Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    67 74.44%
  • Uafgjort

    8 8.89%
  • FCK vinder

    15 16.67%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 121

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Operationen lykkedes, patienten døde!!
    Farvel Thorup. Der skal nye boller på suppen.


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Også hold i hovedet at bruge Isak på den kant gang efter gang efter gang… Brug nu forhelvede Roony!

    Daramy-Claesson-Roony
    Corner

    Jelert på HB kunne også være en forfriskning
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Spøjst nok spiller vi en af vores "bedre" offensive kampe i dag, men hvad kan vi bruge det til. 6 nederlag under 1/3 del af sæsonen spillet.

    Too little to late. Den spillemæssig fremgang skulle vi have set langt langt tidligere. Defensiven sejler så stadig.

    Minder om Ståles afskeds kamp mod FCN i sin tid.
    Ja det bliver da spændende at se. Ståle havde også sin bedste kamp længe, da han blev fyret.

    Det var vel bedste kamp længe og en kamp, som vi ikke bør tabe. Synd for drengene og virkelig skidt for selvtilliden at tabe efter sådan en indsats.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Man bliver selvfølgelig ikke fyret pga. en enkelt kamp, men har sgu ondt af Thorup i dag. Vi var ikke fantastiske, men bedre end FCM, havde chancerne, og igen-igen koster personlige fejl.

    Jeg er i øvrigt træt af, at se spillernes elendige/manglende tilbageløb, når modstanderne har omstillinger. Det koster så tit mål, og selvfølgelig kan der være noget taktik, der ikke er på plads, men mest af alt, tror jeg, at spillerne bare er dårlige til at læse de farlige situationer og/eller er for fine til at tage de hårde løb.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Isoleret set en ok kamp, men vi tabte og efter 10 kampe er vi 3 point over nedrykningsstregen og har vundet 4 og tabt 6 kampe. Det er sjældent set dårligere og eftersom vores gode kamp u dag er en enlig svale, så kan det kun være farvel og tak til JT.


  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Thorup er simpelthen nødt til at foretage udskiftninger langt tidligere end han gør nu. Haraldsson og Diks skulle tages ud i pausen.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Isoleret set en ok kamp, men vi tabte og efter 10 kampe er vi 3 point over nedrykningsstregen og har vundet 4 og tabt 6 kampe. Det er sjældent set dårligere og eftersom vores gode kamp u dag er en enlig svale, så kan det kun være farvel og tak til JT.
    Måske jeg misfortolker. Men JT ser altså på TV billederne rimelig bleg og nedslået ud. Både før og under kampen.

    Måske han har lugtet lunten?.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #83
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Måske jeg misfortolker. Men JT ser altså på TV billederne rimelig bleg og nedslået ud. Både før og under kampen.

    Måske han har lugtet lunten?.
    Han er bare presset. Lugtet lunten eller ej. Kan godt have en smule ondt af ham, trods alt.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.


  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Min forventning til aftenens kamp er, at det mest sandsynligt ender med et nederlag. Det er aldrig rart, men isoleret set, så er et nederlag til FCM på udebane ikke en katastrofe, og næppe definerende for sæsonen.

    Jeg frygter, at nederlaget går hen og bliver ydmygende og uværdigt. På nær nogle få kampe med AC og en med MK, så er vi stillet op med seks midtbanespillere i meget lang tid. Uanset hvordan opstillingen tegnes og fortælles så ender det i reglen med en 4-6-0, eller den offensive udgave 4-5-1-0. Vi står lavt uden 9’er uden link up og uden dybdeløb. Meget lidt presence i feltet. Jeg frygter at vi ikke bare taber, men at vi taber uden at have spillet for at vinde endnu en gang. Skulle det ske, så vil jeg ydmygt bede JT om, at han ikke efter kampen går over i Midtjyllands tekniske felt og får en storgriner med jyderne. Please. Uanset det falder ham naturligt, så håber jeg, at han har så meget fornemmelse for, at det vil være dårlig stil.

    Det må gå, som det går og vores virkelighed er nok, at alle nederlagene og JT ikke er problemet, men kun symptomer på problemet.

    Alting starter i toppen. Vi har en ejerkreds, der ikke ved to ting om fodbold. Særligt den ene ejer – Lars Seier – som ofte demonstrerer, at hans enestående evner i den finansielle sektor på ingen måde kan overføres til fodboldens univers, er et problem. Uanset hvor meget han forsøger at skabe det indtryk, at han sidder i London og ikke er involveret – det overlader han til eksperterne – så har han forbavsende travlt med at være tæt på den sportslige ledelse i det daglige og udtaler sig gerne om stort og småt. Et pinligt opslag fra en tabel, der dokumenterede at FCK var lige så gode som Porto sidste år. En tabel hvis metodemæssige frembringelse, ville kunne dokumentere, at det slet ikke var os, der blev mestre sidste år, men Ishøj, eller når han sidder i en ordentlig rødvins kæfert og udtaler sig om klubben, kalder folk dumme, hvis ikke de kan se, at transfervinduet er en succes uagtet, der mangler back up på Corner, en 6’er og en 10’er/link up. Hvem er dum? Ejernes kræmmer mentalitet, dette vindue var et window of opportunity, som vi missede, bare fordi ...

    Den ejerkreds bad WK om at være den sportslige garant for processen om udskiftningen af Ståle og ansættelse af et Dream Team. WK, der aldrig havde lavet andet her i livet end have en agent, der tog sig af hans karriere, en fodboldklub der passede ham i hoved og r… han har hele st liv fået sin hver dag tilrettelagt af andre mennesker, han skulle bare komme og spille fodbold et par timer om dagen. Han skulle lige pludselig være ekspert på, hvordan mand driver et kæmpe setup i en international storklub. Det er en grov undervurdering af fodbolden som virksomhed. Det svarer til, at man i en produktionsvirksomhed skulle have ny fabriksdirektør. Til at stå for processen satte man traineen, med det argument, at han var i gang med en HD på CBS og i øvrigt kørte en forbandet god truck nede på lageret. Jeg tror godt, at man vidste hvad man gjorde, men man havde brug for en marionet/nyttig idiot og WK checkede ind.

    Han hentede PC, hvis fornemmeste præstationer indtil da var at bygge to jyske tonser- og midterhold, hvor pointen er ikke at have bolden, løbe meget, og løbe kontra. Det har rakt til nogle midterplaceringer og ingenting i Europa. Værsgo – dream teamets sportsdirektør. Som har haft en transferhitrate de første tre vinduer som undergår alt, hvad der tidligere er set i klubben, på så kort tid.

    JT har jeg kommenteret så meget, at det vil jeg undlade her, men han skulle aldrig have været ansat og senest i sommer efter DM skulle han have været fyret. Jeg er meget præstationsorienteret i tillid til, at resultaterne over tid vil afspejle præstationerne. Ejerne og den sportslige ledelse har været resultatblinde. Vi vandt på trods af den samlede præstation sidste sæson. Det, vi høster nu, er logikken i, at resultaterne over tid vil matche præstationen.

    Der er kommet en forkærlighed for, at man er særlig dyb eller nuanceret, hvis man sidder og kigger på nogle bestemte tal efter en kamp, i den forståelse, at tal er en analyse. Tal er tal, hverken mere eller mindre. Og det gælder i fodbold som i alle andre brancher, at tal maksimalt kan anvendes som et del-input til den faglige analyse. Hvis vi får fokus på at skabe et hold, der kan honorere en algoritmes målinger af en kamp, så falder vi lige i den værste fælde af alle omkring tals anvendelighed. Vi tillægger kun det, der kan måles, værdi og vi bliver optaget af at honorere noget sekundært.

    Eksempel. Possession under Ståle handlede om at beholde bolden i egne rækker, mens man trak modstanderne skævt, så der opstod frirum modsat i banen eller man skabte overtals situationer. Possession under JT har mere karakter af en forsinket contra, hvor vi kun flytter bold og ikke modstander og vores possession bliver meget ineffektiv. Begge dele giver stort samme statistik, men fodboldmæssigt er det vidt forskelligt, hvad der foregår. Og det er det fodboldmæssige, der er vigtigt, ikke tallene. Staben insisterer på tallene. Grundlæggende er der to tal der tæller – antal mål til hvert hold.

    Uanset hvordan det går i dag – jeg tror vi taber, håber på det ikke bliver ydmygende – så er vores problem langt dybere og mere omfattende end JT, selvom han må på porten. Jeg har nævnt det før; klubben er blevet et færdselsuheld af stærke insisterende kræfter, som ikke kan stoppe sig selv og uheldet må nødvendigvis køre sig selv færdig og så må vi se på, hvad der er tilbage. Det kan tage nogle år – meget magre år – og i den henseende gør et nederlag til FCM ikke så meget. Et stort nederlag kan måske endda fremskynde processen.
    For at følge op på mit indlæg tidligere; det gik som forventet ikke som frygtet. Forrygende underholdning, med to hold, der ville udover stepperne. Offensivt en rigtig god kamp, men vi manglede målene. Defensivt en katastrofe. Andre må kommentere i detaljer. Jeg glæder mig til den dag vi igen får et sammenhængende hold.

    Den nøgterne erkendelse er også, at vi med stor sandsynlighed også mistede muligheden for DM i dag. Uanset udfaldet af kampen mod AGF, vil vi efter 11 runder have givet os selv et udgangspunkt for at vinde DM, som vil kræve en præstation, der ikke tidligere er set i Superligaen. Det kan man med et meget ekstraordinært hold, men det tror jeg ikke vi har. Så tidligt har vi alligevel aldrig været ude af gamet før. Jeg mener, at vi 17/18 var helt henne i november.

    Taber vi mod AGF i næste uge, er det også overvejende sandsynligt, at vi ikke kommer med i mesterskabsspillet. Som turneringen former sig, ligner det, at der skal 32 point til en plads i top 6.

    Klubben er forbi krisen - vi står i en katastrofe, der bare udvikler sig.
    Goldbæks Højrefod

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Også hold i hovedet at bruge Isak på den kant gang efter gang efter gang… Brug nu forhelvede Roony!

    Daramy-Claesson-Roony
    Corner

    Jelert på HB kunne også være en forfriskning
    lad os smide sæsonen - JT og lad de unge drenge komme til. Brug vinter pausen til at komme med alle PCs fejl køb

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    jT kan ikke gøre det bedre.

    Truppen er tynd med tynd på - det peger på PC

    Skader til Falk og Corner

    Brændte kæmpechancer

    Behold JT, ud med PC og ny kan så passende kigge på afløser for JT men med en trup med væsentlig bedre kvalitet end dem som spiller nu.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Jeg er virkelig begyndt at have en aversion mod Erik Sviachenko ... Han er så usympatisk. Svinestreger konstant og lader sig falde ved den mindste berøring. Han er sgu blevet Midtjyllands egen N. Poulsen ... Glad for at han ikke kom til FC.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk


  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Jeg har stor sympati for Thorup, og jeg tror, at han kan være en dygtig træner i en klub, hvor presset er mindre. Men FCK og Thorup bliver aldrig et godt match, og nu bør det stå klart for alle, at projektet er dødt.

    Hvis der kun skal skiftes på en post, ser jeg dog helst, at det er PC der ryger. Hold op, hvor har han været en skændsel.


  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Er vi ikke ved at slå rekord for den dårligste FCK start nogensinde?. Jeg er med på 90erne var slemme, men hold da op det er grotesk at se på stillingen p.t.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    PC og THorup må gå hånd i hånd. Thorup har ikke kvaliteterne til at være træner, men den store trup er jo i praksis alt for smal, hvilket falder tilbage på PC. Tak for alt.


Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 05.08.22, 19:56
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •