Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
58. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    49 84.48%
  • Uafgjort

    3 5.17%
  • Lyngby vinder

    6 10.34%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 52

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Se den langsomme gengivelse her: https://superliga.dk/kampe/2022-2023...lub-06-11-2022

    Hvis vi havde fået et straffespark imod os på sådan en tackling, havde der været ramaskrig herinde. Just saying.
    Jeg har også set den mange mange gange nu - og jeg synes stadig, at der er straffe. Jeg synes så i øvrigt også, at der er klart frispark til Lyngby ved 1-0 målet.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Generelt godt tilfreds, vi sprudler kun i sekvenser, men der er godt styr på Lyngby.

    CS er jeg overhovedet ikke imponeret over. Hans defensiv er dårlig, hans afleveringer er vel i bedste fald 50/50. Han er alt for langsom både i overlap og i tilbageløb. Der er på flere måder langt fra Viborg til København.
    Goldbæks Højrefod

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Generelt godt tilfreds, vi sprudler kun i sekvenser, men der er godt styr på Lyngby.

    CS er jeg overhovedet ikke imponeret over. Hans defensiv er dårlig, hans afleveringer er vel i bedste fald 50/50. Han er alt for langsom både i overlap og i tilbageløb. Der er på flere måder langt fra Viborg til København.
    Boerset fra hans hjørnespark synes jeg nu, Christian Sørensen gjorde det udmærket. Valdemar Lund var til gengæld helt væk på en måde, jeg sjældent har set. Men han er ung, så det er naturligt med formsving. Forhåbentlig sætter det sig ikke for dybt, at han blev flået ud pausen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Boerset fra hans hjørnespark synes jeg nu, Christian Sørensen gjorde det udmærket. Valdemar Lund var til gengæld helt væk på en måde, jeg sjældent har set. Men han er ung, så det er naturligt med formsving. Forhåbentlig sætter det sig ikke for dybt, at han blev flået ud pausen.
    Jeg er fuldstændig enig, men jeg lagde også mærke til, at Lund gik med en stor ispose om læggen efter kampen. Måske har der været en mindre skade, som både kan forklare præstationen, samt at han blev taget ud i pausen - det kan man næsten håbe, for hold da op hvor han sejlede.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    CS er jeg overhovedet ikke imponeret over. Hans defensiv er dårlig, hans afleveringer er vel i bedste fald 50/50.
    Det er en hård bedømmelse. Han har i dag 81% succesfulde afleveringer og har næstflest afleveringer efter Khocholava. Hans defensive stats er umiddelbart også ganske fine.

    Jeg må indrømme, at jeg er godt tilfreds med, hvad han har vist indtil videre. Han er gledet relativt ubesværet ind på holdet, og lider mest af alt under, at Daramy ikke gider spille ham, når han kommer i overlap - hvilket han gør ofte. Folk herinde klager over hans indlæg, men lur mig om han ikke ville have nemmere ved at slå et godt indlæg, hvis Daramy gad slippe bolden lidt oftere, og han havde Cornelius at sigte efter i hver kamp. Læg dertil at han lader til at have det fint med ikke at spille alle kampe, og lige pludselig fremstår han som et glimrende argument mod den nye sportslige strategi.


  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    30

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Fra min plads på C6 kunne jeg se Valdemar Lund signalere udskiftning et par minutter før pause, så mon ikke at det har haft indflydelse på hans præstation og det faktum at han blev taget ud i pausen - for det var godt nok en lunken omgang.
    Hjalte du for lækker!!

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er en hård bedømmelse. Han har i dag 81% succesfulde afleveringer og har næstflest afleveringer efter Khocholava. Hans defensive stats er umiddelbart også ganske fine.

    Jeg må indrømme, at jeg er godt tilfreds med, hvad han har vist indtil videre. Han er gledet relativt ubesværet ind på holdet, og lider mest af alt under, at Daramy ikke gider spille ham, når han kommer i overlap - hvilket han gør ofte. Folk herinde klager over hans indlæg, men lur mig om han ikke ville have nemmere ved at slå et godt indlæg, hvis Daramy gad slippe bolden lidt oftere, og han havde Cornelius at sigte efter i hver kamp. Læg dertil at han lader til at have det fint med ikke at spille alle kampe, og lige pludselig fremstår han som et glimrende argument mod den nye sportslige strategi.
    Jeg er meget enig. Ja hans indlæg kunne godt trænge til at blive finpudset, men det skal nok komme. Hans relationer og touch på bolden syntes jeg er fin og han var også involveret i målet til 2-0, hvor han kombinere frem ad banen og "tør" tage løbene.

    CS start i klubben har været, hvad jeg "forventet". Jeg er ret sikker på han bliver endnu bedre efter vinterpausen.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er ikke lige altid der kommer et output fra Daramy, men når han i form som nu så er han bare utrolig vigtig for vores hold.
    Han burde da også have masser af kræfter i det offensive spil i dag, for er du vimmer, hvor lavede han lidt defensivt i dag. Hver gang vi mistede bolden, kiggede han bare fodbold for så at lunte stille og rolig hjem til en CS, som konstant var alene med to mand især i første halvleg.

    Daramy var fantastisk offensivt (dog med potentiale for mere output) - nærmest ikke til stede defensivt.

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Generelt godt tilfreds, vi sprudler kun i sekvenser, men der er godt styr på Lyngby.

    CS er jeg overhovedet ikke imponeret over. Hans defensiv er dårlig, hans afleveringer er vel i bedste fald 50/50. Han er alt for langsom både i overlap og i tilbageløb. Der er på flere måder langt fra Viborg til København.
    Jeg synes han har været fornuftigt indtil nu, men i dag spillede han ikke nogen god kamp. Det var der forøvrigt flere som imo ikke gjorde. Lund var ikke god, Jelert spiller vel også sin dårligste til dato og Corner var også ganske svag på bolden. Det sidste er selvfølgelig ikke så overraskende, når han har været ude længe.

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han burde da også have masser af kræfter i det offensive spil i dag, for er du vimmer, hvor lavede han lidt defensivt i dag. Hver gang vi mistede bolden, kiggede han bare fodbold for så at lunte stille og rolig hjem til en CS, som konstant var alene med to mand især i første halvleg.

    Daramy var fantastisk offensivt (dog med potentiale for mere output) - nærmest ikke til stede defensivt.
    På baggrund af kampen i dag ja, men jeg har så også set Daramy være super god defensivt.

    Nu er det jo primært på den offensiv del jeg kigger på. Det er traditionelt også de type spillere der er meget dyre og svære at finde. Min pointe var om vi finder en med tilsvarende kvaliteter offensivt til at erstatte Daramy til Sommer uden det koster en bondegård. Det gik jo ikke særligt godt for PC sidste år på den front (Singh, Mukairu)

    Alene det at kunne "sætte" en mand mod mand. De spillere hænger ikke på træerne.

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    På baggrund af kampen i dag ja, men jeg har så også set Daramy være super god defensivt.

    Nu er det jo primært på den offensiv del jeg kigger på. Det er traditionelt også de type spillere der er meget dyre og svære at finde. Min pointe var om vi finder en med tilsvarende kvaliteter offensivt til at erstatte Daramy til Sommer uden det koster en bondegård. Det gik jo ikke særligt godt for PC sidste år på den front (Singh, Mukairu)

    Alene det at kunne "sætte" en mand mod mand. De spillere hænger ikke på træerne.
    Jeg er slet ikke uenig med dig. Daramy er fantastisk og kan vi på nogen måde holde ham, så skal vi selvfølgelig gøre det.
    Men hold da op, hvor blev jeg frustreret en del gange i dag, fordi han slet ikke gad lave noget defensivt. Det går i min verden ikke, når vi ligger i den position i ligaen, som vi gør.

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er slet ikke uenig med dig. Daramy er fantastisk og kan vi på nogen måde holde ham, så skal vi selvfølgelig gøre det.
    Men hold da op, hvor blev jeg frustreret en del gange i dag, fordi han slet ikke gad lave noget defensivt. Det går i min verden ikke, når vi ligger i den position i ligaen, som vi gør.
    Det er jo en afvejning. Daramy bruger altså mange kræfter offensivt og det handler jo om at vores bedste offensive spillere skal have fokus den vej. Uden ham ville vores offensiv være forholdsvis tam. Og med lidt mere held, havde vi jo lukket den kamp langt tidligere. Men det har været vores helt store problem længe. Vi scorer ikke på vores mange chancer.

    Når det så er sagt så skal der også være perioder i kampen, hvor han der arbejdes den anden vej som du er inde på.

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Har vi seriøst haft et U19 hold bestående af Jelert, Lund, VK, Clem, Haraldsson og Ronny (og til dels Orri)? Det er jo nærmest som at snyde. Wow for nogle spillere!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  19. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Se den langsomme gengivelse her: https://superliga.dk/kampe/2022-2023...lub-06-11-2022

    Hvis vi havde fået et straffespark imod os på sådan en tackling, havde der været ramaskrig herinde. Just saying.
    Jeg synes ikke det er en 100% straffe eller 100% ikke straffe. Der er ting der taler for og ting der taler imod. Det er i fodbold tilladt at lave benspænd, så længe det ikke er satset, hensynsløst eller med unødig stor kraft. På den her kan man højest tale om hvorvidt det er satset, da kraften i tacklingen ikke er særlig høj (da hensynsløst medfører advarsel og unødig stor kraft medfører udvisning). Det der gør, at jeg mener den her tackling er satset er, at selvom Lyngbyspilleren kommer først på bolden, så høster han Cornelius efterfølgende. Tacklingen er i den grad satset, da han springer ned i tacklingen og ender med at låse Cornelius' ben. Havde den tackling været med højere fart havde det været en advarsel og der skal ikke gå meget galt før det er en udvisning. Til gengæld mener jeg også, at Khocholava begår frispark på vores scoring. Følger man den linje er der ikke nødvendigvis straffespark (men en sådan linje er næppe i lovens ånd, men det har ikke stoppet nogen før). At VAR vælger at blande sig er dog i min optik helt forkert og stikimod alle de udtalelser der ellers har været om hvornår VAR skal tages i brug og også imod det der står i fodboldloven.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes ikke det er en 100% straffe eller 100% ikke straffe. Der er ting der taler for og ting der taler imod. Det er i fodbold tilladt at lave benspænd, så længe det ikke er satset, hensynsløst eller med unødig stor kraft. På den her kan man højest tale om hvorvidt det er satset, da kraften i tacklingen ikke er særlig høj (da hensynsløst medfører advarsel og unødig stor kraft medfører udvisning). Det der gør, at jeg mener den her tackling er satset er, at selvom Lyngbyspilleren kommer først på bolden, så høster han Cornelius efterfølgende. Tacklingen er i den grad satset, da han springer ned i tacklingen og ender med at låse Cornelius' ben. Havde den tackling været med højere fart havde det været en advarsel og der skal ikke gå meget galt før det er en udvisning. Til gengæld mener jeg også, at Khocholava begår frispark på vores scoring. Følger man den linje er der ikke nødvendigvis straffespark (men en sådan linje er næppe i lovens ånd, men det har ikke stoppet nogen før). At VAR vælger at blande sig er dog i min optik helt forkert og stikimod alle de udtalelser der ellers har været om hvornår VAR skal tages i brug og også imod det der står i fodboldloven.
    Den måde han går ned i taklingen, så er det 100% at han rammer Corner - men samtidig så når han bolden. Derfor kan det godt forsvares at straffet ikke dømmes, om det kan forsvaresat VAR skrider ind, det ved jeg nu ikke. Så clear var fejlen hellere ikke

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 26.08.22, 11:02
  3. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 24.08.22, 10:08
  4. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 18.08.22, 09:44
  5. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •