Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
58. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    49 84.48%
  • Uafgjort

    3 5.17%
  • Lyngby vinder

    6 10.34%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 52

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Årets sidste hjemmekamp byder på besøg nordfra, når bundproppen Lyngby BK besøger Parken.
    Med en sejr kan FCK overvintre i Top-3, hvis Randers, OB og Silkeborg ikke vinder deres kampe mod hhv. Horsens, Brøndby og AaB. Omvendt er ligaen så tæt, at et nederlag mod de kongeblå, kombineret med sejre til FCM, Brøndby, AGF og Horsens, vil sende Byens hold ned på 10. pladsen, lige over nedrykningsstregen.

    FCK må undvære Zeca, Amoo og Boilesen, der alle er ude med skader. Derudover er Stamenic tvivlsom. Til gengæld er Khocholava tilbage fra sin karantæne.

    FCK må desuden undvære VK grundet karantæne, mens gæsterne ikke har nogen spillere i karantæne. Ved næste gule kort får Stamenic karantæne, uanset antal strafpoint. Ved 6 strafpoint får Valdemar Lund, Kevin Diks, Victor Claesson og Isak Bergmann Johannesson en dag i skyggen ved næste gule kort. Lyngby har fire spillere i karantænefare.

    Kampen dømmes af Sandi Putros, der dømmer sin 2. FCK-kamp i denne sæson. Første kamp endte med et 1-3 nederlag i Parken mod Randers. Han har tidligere dømt 2 opgør mellem de to hold, begge i Parken. Første kamp endte med en 2-0 sejr i 2019 på to mål af Jonas Wind. Anden kamp endte med en 4-2 hjemmesejr i 2020, i en kamp der måske bedst huskes for et mål, hvor Boilesen sparker bolden ind i røven på Jonas Wind, hvorefter bolden går ind, samt at Zeca formåede at rage to dumme gule kort til sig på bare tre minutter.

    Skal man ikke med i Parken og være med til at sende spillerne på juleferie, vises kampen på 6'eren med optakt fra kl. 16:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Hvor kampen imod Randers var sidste chance for at holde liv i guldkampen, så er det her lidt mere “tid til at sætte jagten ind”. Vi skal vinde over Lyngby - den er ikke længere, men det er runder som denne, hvor man kan tage skridt i den rigtige retning. FCM og FCN møder hinanden og minimum et hold sætter dermed point til. Vi skal nok håbe på uafgjort i den kamp, FCN er simpelthen kommet for langt foran til “kun” at ønske det værste for FCM.

    Corner skal gerne starte inde og være klar til 70-80 minutter, hvis han stadig skal kunne komme med til VM.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Hvis han spiller, kan Falk i øvrigt fejre 250 kamps jubilæum.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Spillemæssigt, er vi er opløftede over Neestrups start. Dejligt.

    Resultatmæssigt, er det lidt mere medium. Men vi er søde, og undskylder det med indkøring og skader.

    Dog må det være klokkeklart, at vinder vi ikke over et patetisk Lyngby - i Parken - er det da et kæmpe hak i tuden ift vurdering af Neestrups start. Længere er den bare ikke.

    Var man bare lidt krævende, forlangte man også en overlegen sejr. Jeg kan godt gå med til hvad jeg tror det bliver - en mellemsikker 1 eller 2-0 sejr.

    Men alt andet end 3 point ville være ubeskriveligt trist og bekymrende. Ikke bare i forhold til tabellen, men allround.

    Sådan må det være.

    Zan


  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Vi skal slå Lyngby 10 gange ud af 10. Simpelthen, og kan passende levere en 4-0 sejr på søndag :-)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Spillemæssigt, er vi er opløftede over Neestrups start. Dejligt.

    Resultatmæssigt, er det lidt mere medium. Men vi er søde, og undskylder det med indkøring og skader.

    Dog må det være klokkeklart, at vinder vi ikke over et patetisk Lyngby - i Parken - er det da et kæmpe hak i tuden ift vurdering af Neestrups start. Længere er den bare ikke.

    Var man bare lidt krævende, forlangte man også en overlegen sejr. Jeg kan godt gå med til hvad jeg tror det bliver - en mellemsikker 1 eller 2-0 sejr.

    Men alt andet end 3 point ville være ubeskriveligt trist og bekymrende. Ikke bare i forhold til tabellen, men allround.

    Sådan må det være.

    Zan
    Du har helt ret.

    I sidste ende er det jo resultaterne der tæller, men grunden til vi som fans måske også har været mere "tilgivende" er netop som du er inde på "Spillemæssigt" er det jo med 10 gange pil op ad. Vi som fans kan rent faktisk se tegningen til noget stort. Vi hænger bare så meget bedre sammen som hold.

    Men altså Neestrup er da presset. Taber vi de 2 næste kampe mod Lyngby og AGF, så skal de kritiske røster hurtigt komme, sådan er det og det ved Neestrup også godt.

    Jeg tipper 4-0. Harald laver hattrick.

    FORZA FC

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Truppen er udtaget:
    Victor Kristiansen har karantæne, og på skadelisten er Carlos Zeca, Akinkunmi Amoo, Nicolai Boilesen, Khouma Babacar og Mamoudou Karamoko.

    Karamoko har haft udfordringer med sin fod gennem den seneste måned, og derfor er det nu besluttet at tage ham ud resten af efteråret.
    01. Kamil Grabara
    51. Mathew Ryan

    02. Kevin Diks
    03. Denis Vavro
    05. David Khocholava
    06. Christian Sørensen
    19. Elias Jelert
    22. Peter Ankersen
    27. Valdemar Lund

    07. Viktor Claesson
    08. Ísak Jóhannesson
    12. Lukas Lerager
    17. Paul Mukairu
    30. Hákon Arnar Haraldsson
    33. Rasmus Falk
    35. Marko Stamenic
    36. William Clem
    40. Roony Bardghji

    14. Andreas Cornelius
    15. Mohamed Daramy
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 05.11.22 kl. 16:45

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Mit bud på den mest sandsynlige startopstilling:
    Kamil Grabara
    Elias Jelert – Davit Khocholava – Denis Vavro – Christian Sørensen
    Rasmus Falk – Lukas Lerager – Viktor Claesson
    Roony Bardghji – Hákon Arnar Haraldsson – Mohamed Daramy

    Man kunne godt spare Vavro for Valdemar Lund og/eller Lerager og/eller Claesson for Marko Stamenic eller William Clem…

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    Mit bud på den mest sandsynlige startopstilling:
    Kamil Grabara
    Elias Jelert – Davit Khocholava – Denis Vavro – Christian Sørensen
    Rasmus Falk – Lukas Lerager – Viktor Claesson
    Roony Bardghji – Hákon Arnar Haraldsson – Mohamed Daramy

    Man kunne godt spare Vavro for Valdemar Lund og/eller Lerager og/eller Claesson for Marko Stamenic eller William Clem…
    Så vidt jeg kunne forstå på Sundays interview med JN, så starter Corner inde og Falk ude.

    Mon ikke Clem napper Falks plads og Corner napper Roonys, og skubber Haraldsson ned på kanten.

    Medmindre det var et lille røgslør.

    Zan

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Så vidt jeg kunne forstå på Sundays interview med JN, så starter Corner inde og Falk ude.

    Mon ikke Clem napper Falks plads og Corner napper Roonys, og skubber Haraldsson ned på kanten.

    Medmindre det var et lille røgslør.

    Zan
    Jeg tolkede Sundays interview på samme måde. Falk starter ude - Corner inde. Falk starter til gengæld i Thisted.
    Om det bliver Staminic eller Clem som spiller fra starter jeg i tvivl om. Clem har gjort det bedst senest, men samtidig ved jeg ikke, om den unge mand er klar til kampe på det niveau to gange om ugen.

    Desuden kommer jeg med den frække forudsigelse, at Haraldsson starter ude og Roony inde. Det giver måske ikke mening ud fra hvor god Haraldsson var mod Dortmund, men han brugte virkelig mange kræfter i den kamp i 90+ minutter. Endvidere kunne man sætte ham ind i stedet for Corner, når Corner er flad. Han kan nok ikke spille 90 min endnu.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tolkede Sundays interview på samme måde. Falk starter ude - Corner inde. Falk starter til gengæld i Thisted.
    Om det bliver Staminic eller Clem som spiller fra starter jeg i tvivl om. Clem har gjort det bedst senest, men samtidig ved jeg ikke, om den unge mand er klar til kampe på det niveau to gange om ugen.

    Desuden kommer jeg med den frække forudsigelse, at Haraldsson starter ude og Roony inde. Det giver måske ikke mening ud fra hvor god Haraldsson var mod Dortmund, men han brugte virkelig mange kræfter i den kamp i 90+ minutter. Endvidere kunne man sætte ham ind i stedet for Corner, når Corner er flad. Han kan nok ikke spille 90 min endnu.
    Nemlig, og ikke mindst har vi brug for Roonys 1v1 kompetencer i en kamp, hvor modstanderen må forventes at stå lavt. At kunne sætte både Hakon og Falk ind fra bænken er en luksus, vi ikke har haft længe. Jeg glæder mig til dagens kamp, som jeg har store forventninger til. Desværre plejer jeg i disse tilfælde at blive slemt skuffet.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg glæder mig til dagens kamp, som jeg har store forventninger til. Desværre plejer jeg i disse tilfælde at blive slemt skuffet.
    Jep. Selvom vi selvfølgelig skal vinde, så bliver det næppe en walkover. Lyngby har godt nok meget få point, men har samtidig været ret uheldige i flere kampe senest mod AGF, hvor de selv havde et par kæmpe chancer til sidst i kampen og bør vinde, men ender med at tabe i sidste minut alligevel. Nederlaget til os tidligere på sæsonen kunne også meget nemt være gået den anden vej, hvis de var kommet foran på deres 2-3 kæmpe chancer i starten.

    Nøglen må være at indstilling, koncentration og tempo er i top fra start - det må være Neestrups helt store opgave op til denne kamp. Vi skal for alt i verden undgå at undervurdere ("det er jo bare Lyngby") eller tro, at sejren kommer af sig selv, fordi profiler som Corner, Falk, Kocholava er med igen.

    Henter vi sejren i dag, så lysner det langsomt i tabellen.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Nå for dævlen. Meget mere pyro i dag?

    https://instagram.com/stories/sektio...d=YmMyMTA2M2Y=

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Jeg glæder mig til at se Clem spille den 6er idag, nærmest mere end noget andet. Det var en fornøjelse at se mod Dortmund, og holder han det niveau i hele foråret så skal vi på 6er jagt til sommer. Jeg er voldsomt begejstret over at se en “keep it simple” spiller på 6eren og det har manglet i vores spil i 5-10 år nu.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (06/11-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Nå for dævlen. Meget mere pyro i dag?

    https://instagram.com/stories/sektio...d=YmMyMTA2M2Y=
    Nu er det lidt svært at se, om det betyder mere pyro i dag. Men hvis man rent faktisk laver endnu en gang koordineret pyro i dag, så er man da komplette idioter. FCK så dumme ud efter sidste kamp, hvor man gik langt over grænsen bl.a. med batterier. Gentager man et nyt stunt i dag uanset om det er i mindre skala uden batterier, så tvinger man nærmest FCK til at tage nogle drastiske skridt. Men ok, så har man jo noget at opponere og lave "fantastiske" bannere imod fremover, når Kussen og Bamse (eller hvad de nu hedder) ikke sidder i spjældet og Dortmund ikke tæver piger......

    Lad nu bare være og hold fokus på fodbolden i en absurd vigtig kamp.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 26.08.22, 11:02
  3. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 24.08.22, 10:08
  4. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 18.08.22, 09:44
  5. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •