Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
49. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    10 20.41%
  • Uafgjort

    20 40.82%
  • Dortmund vinder

    19 38.78%
Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Gruppespillets sidste opgør blev et spændende et af slagsen, hvor vi spillede på et højt niveau. Vi havde en del gode angreb i første halvleg især gennem venstre side, men det er blevet en gennemgribende tendens, at vi ikke er skarpe nok. Det var da også Dortmund der kom foran på en lidt slatten scoring. De spillede ellers ikke ret godt. De var nemme at ryste, når de blev pressede og smed mange bolde centralt. De så bedst ud, når det direkte spil lykkedes, men deres opspil var ikke imponerende. Vi havde i hvert fald god succes med at presse dem til fejl, ligesom de havde en tendens til at efterlade for meget plads centralt (måske fordi de rykkede så mange spillere frem i forreste kæde).

    Anden halvleg startede Dortmund bedst og de fik løftet deres niveau, da de begyndte at skifte ud (fraset målmanden). De var tæt på at score igen, men skarpheden udeblev også hos dem. Vi kom godt tilbage fra at være blevet presset og slutter klart kampen bedst af.

    Med til historien hører selvfølgelig også, at Dortmund ikke investerede ret meget i kampen. De kom aldrig for alvor op i tempo og intensiteten forblev lav. Jeg synes dog alligevel ikke, at det tager noget fra vores præstation og Neestrup har indtil videre virkelig formået at banke en solid bund i holdet. Det virker i hvert fald til, at vi ikke blot har fået bedre styr på vores eget spil og indbyrdes relationer, men også fået bedre styr på vores modstandere. Vi ser dog også, at det er en spillestil der stiller store fysiske krav. Især kanterne bliver hurtigt slidte da de forventes at tage del i det høje pres, komme med tilbage og tage de højintense løb i dybden. At Haraldsson ikke var mere træt er vel snarere undtagelsen end reglen. I dag er det dog svært at komme på mange negative aspekter – udover den manglende skarphed.

    Grabara stod en fin kamp og havde flere gode indgreb på dødbolde.
    Diks spiller en middelmådig kamp. Defensivt så det fint ud, men der er bare for langt mellem de gode aktioner, når han er på bolden. Den offensive kvalitet han viste, da han først kom til er for længst forsvundet.
    Vavro var ikke så iøjnefaldende, men var solid i duellerne og begik ikke mange fejl.
    Lund var noget mere iøjnefaldende, da han umiddelbart kom i flere dueller (og glidende tacklinger), men samtidig var han også mest udfordret og han så noget mør ud til sidst, ligesom han i enkelte situationer bliver sat lidt for let. Ved målet er han ude af position, da Sørensen bryder kæden og presser, mens Daramy ikke opfanger det og derfor trak Lund ud på kanten, hvor han meget let blev passeret.
    Sørensen spiller en rigtig flot kamp. Spillede noget mere frigjort end Diks og havde da også væsentligt mere held med sine aktioner. En ting jeg bemærkede er, at han hele tiden kiggede efter spilmulighederne inde centralt fremfor at spille bolden op langs linjen. Fint samarbejde med Daramy selvom det umiddelbart er bedst med VK.

    Lerager var involveret i en del dueller, generobrede og gjorde det ellers ganske fint. Synes endda han var bedre på bolden – til gengæld var han så dårligere fra distancen. Havde også en god mulighed efter et løb i feltet.
    Clem var i min optik midtbanens stjerne i dag. Trods de øvrige gjorde det fint, så var han mest iøjnefaldende. Ikke fordi han skabte store chancer eller driblede løs. Han fremstod dog utroligt rolig i opspillet og lavede virkelig få fejl selv under pres. Derudover kom han i vejen for rigtig meget og placerede sig generelt rigtig godt inde centralt. Han skubbede til tider også med op og fik også en chance fra kanten af feltet.
    Claesson leverede igen en fin præstation og jeg synes han bliver bedre og bedre på midten. Det ser rigtig fornuftigt ud, når han er med når vi angriber i venstre side, mens løbene i feltet stadig er rigtig skarpe. Han havde selv et par afslutninger og lagde op til scoringen.

    Roony spiller generelt en god første halvleg. Enkelte beslutningen kan godt være bedre, men han vist virkelig god teknik. Sommetider kniber det med at blive farlig, men Diks var heller ikke altid helt så god til at komme med frem, ligesom Lerager ikke er den bedste på bolden. Han kom dog frem til en fin chance. Anden halvleg blev dog aldrig god. At han blot er 16 år er helt vanvittigt.
    Haraldsson ender i min bog med at være kampens spiller. Han havde en fin scoring og brændte et par chancer, men han havde et højt niveau gennem hele kampen og var involveret i meget. De andre der præsterede rigtig godt faldt i niveau i takt med at trætheden meldte sig, men Haraldsson fortsatte øjensynligt ufortrødent. Fremadrettet tror jeg dog ikke han er særlig godt tjent med, at være den isolerede angriber.
    Daramy leverede på et meget højt niveau indtil han blev træt og udskiftet. Var næsten en konstant trussel og han var mere eller mindre involveret i alle gennembrud og angreb. Ikke alt lykkedes, men hvor vi ellers har set at han efterfølgende falder i kadence, så blev han i dag ved.

    Kampens dommer ender med at efterlade et noget negativt udtryk. Det virkede ikke som en særlig svær kamp at dømme og han fik i min optik det meste rigtigt, men alligevel var der for store fejl. Han overså blandt andet nogle forholdsvis åbenlyse frispark (og sommetider med dertilhørende følgestraffe) som blev begået på nogle farlige positioner, mens han dømte frispark der ikke skulle dømmes. Fra vores perspektiv var de mest kriminelle det manglende frispark til Claesson på kanten af feltet og så det dømte frispark, da Sørensen generobrer højt på Dortmunds halvdel. Han har dog langt ned til Superligaen.

    Vi havde ikke de bedste betingelser i dette gruppespil. På papiret var det en svær gruppe, skaderne hobede sig op og vi fyrede træneren undervejs. Derudover var forarbejdet forud for gruppespillet også forfærdeligt. Det blev da også til en noget mager pointhøst og blot et enkelt mål. Trods det efterlader vi et fint udtryk med bedring i spillet undervejs, ligesom vi da også havde mulighederne for at hente flere point (dog var vi chanceløse mod Dortmund og City på udebane). Jeg sidder i hvert fald med en fornemmelse af, at det sagtens kunne være gået anderledes – men sådan skulle det som bekendt ikke være.


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Hvis jeg bare kunne komme i noget nær den form, som Hakon er i. Hold nu op for løb han meget i går, og det er jo helt vildt, at han efter at have presset vildt i hele kampen, stadig sprinter rundt og laver defensive aktioner i 80. minut. Vanvittigt. Også vildt at se Clem være så iskold og rolig, det forstår jeg simpelthen ikke, at han kan i sådan en kamp.

    Valdemar Lund ser fra min plads ret svag ud i går. Han mangler fart, og han formår ikke at kompensere for det på andre måder. Der er også en situation, hvor han falder over sin egne ben i straffesparksfeltet, det går ikke på det her niveau, men okay, inden sæsonen var han nok heller ikke tiltænkt nogen særlig rolle udover pokalkampe. Han bliver så heller ikke hjulpet af, at CS er svag defensivt i særligt første halvleg, samtidig med CS kommer meget med frem og Daramy ikke arbejder bagud.

    Men alt i alt en vanvittig fed kamp og flot kulisse. Ærgerligt vi ikke er foran 3-0 i pausen.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Med til historien om gårsdagens kamp høre at Dortmund havde bænket/sparede halvdelen af deres start 11 fra første kamp.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Med til historien om gårsdagens kamp høre at Dortmund havde bænket/sparede halvdelen af deres start 11 fra første kamp.
    Det går nok lige op med, at vi var uden Boilesen, Khocholava, Zeca, Falk og Cornelius. ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Med til historien om gårsdagens kamp høre at Dortmund havde bænket/sparede halvdelen af deres start 11 fra første kamp.
    Bevares korrekt, men selv deres halve reserve hold burde jo være vores "teenagere" overlegen. Jeg syntes nærmest til tider det var omvendt.

    Læg dertil at de i 2 halvleg sætter deres store kanoner ind (Julian Brandt er god), hvor vi mister lidt grebet, for så derefter at genvinde momentum de sidste 10-15 min. Jeg må indrømme jeg er voldsomt imponeret over vores præstation.

    Desværre det eneste negativ som har været vores problem hele sæsonen. Vi scorer ikke på vores chancer eller gør chancen stor nok. Hold da op vi havde mange farlige omstillinger i går.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det går nok lige op med, at vi var uden Boilesen, Khocholava, Zeca, Falk og Cornelius. ;-)
    Jeg er ikke sikker på at Clem er en svækkelse i forhold til Zeca. Det er en anden stil, men jeg ville, baseret på hvad jeg har set, spille Clem før Zeca.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Set i bagklogskabens liderlige lys, så kan det måske have været en fejl af Neestrup ikke at have haft Corner på bænken, og så måske kun lade ham spille de sidste 10 minutter, med tanke på hvordan kampbilledet udviklede sig. Det kan godt ærgre mig.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Gad vide hvor hårdt FCK bliver sanktioneret af UEFA inden for den nærmeste fremtid, vores betingede dom fra udekampen mod Dortmund in mente (altså udover en stor bøde)? Ingen FCK-fans til næste europæiske udekamp, eller bliver Sektion 12 lukket til den næste europæiske hjemmekamp?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Og bødestraffen fra UEFA bliver vel også større, når vi IGEN tillader en baneløber at slippe ind. Man kan sympatisere nok så meget med budskabet, men hvordan i alverden lykkes det dem at løbe ind uden indgriben fra vagterne? Der har ikke været talt om andet end højrisikokamp og farlige hooligans, og så sker det gudhjælpemig alligevel.

    I flere sekunder er der ingen, der reagerer, hvorefter et par vagter GÅR ind mod aktivisten. Det virker ærligt talt lallende amatøragtigt. Jeg har ikke prøvet at være vagt til en fodboldkamp, så jeg ved ikke, hvor svært det er at holde øje med tilskuerne, men det må bare kunne gøres bedre. Har nogen set vagterne forhindre baneløbere i at komme ind, eller lykkes det egentlig, hver eneste gang nogen forsøger sig?

    Jeg er ikke ude på at kritisere de enkelte vagter, som sikkert gør deres bedste, men for Parken som arrangør er det en skamplet, som jeg håber, de vil gøre en reel indsats for at forbedre, før det en skønne dag ikke er en fredelig politisk aktivist, der indtager banen, og vi i stedet står med en Monica Seles-situation.
    HIC SUNT LEONES

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Altså bliver det i så faldt ikke en sanktionering i Conference League mod random hold fra Moldova i første runde? Det lyder jo næsten som en gave…

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Og bødestraffen fra UEFA bliver vel også større, når vi IGEN tillader en baneløber at slippe ind. Man kan sympatisere nok så meget med budskabet, men hvordan i alverden lykkes det dem at løbe ind uden indgriben fra vagterne? Der har ikke været talt om andet end højrisikokamp og farlige hooligans, og så sker det gudhjælpemig alligevel.

    I flere sekunder er der ingen, der reagerer, hvorefter et par vagter GÅR ind mod aktivisten. Det virker ærligt talt lallende amatøragtigt. Jeg har ikke prøvet at være vagt til en fodboldkamp, så jeg ved ikke, hvor svært det er at holde øje med tilskuerne, men det må bare kunne gøres bedre. Har nogen set vagterne forhindre baneløbere i at komme ind, eller lykkes det egentlig, hver eneste gang nogen forsøger sig?

    Jeg er ikke ude på at kritisere de enkelte vagter, som sikkert gør deres bedste, men for Parken som arrangør er det en skamplet, som jeg håber, de vil gøre en reel indsats for at forbedre, før det en skønne dag ikke er en fredelig politisk aktivist, der indtager banen, og vi i stedet står med en Monica Seles-situation.
    Hehe. Jeg undrede mig også i går over, hvor indolente alle var i den situation. Da jeg så her til morgen så et foto af manden, forstår jeg bedre. Parkens sikkerhed var simpelthen ikke interesseret i at stoppe ham, da vi bakker fuldt op om budskabet. Alle inklusive spillere tog det roligt, og budskabet kom ud. Tænker jeg;-)

  19. #27
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det går nok lige op med, at vi var uden Boilesen, Khocholava, Zeca, Falk og Cornelius. ;-)
    + Jelert og VK fra den normale start 11'er

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hehe. Jeg undrede mig også i går over, hvor indolente alle var i den situation. Da jeg så her til morgen så et foto af manden, forstår jeg bedre. Parkens sikkerhed var simpelthen ikke interesseret i at stoppe ham, da vi bakker fuldt op om budskabet. Alle inklusive spillere tog det roligt, og budskabet kom ud. Tænker jeg;-)
    Jeg fik glæden af første række i går og ud over at vagterne tydeligvis ikke ville have haft en chance, hvis jeg virkelig ville på banen, så var det vildt at se hvor fysisk større Dortmund spillerne virkede, især havde alle bare kæmpe ben modsat de stankelben mange FCK spillere løber rundt med - men, i nærkampene synes jeg ikke de var så overlegne.

    Det er svært at vurdere spillet fra den plads, men Hákon var imponerende og måske var Lund lidt overmatchet med lidt uheldige indgreb, men jeg synes egentlig han gjorde det fint.

    Pyro:
    Det så vildt fedt ud da det gik amok - men jeg er stadig imod. Jeg synes det er synd at man ikke har mere respekt for medfans, klubben og reglerne. Budskaberne fra S12 var blandet. Rigtig godt banner omkring voldelige BiF/BVB fans (selvom den kan sendes tilbage som bommerang), men de der kommentar omkring befri (venner), det ved jeg nu ikke. Kender ikke baggrunden, men tvivler på det er Mandela typer i kæmper for! Nogen der kender baggrunden?

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg fik glæden af første række i går og ud over at vagterne tydeligvis ikke ville have haft en chance, hvis jeg virkelig ville på banen, så var det vildt at se hvor fysisk større Dortmund spillerne virkede, især havde alle bare kæmpe ben modsat de stankelben mange FCK spillere løber rundt med - men, i nærkampene synes jeg ikke de var så overlegne.

    Det er svært at vurdere spillet fra den plads, men Hákon var imponerende og måske var Lund lidt overmatchet med lidt uheldige indgreb, men jeg synes egentlig han gjorde det fint.

    Pyro:
    Det så vildt fedt ud da det gik amok - men jeg er stadig imod. Jeg synes det er synd at man ikke har mere respekt for medfans, klubben og reglerne. Budskaberne fra S12 var blandet. Rigtig godt banner omkring voldelige BiF/BVB fans (selvom den kan sendes tilbage som bommerang), men de der kommentar omkring befri (venner), det ved jeg nu ikke. Kender ikke baggrunden, men tvivler på det er Mandela typer i kæmper for! Nogen der kender baggrunden?
    Æh. Sjovt at du citerer mig uden at kommentere på Boycott Qatar-manden, men altså. En bag mig på Sektionen fortalte, at "Snitten" er en af capoens venner, der sidder i fængsel, så mon ikke de to andre også sidder i fængsel? Jeg ved det ikke. Heller ikke, om Snitten er en af capoens venner. Det kan selvfølgelig også bare være, at Snitten og Kussen, og hvad de ellers hedder, er spækhuggere i et eller andet vandland, man ønsker sat fri.
    Sidst redigeret af Døren : 03.11.22 kl. 15:08 Årsag: Staveplade

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Borussia Dortmund (02/11-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Budskaberne fra S12 var blandet. Rigtig godt banner omkring voldelige BiF/BVB fans (selvom den kan sendes tilbage som bommerang), men de der kommentar omkring befri (venner), det ved jeg nu ikke. Kender ikke baggrunden, men tvivler på det er Mandela typer i kæmper for! Nogen der kender baggrunden?
    Jeg tror ikke, du skal tage de bannere for andet end en lille moralsk støtte til nogle af de meget aktive.

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 99
    Sidste Meddelelse: 29.09.22, 11:57
  3. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 26.08.22, 11:02
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 24.08.22, 10:08
  5. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •