Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
71. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    51 71.83%
  • Uafgjort

    10 14.08%
  • AGF vinder

    10 14.08%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 94

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke præcis, hvilke ændringer du havde forventet, jeg vil bare lige sikre mig, at du er klar over, at Neestrup har haft hele truppen samlet til to (!) træninger, siden han overtog jobbet som cheftræner?

    Jeg synes, det var meget tydeligt, at Neestrup har haft stor fokus på, at vi skal blive mere kompakte både med og uden bold. Dels for at kunne lukke bedre af og undgå chancer imod på indlæg og cutbacks, når vi forsvarer lavt, dels for at være bedre rustet til at forsvare omstillinger, når vi selv mister bolden i etableret angreb.

    I det hele taget tror jeg, man bliver skuffet, hvis man forventer en større spillemæssig revolution under Neestrup i 2022. Med et stramt kampprogram, maksimalt pres på i tabellen og nu også skader til en eller flere nøglespillere er tiden ikke til taktiske eksperimenter, men til at sammentømre en enhed med et ordentligt bundniveau såvel offensivt som defensivt – resten må nok, som Neestrup allerede har proklameret, vente til vinterpausen. I aften mod AGF lykkedes vi med at holde dem fra chancer i stort set hele kampen og sikre et clean sheet, og det alene må siges at være en succes i en sæson, hvor vi har indkasseret jammerlige 17 mål i de foregående ti kampe. Jeg tror, at det er den forbedring af holdets organisation, især defensivt, som skal bære os frem mod vinterpausen, men jeg tror også, man skal forberede sig på, at det af og til bliver med hiv og sving.
    Helt bestemt gode pointer og det kan sagtens være, at det er den bedste fremgangsmåde, ligesom man kan spekulere i, om han overhovedet har spillere til rådighed til at kunne lave ændringer (eksempelvis har han ikke rigtigt muligheden for at spille med to angribere).
    Jeg havde dog forventet ændringer, der kunne give en indikation om den fremadrettede spillestil. Det er selvfølgelig svært at lave større ændringer på nuværende tidspunkt, ligesom vi jo gerne skal have flere point, men det er jo det gamble man reelt foretager, når man fyrer cheftrænere på det tidspunkt, ligesom formålet med at fyre cheftrænere må være, at der skal ske visse ændringer - hvis man ville have mere Thorup havde, man næppe fyret ham (for at sætte det på spidsen).

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Ja, det er sjovt. Jeg synes også, at sinker som dig skader mere end i gavner ved at kæmpe mod den aktive del af fanscenen. Jeg husker en masse kampe med boykot, stemningsboykot og lignende for ca 10 år siden, som var vigtigt i kampen for den kæmpe stemningstribune, vi har i dag.
    Det handler ikke om at kæmpe mod den aktive del af fanscenen for sinker som mig selv og Anders. Det handler om at bekæmpe den selvberettigede her-kommer-vi mentalitet, der eksisterer i de kredse som løbende koster penge i form af bøder og ultimativt kan skade klubben sportsligt. Her inkluderer jeg ikke dem der gerne slår på tæven, og det er så en lidt anden diskussion om hvordan den slags er en del, en forlængelse eller en helt separat ting ift. den mentalitet, men kommunikationen omkring dét i dag var i bedste fald uklar.

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Og så glemmer i, hvor mange penge den uofficielle scene tjener til klubben. Jeg lover dig, at rigtig, rigtig mange unge står dernede kamp efter kamp udelukkende grundet stemningen. Og pyro er en del af den stemning, de uofficielle laver. Uden den stemning havde vi tabt en masse fans til de europæiske topklubber. Det er fuldstændig vanvittigt, at i nægter at anerkende, at der er virkelig mange mennesker, som ikke ser tingene som jer.
    Hvis der er plus på bundlinien i regnskabet ift. bøder for pyro kontra flere tilskuere er det alligevel imponerende ift. hvor mange for hvem pyro er den afgørende faktor ift. at gå til fodboldkamp eller ej ift. at det alligevel er begrænset hvor meget af tiden i en kamp der rent faktisk futtes et eller andet af.
    Et frisk skud herfra er at det regnskab slet ikke er i de uofficielles favør og skulle vi f.eks. være ude i at der fratrækkes point eller lignende, så har vi ikke rigtig nogen diskussion her længere, synes jeg.

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Det er fuldstændig vanvittigt, at i nægter at anerkende, at der er virkelig mange mennesker, som ikke ser tingene som jer.
    Det var da noget af en projicering. Personligt er jeg vel vidende om, at der er virkelig mange mennesker der ikke ser tingene som jeg gør.
    Hvor går skillelinjen for øvrigt mellem I og Vi i den her diskussion? Dem der ikke synes de er berettiget til at gøre hvad der passer dem fordi de synger til en fodboldkamp og dem der gør? Måske dem der forstår at et sådant move er kontrapoduktivt ift. nedenstående kamp og dem der ikke gør?

    Meget vigtigt signal til divisionsforeningwn i dag. Det er en vigtig kamp og den skal kæmpes.
    Hvad er det for et signal der er sendt til Divisionsforeningen? "Det er uretfærdigt! Vi har ikke noget at gøre med voldståber, men vi gør stadig hvad der passer os"?

    Jeg synes det er et decideret selvmål.
    Sidst redigeret af FC William : 03.10.22 kl. 10:49


  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    6

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Jeg glæder mig til at se til maj om klubben tør træde i karakter og lave en samlet kollektiv straf mod nedre C og lukke hele tribunen i en eller flere kampe, når sinkerne (tror jeg læste det ord længere oppe om s12) sætter sig selv over klubben og stopper kampen med alle deres badedyr, som også koster FCK bøder.

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Kampens detalje må i øvrigt være Lerager der gør honnør til Neestrup efter at have scoret

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Jeg er imod pyro - men det betyder ikke, at jeg ikke synes det ser fedt ud eller kan se det sætter gang i stemningen. Meeeen her er et par problemer med pyro:

    - det forstyrre kampen (igen i går)
    - det er ulovligt og det har dermed konsekvenser for FCK (dem som fyrre det af - de betaler slet slet slet ikke nok til at dække bøderne, måske skal I begynde at fortælle den sandhed til jer slev fremfor løgnen om at pyro er en god forretning).
    - det ødelægger stemning blandt medfans

    Så kommer det (I mine øjne) vigtigste argument:

    - PYRO GØR IKKE EN FORSKEL

    Helt ærligt, jeg har efterhånden set så mange kampe med og uden pyro og jeg kan se rigeligt med stemning og gang i den uden pyro, jeg vil næsten sige at I er mere “på” uden. Det er faktisk bare en smule umodent og selvcentreret opførsel uden formål. Misforstå mig ikke, jeg synes lidt rebelsk ungdom sætter krydderi på, men når man skal have fullface masker på for at udfører noget her i livet, så kan man ikke stå ved egne holdninger og handlinger og så synes jeg at man er vattet.

    S12 taber absolut intet ved at stoppe pyro, men FCK og 20.000 andre fans gør, når I bliver ved.


  7. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke præcis, hvilke ændringer du havde forventet, jeg vil bare lige sikre mig, at du er klar over, at Neestrup har haft hele truppen samlet til to (!) træninger, siden han overtog jobbet som cheftræner?
    Men nu snakker vi jo ikke om en ny træner, de kommer udefra og skal lære en hel trup at kende fra bunden. Vi taler om træner, der kender spillerne lige så godt som sin forgænger og som har indgående kendskab til de problemer, holdet har haft.

    Derfor havde jeg nok også forventet flere nye ideer. Lidt polemisk kan man sige, at forfremmelsen af Neestrup ikke giver megen mening, hvis han bare kører Thorups linje videre. Man må formode, at Peter Christiansen har snakket med Neestrup om, hvad han kunne tænke sig at gøre anderledes for at få FCK på ret køl - og at det er de tanker, der har betydet, at man har gjort ham til cheftræner frem for at hente helt nye kræfter ind.

    Vi får se. Hans første halvleg i sædet var mildest talt ikke opmuntrende. Men det lader da til, at han er i stand til at give spillerne "the hair dryer treatment" i omklædningsrummet, så det er da altid noget.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    What ?? er det fans fra London, Berlin, Paris eller Barcelona vi har kapret som kommer på sektionen uge efter uge eller er der noget jeg misser på det her statement??
    Du aner tydeligvis ikke hvad der foregår blandt børn og unge i dag. De bliver i højere grad fans af de engelske og spanske klubber. Det er jo forståeligt nok, det er langt sjovere at vinde Champions League og fodboldspillet er meget bedre. Jeg ved godt, at mange herinde har problemer med at forestille sig, at alt ikke er som i 90'erne, men det er det bare ikke. Måske er det også derfor, at aktiviteten herinde falder? Det kan I jo spørge jer selv om. Måske har det noget at gøre med, at I for alle unge fremstår som sure gamle mænd, der kun kan li' fodbold på jeres måde.

  10. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Neestrup har to vigtige opgaver, der skal løses:
    - Et nyt anfører hierarki. Zeca ligner en som er ude i lang tid og Falk er for ustabil og man skal nok begynde at pakke ham ind, så han kun spiller når han er 100% klar. De vidste jo allerede op til kampen, at han var tvivlsom, da han tog nogle løb og sprints med den fysiske træner. Lad ham nu få tid og spil ham mere som en supersub. Boile sidder meget på bænken og en anfører skal gerne spille hver gang.
    - En ny midtbane skal sammenspilles. Både Zeca og Falk er ikke noget vi skal bygge fremtiden på. Det har været fantastisk med de to, men tiden er også kommet nu til (grundet Zeca skade) at vi skal have bygget en ny midtbane op.

    Forslag til ny anfører struktur: Claesson, Boile, Corner
    Forslag til ny midtbane: Stamanic (6'er), Lerager (8'er), Claesson (8'er)
    - Torben

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #69
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Hvis der er plus på bundlinien i regnskabet ift. bøder for pyro kontra flere tilskuere er det alligevel imponerende ift. hvor mange for hvem pyro er den afgørende faktor ift. at gå til fodboldkamp eller ej ift. at det alligevel er begrænset hvor meget af tiden i en kamp der rent faktisk futtes et eller andet af.
    Et frisk skud herfra er at det regnskab slet ikke er i de uofficielles favør og skulle vi f.eks. være ude i at der fratrækkes point eller lignende, så har vi ikke rigtig nogen diskussion her længere, synes jeg.
    Efter knap 20 år som del af det uofficielle miljø og nu en mere kedelig fan på Øvre C, så tør jeg godt garantere, at det i den grad er i det uofficielles favør. Igen, I undervurderer det helt vildt. Igen kan jeg bare vende tilbage til derby med de 30 minutters boykot. Mange herinde og de hellige på twitter råbte op om hvor meget de ville kæmpe imod og at det var tydeligt, at S12 ingen støtte havde. Der var kæmpe støtte til den aktion udover fra cirka halvdelen af Nedre C, der lige kunne motivere sig til 5-6 minutters sang gennem de 30 min.

    Du kan simpelthen ikke se signalet? Det tror jeg ikke helt på, du mener. Du er måske uenig i det, men for mig fremstod det ret tydeligt, da aktionen var koordineret og var lige ved 2. halvlegs start.

  13. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Du aner tydeligvis ikke hvad der foregår blandt børn og unge i dag. De bliver i højere grad fans af de engelske og spanske klubber. Det er jo forståeligt nok, det er langt sjovere at vinde Champions League og fodboldspillet er meget bedre. Jeg ved godt, at mange herinde har problemer med at forestille sig, at alt ikke er som i 90'erne, men det er det bare ikke. Måske er det også derfor, at aktiviteten herinde falder? Det kan I jo spørge jer selv om. Måske har det noget at gøre med, at I for alle unge fremstår som sure gamle mænd, der kun kan li' fodbold på jeres måde.
    Umiddelbart virker det som om du ikke vil forstå, hvad vi prøver at sige. Der er simpelthen ikke “hul igennem” til vores synspunkt. Dog skal du have stor ros for at tage diskussionen op og dele dine synspunkter - målet er nok ikke at vi bliver enige (hvilket er helt fair), men fremmer forståelsen for hinanden.

    Jeg er en gammel sur mand, men så er jeg hellere ikke ældre :), jeg kan sagtens sætte mig ind i det fede ved S12, hvad det giver klubben at der skabes så god en stemning. I går tænkte jeg:

    - jeg håber fanme I forstår at give stokken videre og plads til den nye generation, når I er blevet gamle, sure og skal på C :)
    - hvad synes jeg egentlig om at min dreng skal til at stå der om 7-8 år. Jeg bruger jo meget tid med ham ved at tage ham med på stadion hver gang og tager nogle opgør i hjemmet. Desuden bliver der brugt et betydeligt beløb på fodbold.

    Jeg kan ikke finde ud af at “nå ind til jer”, det har jeg erkendt og det giver ikke søvnløse nætter. Min irritation over pyro er også begrænset og ikke i nærheden af dem som fodboldvold giver - men jeg synes stadig at min pointe er vigtigt (i hvert fald håber jeg at I tænker over det)

    - Pyro gør ikke forskellen. Den gør ikke stemningen bedre - det beviser i selv gang på gang, når I ikke bruger pyro

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Jeg er overhovedet ikke for pyro. For mig gør det ingen forskel og synes det er dumt at klubben skal betale bøder og folk potentielt skal komme til skade af det. Men jeg er også 42. Men for min søn på 12 og 3 af hans klassekammerater der jævligt kommer i Parken, betyder sektion 12 alt. De har wallpapers på telefonen med sektionen der har gang i tifo og pyro, de kigger mere på sektionen end banen og de foretrækker udebane over hjemmebane fordi de der kan få sektionen oplevelsen og at stå tæt på capo, som de er for unge til i parken. Jeg synes den er svær og ikke så ligetil, for det betyder åbenlyst noget for de yngre generationer at stemningen er i top og pyro er bare et effektiv værktøj til at det hele eksploderer visuelt.

  16. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Og hvis det er uden Falk, så SKAL Boile spille ellers blir vores opspil for ringe.
    h

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Vi har godt nok et hæsblæsende program forude: FCN, Brøndby, Midtjylland og Randers + lidt småkampe i CL.
    ..Og med vores to bedste midtbanespillere ude.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  19. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Jeg tilhører nok gruppen af lidt yngre brugere herinde som 27 årig, og jeg elsker virkeligt den stemning og det show som pyro giver. Det er pisse fedt i sig selv.

    Men synes jeg det er fedt når klubben får bøder og risikerer pointstraf fordi det er ulovligt? Nej.

    Så vil jeg langt hellere undvære.
    Jeg ville dog ønske man kunne have hele det show på en lovlig og ikke super fesen måde (cykellygter a la bøf).

    Så længe det er ulovligt, skal man ikke bruge det. Færdig.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  20. #75
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    58

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Hvornår var det egentlig Nedre C gik væk fra at pifte af pyro når det opstod på sektion 12? Jeg husker det som værende en relativ lang periode hvor pyro kun var “accepteret” på udebane men at det ikke var noget man gjorde i Parken. Det må jo unægtelig have ændret sig på et eller andet tidspunkt…
    Der blev bu'et, piftet og sunget 'Bonderøve' fra Nedre C i går.
    "Brøndby IF er et professionelt fodboldhold - ikke et velgørenhedsprojekt for fallerede eks-stjerner, hvor vi skal være åh så taknemmelige, bare de kan slå en præcis aflevering." - Mr. Scott

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 23.05.23, 15:04
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •