Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 41

Emner: Pyro på S12

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Problemet er bare, at det ikke er dig eller andre af vores fans, som fremadrettet skal træffe beslutninger eller vis sympati, som du/I/vi vil have. For folk uden for den kreds som nu møder op, vil jo i stor grad bare se det her som en provokation - måske ikke overfor BIF men politi og divisionsforening. Altså for fa'en I vil demonstrere foran et formentlig lukket kontor tilfældigvis lokaliseret det sted, hvor vi ikke må komme præcis den dag, hvor vi ikke må være der. Og nu snakker vi det heldige tilfælde, hvor der ikke bliver ballade. Hvordan mon fortællingen vil være i befolkningen (og endnu værre blandt beslutningstagere), såfremt der rent faktisk bliver ballade?

    Jeg sammenligner jer ikke med Paludan, men fremgangsmåden har altså ligheder. Uanset hvor godt jeres budskab må være, så stiller I jer som nævnt op tæt på det værst mulige sted på det værste tidspunkt. Jeg formoder på ingen måde, at I ønsker ballade som Paludan måske ønsker, men en provokation er det da. Og som jeg skrev i mit forrige indlæg, så er det eddermandme noget af et sats. Går det galt, så er sympatien for fodboldfans om muligt endnu længere væk end nu.

    Men fair nok, foregår det hele fredeligt, så har man da vist, at man kan møde op uden problemer. Tænk forøvrigt hvilken signalværdi man kunne sende, hvis man rent faktisk gjorde det i samarbejde med Brøndbys fredelige fans.
    Jeg har intet ønske at lave nogen som helst form for event med brøndbyfans. Og der er der masser af værre steder man kunne være taget hen derude, når man skal protestere. F.eks. ved deres stadion. Nu blev valget så at tage hen til dem som har udelukket os. Og vi må da i den grad gerne komme til brøndby, lige så meget vi vil. Vi må dog ikke se vores hold spille mod brøndby, så vi tager ned og viser vores utilfredshed foran dem som har truffet det valg. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad bif og andre tænker, så det foregår fredeligt, så må det være deres problem.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Vestegnens Politi har noget af en opgave på søndag, og så er spørgsmålet, tror vi på, at de kan løse opgaven?
    Det er vel ingen større opgave end hvis vi skulle på stadion i stedet? Det er i høj grad politiets opgave, så det må man vel forvente at de kan håndtere.
    Det er selvfølgelig sandsynligt, at der kan opstå ballade, men samtidig synes jeg det er et stærkt signal at sende, at man ikke finder sig i at blive "præventivt straffet". Hvis man ikke må demonstrere mod det, hvordan giver man så sin utilfredshed til kende og skaber noget offentligt opmærksomhed på problemet?
    Hvis Brøndbys fans så ikke kan lade demonstrationen være, fremhæver det vel blot i endnu højere grad, at det er dem der er problemet?

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Jeg har intet ønske at lave nogen som helst form for event med brøndbyfans. Og der er der masser af værre steder man kunne være taget hen derude, når man skal protestere. F.eks. ved deres stadion. Nu blev valget så at tage hen til dem som har udelukket os. Og vi må da i den grad gerne komme til brøndby, lige så meget vi vil. Vi må dog ikke se vores hold spille mod brøndby, så vi tager ned og viser vores utilfredshed foran dem som har truffet det valg. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad bif og andre tænker, så det foregår fredeligt, så må det være deres problem.
    1) Hvis I bare vil vise jeres utilfredshed overfor dem som har truffet beslutningen, så kunne I gøre det meget bedre steder på meget bedre tidspunkter. Det tænker jeg, at I også selv ved?
    2) Det der med at være fuldstændig ligeglade med hvad andre tænker er netop et af problemerne. For det er ikke ligegyldigt, hvad andre tænker. Bliver der ballade - og med valgte tidspunkt og sted er risikoen bestemt til stede - så går det jo udover andre end jer som tager afsted. Vi vil for fa'en gerne alle sammen kunne gå til fodbold, hvorfor vi virkelig ikke har brug for endnu en konfrontation søndag. Og uanset hvor fredelige jeres intentioner er, så er risikoen bare til stede og formentlig ikke ubetydelig.

    Jeg kan forøvrigt godt forstå, at du ikke ønsker noget event med brøndbyfans. Men hvis sagen er, at man gerne vil vise, at man kan gå fredeligt til fodbold, så vil det jo batte meget mere end det, som sker på søndag.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Hvis I bare vil vise jeres utilfredshed overfor dem som har truffet beslutningen, så kunne I gøre det meget bedre steder på meget bedre tidspunkter. Det tænker jeg, at I også selv ved?
    2) Det der med at være fuldstændig ligeglade med hvad andre tænker er netop et af problemerne. For det er ikke ligegyldigt, hvad andre tænker. Bliver der ballade - og med valgte tidspunkt og sted er risikoen bestemt til stede - så går det jo udover andre end jer som tager afsted. Vi vil for fa'en gerne alle sammen kunne gå til fodbold, hvorfor vi virkelig ikke har brug for endnu en konfrontation søndag. Og uanset hvor fredelige jeres intentioner er, så er risikoen bare til stede og formentlig ikke ubetydelig.

    Jeg kan forøvrigt godt forstå, at du ikke ønsker noget event med brøndbyfans. Men hvis sagen er, at man gerne vil vise, at man kan gå fredeligt til fodbold, så vil det jo batte meget mere end det, som sker på søndag.
    Synes ikke rigtig jeg kan finde bedre steder end foran divisionsforeningens kontor. Og jeg har svært ved at finde bedre tidspunkter end når FCK spiller, når det er der vi er samlet.

    Skulle brøndby fans have lyst til at gøre noget, så går jeg ud fra at politiet har styr på dem, men jeg regner da med at de fuldt ud forstår hvorfor der er demo. Eneste skriverier jeg har set fra bif fans er, at de håber der ikke håber kommer ballade, så hvis begge sider har den tilgang, så kan det kun blive en succes.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Synes ikke rigtig jeg kan finde bedre steder end foran divisionsforeningens kontor. Og jeg har svært ved at finde bedre tidspunkter end når FCK spiller, når det er der vi er samlet.
    Well eftersom der med en vis sandsynlighed ikke er ret mange (hvis overhovedet nogen) på arbejde, så virker det netop ikke som et oplagt sted. Hvis I virkelig ikke gør det for at provokere, så kan I lige så godt lave en auktion på et andet tidspunkt og sådan set også et andet sted f.eks. på tribunen i Parken.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Skulle brøndby fans have lyst til at gøre noget, så går jeg ud fra at politiet har styr på dem, men jeg regner da med at de fuldt ud forstår hvorfor der er demo. Eneste skriverier jeg har set fra bif fans er, at de håber der ikke håber kommer ballade, så hvis begge sider har den tilgang, så kan det kun blive en succes.
    Ja vi ved jo, hvor glade de uoffcielle er for at ytre sig i debatforummer og lignende.... :-)
    Det er da super, hvis der ikke bliver ballade. Men samtidig samler I jer midt ude i fjendeområde. Det er næppe usandsynligt, at der er gule typer, som ikke finder det særligt fedt og som sikkert gerne vil forpurre det, hvis muligt. Og ja dem kan politiet måske tage sig af. Problemet er desværre så, at I formentlig (fortjent eller ej) vil blive set på som værende en slags provokatører, hvilket igen ikke hjælper på sagen.

    God demo søndag. Jeg håber, at det forløber helt fredeligt.
    Og så går jeg selvfølgelig ud fra, at alle FCK'ere holder sig fra maskering, pyro, kanonslag, hærværk, klistermærker på alverdens ting osv, idet selve budskabet ellers falder helt til jorden.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Pyro på S12

    Nu kan man da i hvert fald være helt sikker på, at der vil opstå ballade, når BØF kan lugte, at de i værste fald kan ramme os helt enormt ved at skabe balladen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-straf/9468043

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Nu kan man da i hvert fald være helt sikker på, at der vil opstå ballade, når BØF kan lugte, at de i værste fald kan ramme os helt enormt ved at skabe balladen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-straf/9468043
    Virkeligheden overgår jo nærmest fantasien, hvis det sker.

    BIF (primært) laver ballade i Dortmund og rastepladser -> FCK må ikke komme til fodbold i Brøndby
    FCK fans laver protestdemo i Brøndby -> BIF sørger for endnu en omgang ballade -> FCK må ikke se eget hold i CL

    Der må sidde nogle tvivlsomme gule typer og knibe sig selv lidt i armen. Det er næsten for "godt" til at være sandt med deres briller.


  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Pyro på S12

    Ja - med potentiale til at skabe langvarrig strid blandt FCK fans. Hvis sektionens demo i værste fald ender med at Dortmundkampen skal spilles uden tilskuere vil gamle sure mænd som mig selv på C tribunen med billet nok have mere end almindeligt svært vil at tilgive en så kalkuleret konfliktoptrappende aktivitet som demoen.
    Mon ikke nogle af de voldsparate BIF'ere med karantæner i mangel af bedre at give sig til vil smutte forbi demoen?
    Jeg håber at alle demo-FC'ere er reinkarnationer af Ghandi. Ellers er der en pæn risiko for at S12 direkte sørger for den kollektive straf der søges undgået
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Ja - med potentiale til at skabe langvarrig strid blandt FCK fans. Hvis sektionens demo i værste fald ender med at Dortmundkampen skal spilles uden tilskuere vil gamle sure mænd som mig selv på C tribunen med billet nok have mere end almindeligt svært vil at tilgive en så kalkuleret konfliktoptrappende aktivitet som demoen.
    Mon ikke nogle af de voldsparate BIF'ere med karantæner i mangel af bedre at give sig til vil smutte forbi demoen?
    Jeg håber at alle demo-FC'ere er reinkarnationer af Ghandi. Ellers er der en pæn risiko for at S12 direkte sørger for den kollektive straf der søges undgået
    De har allerede fået et nej af uefa, bare rolig.
    Sidst redigeret af Ace20 : 13.10.22 kl. 17:03
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Pyro på S12

    Fedt - tak
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er vel ingen større opgave end hvis vi skulle på stadion i stedet? Det er i høj grad politiets opgave, så det må man vel forvente at de kan håndtere.
    Det er selvfølgelig sandsynligt, at der kan opstå ballade, men samtidig synes jeg det er et stærkt signal at sende, at man ikke finder sig i at blive "præventivt straffet". Hvis man ikke må demonstrere mod det, hvordan giver man så sin utilfredshed til kende og skaber noget offentligt opmærksomhed på problemet?
    Hvis Brøndbys fans så ikke kan lade demonstrationen være, fremhæver det vel blot i endnu højere grad, at det er dem der er problemet?
    Dette!!
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Pyro på S12

    Det er rigtig fint vi er forskellige, men vi skal huske at tage hensyn til hinanden. Så med denne simple kommentar, så håber jeg at I tager det op til overvejelse hvad I gør:

    Jeg er imod den planlagte demo

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Pyro på S12

    Hvornår indfører vi (og andre) et forbud mod skimasker på tribunerne - og også begynder at håndhæve det?

    Vi kunne også begynde at anvende en form for "away-system" på B, hvor man for at komme ind skal være registreret, scannes og få checket sit ID af vagterne.

  21. De følgende 13 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Hvornår indfører vi (og andre) et forbud mod skimasker på tribunerne - og også begynder at håndhæve det?
    Jep, det har undret mig i årevis. Eller det vil sige, jeg ved jo godt, hvorfor man ikke har lyst til at håndhæve maskeringsforbuddet i Parken. Det ville kræve, at enten politiet skiftede strategi, eller at vores egne frivillige vagter skulle udsætte sig selv for alvorlig fare for at få tæsk.

    Men det er fuldstændigt absurd, at man nu blandt klubber, politikere og myndigheder snakker stolpe op og stolpe ned om, hvordan man skal løse hooligan-problemerne, men elefanten i rummet tør ingen nævne.

    Det samme gælder i øvrigt også det oplagte forbud mod de 2-3 meter høje bannere, der helt rutinemæssigt sættes op foran første række, så ballademagere kan tage huer på og arbejde i fred.

    Der er sjældent grund til at rose DBU, men da rocker-hooligan-typerne indtog landskampene, blev der hurtigt taget et opgør med dem. Det kunne både Brøndby og FCK lære noget af.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Pyro på S12

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jep, det har undret mig i årevis. Eller det vil sige, jeg ved jo godt, hvorfor man ikke har lyst til at håndhæve maskeringsforbuddet i Parken. Det ville kræve, at enten politiet skiftede strategi, eller at vores egne frivillige vagter skulle udsætte sig selv for alvorlig fare for at få tæsk.

    Men det er fuldstændigt absurd, at man nu blandt klubber, politikere og myndigheder snakker stolpe op og stolpe ned om, hvordan man skal løse hooligan-problemerne, men elefanten i rummet tør ingen nævne.

    Det samme gælder i øvrigt også det oplagte forbud mod de 2-3 meter høje bannere, der helt rutinemæssigt sættes op foran første række, så ballademagere kan tage huer på og arbejde i fred.

    Der er sjældent grund til at rose DBU, men da rocker-hooligan-typerne indtog landskampene, blev der hurtigt taget et opgør med dem. Det kunne både Brøndby og FCK lære noget af.
    Jeg tror faktisk ikke, at det handler om risikoen for at få tæsk. Jeg tror, at det grundlæggende handler om en ting, nemlig penge. Mon ikke FCK og de andre klubber godt ved, at det økonomisk ikke kan betale sig at tage kampen, så derfor gør man det ikke.
    Som det også er beskrevet andre steder, så er der formentlig et ganske stort overlap mellem folk i skimasker, dem der dækker over dem og dem der står og skaber vild stemning med sang osv og formentlig også nogle af dem, som laver de flotte tifoer. Og de positive ting som sker fra den kant skaber formentlig mange penge for klubberne, da det tiltrækker flere tilskuere, sponsorer osv. Vi kan jo bare se på udviklingen af S12 de sidste par år, omtalen i internationale medier af vores fans efter sidste kamp osv.
    Ser vi bort fra de økonomiske omkostninger ved sådan en oprydning, så er det nok også for besværligt til at man rigtig gør noget ved problemet. Bare se på hvor stor postyr en enkelt kamp uden tilskuere i Brøndby giver - det vil være vand i forhold til konsekvenserne, hvis man for alvor ryddede op blandt egne tilskuere.

    Når det er sagt, så er jeg enig med dig i absurditeten af det der sker. At man kan stå maskeret på første række af S12 og fyre lys af, og at man endda kan stå i capotårnet at gøre det samme er absurd ud over alle grænser, og det får jo enhver kommentar fra ledelsen om, at man vil gøre noget ved problemerne til den rene ynk.

    Jeg er også enig i, at de store bannere f.eks. bør gøres ulovlige på tribunen, såfremt de bruges til at dække over maskering. Så kan tribunen få lov at bruge dem igen på en prøveordning efter 5-10 kampe, indtil det sker igen. Det samme kan man f.eks. gøre med et capotårn og lydanlæg - at man som tribune har den gode, når man samtidig lader folk stå maskeret i tårnet og fyre af er helt skørt. Sker det igen, så bør tårnet selvfølgelig være lukket en række kampe derefter. Man kan endvidere overveje, om den nuværende Capo kan fortsætte, når den slags ting sker.

    Jeg ved selvfølgelig godt, at sådanne tiltag vil koste dyrt på stemningen i Parken og det ønsker ingen. Det sker derfor formentlig heller ikke. Men det bliver da interessant at se FCK's reaktion, når konsekvenserne imod klubben en dag bliver for store. Så har man lidt malet sig op i et hjørne, når man har vendt det blinde øje til så længe.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Afstemning Pyro!
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 07.10.11, 16:41
  2. Konsekvenser ved pyro i Eindhoven
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.11.09, 17:06
  3. En lille Film(pyro)
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.01.05, 08:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •