Side 4 af 20 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg synes, det er irrelevant at fokusere på en træningskamp, der jo netop bare er en træningskamp.
    På den anden side er det også lovlig bekvemt at ignorere et dårligt resultat, blot fordi kampen i sig selv ikke har den store betydning. Vi har været dårligt kørende længe, og indtil videre ser jeg ingen tegn på forbedring. Man kan selvfølgelig håbe, at tilgangen af Achouri gør os stærkere, men han vender næppe udviklingen ene mand. Ift. europæisk fodbold kan det blive et kæmpe problem, at vi har så svært ved at spille til nul.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Det der bekymrer mig mest er, at FCK siden tidernes morgen har haft notorisk svært ved den tjekkiske form for fodbold. Vi gør det bare ikke godt mod den form for fodbold, så jeg håber resultatet ligner det vi så sidst FCK mødte Sparta, og ikke de fleste af de andre kampe mod tjekkiske modstandere.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    På den anden side er det også lovlig bekvemt at ignorere et dårligt resultat, blot fordi kampen i sig selv ikke har den store betydning. Vi har været dårligt kørende længe, og indtil videre ser jeg ingen tegn på forbedring. Man kan selvfølgelig håbe, at tilgangen af Achouri gør os stærkere, men han vender næppe udviklingen ene mand. Ift. europæisk fodbold kan det blive et kæmpe problem, at vi har så svært ved at spille til nul.
    Det giver simpelthen ingen mening at bruge en træningskamp spillet over 3x45 minutter – hvilket naturligvis har stor indflydelse på kampens intensitet og niveau – som pejlemærke for vores chancer mod et helt andet hold, der tilfældigvis er fra samme liga. Enhver, der så den kamp, vil vide, at alt, der foregik efter pausen mellem 1. og 2. halvleg, var noget værre gøgl, eller kort sagt: Træningskampe når de er allerværst.
    Mvh.
    Dane

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    På den anden side er det også lovlig bekvemt at ignorere et dårligt resultat, blot fordi kampen i sig selv ikke har den store betydning. Vi har været dårligt kørende længe, og indtil videre ser jeg ingen tegn på forbedring. Man kan selvfølgelig håbe, at tilgangen af Achouri gør os stærkere, men han vender næppe udviklingen ene mand. Ift. europæisk fodbold kan det blive et kæmpe problem, at vi har så svært ved at spille til nul.
    Træningskampe skal man altid ignorere. Du har en bedre pointe med Lyngby-kampen, hvis det endelig er. Uanset ændrer det ikke min pointe: Vi er smalle favoritter mod Sparta Prag, og vi skal simpelthen ikke gå ned med flaget, fordi vi har trukket den sværeste af tre mulige. IMO :)

    *EDIT: Pointen skulle være "min pointe".

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Sparta Prag har heller ikke været for heldige med deres træningskampe. De startede med at tabe 2-1 til Jihlava som blev nummer 14 i hvad der svarer til 1. division i Danmark og derefter spillede de to 1-1 kampe mod henholdsvis Dinamo Zagreb og FK Cukaricki. Det kan man nok ikke bruge til særlig meget. Ligesom med vores træningskampe.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Personligt kigger jeg ikke på træningskampe som en målstok heller.

    Igen så kigger jeg på Lørdagens officielle kamp mod Lyngby, hvor spillet var grotesk ringe uanset, hvordan Nees prøver at spinde det. Vi taler om FCK et mesterhold som til tider blev udspillet af Lyngby (et såkaldt bundhold). Læg dertil at mange af spillerne virkede ude af form.

    ud fra den præmis vil jeg mene vi er underdogs med Prag, uagtet hvad bookmakerne mener :)

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det der bekymrer mig mest er, at FCK siden tidernes morgen har haft notorisk svært ved den tjekkiske form for fodbold. Vi gør det bare ikke godt mod den form for fodbold, så jeg håber resultatet ligner det vi så sidst FCK mødte Sparta, og ikke de fleste af de andre kampe mod tjekkiske modstandere.
    Hvad er den tjekkiske form for fodbold?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad er den tjekkiske form for fodbold?
    Det er meget fysisk og velorganiseret fodbold.. På mange måder minder det lidt om den fodbold der spilles i superligaen, men Sparta Prag gør det på niveau med os selv/FCM.. Så det bliver en svær opgave, desværre.

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er meget fysisk og velorganiseret fodbold.. På mange måder minder det lidt om den fodbold der spilles i superligaen, men Sparta Prag gør det på niveau med os selv/FCM.. Så det bliver en svær opgave, desværre.
    Ja, det er da en lortelodtrækning, men hvis den tjekkiske form for fodbold minder om dansk fodbold, burde det jo passe os fint.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, det er da en lortelodtrækning, men hvis den tjekkiske form for fodbold minder om dansk fodbold, burde det jo passe os fint.
    Tjekkiske hold har generelt været dygtige til højt pres og en velorganiseret defensiv med hurtige omstillinger. Det har FCK traditionelt haft det svært imod.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Enig men man kan jo - stadig - ikke gå rundt og forvente, at et gruppespil i Champions Leaque skulle være en "foræring" :-)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    I det mindste skal vi ikke møde et hold (såfremt vi går videre til Q3) der pakker sig ned.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Meget tyder på at vi kan se frem til Peter Vindahl mellem stængerne for Sparta Prag - hvis vi når dertil! Den tidligere FCN keeper er en fremragende målmand. Var i al fald i sin tid i FCN!!

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Tjekkiske hold har en tendens til at spille efter devisen om "death by a thousand paper cuts". De er ikke typerne, der laver mange af de helt grove svinestreger à la Nicolai Poulsen og Daniel Wass. De plejer at være mere raffinerede, kyniske og udspekulerede i deres små svinestreger. Ikke helt nok til at give gult kort, men de kan til gengæld lave rigtig mange af dem, igen og igen og igen. Tænk mere på FCN (uden Marcondes) når de er værst.

    Det var tilfældet, da vi røg ud til Viktoria Plzen i 2011, da vi i Parken tabte 2-3 til Jablonec i 2015 (efter at de scorede til 0-2 på et frispark, som skulle være dømt til Kvist i stedet for mod ham, og hvorefter Verbic blev så irriteret på dommerens manglende reaktioner på deres små svinestreger, at han råbte "fuck off" til dommeren og fik rødt kort derefter), efter vi samlet slog Fastav Zlin i EL-gruppespillet i 2017, og efter vi samlet tabte til Slavia Prag i 2018.
    Sidst redigeret af Kiwi : 26.07.23 kl. 10:23
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #60
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Hvilke kampe skal man holde øje med i aften - og hvem kan man møde i en eventuel playoff?

    .... hvis vi altså uden at jinxe, antager at vi vinder knebent mod Breidablik og derefter Prag :-)
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

Side 4 af 20 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •