Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    67 74.44%
  • Uafgjort

    8 8.89%
  • FCK vinder

    15 16.67%
Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 121

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvad bruges alle vores CL millioner på???.
    Ja en del millioner er f.eks. brugt på Vavro, Lerager og Claesson (sidstnævnte nok primært til løn og evt sign on), som ikke er på din liste. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det er CL millioner, millioner fra salg eller millioner fra det almindelige transferbudget. Man kan også diskutere, om vi skulle have brugt mange flere. Ifølge diverse medier var vi klar, såfremt de rigtig store profiler havde sagt ja. Det skete så ikke og man valgte (måske pga tidligere fejl) ikke at satse med 1-2 spillere af mere tvivlsom kvalitet. Det kan man så være uenig i eller ej (lige nu ser det dumt ud med vores skader).
    Jeg tror dog, at vi fans måske også lige skal tænke lidt på, hvilken økonomisk verden vi befinder os i både nu, de sidste par år og og i de kommende år. Mon ikke en stor del af de dejlig mange CL millioner er brugt til at booste vores forretnings økonomi. Vi har alle let og elegant har glemt det, men vi kommer fra flere år med kæmpe økonomisk krise i vores forretning grundet Corona, ligesom vi står foran en ny svær tid med energikrise og inflation. Mon ikke oplevelsesøkonomien er noget af det første som rammes, når fodboldfans og badelandsgæster meget snart rammes af enorme ekstra regninger på alt. Det vil være meget underligt, hvis vi ikke mister ret store indtægter de kommende måneder og måske år, når folk ikke længere har penge til badeferie, dyre fodboldbilletter og merchandise. Det kan godt være, at vi med fordel kunne have satset sportsligt og brugt 50-100 mio ekstra på spillere. Omvendt ved vi ikke rigtigt hvad som rammer os økonomisk lige om lidt, så måske det ikke er helt skidt med en god polstret bankbog med det vi går ind i.

    Og hvis alle folks drømme om en Thorup fyring snart sker, så er det forøvrigt også en stor udskrivning.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja en del millioner er f.eks. brugt på Vavro, Lerager og Claesson (sidstnævnte nok primært til løn og evt sign on), som ikke er på din liste. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det er CL millioner, millioner fra salg eller millioner fra det almindelige transferbudget. Man kan også diskutere, om vi skulle have brugt mange flere. Ifølge diverse medier var vi klar, såfremt de rigtig store profiler havde sagt ja. Det skete så ikke og man valgte (måske pga tidligere fejl) ikke at satse med 1-2 spillere af mere tvivlsom kvalitet. Det kan man så være uenig i eller ej (lige nu ser det dumt ud med vores skader).
    Jeg tror dog, at vi fans måske også lige skal tænke lidt på, hvilken økonomisk verden vi befinder os i både nu, de sidste par år og og i de kommende år. Mon ikke en stor del af de dejlig mange CL millioner er brugt til at booste vores forretnings økonomi. Vi har alle let og elegant har glemt det, men vi kommer fra flere år med kæmpe økonomisk krise i vores forretning grundet Corona, ligesom vi står foran en ny svær tid med energikrise og inflation. Mon ikke oplevelsesøkonomien er noget af det første som rammes, når fodboldfans og badelandsgæster meget snart rammes af enorme ekstra regninger på alt. Det vil være meget underligt, hvis vi ikke mister ret store indtægter de kommende måneder og måske år, når folk ikke længere har penge til badeferie, dyre fodboldbilletter og merchandise. Det kan godt være, at vi med fordel kunne have satset sportsligt og brugt 50-100 mio ekstra på spillere. Omvendt ved vi ikke rigtigt hvad som rammer os økonomisk lige om lidt, så måske det ikke er helt skidt med en god polstret bankbog med det vi går ind i.

    Og hvis alle folks drømme om en Thorup fyring snart sker, så er det forøvrigt også en stor udskrivning.
    Ja men de Millioner brugt på nævnte spillere, var jo allerede budgetteret. Elastikken burde jo have været lidt længere i henhold til køb i slutningen af Vinduet når du der kom en uventet økonomisk indsprøjtning i form af CL. Læg dertil alle de køb PC har købt sidste år som ikke bidrager til vores nuværende situationer, som jeg nævnte i mit tidligere indlæg.

    Jeg køber den ikke. Mangel på handling i dette transfer vindue er jeg ret overbevist om bider os hårdt i røven i resten af sæsonen. Du har ret i vi skal ager økonomisk ansvarlige, men der må sgu også være grænser. Det er vidst kun PC og vise sportsjournalister som mener vi har en trup som med "afstand" burde vinde DM guldet..

    Anyway, jeg tipper 4-1 til FCM i aften.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Indtægten for Stage gik til at købe Vavro fri.
    Indtægten for Pep Biel gik til at købe Cornelius fri.
    Derudover går lønbudgettet for de nye nogenlunde lige op med dem, som er smuttet (Bjelland, Oviedo, NJ, osv.)

    Halvårsforventningen budgetterede oprindeligt med et overskud på 125 til 150 mio. kr., ud fra en forventning om EL-gruppespil. Forventningen er nu til et overskud på 250 til 275 mio. kr., altså 125-150 mio. kr. oveni. Det svarer nogenlunde 1:1 til den øgede indtægt fra at gå fra EL- til CL-gruppespil. Altså er der ikke noget der, der så antyder, at man geninvesterer CL-pengene i holdet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Elastikken burde jo have været lidt længere i henhold til køb i slutningen af Vinduet når du der kom en uventet økonomisk indsprøjtning i form af CL.
    Ja i vores øjne burde det nok. Ligesom man godt kan undre sig lidt over, at der ikke blev handlet lidt på de udfordringer sportsligt, som vi har på visse positioner. Men jeg husker ikke, at der på noget tidspunkt er lovet et ekstra forbrug ved CL-deltagelse. Strengt taget ændrer det jo ikke noget mht antallet af kampe og belastning af spillere, så hvis man tidligt har vurderet at truppen har den rigtige størrelse, så ændrer CL ikke noget på det. CL gjorde nok, at man var klar til at hente den store stjerne, hvis Dolberg, Bruun Larsen eller lignende ville til KBH. Hvis de ikke ville, så har strategien nok hele tiden været, at truppens størrelse var ok.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Læg dertil alle de køb PC har købt sidste år som ikke bidrager til vores nuværende situationer, som jeg nævnte i mit tidligere indlæg.
    Niks, men de skal stadig have (en stor) løn.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg køber den ikke. Mangel på handling i dette transfer vindue er jeg ret overbevist om bider os hårdt i røven i resten af sæsonen. Du har ret i vi skal ager økonomisk ansvarlige, men der må sgu også være grænser.
    Måske. Jeg kan godt være bange for, at du undervurderer de fremtidige økonomiske udfordringer, ligesom Coronakrisen også var meget dyr. Holmstrøm nævnte det bl.a. også på transferday, at en stor del (jeg tolkede det som værende det meste) af CL millioner skulle bruges til at booste økonomien.
    Men nu må vi se. Jeg er enig i, at manglende køb nok bliver et problem. Jeg er måske knap så enig i, hvor stor en forskel et par indkøb kunne gøre, når nu de store profiler vi prøvede ikke var mulige.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er vidst kun PC og vise sportsjournalister som mener vi har en trup som med "afstand" burde vinde DM guldet.
    Jeg synes stadig, at FCM negligeres i de kommentarer. Men bortset fra FCM, så er jeg personligt enig i, at vi med vores trup bør ende et pænt stykke foran alle de andre udover måske FCM. Det ser ikke ud til, at vi gør det - men det burde vi fandme.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Anyway, jeg tipper 4-1 til FCM i aften.
    Ikke noget urealitisk bud, omend jeg personligt har svært ved at se os score. Jeg kan endvidere konkludere, at både FCK-fans og FCM-fans tror på en jysk storsejr, så vi kan næsten kun overraske. De to skader er et kæmpe problem, men udover det, så er det to hold i krise i superligaen som mødes. Ud fra det, så er det stadig lidt vildt, at alle åbenbart forventer en nedsabling i dag ud fra én god FCM-kamp.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Indtægten for Stage gik til at købe Vavro fri.
    Indtægten for Pep Biel gik til at købe Cornelius fri.
    Derudover går lønbudgettet for de nye nogenlunde lige op med dem, som er smuttet (Bjelland, Oviedo, NJ, osv.)

    Halvårsforventningen budgetterede oprindeligt med et overskud på 125 til 150 mio. kr., ud fra en forventning om EL-gruppespil. Forventningen er nu til et overskud på 250 til 275 mio. kr., altså 125-150 mio. kr. oveni. Det svarer nogenlunde 1:1 til den øgede indtægt fra at gå fra EL- til CL-gruppespil. Altså er der ikke noget der, der så antyder, at man geninvesterer CL-pengene i holdet.
    Næ. Og vi har vel (næsten) et overskud på transfers i år.
    Men bortset fra vi fans som forventer og håber på, at CL frigiver en masse penge til spillerindkøb, så er der vel ikke nogen i klubben, som har lovet at det ville ske. Eller husker jeg helt forkert?

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Det er dyrt at rydde op efter fejlinvesteringer - uanset om det gælder digitaliseringsprojekter i SKAT eller fejlansættelser af ledere og spillere i PSE.

    Jeg skal ikke kunne sige, om spillerbudgettet er øget en smule, men det hjælper stort, når sportsdirektøren har investeret i et nærmest grotesk antal spillere, der ikke skaber værdi på banen.

    Samtidig må man konstatere, at lande og klubber, FCK tidligere har kunnet sammenlignet sig med, har øget deres budgetter betydeligt. Hvis FCK fortsat skal være en nogenlunde stabil deltager i de europæiske turneringer, er det indlysende, at det kræver flere midler i fodbolddelen af forretningen. Det er en ærlig sag, hvis det ikke er en strategi eller ambition, bestyrelsen deler, men så må man forvente, at de som børsnoteret selskab kommer med en klar udmelding.

    Det nuværende budget burde være tilstrækkeligt til at være favorit til ligaguld. Men det tyder på, at noget i det sportslige setup halter gevaldigt - og Kvist, PC og Thorup har ikke været den sportslige saltvandsindsprøjtning, der var brug for. Tværtimod.

    FCK havde fordel af konglomerattilgangen, da bestyrelsesformanden brændte for fodboldforretningen, sådan er det mildt sagt ikke længere. På den ene side tror jeg, at det er helt nødvendigt, at fodbolden adskilles fra den øvrige forretning. På den anden side frygter jeg, hvem bestyrelsen sælger til, og hvordan kagen skæres ifm. ejerskab af Parken, lejeudgifter m.m. Jeg tvivler meget på, at man vægter klubbens bedste ifm. et salg.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Jeg skal ikke kunne sige, om spillerbudgettet er øget en smule, men det hjælper stort, når sportsdirektøren har investeret i et nærmest grotesk antal spillere, der ikke skaber værdi på banen.
    Ja ligesom alle andre sportsdirektører, så er der foretaget både gode og dårlige indkøb. Det er så desværre problematisk, at alle de dårlige er sket på samme (eller tæt på samme) position.

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Samtidig må man konstatere, at lande og klubber, FCK tidligere har kunnet sammenlignet sig med, har øget deres budgetter betydeligt. Hvis FCK fortsat skal være en nogenlunde stabil deltager i de europæiske turneringer, er det indlysende, at det kræver flere midler i fodbolddelen af forretningen. Det er en ærlig sag, hvis det ikke er en strategi eller ambition, bestyrelsen deler, men så må man forvente, at de som børsnoteret selskab kommer med en klar udmelding.
    Jeg er ikke godt nok inde i budgetter til at kunne give dig et svar, hverken omkring vores eget budget eller andre klubber som vi ønsker at sammenligne os med. De andre som Brugge har åbenlyst skruet op, men om det f.eks. også er sket under og efter Corona, hvor vi har fået ny sportslig ledelse ved jeg ikke. Vi var desuden dobbelt ramt i den forstand, at vi tjener mange af vores penge på ting, som også var hårdt ramt af Corona og nok også bliver det i kommende krise. Under alle omstændigheder så tror jeg, at der snart skal offentliggøres den nye strategi (Har Lauesen ikke nævnt dette?), så her får du/vi måske svar på tingene.

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    FCK havde fordel af konglomerattilgangen, da bestyrelsesformanden brændte for fodboldforretningen, sådan er det mildt sagt ikke længere. På den ene side tror jeg, at det er helt nødvendigt, at fodbolden adskilles fra den øvrige forretning. På den anden side frygter jeg, hvem bestyrelsen sælger til, og hvordan kagen skæres ifm. ejerskab af Parken, lejeudgifter m.m. Jeg tvivler meget på, at man vægter klubbens bedste ifm. et salg.
    Jeg synes det er svært at vurdere, om ledelsen og ejerne er en fordel for fodbolden eller ej. Holmstrøm sagde i det føromtalte interview på transferday, at vi skulle være glade for vores jyske ejere. Når det kommer fra vores ærkekøbenhavnske åbenmundede tidligere sportsdirektør, så er der måske lidt om det.

    Nå men tråden har taget en helt forkert drejning.

    Er der nogen som har et bud på en startopstilling?
    Et bud kunne være følgende:

    Ryan
    Diks, Vavro, Boile, VK
    Zeca
    Johansson Lerager Claesson Daramy
    Haraldsson

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Er der nogen som har et bud på en startopstilling?
    Et bud kunne være følgende:

    Ryan
    Diks, Vavro, Boile, VK
    Zeca
    Johansson Lerager Claesson Daramy
    Haraldsson
    Personligt håber jeg vi holder fast i stort set samme start 11 som mod Sevilla og med samme taktik. Haraldsson i stedet for Falk og bibehold Claesson som angriber, selvom det ikke er optimalt.

    Stamenic spillede en god kamp forleden og fortjener et genvalg. Vi ved vi kommer under pres med indlæg i feltet og vil jeg være mere tryk i Vavro og Khocholava. Det bliver pindsvin fodbold fra vores side. Vi må bare håbe på nogle af vores spillere har en god dag og krige en uafgjort hjem. det er det mest optimale jeg lige p.t. kan se os gøre.

    Ryan
    Diks, Vavro, Khocho, VK
    Zeca,
    Lerager/Isak, Stamenic, Haraldsson, Daramy
    Claesson

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Jeg ville vælge Lerager centralt og sende Stamenic på bænken. Og jeg ville bytte rundt på Claesson og Haraldsson, da jeg synes, at Claessons dybdeløb er et af de få aspekter i vores spil, der skaber målschancer.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Min forventning til aftenens kamp er, at det mest sandsynligt ender med et nederlag. Det er aldrig rart, men isoleret set, så er et nederlag til FCM på udebane ikke en katastrofe, og næppe definerende for sæsonen.

    Jeg frygter, at nederlaget går hen og bliver ydmygende og uværdigt. På nær nogle få kampe med AC og en med MK, så er vi stillet op med seks midtbanespillere i meget lang tid. Uanset hvordan opstillingen tegnes og fortælles så ender det i reglen med en 4-6-0, eller den offensive udgave 4-5-1-0. Vi står lavt uden 9’er uden link up og uden dybdeløb. Meget lidt presence i feltet. Jeg frygter at vi ikke bare taber, men at vi taber uden at have spillet for at vinde endnu en gang. Skulle det ske, så vil jeg ydmygt bede JT om, at han ikke efter kampen går over i Midtjyllands tekniske felt og får en storgriner med jyderne. Please. Uanset det falder ham naturligt, så håber jeg, at han har så meget fornemmelse for, at det vil være dårlig stil.

    Det må gå, som det går og vores virkelighed er nok, at alle nederlagene og JT ikke er problemet, men kun symptomer på problemet.

    Alting starter i toppen. Vi har en ejerkreds, der ikke ved to ting om fodbold. Særligt den ene ejer – Lars Seier – som ofte demonstrerer, at hans enestående evner i den finansielle sektor på ingen måde kan overføres til fodboldens univers, er et problem. Uanset hvor meget han forsøger at skabe det indtryk, at han sidder i London og ikke er involveret – det overlader han til eksperterne – så har han forbavsende travlt med at være tæt på den sportslige ledelse i det daglige og udtaler sig gerne om stort og småt. Et pinligt opslag fra en tabel, der dokumenterede at FCK var lige så gode som Porto sidste år. En tabel hvis metodemæssige frembringelse, ville kunne dokumentere, at det slet ikke var os, der blev mestre sidste år, men Ishøj, eller når han sidder i en ordentlig rødvins kæfert og udtaler sig om klubben, kalder folk dumme, hvis ikke de kan se, at transfervinduet er en succes uagtet, der mangler back up på Corner, en 6’er og en 10’er/link up. Hvem er dum? Ejernes kræmmer mentalitet, dette vindue var et window of opportunity, som vi missede, bare fordi ...

    Den ejerkreds bad WK om at være den sportslige garant for processen om udskiftningen af Ståle og ansættelse af et Dream Team. WK, der aldrig havde lavet andet her i livet end have en agent, der tog sig af hans karriere, en fodboldklub der passede ham i hoved og r… han har hele st liv fået sin hver dag tilrettelagt af andre mennesker, han skulle bare komme og spille fodbold et par timer om dagen. Han skulle lige pludselig være ekspert på, hvordan mand driver et kæmpe setup i en international storklub. Det er en grov undervurdering af fodbolden som virksomhed. Det svarer til, at man i en produktionsvirksomhed skulle have ny fabriksdirektør. Til at stå for processen satte man traineen, med det argument, at han var i gang med en HD på CBS og i øvrigt kørte en forbandet god truck nede på lageret. Jeg tror godt, at man vidste hvad man gjorde, men man havde brug for en marionet/nyttig idiot og WK checkede ind.

    Han hentede PC, hvis fornemmeste præstationer indtil da var at bygge to jyske tonser- og midterhold, hvor pointen er ikke at have bolden, løbe meget, og løbe kontra. Det har rakt til nogle midterplaceringer og ingenting i Europa. Værsgo – dream teamets sportsdirektør. Som har haft en transferhitrate de første tre vinduer som undergår alt, hvad der tidligere er set i klubben, på så kort tid.

    JT har jeg kommenteret så meget, at det vil jeg undlade her, men han skulle aldrig have været ansat og senest i sommer efter DM skulle han have været fyret. Jeg er meget præstationsorienteret i tillid til, at resultaterne over tid vil afspejle præstationerne. Ejerne og den sportslige ledelse har været resultatblinde. Vi vandt på trods af den samlede præstation sidste sæson. Det, vi høster nu, er logikken i, at resultaterne over tid vil matche præstationen.

    Der er kommet en forkærlighed for, at man er særlig dyb eller nuanceret, hvis man sidder og kigger på nogle bestemte tal efter en kamp, i den forståelse, at tal er en analyse. Tal er tal, hverken mere eller mindre. Og det gælder i fodbold som i alle andre brancher, at tal maksimalt kan anvendes som et del-input til den faglige analyse. Hvis vi får fokus på at skabe et hold, der kan honorere en algoritmes målinger af en kamp, så falder vi lige i den værste fælde af alle omkring tals anvendelighed. Vi tillægger kun det, der kan måles, værdi og vi bliver optaget af at honorere noget sekundært.

    Eksempel. Possession under Ståle handlede om at beholde bolden i egne rækker, mens man trak modstanderne skævt, så der opstod frirum modsat i banen eller man skabte overtals situationer. Possession under JT har mere karakter af en forsinket contra, hvor vi kun flytter bold og ikke modstander og vores possession bliver meget ineffektiv. Begge dele giver stort samme statistik, men fodboldmæssigt er det vidt forskelligt, hvad der foregår. Og det er det fodboldmæssige, der er vigtigt, ikke tallene. Staben insisterer på tallene. Grundlæggende er der to tal der tæller – antal mål til hvert hold.

    Uanset hvordan det går i dag – jeg tror vi taber, håber på det ikke bliver ydmygende – så er vores problem langt dybere og mere omfattende end JT, selvom han må på porten. Jeg har nævnt det før; klubben er blevet et færdselsuheld af stærke insisterende kræfter, som ikke kan stoppe sig selv og uheldet må nødvendigvis køre sig selv færdig og så må vi se på, hvad der er tilbage. Det kan tage nogle år – meget magre år – og i den henseende gør et nederlag til FCM ikke så meget. Et stort nederlag kan måske endda fremskynde processen.
    Goldbæks Højrefod

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Man skal nok se på tabellen, med de øjne at den hedder 0 point efter idag.

    Derefter har vi en landskampspause, hvor Corner og Falk forhåbentlig bliver klar, og Zeca får en pause.

    Så har vi 2 x hjemmekampe, og det er nok her vi skal have vendt dette mareridt på en eller anden måde.

    En gylden mulighed for Neestrup / Hjalte, for at få en god start på deres midlertidige ansvar som cheftræner(e).

    Zan

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    En gylden mulighed for Neestrup / Hjalte, for at få en god start på deres midlertidige ansvar som cheftræner(e).

    Zan
    Det ville også være mit bud er det som kommer at ske på den korte bane.

    Men fodbold er også sådan, at hvis Holdet og JT på mirakuløst skulle vinde i aften så forbliver JT formentlig vores træner. Medmindre det er gået op for ledelsen at der på den lange bane ingen plan er når det kommer til Spillet på banen.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det ville også være mit bud er det som kommer at ske på den korte bane.

    Men fodbold er også sådan, at hvis Holdet og JT på mirakuløst skulle vinde i aften så forbliver JT formentlig vores træner. Medmindre det er gået op for ledelsen at der på den lange bane ingen plan er når det kommer til Spillet på banen.
    Jeg tror helt ærligt ikke, at dagens kamp har nogen indflydelse på Thorup medmindre vi taber kæmpe stort (måske 4+ mål). Som Goldbæks Højrefod skriver i sin daglige rant ;-) så er et nederlag til FCM i sig selv ikke en katastrofe, hvorfor jeg ikke tror det i sig selv har nogen betydning. Det må være besluttet inden om hvorvidt han skal ud eller blive. Det eneste som jeg kan se ske i dag, som kan have en betydning, er hvis spillerne laver et slags "myteri" og ikke er til stedet indstillingsmæssigt og ikke følger taktiske direktiver. Vi så det lidt i Farum, hvor jeg dog tror, at det mere handlede om "tømmermænd" ovenpå CL-kvallen. Hvis vi ser det i dag i endnu mere udtalt grad og vi samtidig taber stort, så kan det få bægeret til at flyde over.

    Jeg tror stadig, at Thorup selv med et nederlag i dag har pæn snor endnu i FCK. Personligt er jeg delt omkring Thorup. En stor del af mig synes stadig at han bør have snor på baggrund af resultater og udvikling af de unge - en anden del af mig er så pisse træt af, at alt snak om FCK ender i en bashing af Thorup, PC, Kvist osv., så jeg håber at folk får deres fyring. Så kan jeg sidde sur i hjørnet og sige "hvad sagde jeg", når det ikke hjælper en skid :-)

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror helt ærligt ikke, at dagens kamp har nogen indflydelse på Thorup medmindre vi taber kæmpe stort (måske 4+ mål). Som Goldbæks Højrefod skriver i sin daglige rant ;-) så er et nederlag til FCM i sig selv ikke en katastrofe, hvorfor jeg ikke tror det i sig selv har nogen betydning. Det må være besluttet inden om hvorvidt han skal ud eller blive. Det eneste som jeg kan se ske i dag, som kan have en betydning, er hvis spillerne laver et slags "myteri" og ikke er til stedet indstillingsmæssigt og ikke følger taktiske direktiver. Vi så det lidt i Farum, hvor jeg dog tror, at det mere handlede om "tømmermænd" ovenpå CL-kvallen. Hvis vi ser det i dag i endnu mere udtalt grad og vi samtidig taber stort, så kan det få bægeret til at flyde over.

    Jeg tror stadig, at Thorup selv med et nederlag i dag har pæn snor endnu i FCK. Personligt er jeg delt omkring Thorup. En stor del af mig synes stadig at han bør have snor på baggrund af resultater og udvikling af de unge - en anden del af mig er så pisse træt af, at alt snak om FCK ender i en bashing af Thorup, PC, Kvist osv., så jeg håber at folk får deres fyring. Så kan jeg sidde sur i hjørnet og sige "hvad sagde jeg", når det ikke hjælper en skid :-)
    Det skal faktisk sige at min mening JT-gate, kører på dagsformen.

    Jeg mener stadig han har fået for lidt credit for - ikke alene - mesterskab og CL. Men faktisk også en ganske godkendt europæisk kampagne sidste sæson.

    Ironisk nok, bliver det faktisk ikke nemt at følge op på for en kommende træner, og det mener jeg folk glemmer lidt.

    Udover det, har jeg ikke set et eneste godt bud på en afløser herinde. Det er nok fordi afløseren ikke er oplagt. Heller ikke for Kvist og PC.

    Når jeg er gået kold på Thorup, handler det om at denne start simpelthen har været FOR elendig. Han beholdt jo (mere eller mindre) sin trup, så det må altså ikke gå så galt som det et gået.

    Men tror såmænd du har ret i at mange herinde nok bliver skuffede når fyringen kommer…. For chancen for status quo er nok stor. I hvert fald på den korte og “mellem” bane.

    Men lige pt kan det sgu næsten ikke blive værre…

    Zan

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (18/09-2022 kl. 18:00)

    TAK Goldbæks Højrefod for at bruge tid og energi på at sætte ord på mange af de ting vi andre ikke orker eller kan. Jeg tror og håber vi er flere der ser de samme ting som du skriver.

    Og så må K@sper ellers forsvare ledelsen og de sportslige valg mod dine ”rants” - nu på andet år.

    Jeg har sagt det før. Det ligner så meget den situation Brøndby var i, efter Michael Laudrup skred og de er (heldigvis) aldrig blevet til andet end et subtop hold efterfølgende. Jeg håber ikke vi ender samme sted.
    M

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 05.08.22, 19:56
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •