Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 41

Emner: Pyro på S12

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Pyro på S12

    I dag til kampen mod AGF, så vi igen et koordineret pyro-show. Alle kunne høre Capo tælle ned fra 5 og så startede det. Det var sikkert et ‘svar’ til Divisionsforeningens beslutning om, at FC fans ikke må komme til næste derby. En ting er, at Divisionsforeningen giver Brøndby en sportslig fordel vel og mærke som ‘straf’ for at BIF’s hooligans har overfaldet FC fans senest på Fyn, men det nytter simpelthen ikke noget, at visse FC fans tager reglerne i egen hånd og sætter sig over klubben! Brug af pyro skader FC forstå det nu.
    Hvis ikke ledelsen og bestyrelsen får gjort noget ved dette problem nu, så må man opfatte det som en stiltiende accept af brug af pyro. Det må i den grad have været muligt at identificere nogle af disse mange mennesker, som fyrede pyro af. Kameraer er der jo masser af.

    Derudover kan man læse på Facebook (FCK Debat / Hafnia 1992) at mindst tre personer sidder på Bispebjerg Hospital til behandling efter at have fået gløder i øjnene. Det er simpelt ikke i orden, at man skal risikere at få skader på øjnene fordi man går i Parken.

    Det er ikke sejt at sætte sig over klubben, det er ikke sejt at fyre pyro af. Det er forbudt og det er det af en grund som de tre på Bispebjerg nok forstår bedre end dem, der fyrer det af.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Pyro på S12

    Dertil kan man vel sige at divisionsforeningen her mandag morgen kan konkludere “vi har gjort det rigtige” og dermed skyde os selv rigtig meget i foden. For jeg synes deres beslutning er direkte latterlig og så alligevel formår S12 at få mig på andre tanker.

    God bedring til dem med skader, det er virkelig synd. Håber de alle slipper uden varig men

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Pyro på S12

    For 10 år siden, i marts 2012, fik brugen af pyro og kasten med romerlys ind på banen til en udekamp i Aalborg den konsekvens, at der blev lagt 8 minutter oveni den normale tillægstid, så man endte på 11-12 minutter, i stedet for blot 3-4 minutter. Det fik den konsekvens, at man i stedet for at få en udesejr via en last action scoring fra N'Doye til 0-1, måtte nøjes med 1-1 grundet en udligning i det 9. minuts tillægstid. De to mistede point endte med at betyde, at vi endte 1 point efter FCN i den sæson, som i stedet tog CL-billetten og 150 mio. kr. til deres klubkasse.

    I går blev der lagt i hvert fald 5-6 minutter oveni den almindelige tillægstid pga. brugen af pyro, så kampen i stedet for at blive fløjtet af efter 4 minutters tillægstid, først blev fløjtet af efter 10+ minutters tillægstid. Og med halvandet minut tilbage af kampen fik Zeca det, er pt. ligner endnu en alvorlig korsbåndsskade i samme knæ, som fik en korsbåndsskade for præcis et år siden i dag.

    Så tillykke, I har indflydelse på det sportslige. Til gavn for de andre hold..

    Når man dertil lægger, at der er folk, som får øjenskader, forbrændinger, m.m. pga. det, fordi man udleverer pyroteknik til folk, som næppe er 1) uddannet til at håndtere pyroteknik forsvarligt, eller 2) helt appelsinfri på den ene eller anden måde, så har man sgu ret lang vej til at overbevise mig og andre om at "det ser fedt ud på en instagram-story" er det værd. Selv for sådan en som mig, der har været til ca. 40 Rammstein-koncerter, og elsker sceneshowet med vanvittig pyro, bl.a. netop fordi jeg ved at sikkerheden er 100% i top i den forbindelse.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så tillykke, I har indflydelse på det sportslige. Til gavn for de andre hold..
    Afbrydelser pga røg og andet godt efter scoringer må også siges at være kontra-produktive. Når FC endelig scorer efter et længere pres og måske ryster modstanderholdet, er 3-4 minutters ekstra tænkepause pga spilstop lige, hvad man ikke har brug for. Tværtimod bør vi ønske hurtigt genoptaget spil, så FCK kan udnytte sit momentum.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    For 10 år siden, i marts 2012, fik brugen af pyro og kasten med romerlys ind på banen til en udekamp i Aalborg den konsekvens, at der blev lagt 8 minutter oveni den normale tillægstid, så man endte på 11-12 minutter, i stedet for blot 3-4 minutter. Det fik den konsekvens, at man i stedet for at få en udesejr via en last action scoring fra N'Doye til 0-1, måtte nøjes med 1-1 grundet en udligning i det 9. minuts tillægstid. De to mistede point endte med at betyde, at vi endte 1 point efter FCN i den sæson, som i stedet tog CL-billetten og 150 mio. kr. til deres klubkasse.

    I går blev der lagt i hvert fald 5-6 minutter oveni den almindelige tillægstid pga. brugen af pyro, så kampen i stedet for at blive fløjtet af efter 4 minutters tillægstid, først blev fløjtet af efter 10+ minutters tillægstid. Og med halvandet minut tilbage af kampen fik Zeca det, er pt. ligner endnu en alvorlig korsbåndsskade i samme knæ, som fik en korsbåndsskade for præcis et år siden i dag.

    Så tillykke, I har indflydelse på det sportslige. Til gavn for de andre hold..

    Når man dertil lægger, at der er folk, som får øjenskader, forbrændinger, m.m. pga. det, fordi man udleverer pyroteknik til folk, som næppe er 1) uddannet til at håndtere pyroteknik forsvarligt, eller 2) helt appelsinfri på den ene eller anden måde, så har man sgu ret lang vej til at overbevise mig og andre om at "det ser fedt ud på en instagram-story" er det værd. Selv for sådan en som mig, der har været til ca. 40 Rammstein-koncerter, og elsker sceneshowet med vanvittig pyro, bl.a. netop fordi jeg ved at sikkerheden er 100% i top i den forbindelse.
    Glimrende logik. Kan vi bygge videre på den og få antal overtidsscoringer efter pyroshows? Fx til derbies; Jonas Wind eller Delaney måske. Det har Sektionen slet ikke fået nok credit for. Tak til dem!

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    For 10 år siden, i marts 2012, fik brugen af pyro og kasten med romerlys ind på banen til en udekamp i Aalborg den konsekvens, at der blev lagt 8 minutter oveni den normale tillægstid, så man endte på 11-12 minutter, i stedet for blot 3-4 minutter. Det fik den konsekvens, at man i stedet for at få en udesejr via en last action scoring fra N'Doye til 0-1, måtte nøjes med 1-1 grundet en udligning i det 9. minuts tillægstid. De to mistede point endte med at betyde, at vi endte 1 point efter FCN i den sæson, som i stedet tog CL-billetten og 150 mio. kr. til deres klubkasse.

    I går blev der lagt i hvert fald 5-6 minutter oveni den almindelige tillægstid pga. brugen af pyro, så kampen i stedet for at blive fløjtet af efter 4 minutters tillægstid, først blev fløjtet af efter 10+ minutters tillægstid. Og med halvandet minut tilbage af kampen fik Zeca det, er pt. ligner endnu en alvorlig korsbåndsskade i samme knæ, som fik en korsbåndsskade for præcis et år siden i dag.

    Så tillykke, I har indflydelse på det sportslige. Til gavn for de andre hold..
    Der er flere gode grunde til at problematisere pyro, men at begynde at opfinde kausalsammenhænge mellem pyro og random skader og overtidsscoringer bliver altså for fjollet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Pyro på S12

    Super stemning i Parken i dag mod City. Og det var helt uden pyro!

  10. De følgende 17 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Pyro på S12

    Hvis man ønsker mere fredelige fan gruppering til at støtte op om stemningen i parken, så bliver man nød til at stoppe med at lave kæmpe, men ret lette selvmål. Et eksempel kunne være den annonceret demonstration på søndag. Det er, undskyld mit franske, simpelthen for dumt.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvis man ønsker mere fredelige fan gruppering til at støtte op om stemningen i parken, så bliver man nød til at stoppe med at lave kæmpe, men ret lette selvmål. Et eksempel kunne være den annonceret demonstration på søndag. Det er, undskyld mit franske, simpelthen for dumt.
    Hvorfor er der for dumt. Jeg kan ikke beskrive hvor vigtigt det er for os, at den forløber fredeligt. Det er ikke noget som "bare" er skrevet. Det er vores kæmpe håb at alle FCK fans tager med, støtter op med godt humør, opfører sig ordentlig, tager ud og viser at det kan fandme ikke være rigtigt, at vi skal straffes fordi en anden klub laver ballade.
    Vi går ned til divisionsforeningens kontor, råber et par ting, hænger nok nogle bannere op og så hjem til en bar og ser den sammen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at eneste måde de kan løse et problem, det er ved at nægte os at tage et sted hen, når det ikke er os som er problemet i situationen. Demoen er lovligt anmeldt, der er kontakt med politiet så de ved hvad der skal ske, og derefter så er det fandme ikke vores problem eller skyld, hvis brøndbyfans vælger at gøre noget. Det skal lige siges, at jeg håber at brøndby fans selv godt kan se det uretfærdige i vores straf, og at de lader os protestere i fred.

    Håber vi ses på søndag.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Hvorfor er der for dumt. Jeg kan ikke beskrive hvor vigtigt det er for os, at den forløber fredeligt. Det er ikke noget som "bare" er skrevet. Det er vores kæmpe håb at alle FCK fans tager med, støtter op med godt humør, opfører sig ordentlig, tager ud og viser at det kan fandme ikke være rigtigt, at vi skal straffes fordi en anden klub laver ballade.
    Vi går ned til divisionsforeningens kontor, råber et par ting, hænger nok nogle bannere op og så hjem til en bar og ser den sammen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at eneste måde de kan løse et problem, det er ved at nægte os at tage et sted hen, når det ikke er os som er problemet i situationen. Demoen er lovligt anmeldt, der er kontakt med politiet så de ved hvad der skal ske, og derefter så er det fandme ikke vores problem eller skyld, hvis brøndbyfans vælger at gøre noget. Det skal lige siges, at jeg håber at brøndby fans selv godt kan se det uretfærdige i vores straf, og at de lader os protestere i fred.

    Håber vi ses på søndag.
    Det bliver i hvert fald spændende, hvordan det ender. Om end hensigten måske er god, så er det godt nok noget af et sats. Ender det med ballade - og sandsynligheden for dette er vel ret stor, da man vinker med verdens største røde klud foran BIFs værste - så ender det igen med en fortælling om, at der altid er ballade mellem de to klubber. Fortællingen vil også hedde sig, at selvom vi ikke var velkommen i Brøndby, så troppede vi alligevel op bare for at provokere. Og jeg tror desværre, at fortællingerne vil være sådan uanset hvor fredelige FCK fans nu en gang vil være, og selvom det "kun" er BIF som er de aggressive. Fortællingen bliver så endnu værre, hvis man fra FCK's side kommer til at besvare eventuelle angreb fra de gule som man så i Dortmund.

    Jeg må indrømme, at selvom jeres budskab er mere fornuftigt, så jeg har det nærmest med denne demonstration, som jeg har det med alle Paludans demonstrationer på Nørrebro og lignende steder. Ja det er jeres ret, men lad nu bare være. Sandsynligheden for, at der kommer noget godt ud af det (medmindre I er vidende om, at Bifs værste holder fri den dag) er bare meget lille, og risikoen for en yderligere eskalering af en i forvejen dårlig situation for os fans er stor.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Jeg kan ikke beskrive hvor vigtigt det er for os, at den forløber fredeligt.
    Det er en vigtig sætning i dit indlæg, for det er det for alle. Eller næsten alle i hvert fald. De flestes frygt går nok på, at sinkeelementet på vestegnen og deres venner fra Dortmund vil benytte lejligheden til ballade, og at kategori B og C elementerne i vores demonstration ikke vil finde sig i ballade. Og så har vi balladen.

    Vestegnens Politi har noget af en opgave på søndag, og så er spørgsmålet, tror vi på, at de kan løse opgaven?

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det bliver i hvert fald spændende, hvordan det ender. Om end hensigten måske er god, så er det godt nok noget af et sats. Ender det med ballade - og sandsynligheden for dette er vel ret stor, da man vinker med verdens største røde klud foran BIFs værste - så ender det igen med en fortælling om, at der altid er ballade mellem de to klubber. Fortællingen vil også hedde sig, at selvom vi ikke var velkommen i Brøndby, så troppede vi alligevel op bare for at provokere. Og jeg tror desværre, at fortællingerne vil være sådan uanset hvor fredelige FCK fans nu en gang vil være, og selvom det "kun" er BIF som er de aggressive. Fortællingen bliver så endnu værre, hvis man fra FCK's side kommer til at besvare eventuelle angreb fra de gule som man så i Dortmund.

    Jeg må indrømme, at selvom jeres budskab er mere fornuftigt, så jeg har det nærmest med denne demonstration, som jeg har det med alle Paludans demonstrationer på Nørrebro og lignende steder. Ja det er jeres ret, men lad nu bare være. Sandsynligheden for, at der kommer noget godt ud af det (medmindre I er vidende om, at Bifs værste holder fri den dag) er bare meget lille, og risikoen for en yderligere eskalering af en i forvejen dårlig situation for os fans er stor.
    Er du rar at lade være med at sammenligne os med Rasmus Paludan.

    Og så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad fortællingen bliver , så længe FCK fans kender sandheden og vi vores på det rene, så er der nok for mig.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Pyro på S12

    Budskabet er meget forskelligt, men det er da 100 % samme fremgangsmåde som Paludan bruger.
    At stille sig op på Blågårdsgade og brænde koraner af for at sikre sig ballade og omtale er da en-til-en sammenligneligt med at vælge en FCK demonstration i Brøndby på samme dag som der er derby. Provokation for provokationens skyld.
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Budskabet er meget forskelligt, men det er da 100 % samme fremgangsmåde som Paludan bruger.
    At stille sig op på Blågårdsgade og brænde koraner af for at sikre sig ballade og omtale er da en-til-en sammenligneligt med at vælge en FCK demonstration i Brøndby på samme dag som der er derby. Provokation for provokationens skyld.
    Der er ikke en eneste tanke bag, som går ud på at nogen som helst fra brøndby skal provokeres. Jeg beskriver helt fint i et tidligere opslag hvorfor vi tager derud. Så luk med at sammenligne os med en medieliderlig racist.

    Men okay, men kan vel sige lidt det samme som dig. Bruger store ord og postulater, uden at have bare den mindste anden viden om det, end at det er din egen holdning. Det er nærmest 1:1 Paludan og Støjberg. Jeg får helt Men in black vibes over den tone.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Og så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad fortællingen bliver , så længe FCK fans kender sandheden og vi vores på det rene, så er der nok for mig.
    Problemet er bare, at det ikke er dig eller andre af vores fans, som fremadrettet skal træffe beslutninger eller vis sympati, som du/I/vi vil have. For folk uden for den kreds som nu møder op, vil jo i stor grad bare se det her som en provokation - måske ikke overfor BIF men politi og divisionsforening. Altså for fa'en I vil demonstrere foran et formentlig lukket kontor tilfældigvis lokaliseret det sted, hvor vi ikke må komme præcis den dag, hvor vi ikke må være der. Og nu snakker vi det heldige tilfælde, hvor der ikke bliver ballade. Hvordan mon fortællingen vil være i befolkningen (og endnu værre blandt beslutningstagere), såfremt der rent faktisk bliver ballade?

    Jeg sammenligner jer ikke med Paludan, men fremgangsmåden har altså ligheder. Uanset hvor godt jeres budskab må være, så stiller I jer som nævnt op tæt på det værst mulige sted på det værste tidspunkt. Jeg formoder på ingen måde, at I ønsker ballade som Paludan måske ønsker, men en form for provokation er det da. Og som jeg skrev i mit forrige indlæg, så er det eddermandme noget af et sats. Går det galt, så er sympatien for fodboldfans om muligt endnu længere væk end nu.

    Men fair nok, foregår det hele fredeligt, så har man da vist, at man kan møde op uden problemer. Tænk forøvrigt hvilken signalværdi man kunne sende, hvis man rent faktisk gjorde det i samarbejde med Brøndbys fredelige fans.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.10.22 kl. 15:24

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Afstemning Pyro!
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 07.10.11, 16:41
  2. Konsekvenser ved pyro i Eindhoven
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.11.09, 17:06
  3. En lille Film(pyro)
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.01.05, 08:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •