Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
63. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    6 9.52%
  • Uafgjort

    6 9.52%
  • Man. City vinder

    51 80.95%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 72 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Enig i at der sjældent er ballade blandt vores fans. Men vi skal ikke længere tilbage end kampen i Dortmund for at finde en af undtagelserne.
    Du er med på at det var vores fans som blev angrebet i Dortmund, både aften før, på strækningen mellem fanparkering og by-stadion, de to episoder på stadion og efter kampen?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Du er med på at det var vores fans som blev angrebet i Dortmund, både aften før, på strækningen mellem fanparkering og by-stadion, de to episoder på stadion og efter kampen?
    Ja, det er jeg helt med på. Forfærdelige scener. Ligesom det var forfærdelige scener, da der blev smidt pyro retur mod Dortmund-afsnit. Og det at der blev smidt pyro retur, er netop et eksempel på ballade blandt egne fans.
    Sidst redigeret af aegh : 13.10.22 kl. 13:22

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Kan vi så få lukket den irriterende floskel med "NO PYRO = NO PARTY!"?

    For der var eddermagenme fuld smadder på festen helt uden pyro. Måske mere end der nogensinde har været i Parken før.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Kan vi så få lukket den irriterende floskel med "NO PYRO = NO PARTY!"?

    For der var eddermagenme fuld smadder på festen helt uden pyro. Måske mere end der nogensinde har været i Parken før.
    Nøj, jeg gad godt at have set stemningen, hvis der også var et lille pyroshow med.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Nøj, jeg gad godt at have set stemningen, hvis der også var et lille pyroshow med.
    Det kan da godt være, at stemningen var steget en grad eller to på S12 - men den var sikkert faldet med mere end det på den øvrige del af stadion. Men det er bare min holdning og tro. For jeg mener at de øvrige tribuner var med til netop at hive den stemning helt derop, hvor vi gerne vil have den.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Ja, det er jeg helt med på. Forfærdelige scener. Ligesom det var forfærdelige scener, da der blev smidt pyro retur mod Dortmund-afsnit. Og det at der blev smidt pyro retur, er netop et eksempel på ballade blandt egne fans.
    Måske er det også bare en reaktion i frustration? Man behøver ikke være hardcore hool med S12 ansigtstatoveret for at kaste noget retur, hvis man har fået en 4-5 fadøl på stadion.

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Måske er det også bare en reaktion i frustration? Man behøver ikke være hardcore hool med S12 ansigtstatoveret for at kaste noget retur, hvis man har fået en 4-5 fadøl på stadion.
    Det er vel stadig ballade? Fadøl eller ej. Og helt ærligt. Frustration +- fadøl gør det da ikke ok, at smide pyro efter nogen som helst.
    Jeg skrev det i øvrigt også kun, fordi Ace tidligere skrev, at han ikke kunne huske, hvornår der sidst havde været noget med vores fans.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Tusind tak Noggles for et meget fint skriv omkring pyro. Tror faktisk de fleste er delvist enige i dine betragtninger.
    Problemet er dog de slet ikke tager stilling til grunden til det er ulovligt med Pyro. Grunden til det er ulovligt, er jo en helt klassisk risikovurdering på hvor slemt det kan udvikle sig, hvis/når det går galt. Hvis det går galt, så er det jo ikke kun en selv det går ud over, skaderne kan blive meget omfattende.
    Det her er lidt som spritbilisten, der bliver ved med at køre bil stang bacardi, fordi han/hun aldrig har ramt nogen.
    Der skal desværre rigtig meget styring på at gøre det tilnærmelsesvis risikofrit at fyre pyro af midt på et fuldt stadion.
    Jeg er 100% overbevist om klubben helst var pyroen foruden, men du har nok ret i de ser igennem fingrene med det, da de er glade for det meste af alt det andet der følger med.

    Grunden til det er voldsomt egoistisk med pyro, er man risikere katastrofe for andre end en selv.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Jeg ved ikke om hvem der har vedtaget at det er "helt ufarligt". Eller påstår det. Jeg er som det måske fremgår ikke den største modstander af pyroteknik, men det betyder ikke at jeg blot vedtager om det er farligt eller ej. Der holder jeg mig statistikker, historik og lignende. På den baggrund kan man selvfølgelig ikke kalde pyroteknik ”helt ufarligt”, men samtidigt jeg altså heller ikke man alene ud fra et sikkerhedshensyn kan retfærdiggøre en så hård bekæmpelse og sanktionering af pyroteknik som tilfældet er. Kigger man objektivt på sikkerhedsrisikoen så er jeg sikker på at der er sket flerfoldigt flere faldskader i Parken / på udebane grundet fald i tifomaterialer end der er sket tilsvarende alvorlige skader med pyroteknik (dette har jeg personligt tidligere fået bekræftet af en tidligere sikkerhedschef i Parken). Samtidigt sker der flere hundrede alvorlige skader med fyrværkeri hvert nytår (statistik herfor er frit tilgængelig på nettet), herunder flere dusin af disse af meget alvorlig karakter. Dette vel og mærke uden man har valgt at gøre denne brug ulovlig. Jeg mener derfor ikke der er nogen der har vedtaget at det er helt ufarligt med pyro på stadion. Men jeg forstår godt at nogen fans vælger at anvende pyroteknik til trods for et forbud og stadig kan sove godt om natten.
    Først og fremmest tak for et godt og nuanceret svar. Det gør debatten meget nemmere og interessant og er med til at gøre folk som mig klogere.

    Mht min kommentar omkring, at en gruppe har vedtaget, at Pyro er ufarligt, så kommer den af, at det ofte er det som man møder herinde... i hvert fald tidligere, da pro-pyro folket havde mere lyst til at debattere. Der var pointen ofte
    a) det er ufarligt
    b) det skaber stemning.

    Jeg anerkender fuldt ud, at ser man på statistikkerne, så er skaderne måske ikke så mange - så kan man altid overveje, om alle (eller bare tilnærmelsesvis alle) kommer med i statistikkerne. Men det er stadig min helt grundlæggende holdning, at det må være de mennesker som har forstand på disse ting omkring sikkerhed, som laver reglerne, og som vi død og pine skal overholde. Det kan godt være, at fan A har helt styr på tingene og med ro i sindet fyrer af - problemet er så ham den unge knægt som står ved siden af, der så prøver at gøre det samme næste gang uden nogen erfaring. Eller den mega stive fan som også gør det og som ikke har fornemmelse for sine grænser og/eller bevægelser. Eller at det fyres af en dag af en anden ny fan, hvor en tifo ikke lige er brandsikker eller lignende. Endvidere har vi nu flere gange set, at tager man pyro med på stadion, ja så kastes det også af og til, hvis man angribes som i Dortmund eller tingene kammer over, som vi har set i Brøndby for år tilbage. Tager man det ikke med, ja så sker det jo heller ikke.

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Derudover er jeg helt enig i at pyro ikke er nødvendigt for god stemning. Det er dog heller aldrig et argument jeg har hørt fra de kræfter, der står bag brugen af pyroteknik. Jeg tror derimod forklaringen på at man ikke kan få den fanatiske stemning og de flotte tifoer uden pyroteknikken, er den samme i FCK som den er i alle andre fanmiljøer rundt om i Europa: De personer / fangrupper, der er tilpas dedikerede til at dedikere størstedelen af deres tid til at følge FCK, stå med ryggen til banen, ligge i haller for at male tifo osv. osv. er personer, der (uanset om man kan lide det eller ej) har det at følge sit fodboldhold som en livsstil - ikke en hobby. En livsstil, der indbefatter at man støtter holdet med alle gavnlige midler muligt, uanset om en myndighed vælger at forbyde disse. I denne del af fanmiljøet i FCK indbefatter disse midler stemning, tifo og visse pyrotekniske elementer (men f.eks. ikke tilfældigt hærværk, kanonslag og ølkast). Faktum er at det er disse fans der står i Hobro til en pokalkamp på en hverdag og at det også er disse fans der står for alle tifoer og har gjort det længe. Du finder ikke én fan i tifohallen, der ikke er tilhænger af pyroteknik. Det er virkeligheden. Vil man fjerne de dele af fanmiljøet så fjerner man også den stemning vi så i går, inklusiv tifoerne. Det er en pakkeløsning. Det er ikke kun i FCK at dette er tilfældet. Ret mig gerne, men jeg kan ikke komme på én klub i Europa som har en aktiv fanscene med fanatisk stemning og tifoer, og som har mindre ballade end i FCK og ingen pyroteknik? Mener faktisk vi er ekstremt heldige/privilegerede i FCK, at have en fanscene der har så meget fokus på positiv fankultur, og hvor pyroteknik er det største problem vi har til trods for at vi har en af Europas bedste aktive fantribuner.Tror jeg egentligt også man er enig i, i kontorlokalerne på D-tribunen.
    Jeg er med på, at det nok er en pakkeløsning. Jeg er også 100% sikker på, at det er derfor, at FCK ikke gør en skid ved problemet. Fyrer jeg forøvrigt noget af på Øvre C, ja så er reaktionen og konsekvensen med 100% sikkerhed en anden end hvis det sker på S12.
    Mit spørgsmål er så bare, hvornår skal FCK gøre noget ved sagen? Situationen er vel også den, at man især på S12 hele tiden bevist eller ej skubber lidt til grænserne. Og ser man igennem fingre med pyro, hvad bliver så det næste? Og skal man virkelig fra klubbens side stiltiende accepterer pyro i et omfang, hvor det efterhånden skader klubben med kæmpe bøder og evt værre. Det vi så mod AGF var jo helt uacceptabelt.

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    På samme måde så er jeg altså ret overbevist om at tæt på alle (i hvert fald det klare flertal), der står på Sektion 12 faktisk er fortalere for pyroteknik, og intet problem har med brugen heraf. Og jeg ville faktisk også være virkelig spændt på hvordan en meningsmåling så ud på resten af stadion. Så hvem er det egentligt egotrip overfor (udover det lille mindretal)?
    Det kommer jo nok an på, hvilken pyro du snakker. Snakker vi pyro som del af en tifo inden kampen og kun på S12, ja så er der nok ikke mange, som er imod. Og kostede det ikke klubben kassen, så ville jeg heller ikke have noget imod det, da jeg befinder mig et andet sted. Men det vi så mod AGF som skete under kampen og som stoppede kampen flere gange, der tror jeg altså ikke, at du finder mange fortalere for og slet ikke uden for S12. Den slags er i mine øjne 100% egotrip og for at vise sig selv frem. At en capo forøvrigt ikke smider klovn nr 2,3 og 4 ned fra tårnet da de alene en efter en fyrer af efter den koordinerede auktion (som var dum nok i sig selv) går under min fatteevne og er i mine øjne et kæmpe problem for FCK.

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Så "vi bestemmer selv, hvad der er rigtigt - fuck alle andre" er for mig ikke mere dækkende for brugerne af pyroteknik på Sektion 12 end den er for dem der flager selvom nogen synes det er irriterende, ryger hash på tribunen selvom det er til gene for nogen (og ulovligt), eller dem der står op i siderne på C selvom nogen bag dem gerne vil sidde ned.
    Det er jeg sådan set helt enig i. Problemet er bare større, når det er en fangruppe som står for det end individuelle klovne.

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Mit bud er at det for disse grupper både handler om at støtte holdet, men også om at kæmpe for retten til at være fodboldfan med alt hvad det indebærer for disse grupper. Det er denne tankegang der også kan medføre boykots mod kollektive fanforbud, bustransporter og andet. Boykots der isoleret set rigtigt nok straffer holder/klubben (ligesom en både), men som er en del af langsigtet kamp for at kunne udleve sin livsstil og støtte holdet/klubben på lang sigt. Derudover så tror jeg disse fans, inklusiv mig selv, mener, at den samlede pakke med en stemningstribune med 9.000 mennesker, der ikke findes bedre mange steder i Europa, og som man bruger som tiltrækningsplaster for både tilskuere, sponsorer og spillere, stadig er en gevinst for klubben, bøderne til trods. Og siden klubben ikke kollektivt blot udelukker de 2-300 mennesker som de ved styrer fanmiljøet og dermed undgår pyroteknik (men også organiseret stemning og tifoer) så er det mit bud at klubben er enige heri.
    Klubben er uden tvivl enige, da de jo ikke gør en skid for at komme tingene til livs. I virkeligheden er det en rigtig dum situation som klubben står i, for på den ene side er det en god forretning med stemningstribunen på godt og ondt, men på den anden side skal de kunne sige til myndighederne, at de arbejder for at stoppe pyro m.m., ligesom de gang på gang bliver straffet for tilskuernes opførsel.

    Jeg tror forøvrigt, at langt de fleste fans inklusiv mig selv sagtens kan forstå og "leve med", at folk på s12 er til pyro. Ja mon ikke de fleste sagtens kan leve med et lysshow i ny og næ inden en kamp. Men jeg håber virkelig, at man begynder at tænke sig lidt mere om og holde op med aktioner som mod AGF der var direkte forstyrrende for spillet, stoppe med pinlige bannere som f.eks. omhandler voldtægter, stoppe med 1312 og sådan nogle ting som bare er for åndsvage. Det er unødvendigt og det sætter alle FCK fans i dårligt lys. S12 må huske, at alle "os andre" også skal stå på mål med det, som S12 laver.

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Ovenstående punkter fører mig til den pointe, at jeg er direkte uforstående overfor hvordan pyroteknik til fodboldkampe kan fylde så meget hos myndighederne. Både DBU/Divisionsforeningen og politiet. Der må simpelthen være vigtigere problemstillinger for disse myndigheder at bruge ressourcer på. Jeg begriber ikke hvorfor Politiet overhovedet fokuserer på pyroteknik anvendt på oftest private fodboldstadions, når anvendelsen ingen “ofre” har. Man ser heller ikke politiet gå op i om der ryges hash på tribunen eller på en camp på Roskilde Festival, og dette med god grund. Det er spild af ressourcer. Derudover forstår jeg faktisk heller ikke at DBU/Divisionsforeningen bruger så mange ressourcer på at bekæmpe det. Fair nok man ikke vil gøre det direkte lovligt (kan man ikke når det ulovligt ved lov), men hvorfor insisterer man på at straffe klubberne, og endda hårdere og hårdere? Klubberne bliver ikke straffet hvis halvdelen af stadion ryger hash på tribunen selvom det er ulovligt? Eller hvis der foregår anden ulovlig aktivitet blandt fans? Hvad er det der er så specielt og retfærdiggøre at lige præcis pyroteknik skal bekæmpes med alle midler (såsom straffe til klubberne selv og kollektive straffe til fans)? Jeg forstår det ikke, og tror jeg faktisk heller ikke klubben gør. På så måde tror jeg også hellere klubben så at det er myndighedernes tilgang til pyroteknik der ændrer sig end at det er pyroteknikken der forsvinder, med det som det ville medføre af øvrige tab. Og realitet er, at det mere realistisk at få myndighederne til at ændre deres tilgang end det er at tro at man kan få stemningen og tifoerne fra Sektion 12, men uden pyroteknikken. Om man kan lide det eller ej så er det virkeligheden.
    Jeg kan jo ikke svare dig på dette. Men jeg gætter på, at det primært handler om sikkerhed. Man bliver desuden nødt til at vise, at man har gjort noget for at stoppe det, så man kan pege på indsatsen, når ulykken af og til sker. Og med ulykken snakker jeg enten om øjenskader m.m. og selvfølgelig om kast af fyrværkeri. Scener som dem i Dortmund (provokeret/angrebet eller ej) og Brøndby ser man jo ikke, hvis ikke folk har fyrværkeri med ind. Og fyrværkeri bruges vel også mod fans og politi uden for stadion, når der er ballade der. Samtidig ser det virkelig grimt ud, at fans maskerer sig inden affyring. Det er ikke tryghedsskabende med folk i elefanthuer med lys i hånden uanset om det i virkeligheden er de mest rolige og flinke mennesker på tribunen.

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    Nu fik jeg set de længe ventede highlights, og hvor det dog bekræftede mig i en stor ting: Boilesen er som skabt til centerforsvaren i en 3 back kæde. De største chancer vi skaber, er da han bryder City's opspil og enten går med op eller slår en god aflevering. Det var tydeligvis noget der var en decideret taktik, at få Boilesen med frem når vi brød - for der var en episode i første halvleg hvor han bryder, spiller en aflevering til Jellert (eller var det Stamenic?), går med op og får så ikke bolden tilbage - hvor Boilesen giver ham en ordentligt skideballe. Det giver ham åbenlyst mere frihed at han kan gå frem når resten af back kæden bakker og forsøge at bryde bolden, nærmest som en ekstra 6'er - og det giver Stamenic og Lerager mulighed for at presse længere oppe på banen, uden at det bliver kritisk hvis vi spiller spillet udenom.

    KÆMPE fan, og jeg håber ikke at det er sidste gang vi ser det.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    NRK har lavet en ganske fin dokumentar om den norske Man. City fan Alf Brun, der lider af ALS, og hvis tur fra Norge til kampen i Parken var den sidste gang, han ville kunne opleve sit hold på stadion. Man skal fandme være en kold skid, hvis ikke man bliver bare lidt rørt af den.
    https://tv.nrk.no/program/MSPO32909522
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (11/10-2022 kl. 18:45)

    En af årsagerne til at FCKs defensive gameplan lykkedes så godt mod Man. City (udover at de fik en mand udvist efter 30 minutter, og at man havde marginalerne med sig ift. et annulleret mål og et brændt straffespark) er at Neestrup i 2021 netop skrev sin PRO-træner opgave om effektiv forsvarsstrategi ifm. indlæg, og netop anvendte Manchester Citys offensive indlæg som reference-case. Derfor må man antage, at den grundige viden, han fik ifm. at skrive sin opgave, i højere grad blev sat i spil ifm. hjemmekampen ift. udekampen, siden Citys angrebsspil har to forskellige stilarter, afhængigt af hvorvidt Haaland spiller eller ej.
    Neestrups PRO-træner opgave kan læses her:
    https://gamechanger.nu/wp-content/up...omprimeret.pdf
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 6 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17
  2. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  3. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  4. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 02.12.16, 11:02
  5. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 08.11.16, 21:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •