Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    12 14.81%
  • Uafgjort

    8 9.88%
  • Sevilla vinder

    61 75.31%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 70 af 70

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Jeg sad med en underlig fornemmelse efter kampen i går. På den ene side var jeg tilfreds med et point, i en svær CL-kamp, hvor vi var overmatchet individuelt, og hvor spillerne kæmpede flot i defensiven. På den led var alt OK og med andre taktiske greb kunne det sagtens være gået hen og blevet det samme optimale resultat, fordi CL er svært for os.

    På den anden side, så sad jeg med en fornemmelse af, at vi aldrig spillede for at vinde kampen og fokus fra klubbens side mere handlede om at undgå en røvfuld og en 'tur i pressen'. På den forreste del af banen stillede vi med to 6'ere, tre 8'ere, samt Mo, der på forunderlig vis insisterer på at være gratist. Vi havde fravalgt angribere og linkup -spillere, vi havde lang vej op til områder, hvor der kunne ske noget.

    Spillertype-mæssigt var der valgt spillere, hvis gennemgående og tydelige kvalitet var en enorm løbevillighed - fraregnet Mo. Det nærmeste jeg kommer et lignende defensivt udgangspunkt i tidligere CL-turneringer var 2006/07-holdet. Med en bundsolid løbestærk midtbane - men vi spillede for at vinde og vi havde stadig på højt niveau en reel angriber og en linkup i Grønkjær. Vi truede reelt, vi havde spillere der kunne skabe noget, vi fik muligheder, som vi havde spillere, der kunne gribe.

    I går talte JT om at gribe muligheder, der aldrig opstod, til spillere der ikke var der. Jeg sad med en fornemmelse af, at vi stort set ikke prøvede, og det var heller ikke målet med kampen - målet var at skærme klubben mod mere kritik ved et nederlag. Det var den mest blodfattige CL-indsats, jeg kan huske på hjemmebane.

    Vi spiller selvfølgelig for at vinde, men vi stiller ikke op (opstilling) for at vinde, det har jeg meget svært ved at acceptere. Indsatsen og opstillingen i går, håber jeg ikke, er et udtryk for, hvordan vi vil gribe de sidste kampe an. I CL vil vi maks. få et point mere på den måde og hvad værre er, så vil vi have deltaget i turneringen uden at stille op for at vinde. I SL rækker den tilgang til ingenting. Der skal vi kunne, ville og stille op med offensiv firepower. Et offensivt udtryk, med offensive spiller, angribere og viljen til at vise, at vi er Skandinaviens flagskib. Det synes jeg ikke, at der var noget af i går - kun på tribunen.

    Det mest underlige i går var, at jeg sad med en uengageret fornemmelse og havde svært at fange fornemmelsen af indlevelse og udbrud - jeg var halvt koblet ud. Vandt vi, havde vi pengene til at fyre JT, tabte vi røg han nok alligevel, og så endte det såmænd uafgjort :-)

    Jeg tvivler på, at klubben bliver bedre, hvis kun JT ryger. Det er galt på samtlige niveauer i klubben. Jeg ser klubben som et gigantiske færdselsuheld, der kun lige er begyndt. Et færdselsuheld, som insisterer på at udvikle sig og køre helt færdigt. Så i dag sidder jeg med en fornemmelse, at de mange mennesker, på centrale placeringer, der insisterer på at være dygtige, egenrådige og insisterende, de må køre færdselsuheldet' færdigt. Når det er færdigt, må man kigge på resterne, se hvad der er tilbage og begynde stille og roligt at bygge op igen.

    Det er underligt at være så distanceret ift. klubben, som jeg forsvarer og har forsvaret i hele dens levetid, uanset hvad der er sket. Sidde og være så desillusioneret over projektet, Jyderne, Seier, PC, WK, JT – hele det selvudnævnte dream team - som efterhånden har taget alt, hvad FCK repræsenterede og omgjort det til provinsens ligegyldige middelmådighed. Der bliver formentlig meget søndags bold i kassen denne sæson.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 15.09.22 kl. 14:51
    Goldbæks Højrefod


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig. Det var en rigtig fornuftig kamp, som vi med lidt held og dygtighed kan vinde. Og som du nævner, så er Sevilla måske i krise, men navnemæssigt et rigtig godt hold. Isco er en utrolig spiller, Delaney er vores hedeste drøm, og de skifter Dolberg ind, som nærmest er vores drømmeangriber. Læg dertil Lamela, Rakitic, Telles osv

    Ud fra vores situation pt spillemæssigt og trupmæssigt, så er det ret godt gået med et fortjent point
    Jeg syntes nu ikke folk er specielt hårde. Der bliver jo bare opridset det åbenlyse som de fleste vidste i forvejen på vej ind til denne kamp. Jeg var inde og se kampen og pånær 15-20 min i første halvleg så var det en virkelig dårlig kamp at være vidne til.

    Men personligt forventet jeg ikke mere af holdet. JT havde jo absolut intet offensivt skyts at smide ind. Jeg forventet en forsvarskamp inden kampen gik gang og det blev det til.

    Så intet overrasket mig. Det vigtigste var vel at vi kom på tavlen i CL og undgik en øretæve. Jeg tror ikke vi får flere point i CL, Mission accomplished.

    Den største test kommer mod FCM og ligaen nu.
    Sidst redigeret af EraZ : 15.09.22 kl. 17:07

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Mon ikke Thorup ret hurtigt i anden halvleg kom frem til at han skulle sikre det ene point, så han ikke ender som den træner for et dansk hold som har fået 0 point i CL. Nu skal han jo så prøve at se om han kan krybe op af listen og sikre at han alligevel ikke ender sidst:

    1. FCK 10/11 10 point målscore 7-4
    2. FCK 16/17 9 point målscore 7-2
    3. FCK 6/7 7 point målscore 5-8
    4. Aab 8/9 5 point målscore 9-14
    5. FCK 13/14 4 point målscore 4-13
    6. Aab 95/96 4 point målscore 5-12
    7. Brøndby 98/99 3 point målscore 4-18
    8. FCM 19/20 2 point 4-13
    9. FCK 22/23 1 point 0-3
    10. FCN 12/13 1 point 4-22

    Thorup kan nå følgende:
    - Hold der har scoret færrest mål. Vi skal oppe og score minimum 4 mål for ikke at få den rekord
    - Kan stadigvæk ende sidst, hvis vi får mega bank i de sidste 4 kampe
    - Kan nå at blive det dårligste FCK holdet igennem tiden i CL

    Svært at se, hvor vi skal få flere point fra. Svært at se hvor målene skal komme fra.
    - Torben

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Aftenens svar fra AA, demonstrerer vel meget godt, at der aldrig har været større afstand mellem ledelse og fans, end der er nu
    Goldbæks Højrefod

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Aftenens svar fra AA, demonstrerer vel meget godt, at der aldrig har været større afstand mellem ledelse og fans, end der er nu
    Sry min langsomhed, men link plz?
    Imod moderne stemningsdiktatur

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Sry min langsomhed, men link plz?
    https://www.bt.dk/superligaen/fansen...n-for-det-hele
    Goldbæks Højrefod

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    JDet er underligt at være så distanceret ift. klubben, som jeg forsvarer og har forsvaret i hele dens levetid, uanset hvad der er sket. Sidde og være så desillusioneret over projektet, Jyderne, Seier, PC, WK, JT – hele det selvudnævnte dream team - som efterhånden har taget alt, hvad FCK repræsenterede og omgjort det til provinsens ligegyldige middelmådighed. Der bliver formentlig meget søndags bold i kassen denne sæson.
    Jeg har desværre nogenlunde samme følelser. I går stod jeg på tribunen uden begejstring, selvom det var en CL-kamp. Normalt har jeg nerverne udenpå tøjet - uanset, hvor ligegyldig en europæisk forestilling jeg er vidne til, når bare det gælder FCK. Min apati skyldes ikke de dårlige resultater i ligaen. Jeg har fulgt klubben siden Bjarne Goldbæk driblede rundt på midtbanen til ingen verdens nytte (tror, at det var nogenlunde sådan, Benn Q. Holm formulerede det) - så jeg er vant til dårlige og middelmådige resultater.

    Med den nuværende træner, indkøbspolitik og ledelse har jeg vanskeligt ved at få øje på de drømme og ambitioner, der i sin tid fik mig til at forelske mig i FCK. Jeg kræver ikke, at klubben når det umulige, men jeg forventer, at man stræber efter det.

    Det, jeg ser i dag, er en mundlam træner, en bovlam sportsdirektør og en fodboldfjern bestyrelse. Det fremstår mere som en kræmmerforretning end som hovedstadens og landets førende fodboldklub. Trist, når potentialet på fansiden og lægterne aldrig har været større.


  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Jeg har desværre nogenlunde samme følelser. I går stod jeg på tribunen uden begejstring, selvom det var en CL-kamp. Normalt har jeg nerverne udenpå tøjet
    Sjovt, jeg var også på stadion og jeg havde det på nøjagtig samme måde. generelt er der bare en negativ "Vibe" over klubben og har været det rigtig rigtig længe uagtet om vi fik DM og CL i hus.

    Hvis jeg skal være lidt grov så skal vi jo tilbage til sidste år, hvor Daramy/Biel var godt spillende og vi satte ca. 10 kampe sammen, hvor man kunne se tegning til storhed. Det er forlængst forduftet.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    889

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Tror også at matheden skyldtes en loose-loose situation. Et dårligt resultat ville måske have betydet en trænerfyring, men vi fik et meh (på papiret et godt) resultat
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Sevilla F.C. (14/09-2022 kl. 21:00)

    Jeg var på stadion, da Zeca og Delaney krydsede klinger mod hinanden..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 16.08.22, 17:53
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •