Side 16 af 20 FørsteFørste ... 613141516171819 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    897

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Hvordan ser det ud med landelister? Koefficienten mm?

  2. #227
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Hvordan ser det ud med landelister? Koefficienten mm?
    Laver en opdatering snarest. Men kort sagt: Danmark ligger nr. 14, og jagtes af Norge, samt Grækenland lidt efter. Ift. landeranglisten har det kostet dyrt ikke at få FCM med i et gruppespil (selv om de fleste herinde nok bare morer sig over det). Danmark har haft svært ved at trække fra Norge, ligesom man er blevet overhalet af Tjekkiet, som har 3 hold med i Europa, heraf har to sikret sig et europæisk forår, mens det tredje har mulighed for også at opnå det. Til gengæld nærmer Danmark sig Schweiz, som har haft en katastrofal europæisk sæson, på trods af man har 3 hold med i gruppespil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  3. #228
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er overbevist om at Neestrup tager til Bayern med det ene formål, at vinde den kamp, så vi beholder serveretten, og ikke er afhængig af resultater vi ikke er herre over
    Jeg håber du har ret og vi bør da også gå efter det, men Bayern har ikke tabt en CL gruppespilskamp hjemme siden 2013, da City slog dem 2-3. Altså i 10 år. Og i de ti år har de spillet uafgjort en enkelt gang mod Ajax (1-1).

    Så det er lidt af en opgave vi står overfor.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  4. #229
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Jeg skrev i skakten før kampen mod ManU, at jeg var sikker på, at FCK får 7 point i de sidste 3 kampe. Derfor får vi uafgjort i Munchen og så tømmer Nees Sinfuls lager af glidecreme inden kampen mod Gala, for de bliver skampulet ud af Parken og hele vejen hjem til Istanbul.

    Den eneste ulempe ved det scenarie er, at Neestrup bliver hentet af en kampe klub til sommer.

  5. #230
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,390

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er overbevist om at Neestrup tager til Bayern med det ene formål, at vinde den kamp, så vi beholder serveretten, og ikke er afhængig af resultater vi ikke er herre over
    Jeg har gjort mig selv den kæmpe tjeneste, at regne på tingene ud fra det scenarie at vi får 0 point med hjem fra München.

    Det bilder jeg mig selv ind er godt givet ud ;-)

    Zan

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #231
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Overblik efter 2/3 af gruppespilsfasen er overstået i de respektive turneringer:

    FCK er fortsat med i spillet om en plads i Europa efter jul med en aktuel 2. plads i sin gruppe. I næste runde kan FCK sikre sig et europæisk forår med en sejr ude over Bayern München, hvis Galatasaray forinden besejrer Man. United i Istanbul. Hvis FCK efter den kamp stadig har en bedre målscore end tyrkerne, vil man gå videre til 1/8 finalen i CL selv med et uafgjort resultat i Parken.

    FCK har hentet 7,000 point til klubkoefficientlisten, hvilket er mere end hvad man hentede i 18/19 sæsonen, der netop er gledet ud af regnskabet, ligesom det er samme antal point, man hentede i sidste sæsons CL-gruppespil. Mens en sejr belønnes med 2,000 point, giver en uafgjort 1,000 point til regnskabet. Skulle det ske, at FCK formår at avancere til 1/8 finalen i CL, vil det udløse yderligere 5,000 point til ranglisten. Det vil i så fald betyde, at Byens Hold vil have 3 sæsoner inden for de seneste 5 med +10,000 point, hvilket vil få en vis betydning ifm. seedning til CL-kval og evt. gruppespil.

    Med sejren i Parken over United og det uafgjorte resultat i Istanbul har Byens Hold sikret sig i alt 30,9 mio. € (232 mio. kr.) i præmiepenge fra UEFA indtil videre i denne sæson. For hver sejr yderligere i gruppespillet kan tillægges 2,8 mio. € (21 mio. kr), mens en uafgjort lægger 930k € (7 mio. kr) yderligere i klubkassen. Et videre avancement til 1/8 finalen vil indbringe 9,6 mio. € (72 mio. kr) oveni, mens avancement til EL knock-out play-off runden via en 3. plads i gruppen vil udløse 500k € (3,75 mio. kr).

    På ranglisten over mulige mesterhold, der kan spille CL-kval i næste sæson (og potentielt få en direkte billet til CL-gruppespillet) ser stillingen således ud:

    1) Shakhtar Donetsk (+17,500 point)
    2) Basel (+8,500 point, ude af Europa)
    3) Slavia Prag (+0,500 point)
    4) FC København (+0,000 point)
    5) Dinamo Zagreb (-0,000 point)
    6) Røde Stjerne (-3,500 point)
    7) Olympiakos (-9,500 point)
    8) Young Boys (-11,000 point)
    9) Ferencvaros (-11,500 point)
    10) Galatasaray (-13,000 point)

    Det ser fortsat svært ud for FCK at nå op på 1. pladsen, især med tanke på at Shakhtar Donetsk har hentet flere point end først antaget, og at Slavia Prag kan skovle point ind i Conference League. Det er dog ikke umuligt at overhale Basel i løbet af denne sæson, men det vil dog kræve nogle meget flotte præstationer i de sidste to kampe af CL-gruppespillet.

    FC Nordsjælland fik med to sejre i de tre første kampe lagt et fremragende fundament for videre avancement, men har smidt en væsentlig del af det forspring unødvendigt væk med et snotdumt pointtab hjemme mod upåagtede Spartak Trnava. FCN kan dog stadig selv afgøre deres videre skæbne, men det vil med al sandsynlighed kræve en sejr på udebane over Ludogorets.

    De danske vice-mestre har med deres ECL-deltagelse, to sejre og 1 uafgjort hentet 4,625 mio. € (34,7 mio. kr.) til deres klubkasse. Slutter de som nr. 2 i deres gruppe, vil de modtage yderligere 625k € (4,7 mio. kr).

    Hvis vi ser på landeranglisten i kampen om en plads i Top-15, ses her en oversigt over stillingen landene imellem, samt hvad status er på de enkelte landes klubhold i Europa:

    12) Schweiz (+2,225 point): 3/5 hold, sikret min. 6 kampe
    - Young Boys kæmper med Røde Stjerne om 3. pladsen i sin gruppe i CL-gruppespillet
    - Servette Geneve er pt. nr. 3 i sin gruppe med Roma, Slavia Prag og Sheriff Tiraspol i EL-gruppespillet
    - Lugano er sidst i sin gruppe med Club Brugge, Bodø/Glimt og Besiktas i ECL-gruppespillet
    - Luzern røg ud til Hibernian (SCO) i 3. ECL-kvalrunde
    - Basel røg ud til Tobol (KAZ) i 2. ECL-kvalrunde

    13) Tjekkiet (+0,850 point): 3/4 hold, sikret min. 10 kampe
    - Sparta Prag kæmper mod Rangers, Real Betis og Aris Limassol i EL-gruppespillet
    - Slavia Prag er sikret min. en 3. plads i sin gruppe i EL-gruppespillet, og skal derfor spille europæisk forår.
    - Viktoria Plzen er videre som gruppevinder i ECL-gruppespillet
    - Bohemians røg ud til Bodø/Glimt (NOR) i 2. ECL-kvalrunde

    14) Danmark (+0,000 point): 2/4 hold, sikret min. 4 kampe
    - FC København kæmper mod Manchester United og Galatasaray om videre avancement i CL-gruppespillet
    - FC Nordsjælland kæmper mod Fenerbahce, Ludogorets og Spartak Trnava i ECL-gruppespillet
    - FC Midtjylland røg ud til Legia Warszawa (POL) i ECL play-off runden
    - AGF røg ud til Club Brugge (BEL) i 2. ECL-kvalrunde

    15) Norge (-0,075 point): 2/4 hold, sikret min. 12 kampe
    - Molde er sikret min. en 3. plads i sin gruppe i EL-gruppespillet, og skal derfor spille europæisk forår.
    - Bodø/Glimt kæmper mod Club Brugge, Besiktas og Lugano om videre avancement i ECL-gruppespillet
    - Brann røg ud til AZ (NED) i ECL play-off runden
    - Rosenborg røg ud til Hearts (SCO) i 3. ECL-kvalrunde

    --------------------------------------
    16) Serbien (-1,175 point): 3/5 hold, sikret min. 6 kampe
    - Røde Stjerne kæmper mod Young Boys om 3. pladsen i sin gruppe i CL-gruppespillet
    - Backa Topola kæmper mod Olympiakos om 3. pladsen i sin gruppe i EL-gruppespillet
    - Cukaricki er sidst i sin gruppe uden point i ECL-gruppespillet
    - Partizan røg ud til FC Nordsjælland (DAN) i ECL play-off runden
    - Vojvodina røg ud til APOEL (CYP) i 2. ECL-kvalrunde

    17) Ukraine (-1,950 point): 2/5 hold, sikret min. 5 kampe
    - Shakhtar Donetsk kæmper mod Barcelona, Porto og Royal Antwerpen om videre avancement i CL-gruppespillet
    - Zorya Luhansk møder Gent, Maccabi Tel-Aviv og Breidablik i ECL-gruppespillet
    - Dnipro-1 røg ud til Spartak Trnava (SVK) i ECL play-off runden
    - Dynamo Kyiv røg ud til Besiktas (TYR) i ECL play-off runden
    - Vorskla Poltava røg ud til Dila Gori (GEO) i 2. ECL-kvalrunde

    18) Israel (-2,075 point): 2/4 hold, sikret min. 6 kampe
    - Maccabi Haifa møder Villarreal, Rennes og Panathinaikos i EL-gruppespillet
    - Maccabi Tel-Aviv møder Gent, Zorya Luhansk og Breidablik i ECL-gruppespillet
    - Hapoel Be'er-Sheva røg ud til Levski Sofia (BUL) i 3. ECL-kvalrunde
    - Beitar Jerusalem røg ud til PAOK (GRE) i 2. ECL-kvalrunde

    19) Grækenland (-2,425 point): 4/5 hold, sikret min. 9 kampe
    - AEK Athen møder Ajax, Marseille og Brighton i EL-gruppespillet
    - Panathinaikos møder Villarreal, Rennes og Maccabi Haifa i EL-gruppespillet
    - Olympiakos møder West Ham, Freiburg og Backa Topola i EL-gruppespillet
    - PAOK møder Eintracht Frankfurt, HJK Helsinki og Aberdeen i ECL-gruppespillet
    - Aris røg ud til Dynamo Kyiv (UKR) i 3. ECL-kvalrunde

    Som status er pt., står Danmark til at have to hold i CL-kvalen (Top-2), 1 hold i EL-kvalen (pokalvinderen/nr. 3) og to hold i ECL-kvalen (nr. 3/4 & play-off vinderen) i 25/26 sæsonen.
    Ser man på landeranglisten udelukkende for i år, ligger Danmark på en 11. plads med 6,000 point optjent i denne sæson, 3,142 point efter Italien på 2. pladsen. Det må konstateres at være særdeles urealistisk, at Danmark skulle kunne nå Top-2 for i år, og dermed score en ekstra direkte CL-billet i næste sæson på den baggrund.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #232
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Skulle det ske, at FCK formår at avancere til 1/8 finalen i CL, vil det udløse yderligere 5,000 point til ranglisten.
    Vel udover de formentlig minimum 3 point, som det vil kræve, at vi opnår i de to sidste gruppekampe for at avancere i CL. Så en kvalifikation til 1/8-finalerne vil næsten i sig selv betyde, at vi indhenter Basel.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #233
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,368

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Her er det vel også relevant at bemærke, at Basel p.t. ligger sidst i den schweiziske superliga og har sådan cirka 0 procents chance for at blive mestre.
    Eller har jeg misforstået noget?
    HIC SUNT LEONES

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #234
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Her er det vel også relevant at bemærke, at Basel p.t. ligger sidst i den schweiziske superliga og har sådan cirka 0 procents chance for at blive mestre.
    Eller har jeg misforstået noget?
    Ja, det er bestemt relevant. Hvis Basel (eller nogen af de andre hold på listen) ikke bliver mester, og dermed deltager i CL-kvalen, så rykker FCK op på listen. Hvis listen forbliver som den er, og hverken Shakhtar Donetsk, Basel eller Slavia Prag vinder deres respektive ligaer, men FCK gør, OG denne sæsons vinder af CL er kvalificeret i forvejen via egen liga, så får FCK en direkte plads i næste sæsons CL, og man slipper derfor for at spille CL-kval.

    Og pt. er hverken Shakhtar (-6p), Basel (-20p) eller Slavia Prag (-2p) øverst i deres respektive ligaer. Shakhtar har dog spillet to kampe færre. Dermed ligger FCK, som sagerne står pt., lunt i svinget til at få en direkte plads i CL næste år, såfremt stillingerne holder, og CL-vinderen har en direkte plads via egen liga.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  13. #235
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg skrev i skakten før kampen mod ManU, at jeg var sikker på, at FCK får 7 point i de sidste 3 kampe. Derfor får vi uafgjort i Munchen og så tømmer Nees Sinfuls lager af glidecreme inden kampen mod Gala, for de bliver skampulet ud af Parken og hele vejen hjem til Istanbul.

    Den eneste ulempe ved det scenarie er, at Neestrup bliver hentet af en kampe klub til sommer.
    Som jeg sagde. Glæd jer til Galatasaray.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #236
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,227

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    9-11??? En eneste gang i samtlige vores gruppespil har vi fået mere end 10 point - og der kom de 6 af dem mod et hold fra Gibraltar :-)

    11 point er ikke bare uden for skiven, det er på en anden planet.
    Havde vi ikke fucket op i Gala og havde Jordan scoret på straffe i Man U havde vi stået med 8 point inden sidste kamp. Så drømmen om 11 point var ikke uden for skiven.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #237
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,760

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Havde vi ikke fucket op i Gala og havde Jordan scoret på straffe i Man U havde vi stået med 8 point inden sidste kamp. Så drømmen om 11 point var ikke uden for skiven.
    Det er klart - at hvis kampene var endt anerledes, så var 11 point ikke umuligt :))).

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #238
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Hvad får man for at gå videre i/til CL/EL?

  20. #239
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Hvad får man for at gå videre i/til CL/EL?
    9,6 mio. € + 5 bonuspoint for videre avancement til CL 1/8 finalen, vs. 0,5 mio. € for at gå videre til EL knock-out play-off runden. Altså vil en sejr i sidste runde over tyrkerne være 12,4 mio. € (93 mio. kr) værd.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #240
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Som jeg sagde. Glæd jer til Galatasaray.
    Jeg sagde det jo.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •