Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Intet udebaneafsnit til næste Derby

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Intet udebaneafsnit til næste Derby

    https://www.fck.dk/nyhed/ingen-fck-f...l-naeste-derby

    Divisionsforeningen belønner Brøndby, for den seneste tids smukke vestegnsoptræden, med en ekstra hjemmebanefordel til næste Derby. Det virker fair.


    TS


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Den mere rimelige, men kontroversielle løsning vile have været at lukke for hjemmebanefans men åbne udebaneafsnittet ;-)


    Fra Pressen:
    "Det er en direkte konsekvens af de voldsomme spændinger, slagsmål og konflikter, der har været mellem de to fangrupperinger på det seneste.

    Konflikten mellem fans fra de to klubber er spidset alvorligt til i denne sæson.

    Det startede i forbindelse med det indbyrdes opgør i august, hvor ’Brøndby-tilhængere’ rev 120 sæder løs i Parken, da de to hold mødtes.

    Siden rejste ’Brøndby-tilhængere’ til Dortmund for at slås mod FCK-fans i forbindelse med opgøret i Champions League.

    Senest blev en bus med FCK-fans overfaldet på en rasteplads på Fyn af maskerede 'Brøndby-tilhængere', efter FCK havde spillet mod FC Midtjylland, og Brøndbys fans var på vej hjem fra Viborg.

    - Vi er kede af nødvendigheden af dette tiltag til den kommende derby-kamp. Det er hverken rimeligt eller retfærdigt overfor alle de tilskuere, som bare vil ind og se en god fodboldkamp på udebane. Men vi skal kunne garantere en tilstrækkelig sikkerhed for alle tilskuere til vores kampe - også alle tilskuere i udebaneafsnittet, siger direktør Claus Thomsen.


    Virker på mig som om at BIF og FCK ikke har været lige om sinkeriet.....
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/ingen-fck-f...l-naeste-derby

    Divisionsforeningen belønner Brøndby, for den seneste tids smukke vestegnsoptræden, med en ekstra hjemmebanefordel til næste Derby. Det virker fair.


    TS
    Ja, sådan kan man godt se på det, men os, der var i Dortmund og på rastepladsen på Fyn, kommer det ikke bag på. Jeg er 100% sikkerhed på, at vores voldsparate og deres venner fra Hamborg har haft gang i kuglerammen, og at der er en del, der skal hævnes. I de kredse overfalder man ikke ustraffet, og overfaldet på Fyn skal i hvert fald helt sikkert hævnes. Kampen mod Dortmund bliver så også en høj-høj risikokamp.

    Problemet er så, at kuglerammen består uanset, at vi ikke må komme ind på Brøndby stadion, så problemet går ikke væk.

    Suk.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Jeg er enig, og det kan også godt ende med, at dette initiativ fra divisionsforeningen forebygger noget ballade omkring stadion d. 16. oktober. Men rationalet i, at FCK straffes (klub og fans), fordi vestegnens fineste har turneret rundt og flottet sig, giver ingen mening - og jeg tror ikke at det vil begrænse balladen fra vestegnen fremadrettet, når de ser, at straffen primært rammer os.
    Divisionsforeningen skulle have haft modet til, at udelukke alle fans fra stadion og/eller give dem derude en point straf - evt. have frataget Brøndby nogen udebaneafsnit i de kommende kampe.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, sådan kan man godt se på det, men os, der var i Dortmund og på rastepladsen på Fyn, kommer det ikke bag på. Jeg er 100% sikkerhed på, at vores voldsparate og deres venner fra Hamborg har haft gang i kuglerammen, og at der er en del, der skal hævnes. I de kredse overfalder man ikke ustraffet, og overfaldet på Fyn skal i hvert fald helt sikkert hævnes. Kampen mod Dortmund bliver så også en høj-høj risikokamp.

    Problemet er så, at kuglerammen består uanset, at vi ikke må komme ind på Brøndby stadion, så problemet går ikke væk.

    Suk.
    Det tror jeg ikke der er nogen der er i tvivl om og havde man kørt den samme plade af om “sikkerhed” og andet gøgl, samtidigt med at man havde forbudt Bøf tilskuere, så havde det næsten virket fornuftigt. Det her er jo decideret at honerere deres voldssinker og jeg kan ikke komme på et eneste eksempel hvor man andre steder i samfundet ville begrænse istedet for at beskytte. Det virker helt gak.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, sådan kan man godt se på det, men os, der var i Dortmund og på rastepladsen på Fyn, kommer det ikke bag på. Jeg er 100% sikkerhed på, at vores voldsparate og deres venner fra Hamborg har haft gang i kuglerammen, og at der er en del, der skal hævnes. I de kredse overfalder man ikke ustraffet, og overfaldet på Fyn skal i hvert fald helt sikkert hævnes. Kampen mod Dortmund bliver så også en høj-høj risikokamp.

    Problemet er så, at kuglerammen består uanset, at vi ikke må komme ind på Brøndby stadion, så problemet går ikke væk.

    Suk.
    Det er i hvert fald svært at forestille sig en anden virkelighed, end at der er planlagt hævnaktioner. Problemet med den valgte løsning/straf er, som flere også har påpeget, at det igen går ud over nogle, der ikke har haft noget med problemerne at gøre - det nye er så at det kun går ud over dem, der ikke har været genstand for problemerne, men som det faktisk er gået ud over. Dertil må man virkelig undre sig over, hvad man egentligt håber på at løse. Man kan selvfølgelig ikke blive overfaldet efter en fodboldkamp, når man ikke får lov til at tage til den. Måske vi bare skulle fratage os alle hjemme- og udebanekampe - for hvem skal de så overfalde? Kort og godt er det svært at tolke som andet end en succes for Brøndbys hools.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Det tror jeg ikke der er nogen der er i tvivl om og havde man kørt den samme plade af om “sikkerhed” og andet gøgl, samtidigt med at man havde forbudt Bøf tilskuere, så havde det næsten virket fornuftigt. Det her er jo decideret at honerere deres voldssinker og jeg kan ikke komme på et eneste eksempel hvor man andre steder i samfundet ville begrænse istedet for at beskytte. Det virker helt gak.
    Ja, Brøndby skulle selvfølgelig have spillet 1, 2 eller 3 udekampe uden fans efter sidste derby.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Sådanne beslutninger irritere mig grænseløst og det er ufatteligt at DBU ikke selv kan se, at de rent faktisk straffer FCK sportsligt og dermed giver en gevinst til ballademagerne.

    Nogle som ved hvad FCK siger til det? Jeg støtter op om at FCK fans ikke kommer med på betonen, men så skal straffen hedde x kampe uden tilskuere hjemme og ude, hvor FCK kampen kan være en af dem. DBU virker godt nok amatøragtige på mange parametre efterhånden.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nogle som ved hvad FCK siger til det?
    Nej, jeg ved intet, men hvis nogen en dag siger, at FCK var taget med på råd, og at vi bakkede op om beslutningen, vil jeg ikke blive overrasket. Der er formentlig efterretninger om det helt store slag mellem hools, og det har gjort beslutningen nem for alle ansvarlige/involverede. Sry.

    Og ja, jeg ved det. Brøndby får en sportslig fordel af deres sinkers helt uacceptable opførsel.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Divisionsforeningen skulle have haft modet til, at udelukke alle fans fra stadion og/eller give dem derude en point straf - evt. have frataget Brøndby nogen udebaneafsnit i de kommende kampe.
    Ja det burde ærlig talt ikke være så svært at straffe dem, som rent faktisk bør straffes. Den ligger jo lige til højrebenet:
    Kan man som hjemmeklub ikke garantere sikkerheden for udefans grundet egne fans, ja så fratages man selvfølgelig hjemmebanen i pågældende kamp. Om kampen så i stedet burde spilles i Parken eller på neutral bane (begge tilfælde selvfølgelig med FCK-fans på tribunen) kan man så diskutere. Men at man skal få en sportslig fordel (og FCK en ulempe) pga ens egne voldspsykopatiske fans skriger til himlen. Det er så dumt og uretfærdigt, at man nærmest tjekkede kalenderen for 1. april, da man læste nyheden.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kan man som hjemmeklub ikke garantere sikkerheden for udefans grundet egne fans, ja så fratages man selvfølgelig hjemmebanen i pågældende kamp.
    Jeg mener, som nævnt et par gange, at dette er en forkert analyse. Det handler ikke om, at BIF ikke kan garantere vores sikkerhed på tribunen. Det handler om, at man (og det er ikke BIF) ikke kan garantere vores sikkerhed til og fra stadion, hvor man forventer hundredevis at voldspsykopater bonget op på coke, som skal afregne, hvad der er sat i banken.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor flere herinde taler om, at Brøndby skal straffes? Jeg er med på, at det er forkert, at vi bliver straffet. Men at straffe Brøndby fordi en flok bøller i gule trøjer skaber ballede i Dortmund, på en rasteplads på Fyn og andre steder uden for stadion. Hvorfor er det Brøndbys ansvar og ikke myndighedernes?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg mener, som nævnt et par gange, at dette er en forkert analyse. Det handler ikke om, at BIF ikke kan garantere vores sikkerhed på tribunen. Det handler om, at man (og det er ikke BIF) ikke kan garantere vores sikkerhed til og fra stadion, hvor man forventer hundredevis at voldspsykopater bonget op på coke, som skal afregne, hvad der er sat i banken.
    Jeg er enig i, at problemet med sikkerheden primært ligger udenfor stadion (i Dortmund også indenfor). Jeg er også enig i, at BIF som klub ikke er ansvarlig for, hvad der sker til og fra stadion den pågældende dag. Men jeg holder stadig fast i, at det må være BIF som bør miste retten til hjemmebane og det er fordi

    a) Mange af problemerne skyldes netop, at klubberne (her BIF) ikke har taget hånd om problemerne for længe siden. Alene det at de græske bogstaver (hvorfra mange problemer åbenbart udspringer) stadig kan stå for at styre stemning på Fixe-tribunen viser jo, at man ikke har taget problemet seriøst.
    b) det må aldrig komme en klub til fordel, at deres fans udøver vold uanset om det er på eller udenfor stadion. Her er det BIFs fans som i hvert fald i pressemeddelelsen bærer den primære skyld, hvorfor det må være BIF som må "straffes", når voksne mennesker for to klubber åbenbart ikke kan samles uden ballade. Det kan da aldrig være os, som skal have en ulempe efter deres ballade.

    Hvis det i virkeligheden handler om, at man er bange for, at FCK møder op for at betale tilbage og dermed frygt for decideret gadekampe - sådan har jeg ikke læst pressemeddelelserne, men det kan sagtens være sagen - ja så må kampen spilles helt uden tilskuere. For uanset hvordan vi vender og drejer den, så bør BIF i hvert fald ikke komme ud som vindere af en situation skabt at egne fans.

  22. De følgende 13 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor flere herinde taler om, at Brøndby skal straffes? Jeg er med på, at det er forkert, at vi bliver straffet. Men at straffe Brøndby fordi en flok bøller i gule trøjer skaber ballede i Dortmund, på en rasteplads på Fyn og andre steder uden for stadion. Hvorfor er det Brøndbys ansvar og ikke myndighedernes?
    Fordi Brøndby ikke tager det opgør med Alpha og lignende grupper, som de bør tage. Den eneste måde at få Brøndby (og FCK) til for alvor at rydde ud i de tilhængere, som laver ballade både på og uden for banen er at ramme dem, så det gør ondt i stedet for de bagatelagtige bøder, man har stanget ud i årtier. Så kan det godt være, det er kollektive straffe, men det er efter min bedste overbevisning den eneste effektive måde at tvinge Brøndby og andre klubber til reelt at gøre noget ved problemet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Intet udebaneafsnit til næste Derby

    Når divisionsforeningen mener, at det står så galt til med sikkerheden, må vi jo også bare selv undlade at have udebaneafsnit til derbys i Parken.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Udebaneafsnit FCK-BIF 1400 pladser
    By Thomas FC in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 07.04.16, 06:37
  2. Udebaneafsnit uden fans - Udmelding fra bestyrelsen
    By Bestyrelsen, FCKFC in forum De korte linier
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 29.10.11, 12:53
  3. Intet er som det plejer
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 26.08.06, 23:17
  4. U 21 - jeg fatter intet
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.04.05, 13:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •