Side 18 af 20 FørsteFørste ... 8151617181920 SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,760

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Når jeg ser på holdets form, europæisk niveau osv så lister jeg det sådan her:

    Lille chance for at gå videre:
    Sociedad
    Dortmund

    Minimal chance
    Atl Madrid
    Barcelona

    Ingen chance
    Arsenal
    Man C
    Real Madrid

    Personligt ser listen sådan her ud:
    Sociedad - tror trods alt det er det dårligste hold
    Dortmund - håbet lever
    Arsenal - er stor fan
    Barcelona - en lille chance, det så vi i går
    Real M - er stor fan
    Atletico - hader dem
    Man C - hader dem og 0 chance for at gå videre

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #257
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    ELO-rangering og -point:

    Man City 2048
    (Bayern 1965)
    Real Madrid 1963
    Arsenal 1937
    Atletico 1888
    Barcelona 1862
    Dortmund 1861
    Sociedad 1838

    Odds på at vinde CL:
    Man City 3
    (Bayern 5)
    Real Madrid 6.5
    Arsenal 8
    Barcelona 15
    Atletico 23
    Dortmund 34
    Sociedad 51

    På begge disse er det ret tydeligt, at rent sportsligt er Barcelona, Atletico, Dortmund og Sociedad svagere end Man City, Real og Arsenal (og Bayern).

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #258
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,226

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Der er direkte fly til Bilbao, hvorefter turen til San Sebastian tager næsten samme tid med bus/taxa som f.eks. Stansted-London.
    Tak, den var jeg ikke opmærksom på. Under alle omstændigheder må man forvente rift om billetterne.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  6. #259
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Jeg skammer mig som dansker over FCN og FCM i årets øvropacup. ÅGF var lovligt undskyldt, da de klarede sig bedre end normalt.


  7. #260
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    408

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af marwol Se meddelelser
    Hvis ikke det er nogen fordel at have fem hold med, så skal du jo glæde dig over, at vi har fem hold med! For så falder koefficienten året efter jo hurtigere (når der skal deles med 5 og ikke 4), således at vi kun får fire hold med. Problemet er bare, at fire hold gør det nemmere at samle point sammen, men så risikerer vi at få fem hold med igen året efter. Øv.

    Måske skal vi bare sørge for at holde os langt nede på listen.

    i.a.
    Du beskriver meget godt dilemmaet og en af årsagerne til at vi ikke kommer højere op ad landeranglisten. Jeg tillader mig at glæde mig over, at alle de point, FCK skraber sammen i år, kun skal divideres med fire. Og ærgre mig over, at de til næste år skal divideres med fem.
    Der kunne være en fordel for Danmark med fem hold i Europa, hvis de andre hold også klarede sig godt. MEN DET SKER ALDRIG!!
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #261
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Du beskriver meget godt dilemmaet og en af årsagerne til at vi ikke kommer højere op ad landeranglisten. Jeg tillader mig at glæde mig over, at alle de point, FCK skraber sammen i år, kun skal divideres med fire. Og ærgre mig over, at de til næste år skal divideres med fem.
    Der kunne være en fordel for Danmark med fem hold i Europa, hvis de andre hold også klarede sig godt. MEN DET SKER ALDRIG!!

    Mig bekendt har vi da fortsat kun fire hold med i 24/25 (mester, pokalvinder og nummer 2 og 3 i SL)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #262
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    194

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg skammer mig som dansker over FCN og FCM i årets øvropacup. ÅGF var lovligt undskyldt, da de klarede sig bedre end normalt.
    Jeg synes snarere, at de på bedste facon demonstrerer hvordan balancen mellem at spille europæisk og nationalt, er pivhamrende svær. Og sætter en fed streg under den præstation som FCK har leveret i år er ikke bare god eller imponerende, men en vanvittig bedrift. Jeg ærgrer mig over FCNs mangel på resultater på udebane når de på hjemmebane har vist niveau. Særligt kampen mod Fenerbache, hvor de var på røv og albuer de første 20 minutter, var overlegen taktisk.

    FCM ønsker jeg intet godt i denne verden. Eller BIF. De må gerne knolde rundt og snakke om marginaler, uheld, stolpe-ud og hvad man ellers kan lægge til grund for manglende europæisk succes.
    "Tro kan flytte dværge."

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #263
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg synes snarere, at de på bedste facon demonstrerer hvordan balancen mellem at spille europæisk og nationalt, er pivhamrende svær. Og sætter en fed streg under den præstation som FCK har leveret i år er ikke bare god eller imponerende, men en vanvittig bedrift. Jeg ærgrer mig over FCNs mangel på resultater på udebane når de på hjemmebane har vist niveau. Særligt kampen mod Fenerbache, hvor de var på røv og albuer de første 20 minutter, var overlegen taktisk.

    FCM ønsker jeg intet godt i denne verden. Eller BIF. De må gerne knolde rundt og snakke om marginaler, uheld, stolpe-ud og hvad man ellers kan lægge til grund for manglende europæisk succes.
    Jeg tror ikke helt du fangede sarkasmen. Nuvel, det er også svært på skrift.

  14. #264
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    24

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg skammer mig som dansker over FCN og FCM i årets øvropacup. ÅGF var lovligt undskyldt, da de klarede sig bedre end normalt.
    Bare lige for god ordens skyld, så klarede FCN sig langt bedre end deres koefficient og deraf seedning som udgangspunkt forventede.

    De brød deres seedning i 3 og 4 kval runde og sluttede som 3er med flest point af alle 3ere i Conference League, selvom de var seedet som 4er.
    FCN gjorde det særdeles godt set ud fra deres seedning.
    Sidst redigeret af linderoth : 15.12.23 kl. 19:51

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #265
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af linderoth Se meddelelser
    Bare lige for god ordens skyld, så klarede FCN sig langt bedre end deres koefficient og deraf seedning som udgangspunkt forventede.

    De brød deres seedning i 3 og 4 kval runde og sluttede som 3er med flest point af alle 3ere i Conference League, selvom de var seedet som 4er.
    FCN gjorde det særdeles godt set ud fra deres seedning.
    De lå nummer 1 før sidste runde. De smed point, som eneste hold, mod nummer 5 i Slovakiet på deres plastikbane; den samme bane, hvor de kørte tre andre langt større hold over og de var generelt håbløse på udebane. Seedningen afspejler i lige så høj grad, at de ikke har spillet i Øvropa, de sidste 5 år, som styrken af modstanderen. Det er da fint de har brudt seedningen, men tilbage står et meget frustrerende slutresultatet i gruppen, som kun er selvforskyldt, og det kalder jeg skuffende. Ikke så skuffende som FCM's, men stadigvæk skuffende.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #266
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,172

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    De lå nummer 1 før sidste runde. De smed point, som eneste hold, mod nummer 5 i Slovakiet på deres plastikbane; den samme bane, hvor de kørte tre andre langt større hold over og de var generelt håbløse på udebane. Seedningen afspejler i lige så høj grad, at de ikke har spillet i Øvropa, de sidste 5 år, som styrken af modstanderen. Det er da fint de har brudt seedningen, men tilbage står et meget frustrerende slutresultatet i gruppen, som kun er selvforskyldt, og det kalder jeg skuffende. Ikke så skuffende som FCM's, men stadigvæk skuffende.
    Det er klart skuffende ud fra stillingen inden sidste runde - fra start af var det vel nogenlunde 50/50 om de kunne gå videre sammen med Fenerbache. Men ligefrem at skamme sig over FCN i Europa (som du vist skrev i dit oprindelige opslag) undrede jeg mig også over. FCN tog 10 point, endt med +10 i målscore og var bedre indbyrdes med samtlige hold i puljen. Det er rimeligt absurd, at de endte med ikke at gå videre. Det kan de (som du selv nævner) primært takke sig selv for med deres uafgjort hjemme mod Trnava, samt en helt horribel dommerindsats i Bulgarien i sidste runde og nogle resultater imellem de andre hold, som ikke ligefrem gik FCN's vej. Bl.a. scorede Ludogorets det vindende mål mod Trnava i 5. minuts overtid i næstsidste runde, hvor en uafgjort havde sendt FCN videre allerede der.

    Når det er sagt, så kan jeg ikke fordrage FCN og morede mig da egentlig lidt over deres exit, selvom en uafgjort nok havde været bedre for os på mange måder.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #267
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    [...]og de var generelt håbløse på udebane.
    Ikke fordi jeg føler mig skuffet som dansker eller har noget behov for at forsvare FCN, men rent objektivt betragtet har de ikke været håbløse på udebane. To sejre, en uafgjort og to nederlag er resultatet af deres fem udekampe i Europa.

    Det er reelt én kamp, der overskygger storsejrene over tre hold, der ligger langt højere på den europæiske rangliste, og det er jo fadæsen på hjemmebane mod gruppens bundprop.

    Nå, men det er jo heldigvis primært Farums eget problem, at de fuckede den op. Og så kan man jo håbe, at UEFA måske begynder at interessere sig for, om plastikunderlaget kan have noget at gøre med striben af voldsomme hjemmesejre, når nu DBU ikke kræver græsbaner i Suppen...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #268
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er klart skuffende ud fra stillingen inden sidste runde - fra start af var det vel nogenlunde 50/50 om de kunne gå videre sammen med Fenerbache. Men ligefrem at skamme sig over FCN i Europa (som du vist skrev i dit oprindelige opslag) undrede jeg mig også over. FCN tog 10 point, endt med +10 i målscore og var bedre indbyrdes med samtlige hold i puljen. Det er rimeligt absurd, at de endte med ikke at gå videre. Det kan de (som du selv nævner) primært takke sig selv for med deres uafgjort hjemme mod Trnava, samt en helt horribel dommerindsats i Bulgarien i sidste runde og nogle resultater imellem de andre hold, som ikke ligefrem gik FCN's vej. Bl.a. scorede Ludogorets det vindende mål mod Trnava i 5. minuts overtid i næstsidste runde, hvor en uafgjort havde sendt FCN videre allerede der.

    Når det er sagt, så kan jeg ikke fordrage FCN og morede mig da egentlig lidt over deres exit, selvom en uafgjort nok havde været bedre for os på mange måder.
    Jeg bruger bevidst ordet skammer mig, fordi jeg er FCK-tilhænger og derfor gerne må være subjektiv, unuanceret og provokerende i en kommentar 10 min efter resultatet. Du skriver jo selv, at du morede dig. Det var min måde at gøre det på. Så jeg står 100% ved min formulering.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #269
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ikke fordi jeg føler mig skuffet som dansker eller har noget behov for at forsvare FCN, men rent objektivt betragtet har de ikke været håbløse på udebane. To sejre, en uafgjort og to nederlag er resultatet af deres fem udekampe i Europa.

    Det er reelt én kamp, der overskygger storsejrene over tre hold, der ligger langt højere på den europæiske rangliste, og det er jo fadæsen på hjemmebane mod gruppens bundprop.

    Nå, men det er jo heldigvis primært Farums eget problem, at de fuckede den op. Og så kan man jo håbe, at UEFA måske begynder at interessere sig for, om plastikunderlaget kan have noget at gøre med striben af voldsomme hjemmesejre, når nu DBU ikke kræver græsbaner i Suppen...
    Og i gruppen blev det til en sejr og to nederlag. Kampen i Bulgarien var jo også håbløs, og det havde den også været med en anden dommer. Generelt har spillet i deres tre udekampe og hjemme mod slovakkerne været langsomt og usammenhængende offensivt. Det er reelt to freakresultater, der fjerner fokus fra, hvor dårlige FCN har været i gruppen. Selv deres ypperstepræst, Rasmus Monnerup, påpeger det på Mediano.

  25. #270
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Og i gruppen blev det til en sejr og to nederlag. Kampen i Bulgarien var jo også håbløs, og det havde den også været med en anden dommer. Generelt har spillet i deres tre udekampe og hjemme mod slovakkerne været langsomt og usammenhængende offensivt. Det er reelt to freakresultater, der fjerner fokus fra, hvor dårlige FCN har været i gruppen. Selv deres ypperstepræst, Rasmus Monnerup, påpeger det på Mediano.
    Jeg har ikke set et minut af FCN's kampe, så jeg vil ikke bestride dine tydeligvis grundigere kampanalyser. Jeg forholder mig udelukkende til resultaterne, og de viser altså, at FCN har 6-2-2 som årets resultatliste, hvilket må siges at være pænt. De slog to højere-rangerede hold ud før gruppespillet (herunder med en tredje storsejr over Partizan Beograd, som du kan føje til freakresultaterne), og de ender faktisk med at trække den danske koefficient op i år, hvilket sker meget sjældent.

    Du må godt skamme dig som dansker og være skuffet over, at de ikke gik videre, men resultatmæssigt har de helt objektivt betragtet klaret sig bedre end forventet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •