en "dark horse" I det her, hvem fanden gider opgive et fedt job for det galehus FCK efterhånden har udviklet sig til? Ja, man får lidt nederlag i CL på CV'et, men nøj et oprydningsarbejde man skal på. Med kort lunte hos fans, fans og måske ledelse :)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Med kort lunte hos fans, fans og måske ledelse :)
    Mange fans.. ;-)

    Men jeg tror, hånden på hjertet, at en ny sportslig ledelse (træner OG sportsdirektør) kan få rigtig meget goodwill og opbakning fra fans' side fra start af, hvis man allerede fra dag 1:
    1) Er klar i spyttet
    2) Har en ambitiøs, men realistisk plan
    3) Er ærlig omkring hvor lang tid, der skal til for at realisere den
    4) Ikke taler fans og/eller presse efter munden

    Da vi hentede Ståle hjem i 2013 efter fyringen af Ariël Jacobs, og han selv skulle i gang med et oprydningsarbejde efter CV, var han efter den første sejr i Viborg henne og sige ærligt til de medrejsende fans, at det ville blive en svær sæson, og at det var vigtigt at man stod sammen, især i de svære perioder. Det træk gav ham nok en stor mængde goodwill og lang snor, udover det, han allerede havde i forvejen fra sin første periode i klubben.

    Jeg synes selv, det har været svært at give Thorup lang snor fra start, fordi han har været så udfordret i at kommunikere, hvad han gerne vil. Det, kombineret med al den hemmelighedskræmmeri, han har indført, med først at annoncere kamptruppen på selve kampdagen, at ikke ville angive hvilken formation, holdet stillede op i, osv., det har bare ikke hjulpet på tingene. Det har bare givet et indtryk af en mand uden en plan. Og det er bare ikke det, jeg forbinder med et stærkt FCK.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Hvis han er til at lokke væk fra Premier League, ville Brian Riemer være oplagt som træner. Kender klubben indefra, har været assistent for Ståle og er god til talenter.
    Han er jo på papiret en oplagt kandidat, hvis fyringen kommer. Både mht historikken men også fordi Thomas Frank bl.a. har udtalt, at Riemer er klar til et cheftrænerjob.

    Personligt er jeg ikke sikker på, at han vil være en ret god løsning. Umiddelbart tænker jeg, at der skal en stærk personlighed til og at det skal være en, som spillerne fra dag 1 respekterer. Riemer er for mig en helt klassisk assistent. En flink og godmodig fyr som arbejder godt med talenter. Han virker ikke som en, der f.eks. kan sætte Vavro på plads, når denne ikke tager en opvarmning i pausen seriøs i Odense. Riemer har måske det faglige på plads (Brentford spiller forøvrigt helt andet system end os), men jeg tvivler på, at han har den pondus som skal til.

    Jeg er måske gammeldags, men jeg føler at der er brug for en karakter ala Ståle, Hodgson eller måske nærmere Backe, som ikke nødvendigvis råbte højt, men som der bare var respekt omkring. Jeg er bange for, at Riemer ender som en ny Thorup, hvorom der ikke er nok respekt. Er han ikke mere en FCN-træner end en FCK-træner?

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hvem kunne være mulige afløsere for PC og Jess - drøm løs ....

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er måske gammeldags, men jeg føler at der er brug for en karakter ala Ståle, Hodgson eller måske nærmere Backe, som ikke nødvendigvis råbte højt, men som der bare var respekt omkring. Jeg er bange for, at Riemer ender som en ny Thorup, hvorom der ikke er nok respekt. Er han ikke mere en FCN-træner end en FCK-træner?
    Enig

    Jeg håber ikke det bliver Riemer. Respekt for hans som assistent, men sådan som ser det har vi brug for en Hodgeson type (Dog med en klar spilfilosofi omkring offensiv tilgang til spillet) som har kan skabe respekt om sig egen karakter.

    Hvis vi lægger Ståle+JT årene sammen (4 år) så har det spillemæssigt/udtrykket på banen været meget slemt. Der har været perioder som sidste år, hvor Daramy var på Toppen og vi ødelagde alle i Suppen ca. (10 kampe), hvor vi troede vi havde fundet det spillemæssige udtryk, men vi kom hurtigt ned på jorden igen.

    Jeg mener virkelig vi har brug for nogen "udefra" spørgsmålet er om vores bestyrelse/ledelse tør det, eller om de går efter det "Sikre valg" og vælger en Dansk træner de kan "kontroller" uden alt for meget brok.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 02.11.11, 13:42
  2. Mulige afløsere for Lars Jacobsen
    By madebysoren in forum De korte linier
    Svar: 324
    Sidste Meddelelse: 20.10.07, 13:40
  3. Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 16.01.04, 19:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •