Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
100. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Man. City vinder med 4+ mål

    74 74.00%
  • Man. City vinder med max. 3 mål

    13 13.00%
  • Uafgjort

    4 4.00%
  • FCK vinder

    9 9.00%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 82 af 82

Emner: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    Jeg er overhovedet ikke skuffet over kampens forløb. Vi er i en sløj forfatning og at forvente en indsats på niveau med tidligere tiders københavnske storhold var imo en utopi.

    Indsatsen i kampen var nøje planlagt og for mig var tydeligt at både Neestrup og spillerne mellem linjerne var meget tilfredse med hvordan kampen forløb og hvordan den blev udført. Det var aldrig meningen at vi skulle ud og give den hele armen. Der skulle spares kræfter, både fysisk og mentalt, så vi kan komme på rette spor i superligaen. Så kan man snakke om at "dø med æren i behold", men det synes jeg slet ikke ville være det værd. Vi ville under alle omstændigheder få en snitter af City og hvis en ærefuld indsats til ære for medierne og "fodbolddanmark" skulle koste os point i Suppen, så er det bare slet ikke det værd. Vi er slet ikke i en forfatning hvor vi kan kræve at spillerne dør med trøjen på i en sportslig totalt ligegyldig kamp. Lige meget hvor gode vi havde været, ville vi ikke kunne have fået point med det her hold. Spillerne var ikke benovede, bange eller noget andet. De holdt lidt igen/fulgte den gameplan der var lagt og selvfølgelig var City bare sindssygt gode.

    Hatten af for Neestrup og holdet, som lykkedes med at sælge indsatsen som ærlig overfor medierne, men godt nok skørt at de ikke kunne se eller forstå den sportslige beslutning, der blev truffet.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    Vi er i CL hver sjette år…. Når vi så nedprioritere den, så har vi ikke noget at gøre i CL og så gør UEFA det rigtige ved st gøre det svære for små klubber fra små lande at komme med.

    Jeg synes FCK skylder deres spillere, deres fans, historien og CL at gå ind til sådan en kamp og gøre sit bedste og ikke se frem imod FCN 5 dage senere.

    Det er 6 kampe… og de eneste 6 kampe i lang tid, gå til den. Nyd det, lige gyldigt hvor lille chancen er for succes - så gå efter den. Alt andet kan vi ikke være bekendt

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi er i CL hver sjette år…. Når vi så nedprioritere den, så har vi ikke noget at gøre i CL og så gør UEFA det rigtige ved st gøre det svære for små klubber fra små lande at komme med.

    Jeg synes FCK skylder deres spillere, deres fans, historien og CL at gå ind til sådan en kamp og gøre sit bedste og ikke se frem imod FCN 5 dage senere.

    Det er 6 kampe… og de eneste 6 kampe i lang tid, gå til den. Nyd det, lige gyldigt hvor lille chancen er for succes - så gå efter den. Alt andet kan vi ikke være bekendt
    Har man et lille håb om at spille europæisk efter vinterpausen, så er det nok ikke på udebane mod City, at man skal brænde alle sine kræfter af og risikere at høste strafpoint.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi er i CL hver sjette år…. Når vi så nedprioritere den, så har vi ikke noget at gøre i CL og så gør UEFA det rigtige ved st gøre det svære for små klubber fra små lande at komme med.

    Jeg synes FCK skylder deres spillere, deres fans, historien og CL at gå ind til sådan en kamp og gøre sit bedste og ikke se frem imod FCN 5 dage senere.

    Det er 6 kampe… og de eneste 6 kampe i lang tid, gå til den. Nyd det, lige gyldigt hvor lille chancen er for succes - så gå efter den. Alt andet kan vi ikke være bekendt
    Vi havde da fået kæmpe hug for at "gå til den" og tabe 8-0. Vi ville blive skudt i skoene at det var naivt og urrutineret at tro man bare kunne bide skeer med de største og Neestrup ville blive kritiseret for ikke at kunne lave en taktik som var holdbar i Europa.

    Ja, det er super nederen at vi ikke kan stille mere op når nu det kun er hvert 6 år vi er med, men når spillermatrialet og holdets forfatning ikke er til mere, så er det imo naivt at ville fremtvinge en præstation, der alligevel ikke ville give pote og så samtidig potentielt koste point i ligaen. Er det nederen at vi står i den situation? Ja, helt sikkert! Jeg ville ønske at vi kunne have budt City op til dans, som vi gjorde det mod Barca, men når nu det slet ikke er en mulighed, så er jeg tilfreds med prioriteringen.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi er i CL hver sjette år…. Når vi så nedprioritere den, så har vi ikke noget at gøre i CL og så gør UEFA det rigtige ved st gøre det svære for små klubber fra små lande at komme med.
    Jeg er meget uenig. Vores nedprioritering har intet at gøre med, at vi er en lille klub fra et lille land. Det handler udelukkende om en svær sæsonstart og en meget hårdt ramt trup på skadesfronten. De prioriteringer laver andre klubber også, når de står i en situation som dette.
    Ja faktisk kan man vel argumentere for, at netop den svære vej for små klubber som os gør, at vi ikke har de samme penge som de store klubber og derfor smallere trupper. At gøre det endnu sværere vil blot gøre problemet endnu større.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes FCK skylder deres spillere, deres fans, historien og CL at gå ind til sådan en kamp og gøre sit bedste og ikke se frem imod FCN 5 dage senere.

    Det er 6 kampe… og de eneste 6 kampe i lang tid, gå til den. Nyd det, lige gyldigt hvor lille chancen er for succes - så gå efter den. Alt andet kan vi ikke være bekendt
    Jeg kan godt forstå din tankegang, men med vores trupstatus, stilling i superligaen og kampprogram, så er det bare ikke en mulighed, lige meget hvor meget vi skylder det til os selv og omverdenen. Mht os selv, så er det forøvrigt spillerne og trænerne selv som har sat os i denne position. Mht CL, UEFA, FIFA etc så er det dem selv som har lavet dette absurd stramme program pga en masse korruption og et dertilhørende VM i november. Det er forøvrigt også dem, som er stærkt medvirkende til denne helt absurde økonomiske ulighed i mellem klubberne bl.a. ved et latterlige kvalregler til CL for hold fra små lande som DK og ved en latterlig håndtering af Financial Fair Play mod hold som City, som gør at vi reelt ingen chance har og derfor sportsligt "gratis" kan nedprioritere en kamp som mod City.
    De eneste som jeg umiddelbart finder det "synd for" er os fans. Og det er da virkelig surt, at vi ikke kan stille med et slagkraftigt hold i en kamp mod City. Men for os skylder FCK at gøre det sportslig mest ansvarlige, og det er at fokusere på ligaen pt.

    Vi kommer forøvrigt til at gå efter den på tirsdag (hvis ikke vi får endnu flere skader) og så må vi se, om det gør nogen sportslig forskel i forhold til sidste 5-0 kamp. Det samme gør vi også i Sevilla og (hvis vi har noget at spille for) hjemme mod Dortmund. Så det drejer sig om én kamp, som vi havde tabt 99/100 af alligevel.


  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    Den Nordsjælland kamp er så uendeligt meget vigtigere, sporstligt såvel som økonomisk end den sværeste kamp i vores championsleague gruppe. Selv et FCK på toppen havde nok svært ved at svinge oddsetterne op til odds 15 for at vi skulle vinde den kamp, og det vel og mærket et top vi ikke har set i 6 år-10 år.

    Hvis vi taber i aften er vi 11 point efter med 20 runder igen. Så skal vi snitte 0,5 point mere end FCN de sidste 20 kampe. Det er ikke nødvendigvis realistisk.
    Vinder vi derimod hedder det 5 point, med 2 indbyrdes kampen i hånden. Så har vi dem inden for en fornuftig afstand. Dermed står og falde Neestrups første delmål nærmest også med udfaldet af aftenens kamp, nemlig at have 1. pladsen inden for rækkevidde ved vinterpausen.

    Set i det lys, så er det altså lidt ligegyldigt om vi taber 2/5/7-0 mod et peak-guardiola hold på udebane 5 dage inden. Den skulle overståes og det vidste begge hold.


  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (05/10-2022 kl. 21:00)

    - Vi havde nødvendigvis ikke tabt større ved at yde en større indsats
    - Vi var nødvendigvis ikke dårligere stillet imod FCN, ved st have spillet en brandkamp i Manchester (og stadig tabt med 3,4,5,6 mål).

    Holdet er ikke i verdens bedste forfatning og nu får spillerne lov til at “slappe af “ i CL. Lige netop Guadiola sviner udskiftningerne hvis de ikke varmer ordentligt op i det 89 min, når de er foran 5-0. Der er aldrig et frikvarter i sådan en klub.

    Det minder mig meget om Martini Vingaard, der engang skulle svare på at Ronaldo selvtrænede frispark efter hver træning, det gjorde Martin ikke fordi han fik jo hellere ikke samme løn. Det er en helt forkert holdning og jeg synes vores spil var forkert - fordi vi var tilfredse med et 5-0 nederlag

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  4. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 02.12.16, 11:02
  5. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 08.11.16, 21:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •