Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
28. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    4 14.29%
  • Uafgjort

    6 21.43%
  • FCK vinder

    18 64.29%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 38

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Årets sidste kamp byder på en tur til Smilets By, når den lokale gymnastikforening tager imod de forsvarende mestre på Ceres Park.

    Med en sejr er Byens Hold sikker på at ende i Top-4 inden vinterpausen, og så længe Silkeborg ikke vinder over Lyngby med en margen, der er mere end 1 mål større end en FCK-sejr, overvintrer Løverne på 3. pladsen. Hvis FCN smider point hjemme mod AaB, kan Løverne desuden gå på juleferie vel vidende om at man matematisk selv kan afgøre mesterskabet i løbet af foråret.
    Omvendt kan et nederlag i det jyske, kombineret med andre resultater, i værste fald medføre at FCK overvintrer uden for Top-6.

    FCK må undvære de skadede spillere Zeca, Amoo, Boilesen og Karamoko. Desuden er Babacar og Stamenic tvivlsomme.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK får Stamenic en dag i skyggen ved næste gule kort, og det samme gør Diks, Claesson, Isak og Lund, hvis det gule kort er til 6 strafpoint.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, der dømmer sin 3. FCK-kamp i sæsonen. De to foregående er endt med et nederlag ude mod FCM og en uafgjort hjemme mod samme modstander. Han dømmer sin 5. kamp mellem de to hold, de 3 foregående er endt med en københavnsk sejr, mens den sidste er endt uafgjort.

    Skal man ikke til Århus, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 13. Undres man over kamptidspunktet, er forklaringen såre simpel: Formel-1..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Startopstilling:
    1 Kamil Grabara (GK)
    3 Denis Vavro
    5 David Khocholava
    7 Viktor Claesson (anf.)
    12 Lukas Lerager
    14 Andreas Cornelius
    15 Mohamed Daramy
    19 Elias Jelert
    30 Hákon Arnar Haraldsson
    34 Victor Kristiansen
    36 William Clem

    Bænk:
    51 Mathew Ryan (GK)
    2 Kevin Diks
    6 Christian Sørensen
    8 Ísak Jóhannesson
    18 Orri Óskarsson
    22 Peter Ankersen
    27 Valdemar Lund
    33 Rasmus Falk
    40 Roony Bardghji

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Dejligt at se en bænk, hvis vi har lidt at skyde med. Jeg synes som sådan godt Roony kunne starte inde, han har virkelig været farlig, men Haraldsson er også inde i en god periode.

    Normalt kan man godt overleve en uafgjort ude imod AGF, men med FCN forspring på 8 point og deres hjemmekamp imod AaB, så tænker jeg at en sejr bliver vigtig. Overvintre vi 8 point efter FCN, så tror jeg stadig på mesterskabet og den 3 plads ser også bedre ud end en 6-7 plads.

    Kom så FC

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Overvintre vi 8 point efter FCN, så tror jeg stadig på mesterskabet
    8 point er meget, men du har ret, vi virker til at være i en stor opadgående kurve. Jeg vil mene meget afhænger af om Falk og Corner kan holde sig skadesfri. Og så kan vi håbe på der bliver købt 1 eller 2 kvalitetsforstærkninger.

    Jeg er stadig spændt på, når FCN rammer en mindre krise på de her 2-3 tabte kampe i træk, hvordan håndtere de det pres. Det tror jeg kommer i det nye år.

    FORZA FC. 3-1 til FCK i dag.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dejligt at se en bænk, hvis vi har lidt at skyde med. Jeg synes som sådan godt Roony kunne starte inde, han har virkelig været farlig, men Haraldsson er også inde i en god periode.

    Normalt kan man godt overleve en uafgjort ude imod AGF, men med FCN forspring på 8 point og deres hjemmekamp imod AaB, så tænker jeg at en sejr bliver vigtig. Overvintre vi 8 point efter FCN, så tror jeg stadig på mesterskabet og den 3 plads ser også bedre ud end en 6-7 plads.

    Kom så FC
    Enig. Vi har også to indbyrdes opgør med FCN, som uanset hvad bliver helt afgørende....altså hvis vi arbejder os op i mesterskabskampen.

    Mht 1. halvleg, så er jeg ikke fan af "den internationale linje". Omend vores to dørmænd i forsvaret ser ud til at trives med det i dag, så er det næppe en fordel for os i en kamp mod AGF helt generelt. Og med MKK som dommer så er man aldrig tryg. Mon ikke der ligger et tyndt gult kort mere til Clem eller VK i 2. halvleg eller et tyndt straffe til AGF. Det tog ham forøvrigt 42 minutter før han fandt første frispark FCK's vej...

    Ellers ligner det jo kampe vi har set før. Vi får igen ikke omsat vore 2-3 store chancer til mål. Lerager efter 4 min og Claesson til sidst skal jo score.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Kæææææft vi smider mange bolde væk. De afleveringer sidder bare ikke.

    Det er altså en sygdom som snart gerne må forsvinde.

    Så er det sgu svært at dominere, og derfor 9 af 10 af vores kampe er piv-åbne.

    Det er ikke godt nok.

    Zan

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Men endelig noget kynisme!!!

    Dejlig sejr!!

    Så vigtigt inden de lange nul-Superliga måneder.

    Yes!!!!

    Zan


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men endelig noget kynisme!!!

    Dejlig sejr!!

    Så vigtigt inden de lange nul-Superliga måneder.

    Yes!!!!

    Zan
    Virkelig stærkt med en sejr. Spillet var især midten af 2. halvleg ikke godt, da vi glemmer lidt at spille fodbold. Vi er lidt heldige med en (rigtig) Var og derefter får vi bedre fat igen og vinder. Spillemæssigt en lige kamp. Set over chancer en fortjent sejr. Trods en halvdårlig dag på bolden, så holder vi AGF helt væk fra chancer udover deres dødbolde.

    Med tre sejre i de sidste tre kampe i ligaen lever vi stadig i guldkampen. Men det vil ikke gøre noget, hvis AAB lige snupper et point i dag.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Overvintre vi 8 point efter FCN, så tror jeg stadig på mesterskabet og den 3 plads ser også bedre ud end en 6-7 plads.
    Vi skal forbedre os meget offensivt, hvis vi skal vinde mesterskabet.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi skal forbedre os meget offensivt, hvis vi skal vinde mesterskabet.
    Enig. Der er stadig en del der ikke helt spiller.

    Men skader / program er en lille undskyldning.

    Zan

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Vi slutter efteråret af med tre hårdt tilkæmpede point mod AGF, hvor spillet ikke altid flød og hvor ingen af holdene ligefrem væltede sig i chancer.

    Vi startede kampen klart bedst. Vi fik presset AGF, der ikke kunne få sat deres pres ordentligt ind, ligesom vi havde god succes med de direkte afleveringer op til Cornelius. Der gik dog ikke længe før kampen tippede og blev mere jævnbyrdig og mere rodet. Vi havde svært ved at lukke af for AGF når deres angribere trak væk fra deres positioner, men farligt blev det ikke. Vi havde stadig enkelte gode angreb, men ofte manglede der kvalitet i den sidste aflevering eller i afslutningen. AGF kom klart bedst ud til anden halvleg. Vi havde vanskeligheder med at fastholde bolden og AGF lykkedes med at få kampen ned på deres niveau og den blev i højere grad mere duelpræget. Der gik derfor lidt tid inden vi kom i gang, ligesom AGF fik annulleret en scoring undervejs, men vi skabte fortsat chancer selvom de helt store chancer udeblev og vi havde store problemer med at kontrollere midtbanen. Det var derfor en stor forløsning, da vi kom foran på et hjørnespark og AGF fandt aldrig for alvor et modtræk. Selvom spillet ikke altid flød, så holdt vi overordnet set AGF fra chancer og der må man bare sige, at der for alvor er blevet lagt på. Nogle vil måske mene, at det har kostet lidt i offensiven, men jeg synes nu stadig, at vi har skabt de nødvendige chancer – men været præget af uskarphed.

    Grabara havde store udfordringer på dødbolde og vi skal dække langt bedre op og skærme ham bedre. I dag blev vi reddet af en heldig offside, da knoldesparkeren stod i offside da han skulle fiksere Grabara, men vi skal være bedre til at skærme vores målmand.

    Jelert spillede ikke ligefrem sin bedste kamp. Blev advaret kort inde i anden halvleg, men havde sine udfordringer i defensiven og kom ikke frem til synderligt meget længere fremme.
    Vavro spillede en ganske fin kamp. Tog rigtig mange dueller, men fik alligevel sneget sig med frem et par gange og ramte også stolpen.
    Khocholava havde væsentligt flere udfordringer defensivt, men slap umiddelbart godt fra dem alle. Dels fordi der blev givet lang snor, når han spillede hårdt og dels fordi angriberne ikke på samme vis fik lige så lang snor.
    VK havde en ret dårlig kamp trods den flotte overtidsscoring. Ikke alt det defensive så lige godt ud og så var kvaliteten længere fremme for lav. Ofte overså han spilmuligheder centralt og spillede i stedet bolden frem langs kanten.

    Haraldsson spillede ligeledes en ret dårlig kamp. Vi fandt ham aldrig i de gode rum og generelt virkede det til, at vores hold knækkede over på midten, når vi havde bolden i forsvaret, hvorfor det selvfølgelig også er svært at finde Haraldsson i rummene længere fremme.
    Lerager scorede et vigtigt mål, men ellers var det et noget magert aftryk han fik sat på kampen. Han var fraværende i opspillet og søgte meget tidligt løbene frem i banen, men vi fik ikke så meget ud af det. Til gengæld havde vi svært ved at sætte spillet på midten.
    Clem leverede ligeledes ikke den bedste præstation. Blev advaret i slutningen af første halvleg og havde ikke det store aftryk på vores spil, men han var også ret alene, da afstanden til de øvrige blev for stor. Måske var kampen for hårdt spillet.
    Claesson havde sine øjeblikke, men fik ikke bidraget helt så meget, som jeg ellers havde forventet. Han var dog god, når vi fik pladsen og kunne skrue tempoet lidt op.
    Daramy udfordrede meget, men ikke alt lykkedes. Når udfordringerne ikke lige lykkedes i starten af sæsonen synes jeg tit vi så, at der så ikke kom mere fra Daramy, men dette var bestemt ikke tilfældet i dag og som kampen skred frem, fik han mere og mere held med sine aktioner.

    Cornelius tog rigtig mange dueller, men det var også hans primære bidrag. Han var presset når han endelig modtog bolden i fødderne og formåede aldrig rigtigt at få retning mod målet og var igen aldeles ufarlig. Indlæggene savnede da også kvalitet og så er det svært at se, hvordan vi skal sætte Cornelius i scene i en kamp som denne.

    Mads Kristoffersen dømte vel som sædvanligt. Linjen flagrede og man var ikke helt sikker på, hvad han takserede til frispark, da det vekslede (i min optik overså han i virkeligheden bare et hav af frispark). Man kan næppe klage over vores advarsler, men det er vanvittigt at AGF helt slipper for advarsler. Imponerende nok synes jeg ikke, at Poulsen undgik en advarsel, men AGFs nummer 14 og 19 kunne snildt have modtaget to hver. Særligt AGFs nummer 14 begik et groft frispark på Lerager, der uden tvivl var hensynsløst, men dette blev også overset. Der var flere andre situationer, der burde have resulteret i advarsler, men af en eller anden årsag skete dette ikke. Det er et lavt niveau der bliver lagt for dagen, måske fordi man har en idé om, at der skal lægges en eller anden bestemt linje for kampen. VAR-kendelsen kan man dog ikke udsætte for noget. Poulsen bevæger sig lige på grænsen til at begå frispark, men ender med at stå i offside og så er den ganske enkelt strafbar.

    Alt i alt var det glimrende at slutte efteråret stærkt af med tre point i en svær kamp. Undervejs blev der truffet en vigtig beslutning, Thorup blev fyret, hvilket har haft stor effekt og vi begynder nu at se lidt udvikling og en langt bedre sammenhæng. Neestrup har ikke revolutioneret, men har i høj grad forbedret og fået vendt den elendige start på sæsonen og hvis alt går som det skal, er vi blot fem point fra førstepladsen. Der er i høj grad mulighed for forbedring frem til foråret, hvor Neestrup får noget mere tid med truppen, men hvor vi også bør hente forstærkninger til holdet.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Er der nogen som har xG for kampen. Som jeg ser det, vinder FCK vel klart på den konto?

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi skal forbedre os meget offensivt, hvis vi skal vinde mesterskabet.
    Rigtig meget. Kampen i dag var dog ikke god, så vil ikke kun vurdere det ud fra den. Vi er det hold som har scoret flest mål, så hvis vores forsvar kan holde den nuværende form og Corner kan blive 100% fit, så går det i den rigtige retning

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Er der nogen som har xG for kampen. Som jeg ser det, vinder FCK vel klart på den konto?
    Min app siger AGF 0,68 og FCK 1,15. Umiddelbart er jeg selv overrasket over, at vi ikke fører større på den. Måske mest fordi jeg ikke synes, at AGF havde noget som helst, imens Lerager og Claesson i 1. halvleg og Roony i 2. halvleg virkede til at have 3 kæmpe chancer.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (13/11-2022 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi skal forbedre os meget offensivt, hvis vi skal vinde mesterskabet.
    Enig.

    Neestrup har bestået indtil videre. Vi var et hold i krise, Det kan jeg slet ikke se vi er mere. Det er vel kun FCN og FCM kampene vi står og mangler 4 point. De 2 kampe var vi klart bedre og burde have vundet. Og så ligner vi et hold i "Form". Der bliver løbet rigtig meget og kæmpet om enhver bold. Der var så mange kampe under JT, hvor jeg bare tænkte "Hvor er vi bare et dårligt trænet" hold.

    Så jo. Bundniveauet er hævet. Nu mangler der bare at blive bygget på offensivt.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  2. Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 05.09.22, 07:37
  3. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  4. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  5. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •