Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
60. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    15 25.00%
  • Uafgjort

    15 25.00%
  • FCM vinder

    30 50.00%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 62

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Noget helt andet. Hvordan kan de egentlig dømme bolden på frisparket helt inde? Har de andre billeder end dem i højdepunkterne? For selv om den på det billede som vises i Parken ser inde ud, så kan man da ikke umiddelbart ud fra det se, at den uden tvivl er 100% over stregen. Den skal jo slippe stregen helt.
    Jeg synes nu, det er ret tydeligt, den er inde i de langsomme gengivelser i højdepunkterne.

    Ellers er jeg glad for at se, at Roony som ønsket fik chancen fra start. Han er ikke fejlfri, men det er som sagt tydeligt, at hans boldbehandling er på et andet niveau end resten af spillernes. Og jeg mener det var en stor fejl at skifte ham ud. Det var meget "stålesk," og som så ofte i Ståles tid blev vi straffet for at pille afgørende offensive spillere ud, fordi vi troede, vi kunne køre en 1-0-føring hjem i stedet for at gå efter at lukke kampen.

    Når det er sagt, burde vi selvfølgelig have vundet den kamp til sidst. Den oplagte fyringsseddel, når sidste efterårskamp er spillet, bør ligge på PC's bord, for ansvaret for manglen på gardering for de to mindst overraskende skader i truppen - Zeca og Cornelius - ligger udelukkende hos ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Grunden til Claesson brænder straffesparket er fordi hans tilløbsvinkel er lort. Han løber alt for meget lige på, og det tvinger hans spark til at ligge yderligt til hans naturlige side.
    Den optimale tilløbsvinkel, så man kan sparke bolden ind i alle dele af målet, er mellem 30 og 45 grader. Det er en noget mindre tilløbsvinkel, Claesson havde i dag, desværre.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Nå, de to VAR-domme i går var jo gode nok, men til gengæld må man undre sig over, at VAR ikke ændrede Paulinhos gule kort til sidst til et rødt, når man husker tilbage på dommerformandens vurdering af Grabaras spark af en bold mod publikum mod AaB for et år siden. Dengang vurderede formanden, at Grabara skulle have været udvist, og Paulinhos manglende udvisning i går er af flere årsager endnu mere uforståelig, fordi de formildende omstændigheder, der gjorde, at Grabara slap, ikke var tilstede i går:

    1. Der var ikke noget net, der afbød Paulinhos spark, og
    2. Paulinhos spark kunne ikke undskyldes med frustration, som Grabaras kunne.

    https://bold.dk/fodbold/nyheder/var-...vises-mod-aab/

    Endnu engang udstiller både den danske dommerstand og det danske VAR-system sin inkompetence og lotteristyrede natur.
    Sidst redigeret af Garneren : 23.10.22 kl. 15:59
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nå, de to VAR-domme i går var jo gode nok, men til gengæld må man undre sig over, at VAR ikke ændrede Paulinhos gule kort til sidst til et rødt, når man husker tilbage på dommerformandens vurdering af Grabaras spark af en bold mod publikum mod AaB for et år siden. Dengang vurderede formanden, at Grabara skulle have været udvist, og Paulinhos manglende udvisning i går er af flere årsager endnu mere uforståelig, fordi de formildende omstændigheder, der gjorde, at Grabara slap, ikke var tilstede i går:

    1. Der var ikke noget net, der afbød Paulinhos spark, og
    2. Paulinhos spark kunne ikke undskyldes med frustration, som Grabaras kunne.

    https://bold.dk/fodbold/nyheder/var-...vises-mod-aab/

    Endnu engang udstiller både den danske dommerstand og det danske VAR-system sin inkompetence og lotteristyrede natur.
    Jeg både elsker og hader VAR.

    1 sæson i suppen med "VAR" var en katastrofe, men jeg syntes det er blevet bedre år efter år. Jeg syntes det fint VAR ikke gennemser alle situationer og "Frispark", så ville der jo ikke være andet en VAR interventioner. Jeg syntes VAR har sin berettigelse selvom der stadig er plads til forbedringer i det danske VAR system.

    Eneste der pisser mig er når der bliver scoret, så sidder man som "Fan" er der nu mål før man jubler til ende :). Men det må jeg vel leve med.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg både elsker og hader VAR.

    1 sæson i suppen med "VAR" var en katastrofe, men jeg syntes det er blevet bedre år efter år. Jeg syntes det fint VAR ikke gennemser alle situationer og "Frispark", så ville der jo ikke være andet en VAR interventioner. Jeg syntes VAR har sin berettigelse selvom der stadig er plads til forbedringer i det danske VAR system.

    Eneste der pisser mig er når der bliver scoret, så sidder man som "Fan" er der nu mål før man jubler til ende :). Men det må jeg vel leve med.
    Jeg er egentlig stadig ikke fan af VAR - det ødelægger meget i spillet og nu er fejl/vurderinger bare rykket ud bag en skærm og det ødelægger flovet endnu mere. Southampton-Arsenal var også en fadæse, hvor hjemmeholdet kunne holde så meget de ville uden og indenfor feltet.

    Godt nok retter VAR to kæmpe fejl i går, men det er stadig mennesker og først skal VAR tage stilling til rødt kort (svær beslutning der går FCK’s vej) for er pr minutter senere at vurdere om en bold er inde eller ej og her kan en tvivl sagtens gå den anden vej (ret menneskeligt). Nu mener jeg begge beslutninger er korrekte, men jeg er ikke overrasket over det går hver sin vej.

    Så synes jeg også at der er en tendens til at dommerne undlader at dømme straffe - da VAR jo redder dem, hvis de tager fejl. Det er bestemt ikke skyttens fordel. Målmanden har alt tid til at få input på sparkeren og mere tid hjælper sjældent en skytte.

    Jeg ville gerne have målteknikken fra England og jeg ville gerne have karantæner efterfølgende (film, hårde frispark osv kan dømmes efter kampen er set igennem). Det ville sikre flov og nogenlunde straffe syndere. Det det med offside på nogle relativ få cm er også latterligt i et spil, hvor man løbet med fuld speed og forsøger at time et dybdeløb - jeg lever faktisk med de fejl, som vi plejede at se

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Jeg er meget splittet mht. VAR generelt og principielt. Jeg er træt af de forsinkede udløsninger ved scoringer, men omvendt rettede systemet i går to potentielt kampafgørende fejlkendelser.

    Men jeg mener, det er ganske håbløst - uanset hvad man ellers måtte mene om systemet - at dommerne og efterfølgende VAR ikke takserer forseelser stringent. Som i tilfældet med at tyre en bold i hovedet på publikum. Hvis dommerformanden for et år siden har slået fast, at det skal give rødt kort, hvorfor fanden står der så en dommer i går og giver det gult, og hvorfor fanden retter VAR det ikke til rødt efterfølgende (oven i købet i en situation med skærpede omstændigheder sammenlignet med sidste år)? Det fatter jeg ikke - og det er med til at gøre, at det er svært at have tiltro til systemet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    33

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Sviatchenko laver et decideret overgreb på Daramy omkring 82 min og takseres med et gult kort. Jeg tænker blot at han sætter spillet i miskredit og er den hårdeste straf stadig kun gult? Sviatchenko bruger begge arme og kaster sig nærmest efter Daramy der i situation er i god fart og er alene med 1 FCM spiller…
    Hvad tænker I om advarslen?

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Sviatchenko laver et decideret overgreb på Daramy omkring 82 min og takseres med et gult kort. Jeg tænker blot at han sætter spillet i miskredit og er den hårdeste straf stadig kun gult? Sviatchenko bruger begge arme og kaster sig nærmest efter Daramy der i situation er i god fart og er alene med 1 FCM spiller…
    Hvad tænker I om advarslen?
    Overgreb ligefrem ? :). Jeg ser også ofte vores spillere gøre det samme når de skal stoppe et farligt angreb. Det tror jeg alle hold gør i ny og næ.

    Jeg tænker gult er fint, han var ikke sidste mand. Så skal man jo lave reglerne om på området.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    33

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Overgreb ligefrem ? :). Jeg ser også ofte vores spillere gøre det samme når de skal stoppe et farligt angreb. Det tror jeg alle hold gør i ny og næ.

    Jeg tænker gult er fint, han var ikke sidste mand. Så skal man jo lave reglerne om på området.

    Er bare så træt af, at ubevidste handlinger, som F.eks en albue til ansigtet kan give rødt kort og så en kalkuleret/bevidst “rugby”tackling ala Svianchenko’s maksimalt kan takseres til gult…

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nå, de to VAR-domme i går var jo gode nok, men til gengæld må man undre sig over, at VAR ikke ændrede Paulinhos gule kort til sidst til et rødt, når man husker tilbage på dommerformandens vurdering af Grabaras spark af en bold mod publikum mod AaB for et år siden. Dengang vurderede formanden, at Grabara skulle have været udvist, og Paulinhos manglende udvisning i går er af flere årsager endnu mere uforståelig, fordi de formildende omstændigheder, der gjorde, at Grabara slap, ikke var tilstede i går:

    1. Der var ikke noget net, der afbød Paulinhos spark, og
    2. Paulinhos spark kunne ikke undskyldes med frustration, som Grabaras kunne.

    https://bold.dk/fodbold/nyheder/var-...vises-mod-aab/

    Endnu engang udstiller både den danske dommerstand og det danske VAR-system sin inkompetence og lotteristyrede natur.
    Jeg vil nu kalde frustration en skærpende omstændighed. At Paulinho ikke smides ud skyldes formentligt, at bolden var i spil da han gjorde det.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Sviatchenko laver et decideret overgreb på Daramy omkring 82 min og takseres med et gult kort. Jeg tænker blot at han sætter spillet i miskredit og er den hårdeste straf stadig kun gult? Sviatchenko bruger begge arme og kaster sig nærmest efter Daramy der i situation er i god fart og er alene med 1 FCM spiller…
    Hvad tænker I om advarslen?
    Korrekt advarsel for at bremse et lovende angreb (der er i øvrigt ikke noget der hedder sidste mand, som ellers bliver nævnt i tråden). Havde dommeren dømt de forseelser der skete på banen og uddelt de korrekte følgestraffe, så havde FCM i øvrigt ikke kunne bremse lige så mange lovende angreb som de gjorde uden at blive smidt ud.
    Sidst redigeret af Kenney : 23.10.22 kl. 23:37

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    og at Evander ikke havde fået to advarsler for sine små svinestreger er jo absurd. Han burde ikke havde været på banen til at tage frisparket. Og i øvrigt underligt at der ikke fokuseres mere på det fra studie og/eller kommentatorer.
    Og nu når låget er af, hvorfor skal Stamenich ikke nøjes med en påtale når nu de første 3-4 hårde frispark af FCM ikke udløste mere? Det er lige som om at det ofte er modstanderholdet der "opbruger" dommerens tålmodighed, og FCK der så får det første kort. Mod BIF havde vi i fårste halvleg fået tre gule kort på 2 frispark. BIF havde lavet 8 og fået 2 kort....

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg vil nu kalde frustration en skærpende omstændighed.
    Det kan du da godt kalde det, men det var altså i følge VAR en formildende omstændighed, da Grabara fik gult:

    På banen gav de gult kort på den, og i VAR stiller de sig spørgsmålet, om det er åbenlyst forkert. Vi har ikke set den type situation i mange, mange år mig bekendt, så VAR gik ind og tillagde det forhold, at der var et net, og at der ikke blev udsat nogen spillere for særlig væsentlig fare, og at det mere er i frustration, altså usportslig opførsel.
    https://bold.dk/fodbold/nyheder/var-...vises-mod-aab/

    Og jeg vil da også mene, at Grabaras frustration over tilskuernes kasteskyts mod Khocholava sagtens kan betragtes som en formildende omstændighed - mens Paulinhos spark omvendt er fuldstændigt uprovokeret.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden74 Se meddelelser
    Er bare så træt af, at ubevidste handlinger, som F.eks en albue til ansigtet kan give rødt kort og så en kalkuleret/bevidst “rugby”tackling ala Svianchenko’s maksimalt kan takseres til gult…
    Jeg er hamrende enig. Man burde i min verden indføre et blåt kort, som giver 10 minutter på bænken, for den slags forseelser. Det er simpelthen så ødelæggende for fodboldspillet med disse “professionelle” frispark, hvor man 100% bevidst lægger en modstander ned, for at bremse et lovende angreb.

    Og mens man alligevel er i gang med at revolutionere reglerne, så kunne man passende overveje, om en uforsætlig handsforseelse inde i feltet, som ikke bremser en oplagt scoringsmulighed, ikke blot skal give et indirekte frispark, frem for er straffespark..

    ….Og så er der iøvrigt også det med effektiv spilletid, men det kan vi gemme til en anden gang :-)

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er hamrende enig. Man burde i min verden indføre et blåt kort, som giver 10 minutter på bænken, for den slags forseelser. Det er simpelthen så ødelæggende for fodboldspillet med disse “professionelle” frispark, hvor man 100% bevidst lægger en modstander ned, for at bremse et lovende angreb.

    Og mens man alligevel er i gang med at revolutionere reglerne, så kunne man passende overveje, om en uforsætlig handsforseelse inde i feltet, som ikke bremser en oplagt scoringsmulighed, ikke blot skal give et indirekte frispark, frem for er straffespark..

    ….Og så er der iøvrigt også det med effektiv spilletid, men det kan vi gemme til en anden gang :-)
    Det er netop enormt frusterende at se på, hvor ofte vores modstandere får lov til at lave mange relative grove frispark uden det har konsekvenser. Det er i øvrigt her jeg savner en anføre som tager ansvar og de snakke med dommeren under kampene.

    Jeg gad også godt at vide om FCK overhovedet tager det op. Som fan har man jo en tendens til at veje kendelser til egen fordel, men umiddelbart synes jeg vi har en god grund til at være skuffet over den danske dommerstand

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (22/10-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er hamrende enig. Man burde i min verden indføre et blåt kort, som giver 10 minutter på bænken, for den slags forseelser. Det er simpelthen så ødelæggende for fodboldspillet med disse “professionelle” frispark, hvor man 100% bevidst lægger en modstander ned, for at bremse et lovende angreb.
    Det synes jeg da er fuldstændig unødvendigt. Man kan da bare give rødt kort, for 100% bevidste frispark, hvor du har 0 chance for at lave et lovligt "indgreb", som laves for at forhindre lovende chancer. Hvis de gav rødt, så ville man jo formentlig bare stoppe med at lave dem - problem solved.

    Det gælder for både Olssons og Sviatchenko nedlægninger af Daramy, men i øvrigt også for Kocholavas håndbold-spil. Det skal ikke kunne betale sig, at lave så kalkulerede overtrædelser af reglerne.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  27. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 120
    Sidste Meddelelse: 19.09.22, 16:10
  3. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 18.08.22, 09:44
  4. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  5. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •