Side 19 af 20 FørsteFørste ... 91617181920 SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    ...og de ender faktisk med at trække den danske koefficient op i år, hvilket sker meget sjældent.
    Kan du lige smutte med den pessimisme...

    9 koefficient-point mere i denne sæson til os, og så trækker Nordsjælland koefficienten ned.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  2. #272
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    24

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    De lå nummer 1 før sidste runde. De smed point, som eneste hold, mod nummer 5 i Slovakiet på deres plastikbane; den samme bane, hvor de kørte tre andre langt større hold over og de var generelt håbløse på udebane. Seedningen afspejler i lige så høj grad, at de ikke har spillet i Øvropa, de sidste 5 år, som styrken af modstanderen. Det er da fint de har brudt seedningen, men tilbage står et meget frustrerende slutresultatet i gruppen, som kun er selvforskyldt, og det kalder jeg skuffende. Ikke så skuffende som FCM's, men stadigvæk skuffende.
    Fcn fik 10.5 koefficient point i denne sæson. Det var mere end noget dansk hold fik i sidste sæson. Går vi længere tilbage, så er det også et relativt højt antal koefficient point for et dansk hold.

    Beklager, men man kan være skuffet over de ikke gik videre, men det er simpelthen absurd og historieløst at mene, at FCN havde en skuffende europæisk sæson.
    Sidst redigeret af linderoth : 19.12.23 kl. 20:28

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #273
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Med udgangspunkt i mit indlæg i tråden omkring kampen mod Galatasaray talte vi nogle venner omkring UEFA koefficienterne. I den forbindelse udarbejdede jeg denne tabel, så man slipper for at filtrere UEFAs tabel:
    UEFA 5års Klub rangering 2024:
    # Hold 19/20 20/21 21/22 22/23 23/24 Total point
    35 FC København 14,00 02,50 13,00 07,00 15,00 51,500
    68 FC Midtjylland 02,00 06,00 07,00 08,00 02,50 25,500
    195 FC Nordsjælland - - - - 07,00 07,000
    201 Brøndby IF 02,00 - 03,00 02,00 - 07,000
    204 Randers FC - - 07,00 - - 07,000
    221 AGF Aarhus - 01,50 01,50 - 01,50 04,500
    222 Silkeborg IF - - - 04,00 - 04,000
    223 Viborg FF - - - 02,50 - 02,500
    224 SønderjyskE - 02,00 - - - 02,000
    225 Esbjerg fB 01,50 - - - - 01,500

  5. De følgende 13 brugere er enige:

  6. #274
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Det store, forkromede overblik over efteråret 2023:

    Efter en flot afslutning på efterårets gruppespil sluttede FCK på 2. pladsen i Gruppe A i CL-gruppespillet, hvilket betyder videre avancement til 1/8 finalen, hvor den sværest mulige modstander i form af engelske Manchester City venter. Første kamp spilles 13. februar i Parken, mens returkampen spilles 6. marts i Manchester.

    Sejren i den sidste gruppekamp mod Galatasaray udløste 2,000 koefficientpoint for selve sejren, samt 5,000 bonuspoint for det videre avancement, så i alt udløste Leragers scoring 7,000 koefficientpoint, hvilket giver FCK en samlet score på 15,000 point for denne sæson, hvilket er det 3. højeste antal koefficientpoint, klubben nogensinde har hentet på en enkelt sæson. 16/17 holdet hentede 16,000 point, da man nåede 1/8 finalen i EL og røg ud til Ajax, mens 10/11 holdet hentede 17,000 point, da man nåede 1/8 finalen i CL og røg ud til Chelsea. Skal FCK overgå det i denne sæson, kræver det at man på en eller anden magisk vis slår City ud i foråret.

    Ser man på det økonomiske aspekt, har FCK med afstand slået sin egen rekord fra 16/17 sæsonen, hvor man hentede 33,95 mio. euro, eller 255 mio. kr. fra UEFA i løbet af sæsonen. Indtil videre har man i løbet af efteråret indtjent 44,56 mio. euro, eller 334 mio. kr. Et sensationelt avancement til kvartfinalen vil udløse yderligere 10,6 mio. euro, eller knapt 80 mio. kr.

    Ser man på ranglisten for hold, der kan komme i spil til et wild-card til næste års CL-hovedturnering, i tilfælde af CL-vinderen er kvalificeret via egen liga, er FCK fortsat på en aktuel 4. plads. Top 10 ser således ud:

    1) Shakhtar Donetsk (+11,500)
    2) Slavia Prag (+1,500)
    3) Basel (+0,500, ude af Europa)
    4) FCK (+0,000)
    5) Dinamo Zagreb (-3,500)
    6) Røde Stjerne (-11,500, ude af Europa)
    7) Olympiakos (-15,500)
    8) PAOK (-16,500)
    9) Ferencvaros (-16,500)
    10) Young Boys (-17,000)

    Hvis CL-vinderen er kvalificeret i forvejen, vil det mesterhold, der er højst rangeret på listen, få en plads i CL-hovedturneringen.

    FCN formåede ikke at avancere fra sin ECL-pulje, trods et godt udgangspunkt inden sidste kamp, og er dermed ude af Europa, på trods af at være det mest scorende hold i gruppespillet. Trods den dårlige afslutning formåede FCN at indtjene så mange koefficientpoint i gruppespillet, at de ikke længere nasser på landekoefficienten ift. seedning i Europa.
    I alt har FCN indtjent 5,173 mio. euro, tilsvarende 38,8 mio. kr. i efteråret.

    Ser man på landeranglisten, er Danmark fortsat i Top-15, da man overvintrer på en 14. plads. Dog trues man nedefra af primært Norge og Israel, mens man også skal holde et vågent øje med Grækenland.

    Landeranglisten ser pt. ud som følger:

    11) Tjekkiet (+3,100, 3/4 hold)
    12) Schweiz (+0,325, 2/5 hold)
    13) Østrig (+0,150, 1/5 hold)
    14) DANMARK (0,000, 1/4 hold)
    15) Norge (-1,575, 2/4 hold)
    ---------------
    16) Israel (-1,825, 2/4 hold)
    17) Grækenland (-3,525, 2/5 hold)
    18) Ukraine (-3,650, 1/5 hold)
    19) Serbien (-3,675, 0/5 hold)
    20) Polen (-6,075, 1/4 hold)

    Set med FCK- eller dansker-briller, så er følgende opgør værd at holde øje med i forårets knock-out kampe (hold markeret med fed skal helst avancere):

    CL:
    1/8 finale:
    - FCK vs. Manchester City

    EL:
    Knock-out play-off kampe:
    - Young Boys vs. Sporting CP
    - Shakhtar vs. Marseille
    - Galatasaray vs. Sparta Prag

    1/8 finale:
    - K/O-P/O vinder vs. Slavia Prag

    ECL:
    Knock-out play-off kampe:
    - Sturm Graz vs. Slovan Bratislava
    - Servette vs. Ludogorets
    - Real Betis vs. Dinamo Zagreb
    - Olympiakos vs. Ferencvaros
    - Ajax vs. Bodø/Glimt
    - Molde vs. Legia Warszawa
    - Maccabi Haifa vs. Gent

    1/8 finale:
    - K/O-P/O vinder vs. Maccabi Tel Aviv
    - K/O-P/O vinder vs. PAOK
    - K/O-P/O vinder vs. Viktoria Plzen

    Det samlede økomomiske udbytte for de danske hold i efteråret er flg.:

    - FCK: 44,56 mio. € = 334 mio. kr.
    - FCN: 5,17 mio. € = 38,8 mio. kr.
    - FCM: 1,05 mio. € = 7,9 mio. kr.
    - AGF: 0,45 mio. € = 3,4 mio. kr.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  7. #275
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    721

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Den her side er ny for mig - Ret handy!

    https://www.fotcalc.com/prize-money-calculator



    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #276
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Efter to svære 1/8 finaler mod verdens bedste hold måtte FCK strække våben med to 3-1 nederlag mod City, og dermed er de forsvarende danske mestre ude af Europa som det sidste danske seniorhold i denne sæson.

    FCK nåede at score 10 mål i dette års CL-kampagne, hvilket er dansk rekord i CL-sammenhæng, ligesom to spillere er blevet delte topscorere for danske hold, da både Lukas Lerager og Mohammad Elyounoussi nåede op på 3 mål i denne sæson. En topscorertitel, de deler med Marcus Allbäck. Både Allbäck og Lerager formåede at score én gang mod alle modstandere i gruppespillet.

    Med de 15,000 koefficientpoint, som FCK formåede at indsamle for denne sæson, slår man ikke rekorden fra 16/17 sæsonen, hvor man hentede 17,000 point til klubranglisten.

    FCK slutter sæsonen på en foreløbig 4. plads blandt de hold, som kan komme i spil til en "gratis" CL-plads i næste sæson i tilfælde af man vinder mesterskabet i sit pågældende land. Pt. ser ranglisten således ud:

    1) Shakhtar Donetsk (+11,500, ude af Europa)

    2) Slavia Prag (+1,500)
    3) Basel (+0,500, ude af Europa)
    4) FCK (+0,000)
    5) Dinamo Zagreb (-3,500)
    6) Røde Stjerne (-11,500, ude af Europa)
    7) Olympiakos (-15,500)
    8) PAOK (-16,500)
    9) Ferencvaros (-16,500, ude af Europa)
    10) Young Boys (-17,000, ude af Europa)

    Kun Dinamo Zagreb og Olympiakos kan fortsat overhale FCK på ranglisten.
    Skal FCK score den "gratis" billet, kræver det at tre ting sker:
    1) Denne sæsons CL-vinder SKAL være kvalificeret i forvejen via egen liga.
    2) FCK SKAL blive dansk mester.
    3) INGEN af de hold, som slutter over FCK på ranglisten, må blive national mester i deres respektive ligaer.

    Ser man på landeranglisten, så er det blevet dyrt for Danmark, at FCK ikke fik en bedre lodtrækning end tilfældet var, ligesom det også blev dyrt at FCN ikke formåede at gøre arbejdet færdigt mod Spartak Trnava og Ludogorets. Danmark er stadig på 14. pladsen, men med alle danske seniorhold ude af Europa, er vi afhængige af at resultaterne de kommende uger flasker sig.

    Ser man på ranglisten, ser kampen om Top-14 og Top-15 således ud:

    11) Tjekkiet (+3,850, 3/4 hold)
    12) Schweiz (+1,125, 1/5 hold)
    13) Østrig (+0,950, 1/5 hold)
    14) DANMARK (0,000, 0/4 hold)
    15) Norge (-0,325, 1/4 hold)
    ---------------
    16) Israel (-1,075, 2/4 hold)
    17) Grækenland (-2,725, 2/5 hold)
    18) Ukraine (-3,450, 0/5 hold)
    19) Serbien (-3,675, 0/5 hold)
    20) Polen (-6,075, 1/4 hold)

    Holder Danmark sin 14. plads, vil næste sæsons danske mester starte i play-off runden i CL. Holder Danmark sig i Top-15, vil Danmark have 5 hold med i Europa i 25/26 sæsonen (nr. 1 og 2 i CL-kval, pokalvinder i EL-kval, nr. 3 og nr. 4/5/7 i ECL-kval). Ellers vil fordelingen være som i næste sæson (nr. 1 i CL-kval, pokalvinder i EL-kval, nr. 2 og nr. 3/4/7 i ECL-kval).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #277
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    https://kassiesa.net/uefa/AccessList2024.html

    Den nye access list for sæsonen 24/25 er interessant for Danmark, i det det nye format betyder, at Danmark får et hold i EL, hvilket skulle være pokalvinderen.

  12. #278
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Conference League, here we come!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #279
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Conference League, here we come!
    Eller bedre kendt som Mickey Mouse ligaen i nogle kredse :)

    Spøg til side.

    Selvom den skulle hedde ECL, så er det stadig en turnering som er vigtig vi kvalificerer os til med vores store trup og det giver altså stadig en masse erfaring til vores unge spillere. Så helt ubrugelig er ECL altså ikke, selvom nogle har det med at nedgøre den. CL er ikke noget vi bare skal forvente år efter år.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #280
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Eller bedre kendt som Mickey Mouse ligaen i nogle kredse :)

    Spøg til side.

    Selvom den skulle hedde ECL, så er det stadig en turnering som er vigtig vi kvalificerer os til med vores store trup og det giver altså stadig en masse erfaring til vores unge spillere. Så helt ubrugelig er ECL altså ikke, selvom nogle har det med at nedgøre den. CL er ikke noget vi bare skal forvente år efter år.
    Det var ikke min pointe. Jeg ærgrer mig blot over, at vi på pinlig vis crashede ud af pokalturneringen, der udover værdien i sig selv giver adgang til en sjovere europæisk turnering end Conference League.

    Jeg kaldte vel at mærke ikke ECL for Mickey Mouse-ligaen, og jeg synes da bestemt, at vi skal investere alt i at komme langt i den, når nu vi ikke har mulighed for EL - og hvis vi ikke bliver mestre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. #281
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det var ikke min pointe. Jeg ærgrer mig blot over, at vi på pinlig vis crashede ud af pokalturneringen, der udover værdien i sig selv giver adgang til en sjovere europæisk turnering end Conference League.

    Jeg kaldte vel at mærke ikke ECL for Mickey Mouse-ligaen, og jeg synes da bestemt, at vi skal investere alt i at komme langt i den, når nu vi ikke har mulighed for EL - og hvis vi ikke bliver mestre.
    Det var nu hellere ikke et angreb, bare en tilføjelse da jeg generelt fra "nogle" medfans at ECL er ihhh så elendigt og det nærmest bare er en Walkover turnering :)

  18. #282
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det var ikke min pointe. Jeg ærgrer mig blot over, at vi på pinlig vis crashede ud af pokalturneringen, der udover værdien i sig selv giver adgang til en sjovere europæisk turnering end Conference League.
    Jeg ville heller aldrig kalde Conferoyal League for Mickey Mouse League, men efter at vi nu har prøvet den, accepterer jeg i hvert fald heller ikke, at man ikke skal have lov at kalde den, hvad den er: En europæisk trediedivision, som klubben selvfølgelig skal prøve at komme videre fra, men som vi meget gerne skal undgå ved at vinde flere DM, og som man hjertens gerne må lave sjov med. At forsvare den ved at henvise til andres 'nedgørelse' virker lidt som en forsvarsmekanisme over den aktuelle bronzeplads.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #283
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg ville heller aldrig kalde Conferoyal League for Mickey Mouse League, men efter at vi nu har prøvet den, accepterer jeg i hvert fald heller ikke, at man ikke skal have lov at kalde den, hvad den er: En europæisk trediedivision, som klubben selvfølgelig skal prøve at komme videre fra, men som vi meget gerne skal undgå ved at vinde flere DM, og som man hjertens gerne må lave sjov med. At forsvare den ved at henvise til andres 'nedgørelse' virker lidt som en forsvarsmekanisme over den aktuelle bronzeplads.
    Ja, og så prioritere pokalturneringen, så vi har muligheden for Europa League, når mesterskabet glipper.

    Har det i øvrigt også helt afslappet med, hvad folk kalder ECL.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #284
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det var nu hellere ikke et angreb, bare en tilføjelse da jeg generelt fra "nogle" medfans at ECL er ihhh så elendigt og det nærmest bare er en Walkover turnering :)
    Jeg tror ikke, der er nogen, der synes at det er en walk-over turnering. Vi "walk-over" helt generelt ikke over ret mange modstandere, med mindre de er på niveau med hold fra Island eller Gibraltar.

    Jeg tror heller ikke, at der er nogen der synes, at FCK ikke skal gøre deres bedste. Pointene er fremragende, og de point kan f.eks. give os en gratis tur i CL, hvis vi vinder mesterskabet et år - med lidt held. Så den skal da have hele armen.

    Det eneste jeg tror du reelt du hører er, at nogle - incl. mig - synes at det er en slatten 3. rangsturnering, så kampene bare ikke er NÆR så interessante for mig som tilskuer i forhold til de andre turneringer vi deltager i. (Jeg ser naturligvis kampene alligevel).
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #285
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg tror ikke, der er nogen, der synes at det er en walk-over turnering. Vi "walk-over" helt generelt ikke over ret mange modstandere, med mindre de er på niveau med hold fra Island eller Gibraltar.

    Jeg tror heller ikke, at der er nogen der synes, at FCK ikke skal gøre deres bedste. Pointene er fremragende, og de point kan f.eks. give os en gratis tur i CL, hvis vi vinder mesterskabet et år - med lidt held. Så den skal da have hele armen.

    Det eneste jeg tror du reelt du hører er, at nogle - incl. mig - synes at det er en slatten 3. rangsturnering, så kampene bare ikke er NÆR så interessante for mig som tilskuer i forhold til de andre turneringer vi deltager i. (Jeg ser naturligvis kampene alligevel).
    Selvfølgelig er kampene ikke er ligeså interessante som i CL, det siger lidt ligesom sig selv. Det er bare retorikken over lang nu jeg har lagt mærke til når nogle folk omtaler ECL.

    Jeg kunne forstå, hvis vi bare fuldstændig som Man City og Liverpool bare ødelage hold på vores niveau eller lige under med 5-0 hver gang, men det scenarie er forholdsvis sjældent. Der var vist lige Sivasspor, hvis jeg ikke tager helt fejl.

    Så ja CL 100 %, men jeg syntes ECL som som ekstra "tredje" turnering er et fint tiltag fra UEFA og ser ikke noget slatten ved det. Trods alt nogle finde hold man kan møder når man kommer videre fra gruppen.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •