Side 15 af 19 FørsteFørste ... 512131415161718 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 275

Emner: Danske hold i Europa 23/24

Tilmeldingsdato
    Aug 2003

Re: Danske hold i Europa 23/24

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det var vel nærmest pest eller kolera med de to grupper vi kunne trække da vi kom op af bowlen.

Bayern/United eller Napoli/Real

Jeg havde dog foretrukket gruppen med Napoli/Real/Union Berlin i stedet for den vi havnede i.
    Napoli og Madrid er bare lidt mere spændende aways end München (som også er fin) og så Manchester, som virkelig er dødens pulje. Det er den sløjeste away, jeg har været på dengang i 2006. Og Old Trafford og deres klappe publikum var sgu også en skuffelse.

2. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Nov 2004

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Umiddelbart tænker jeg ikke, at det er helt dumt med to gode hold fra de øverste seedningslag. Grunden er, at Galatasaray også vil få svært ved at tage point imod disse to hold, hvorfor de indbyrdes kamp med dem kan blive afgørende for at kunne snuppe 3. pladsen. Og der bør vi ikke være uden en chance sammenlagt. Så alt i alt i mine øjne ikke en helt dum lodtrækning - vi får svært ved at tage ret mange point, men en 3. plads er ikke umulig. Og det er jo nok alligevel det bedst vi kan håbe på pt. i en CL-gruppe. Så på den led, så tror jeg faktisk godt, at det kan blive en fordel med f.eks. Bayern fremfor Feyenoord fra 1. lag..
    Enig i at 3. pladsen nok er det bedste vi kan håbe på. Men nu er spændingen reduceret til:

1) hvem klarer sig bedst indbyrdes mod Gala + hvem klarer sig mindst dårligt mod pot 1 og 2

Alternativt havde spændingen været:

2) hvem klarer sig bedst indbyrdes mod Gala + hvem kan bedst tage point fra pot 1 og 2 (+ et naivt håb om noget der lugter af 2. Plads).

Nr 2) giver bare en helt anden mental indstilling end 1) - i hvert fald for mig..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”

FCK Allstar:

--------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

4. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Apr 2002

Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Enig i at 3. pladsen nok er det bedste vi kan håbe på. Men nu er spændingen reduceret til:

1) hvem klarer sig bedst indbyrdes mod Gala + hvem klarer sig mindst dårligt mod pot 1 og 2

Alternativt havde spændingen været:

2) hvem klarer sig bedst indbyrdes mod Gala + hvem kan bedst tage point fra pot 1 og 2 (+ et naivt håb om noget der lugter af 2. Plads).

Nr 2) giver bare en helt anden mental indstilling end 1) - i hvert fald for mig..
    Vi kom i en ualmindelig vanskelig pulje sidste år, og fik ørene i maskinen i både Dortmund og Manchester - alligevel var vi "relativt" tæt på en sejr i Sevilla, hvilket ville have givet os en direkte kamp om 2. pladsen mod Dortmund i Parken i sidste runde.

Hvis vi laver nogle nye mirakler i Parken, så kan man jo sagtens drømme om ca. det samme i år. Og det skal virkelig gå elendigt, hvis man ikke stadig har muligheden for en 3. plads med f.eks. 2 kampe tilbage. Der vil fint være voldsomt meget at spille for - og jeg tvivler på, at indstillingen kommer til at fejle noget - hverken hos fans eller spillere. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl, hvis vi taber de første 3 kampe med 5-0 i snit.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

6. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jan 2015

Lidt tal med den aktuelle status, nu hvor kvalrunderne er overstået:

FCK har indtil videre overholdt sin seedning, og havnede i Gruppe A i Champions League sammen med tyske Bayern München, engelske Manchester United og tyrkiske Galatasaray. Hvis man fortsat skal holde sin seedning for denne sæson, kræver det at man ikke slutter på 4. pladsen i gruppen.

Kampprogrammet for de danske mestre lyder som følger:
    1) Galatasaray ude
    2) Bayern München hjemme
    3) Manchester United ude
    4) Manchester United hjemme
    5) Bayern München ude
    6) Galatasaray hjemme

Med kvalifikationen til CL-gruppespillet har FCK hentet lige så mange koefficientpoint til klubranglisten, som der gled ud af regnskabet fra 18/19 sæsonen ved starten af indeværende sæson. Yderligere point skal dog hentes, siden man udover at få en god seedning i næste sæsons CL-kval (såfremt man igen bliver dansk mester), også kommer i spil til en evt. "gratis" billet til CL-gruppespillet, hvis man er det mesterhold, som har højst seedning, og denne sæsons CL-vinder i forvejen er kvalificeret via egen liga.

Ranglisten blandt de potentielle hold ser således ud:

1) Shakhtar Donetsk (+16,500 point)
    2) Basel (+11,500 point, ude af Europa)
    3) Dinamo Zagreb (+3,000 point)
    4) Slavia Prag (+0,500 point)
    5) FC København (+0,000 point)
    6) Røde Stjerne (-1,500 point)
    7) Olympiakos (-6,500 point)
    8) Young Boys (-9,000 point)
    9) Ferencvaros (-11,500 point)
    10) Galatasaray (-13,000 point)

4 af de 10 hold er i enten EL- eller ECL-gruppespil, hvilket gør at de først skal have indtjent de subsidiære point, de har for at deltage i et gruppespil, inden de kan rykke frem på ranglisten. Dette er ikke tilfældet for de 5 hold, som spiller i CL-gruppespillet.

FC Nordsjælland har brudt sin seedning hele to gange i ECL-kvalen, og har for første gang i klubbens 20-årige historie kvalificeret sig til et europæisk gruppespil via egne europæiske præstationer. Med modstandere som bulgarske Ludogorets, slovakiske Spartak Trnava og tyrkiske Fenerbahce i sin gruppe er det ikke umuligt for vice-mestrene at se frem mod et europæisk forår i 2024. FCN skal vinde min. 3 kampe i gruppespillet for at kunne bære sin egen seedning på klubranglisten, frem for at anvende den gennemsnitlige danske klubkoefficient, som tilfældet er i dag.

Hvis vi ser på landeranglisten i kampen om en plads i Top-15, ses her en oversigt over stillingen landene imellem, samt hvad status er på de enkelte landes klubhold i Europa:

12) Schweiz (+2,825 point): 3/5 hold, sikret min. 18 kampe
    - Young Boys møder Manchester City, Red Bull Leipzig og Røde Stjerne i CL-gruppespillet
    - Servette Geneve møder Roma, Slavia Prag og Sheriff Tiraspol i EL-gruppespillet
    - Lugano møder Club Brugge, Bodø/Glimt og Besiktas i ECL-gruppespillet
    - Luzern røg ud til Hibernian (SCO) i 3. ECL-kvalrunde
    - Basel røg ud til Tobol (KAZ) i 2. ECL-kvalrunde

13) Serbien (+0,425 point): 3/5 hold, sikret min. 18 kampe
    - Røde Stjerne møder Manchester City, Red Bull Leipzig og Young Boys i CL-gruppespillet
    - Backa Topola møder West Ham, Olympiakos og Freiburg i EL-gruppespillet
    - Cukaricki møder Ferencvaros, Fiorentina og Genk i ECL-gruppespillet
    - Partizan røg ud til FC Nordsjælland (DAN) i ECL play-off runden
    - Vojvodina røg ud til APOEL (CYP) i 2. ECL-kvalrunde

14) Danmark (+0,000 point): 2/4 hold, sikret min. 12 kampe
    - FC København møder Bayern München, Manchester United og Galatasaray i CL-gruppespillet
    - FC Nordsjælland møder Fenerbahce, Ludogorets og Spartak Trnava i ECL-gruppespillet
    - FC Midtjylland røg ud til Legia Warszawa (POL) i ECL play-off runden
    - AGF røg ud til Club Brugge (BEL) i 2. ECL-kvalrunde

15) Norge (-0,325 point): 2/4 hold, sikret min. 12 kampe
    - Molde møder Leverkusen, Qarabag og Häcken i EL-gruppespillet
    - Bodø/Glimt møder Club Brugge, Besiktas og Lugano i ECL-gruppespillet
    - Brann røg ud til AZ (NED) i ECL play-off runden
    - Rosenborg røg ud til Hearts (SCO) i 3. ECL-kvalrunde

-----------

16) Israel (-1,325 point): 2/4 hold, sikret min. 12 kampe
    - Maccabi Haifa møder Villarreal, Rennes og Panathinaikos i EL-gruppespillet
    - Maccabi Tel-Aviv møder Gent, Zorya Luhansk og Breidablik i ECL-gruppespillet
    - Hapoel Be'er-Sheva røg ud til Levski Sofia (BUL) i 3. ECL-kvalrunde
    - Beitar Jerusalem røg ud til PAOK (GRE) i 2. ECL-kvalrunde

17) Ukraine (-1,350 point): 2/5 hold, sikret min. 12 kampe
    - Shakhtar Donetsk møder Barcelona, Porto og Royal Antwerpen i CL-gruppespillet
    - Zorya Luhansk møder Gent, Maccabi Tel-Aviv og Breidablik i ECL-gruppespillet
    - Dnipro-1 røg ud til Spartak Trnava (SVK) i ECL play-off runden
    - Dynamo Kyiv røg ud til Besiktas (TYR) i ECL play-off runden
    - Vorskla Poltava røg ud til Dila Gori (GEO) i 2. ECL-kvalrunde

18) Tjekkiet (-1,900 point): 3/4 hold, sikret min. 18 kampe
    - Sparta Prag møder Rangers, Real Betis og Aris Limassol i EL-gruppespillet
    - Slavia Prag møder Roma, Sheriff Tiraspol og Servette i EL-gruppespillet
    - Viktoria Plzen møder Dinamo Zagreb, Astana og Ballkani i ECL-gruppespillet
    - Bohemians røg ud til Bodø/Glimt (NOR) i 2. ECL-kvalrunde

19) Grækenland (-3,825 point): 4/5 hold, sikret min. 24 kampe
    - AEK Athen møder Ajax, Marseille og Brighton i EL-gruppespillet
    - Panathinaikos møder Villarreal, Rennes og Maccabi Haifa i EL-gruppespillet
    - Olympiakos møder West Ham, Freiburg og Backa Topola i EL-gruppespillet
    - PAOK møder Eintracht Frankfurt, HJK Helsinki og Aberdeen i ECL-gruppespillet
    - Aris røg ud til Dynamo Kyiv (UKR) i 3. ECL-kvalrunde

20) Kroatien (-4,425 point): 1/4 hold, sikret min. 6 kampe
    - Dinamo Zagreb møder Viktoria Plzen, Astana og Ballkani i ECL-gruppespillet
    - Rijeka røg ud til Lille (FRA) i ECL play-off runden
    - Hajduk Split røg ud til PAOK (GRE) i 3. ECL-kvalrunde
    - Osijek røg ud til Adana Demirspor (TYR) i 3. ECL-kvalrunde

Hvis vi ser på ranglisten for denne sæson, ligger Danmark pt. på en delt andenplads sammen med Belgien, 2,250 point efter Tyrkiet, og 0,125 point foran Polen.
    Hvorfor har det nogen betydning? Jo, med den nye struktur i Champions League, uddeles der yderligere to pladser i CL-gruppespillet til de to lande, som har tjent flest point den pågældende sæson. Pladserne gives til de bedst placerede hold fra de respektive lande, som ikke er direkte kvalificeret til CL-gruppespillet. For et land som England vil pladsen gå til det hold, som slutter på 5. pladsen, mens det for Danmark giver en direkte CL-plads til mesterholdet. I den sammenhæng er det en streg i regningen, at FCM ikke formåede at kvalificere sig til ECL-gruppespillet.

Ser vi på økonomi, er status på de 4 danske hold som følger:

FCK har indtil videre modtaget:
    - 15,64 mio. € for deltagelse i CL-gruppespillet
    - 11,37 mio. € i koefficientbonus
    I alt: 27,01 mio. €

FCN har indtil videre modtaget:
    - 200.000 € for deltagelse i hhv. Q3 og P/O i ECL-kvalen
    - 2,94 mio. € for deltagelse i ECL-gruppespillet
    - 267.000 € i koefficientbonus
    I alt: 3,407 mio. €

FCM har modtaget:
    - 300.000 € for deltagelse i hhv. Q2, Q3 og P/O i ECL-kvalen
    - 750.000 € for eliminering i ECL-P/O
    I alt: 1.050.000 €

AGF har modtaget:
    - 100.000 € for indtrædelse i ECL-Q2
    - 350.000 € for eliminering i ECL-Q2
    I alt: 450.000 €

En sejr i CL-gruppespillet udløser 2,8 mio. €, mens en uafgjort udløser 930.000 €. I ECL-gruppespillet udløser en sejr 0,5 mio. €, og en uafgjort udløser 166.000 € i præmiepenge.
    Ståle (un)Raus #666

Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Hej Kiwi. Hvordan er det med reglerne i forhold til at have et kvindehold og adgang til Europa. Er DBU ved at lave et kæmpe fuckup her? https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-10...-dbu-afvisning
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hej Kiwi. Hvordan er det med reglerne i forhold til at have et kvindehold og adgang til Europa. Er DBU ved at lave et kæmpe fuckup her? https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-10...-dbu-afvisning
    Kort og godt: nej. Det er en myte, pressen er begyndt at gentage som rene papegøjer, men har altså ikke noget på sig. Der er ikke et krav om, at man fremover skal have et tophold i kvindefodbold for at spille europæisk. Læs selv kommentaren her fra Rebecca Steele, chef for det kommende kvindehold:

Lad os tage den én gang for alle: UEFA kræver ikke, at klubhold skal have et kvinde-elitehold for, at de kan spille Europæisk på herresiden, og F.C. København etablerer således ikke et kvindehold fordi vi skal. Den konkrete formulering fra UEFA (artikel 21 i licens regulativet) er, at klubberne skal engagere sig og fremme pige- og kvindefodbold.
    (Så kan vi jo altid diskutere, om det nogensinde kan blive et 'fuckup', hvis divisionsklubber ikke synes, det skal være muligt uden videre at blive sprunget over af klubber, der er store på herresiden. Jeg synes selv, en sportslig turnering aldrig må afvikles på den måde.)

10. De følgende 9 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Kort og godt: nej. Det er en myte, pressen er begyndt at gentage som rene papegøjer, men har altså ikke noget på sig. Der er ikke et krav om, at man fremover skal have et tophold i kvindefodbold for at spille europæisk. Læs selv kommentaren her fra Rebecca Steele, chef for det kommende kvindehold:

https://www.linkedin.com/in/rebecca-...steele-90099b5

(Så kan vi jo altid diskutere, om det nogensinde kan blive et 'fuckup', hvis divisionsklubber ikke synes, det skal være muligt uden videre at blive sprunget over af klubber, der er store på herresiden. Jeg synes selv, en sportslig turnering aldrig må afvikles på den måde.)
    Vel også billigere bare at have et kvinde serie 4 hold. SÅ har man jo et hold!

Tilmeldingsdato
    Aug 2020

Er der et sted hvor man kan se hvad hver klub har lavet af point til sig selv og til den nationale liste i år? Jeg kan ikke længere finde barts side :(

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Citat Oprindeligt indsendt af Krc Se meddelelser
    Er der et sted hvor man kan se hvad hver klub har lavet af point til sig selv og til den nationale liste i år? Jeg kan ikke længere finde barts side :(
    Men her er Berts :-)

https://kassiesa.net/uefa/

14. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2016

Med sejren over Man U og to runder tilbage ser chancerne for europæisk fodbold til foråret nu rigtig gode ud. Bayern er allerede sikre på førstepladsen. Der er fire kampe tilbage, der afgør puljen: Bayern-FCK, Gala-Man U, FCK-Gala og Man U-Bayern. Der er nok stor risiko for, at Bayern slår FCK i München. Vi skal vel håbe på en uafgjort i Gala-Man U? Uanset hvad vil en sejr i Parken mod Gala garantere os, at vi ender over dem og dermed er sikret minimum tredjepladsen.

16. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Med sejren over Man U og to runder tilbage ser chancerne for europæisk fodbold til foråret nu rigtig gode ud. Bayern er allerede sikre på førstepladsen. Der er fire kampe tilbage, der afgør puljen: Bayern-FCK, Gala-Man U, FCK-Gala og Man U-Bayern. Der er nok stor risiko for, at Bayern slår FCK i München. Vi skal vel håbe på en uafgjort i Gala-Man U? Uanset hvad vil en sejr i Parken mod Gala garantere os, at vi ender over dem og dermed er sikret minimum tredjepladsen.
    Ja, det bliver spændende. Jeg håber Gala vinder over Man U. Så kan vi gå videre som nr. 3, selvom vi taber de sidste to.

18. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2016

Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Ja, det bliver spændende. Jeg håber Gala vinder over Man U. Så kan vi gå videre som nr. 3, selvom vi taber de sidste to.
    Det kræver dog også, at Bayern slår Man U, selvom de intet har at spille for i den sidste kamp... Så det er ikke nødvendigvis helt ligetil. Man U vil være topmotiveret for at undgå en fiasko med sidsteplads i gruppen.

20. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det kræver dog også, at Bayern slår Man U, selvom de intet har at spille for i den sidste kamp... Så det er ikke nødvendigvis helt ligetil. Man U vil være topmotiveret for at undgå en fiasko med sidsteplads i gruppen.
    Det er jeg klar over. Men München har gjort rent bord i gruppen de sidste to sæsoner. Det er bestemt muligt for dem, at gøre det igen. Vinder vi den sidste, er det stadig fint at Gala vinder hjemme, da vi så er videre som nr. 2.

22. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Jeg er overbevist om at Neestrup tager til Bayern med det ene formål, at vinde den kamp, så vi beholder serveretten, og ikke er afhængig af resultater vi ikke er herre over
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

24. De følgende 5 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er overbevist om at Neestrup tager til Bayern med det ene formål, at vinde den kamp, så vi beholder serveretten, og ikke er afhængig af resultater vi ikke er herre over
    Ikke mindst da Galatasaray vs Man United spilles inden vores kamp om to uger.

Der er forhåbentlig ikke andet end fuld fokus på at gøre det bedst muligt i begge kampe og se, hvad det kan kaste af sig.

26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    Svar: 231