Side 5 af 20 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, det er da en lortelodtrækning, men hvis den tjekkiske form for fodbold minder om dansk fodbold, burde det jo passe os fint.
    Det kommer vel an på, hvad alternativerne på nuværende stadie er.. At møde et hold, som vi må forvente er fuldstændig på niveau med os selv, på nuværende tidspunkt, er ikke positivt. Vi var trods alt seedet. Havde gerne set vi havde trukket et hold, hvor den hed 60-40 i vores favør. Jeg ser den som fuldstændig 50-50, måske endda med en lille fordel til tjekkerne.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    “Tjekkiske hold har en tendens til at spille efter devisen om "death by a thousand paper cuts". De er ikke typerne, der laver mange af de helt grove svinestreger à la Nicolai Poulsen og Daniel Wass. De plejer at være mere raffinerede, kyniske og udspekulerede i deres små svinestreger. Ikke helt nok til at give gult kort, men de kan til gengæld lave rigtig mange af dem, igen og igen og igen. Tænk mere på FCN (uden Marcondes) når de er værst.“

    Er det ikke et lidt underligt karaktermord at begå på Daniel Wass?
    Han har i over 600 seniorkampe kun fået yderligere et rødt kort (og 60-70 gule) i en kamp i Ligue 1 for knap 10 år siden. Det taler ikke ligefrem for en høj frekvens af “helt grove svinestreger”!?
    Jeg er med på, at han lavede en rigtig svinestreg mod Elias Jelert for et par måneder siden (som han da fik undskyldt for til kamera umiddelbart efterfølgende).
    Jeg er med på, at han er et bøf-ikon, der ikke rigtig kan åbne munden ordentligt, når han taler, er fætter til Nicki Bille, og vi har alle gode grunde til ikke at bryde os om ham. Men han excellerer ikke ligefrem i svinestreger.

    Heller ikke i en tråd om europæisk fodbold i almindelighed og åbenbart tjekkisk i særdeleshed…

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Er det ikke et lidt underligt karaktermord at begå på Daniel Wass?
    Nej. Hvis du er i tvivl, kan du passende spørge Boilesen hvorfor han har siddet ude i det meste af et år.


  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Er det ikke et lidt underligt karaktermord at begå på Daniel Wass?
    Han har i over 600 seniorkampe kun fået yderligere et rødt kort (og 60-70 gule) i en kamp i Ligue 1 for knap 10 år siden. Det taler ikke ligefrem for en høj frekvens af “helt grove svinestreger”!?
    Du er med på hvorfor Boilesen har været skadet i over et år og ikke kom med til VM ik?

    Edit: Bakkedal kom mig i forkøbet

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Nej. Hvis du er i tvivl, kan du passende spørge Boilesen hvorfor han har siddet ude i det meste af et år.
    Alternativt se med her:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/se-videoen-fck-stjerne-baeres-fra-banen

    I den langsomme gengivelse fremgår det ret tydeligt, at det er Wass, der sætter Boilesen ud af spillet i det, der desværre viste sig at være rigtig mange måneder. Om det så var en kæmpe svinestreg afhænger nok af øjnene, der ser, men Wass er biffer, så selvfølgelig var det en svinestreg. ;-)

    Vi fik heldigvis lidt hævn til sidst, da Roony udlignede i 7. minuts overtid.
    Sidst redigeret af giggs : 26.07.23 kl. 12:15
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Du er med på hvorfor Boilesen har været skadet i over et år og ikke kom med til VM ik?

    Edit: Bakkedal kom mig i forkøbet
    Men det er jo rigtigt, at statistikken ikke tyder på, at han er en Ramos-type. Hvilket jo kun gør en endnu vredere over hans invaliderende svinestreger rettet særligt mod FCK'ere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Allright, I rest my case i overfald på fc’ere. Jeg havde glemt, at han kantede Boilesen også :-o

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Målt på ELO-ranking er det stærkeste af de hold i CL play-off runden, som er sat til at være useedet, Royal Antwerpen. Skal FCK være sikre på at slippe for dem i en evt. play-off kamp, skal i alt 4 hold med højere seedning ryge ud i 2. CL-kvalrunde blandt de hold, som er sat til at nå play-off runden. Derudover skal de hold, som pt. er useedet i 3. CL-kvalrunde, og som har højere seedning end Royal Antwerpen, også helst ryge ud for at trække belgierne op som seedede i play-off runden.

    De relevante kampe er som følger (første kamp angivet i parantes):

    TIRSDAG:
    - Olimpija Ljubljana* vs. Ludogorets (1-1)
    - Slovan Bratislava vs. Zrinskji Mostar* (1-0)

    ONSDAG:
    - Galatasaray vs. Zalgiris Vilnius* (2-2)
    - Qarabag vs. Rakow* (2-3)
    - Molde vs. HJK Helsinki* (0-1)
    - Maccabi Haifa* vs. Sheriff Tiraspol (0-1)

    Hold markeret med * er det hold, som set med FCK-briller helst skal avancere fra 2. runde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Med gårsdagens avancement er FCK sikret et europæisk gruppespil, hvilket i værste fald (ved samlet nederlag til Sparta Prag og samlet nederlag i EL play-off runden) vil være et efterår i ECL-gruppespillet. FCK er dermed sikret 3,24 mio. euro i præmiepenge (ca. 25 mio. kr.), selv hvis man skulle tabe sine resterende europæiske kampe, plus koefficientbonus. Man vil desuden være i øverste seedningslag i ECL-gruppespillet.

    Besejrer man Sparta Prag og havner i play-off runden, vil man være sikret min. et EL-gruppespil, hvilket dermed vil sikre klubben min. 8,6 mio. euro (ca. 65 mio. kr) i præmiepenge, selv hvis man derefter skulle tabe sine resterende europæiske kampe, plus koefficientbonus. Man vil desuden i værste fald være blandt de øverste hold i 2. seedningslag i EL-gruppespillet.

    Går man videre fra play-off runden og ind i CL-gruppespillet, vil man modtage min. 15,64 mio. € i præmiepenge plus min. 10 mio. € i koefficientbonus, altså i alt 25,64 mio. € (191 mio. kr), selv hvis man taber alle sine kampe. Medmindre enten Dinamo Zagreb ryger ud, eller Panathinaikos formår at kvalificere sig til CL-gruppespillet, så vil FCK være i 4. og laveste seedningslag. Skulle et af de to ovennævnte scenarier ske, rykker FCK op i 3. seedningslag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Med 2. kvalrunde færdigafviklet i de respektive turneringer, er det tid til en statusopdatering på den aktuelle situation i Europa, både med FCK-perspektiv, samt perspektivet for dansk fodbold som helhed.

    Med det videre avancement til 3. CL-kvalrunde er FCK som nævnt sikret et europæisk gruppespil, og skal derfor forvente 10 europæiske kampe resten af efteråret. Avancementet har ikke udløst nogen yderligere koefficientpoint til klubben, hvad angår klubranglisten, mens de to sejre har udløst hvad der svarer til 0,500 koefficientpoint til landeranglisten, hvilket tilsvarer 50% af den foreløbige pointhøst i denne sæson.

    Ender FCK i ECL-gruppespillet, modtager man 2,500 subsidiære bonuspoint til klubranglisten. Altså bonuspoint, som forsvinder i det øjeblik, man i gruppespillet har optjent koefficientpoint, der tilsvarer dette. Går FCK videre fra de to kampe mod Sparta Prag til play-off runden, er man sikret en plads i EL-gruppespillet, og man modtager dermed 3,000 subsidiære bonuspoint til klubranglisten. Går man videre fra play-off runden, modtager man 4,000 bonuspoint. Disse er dog ikke subsidiære, så alt hvad man tjener udover det i gruppespillet, lægges oveni.

    Hvis vi ser på stillingen blandt holdene, som FCK skal kæmpe med, både hvad angår seedning næste år, samt en evt. fribillet til CL-gruppespillet næste år, er stillingen som følger:

    1) Shakhtar Donetsk (CL-GS) (+18,000 point)*
    2) Basel (ECL-Q2) (+13,000 point)**
    3) Dinamo Zagreb (CL-Q2) (+4,500 point)
    4) Slavia Prag (EL-Q3) (+1,500 point)
    5) Røde Stjerne (CL-GS) (+0,000 point)*
    6) FC København (CL-Q2) (+0,000 point)
    7) Olympiakos (EL-Q3) (-5,500 point)
    8) Young Boys (CL-P/O) (-8,500 point)
    9) Ferencvaros (CL-Q1) (-11,500 point)
    10) Galatasaray (CL-Q2) (-13,000 point)


    *) Har 4,000 CL-bonuspoint på forhånd
    **) Ude af Europa

    Hvis FCK formår at toppe ovenstående liste ved sæsonens udgang, og denne sæsons CL-vinder er kvalificeret til 24/25 CL-gruppespillet i forvejen via egen liga, får FCK en direkte plads i CL-gruppespillet, såfremt man bliver dansk mester.

    (Att. hwo cares-segmentet: Det er her, I skal holde op med at læse. Læser I videre, bedes I undlade at gøre opmærksom på at I ikke ønsker guitarundervisning her, i skakten, eller helt andre steder..)

    Ser vi på de øvrige danske hold, er ugens pointhøst tilsvarende hvad man kunne forvente, selv om pointfordelingen mellem hhv. FCM og AGF var modsat det, langt størstedelen regnede med. Mens AGF fint formåede at hente en 1-0 sejr hjemme mod belgiske Club Brugge, blamerede FCM sig grundigt ved at tabe 2-1 til Progrès Niederkorn i Luxembourg. Dog viste det sig at de to sejre til hjemmeholdene ikke var nok til at gå videre, hvilket sender FCM videre til 3. ECL-kvalrunde med det yderste af neglene, hvor cypriotiske Omonia Nicosia venter, mens AGF er færdige i Europa for denne gang.
    Derudover fik FC Nordsjælland afklaret hvem de skal møde i 3. ECL-kvalrunde, da rumænske FCSB formåede at gå videre fra deres dobbeltopgør mod bulgarske CSKA 1948 Sofia.

    Tager vi et kig på landeranglisten, ser den således ud for pladserne 11-20:

    11) Schweiz (+4,525 point): 4/5 hold, sikret min. 26 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Young Boys indtræder i CL play-off runden
    - Servette Geneve møder Rangers (SCO) i 3. CL-kvalrunde (LP)
    - Lugano indtræder i EL play-off runden
    - Luzern møder Hibernian (SCO) i 3. ECL-kvalrunde
    - Basel røg ud til Tobol (KAZ) i 2. ECL-kvalrunde

    12) Tyrkiet (+4,400 point): 4/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Galatasaray møder Olimpija Ljubljana i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - Besiktas møder Neftci (AZE) i 3. ECL-kvalrunde
    - Fenerbahce møder Maribor (SVN) i 3. ECL-kvalrunde
    - Adana Demirspor møder Osijek (CRO) i 3. ECL-kvalrunde

    13) Serbien (+3,225 point): 4/5 hold, sikret min. 24 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Røde Stjerne indtræder i CL-gruppespillet
    - Backa Topola møder portugisiske Braga i 3. CL-kvalrunde (LP)
    - Cukaricki indtræder i EL play-off runden
    - Partizan møder Sabah (AZE) i 3. ECL-kvalrunde
    - Vojvodina røg ud til APOEL (CYP) i 2. ECL-kvalrunde

    14) Ukraine (+1,050 point): 4/5 hold, sikret min. 20 kampe, 2 hold sikret gruppespil
    - Shakhtar Donetsk indtræder i CL-gruppespillet
    - Dnipro-1 møder Slavia Prag (CZE) i 3. EL-kvalrunde
    - Zorya Luhansk indtræder i EL play-off runden
    - Dynamo Kyiv møder Aris (GRE) i 3. ECL-kvalrunde
    - Vorskla Poltava røg ud til Dila Gori (GEO) i 2. ECL-kvalrunde

    15) Norge (+0,800 point): 4/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Molde møder KI Klaksvik i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - Brann møder Arouca (POR) i 3. ECL-kvalrunde
    - Rosenborg møder Hearts (SCO) i 3. ECL-kvalrunde
    - Bodø/Glimt møder Pyunik (ARM) i 3. ECL-kvalrunde

    -----------

    16) Israel (+0,175 point): 3/4 hold, sikret min. 14 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Maccabi Haifa møder Slovan Bratislava i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - Maccabi Tel-Aviv møder AEK Larnaca (CYP) i 3. ECL-kvalrunde
    - Hapoel Be'er-Sheva møder Levski Sofia i 3. ECL-kvalrunde
    - Beitar Trump Jerusalem røg ud til PAOK (GRE) i 2. ECL-kvalrunde

    17) Danmark (+0,000 point): 3/4 hold, sikret min. 14 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - FC København møder Sparta Prag (CZE) i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - FC Nordsjælland møder FCSB (ROM) i 3. ECL-kvalrunde
    - FC Midtjylland møder Omonia Nicosia (CYP) i 2. ECL-kvalrunde
    - AGF røg ud til Club Brugge (BEL) i 2. ECL-kvalrunde

    18) Tjekkiet (-1,025 point): 3/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Sparta Prag møder FC København i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - Slavia Prag møder Dnipro-1 (UKR) i 3. EL-kvalrunde
    - Viktoria Plzen møder Gzira (MLT) i 3. ECL-kvalrunde
    - Bohemians røg ud til Bodø/Glimt (NOR) i 2. ECL-kvalrunde

    19) Kroatien (-2,900 point): 4/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Dinamo Zagreb møder AEK Athen i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - Hajduk Split møder PAOK (GRE) i 3. ECL-kvalrunde
    - Osijek møder Adana Demirspor (TUR) i 3. ECL-kvalrunde
    - Rijeka møder B36 (FAR) i 2. ECL-kvalrunde

    20) Grækenland (-2,925 point): 5/5 hold, sikret min. 26 kampe, 2 hold sikret gruppespil
    - AEK Athen møder Dinamo Zagreb (CRO) i 3. CL-kvalrunde (CP)
    - Panathinaikos møder Marseille (FRA) i 3. CL-kvalrunde (LP)
    - Olympiakos møder Genk (BEL) i 3. EL-kvalrunde
    - PAOK møder Hajduk Split (CRO) i 3. ECL-kvalrunde
    - Aris møder Dynamo Kyiv (UKR) i 3. ECL-kvalrunde

    En plads i Top-15 giver to CL-pladser til de pågældende lande, mens en plads i Top-12 sender både pokalvinderen og bronzevinderen en tur i EL-kvalen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 16 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis FCK formår at toppe ovenstående liste ved sæsonens udgang, og denne sæsons CL-vinder er kvalificeret til 24/25 CL-gruppespillet i forvejen via egen liga, får FCK en direkte plads i CL-gruppespillet, såfremt man bliver dansk mester.
    I følge tyske Kicker, er der fra sæsonen 24/25 ikke længere noget gruppespil i CL, men i stedet en liga med 36 hold, mod de nuværende 32.

    https://www.kicker.de/fast-alles-neu...958857/artikel

    Alle hold spiller 8 kampe, mod 8 forskellige modstandere, 4 hjemme 4 ude. Og alle hold spiller mod 2 hold fra den øverst seedede pulje, en hjemme en ude, 2 fra den næstøverst seedede, en hjemme en ude og så fremdeles med de tredje og fjerdeøverst seedede.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Er du da gal man gad godt klappe Sparta Prag…

    Q4 og den endelige runde ser jo - mildt sagt - overkommelig ud!

    Damn. Ikke til at bære hvis vi ryger ud til Prag.

    Zan

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Så længe man slipper for Royal Antwerpen, så bør FCK være favorit til at gå i CL-gruppespillet, hvis man formår at avancere fra kampene mod Sparta Prag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Er du da gal man gad godt klappe Sparta Prag…

    Q4 og den endelige runde ser jo - mildt sagt - overkommelig ud!

    Damn. Ikke til at bære hvis vi ryger ud til Prag.

    Zan
    Antwerp er gode. Men Klaksvik/et ringe Molde-hold vil være en ren gave.

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Vi skal forresten ikke være for fine til at more os lidt over at Sverige på deres åh så høje 50+1 hest for 48 timer siden havde 4 hold i Europa, og deres mesterhold var en hjemmekamp mod et færøsk hold fra at være sikret et europæisk gruppespil. Nu har de 1 hold tilbage i Europa, og deres mesterhold røg ud af CL-kvalen til et færøsk hold, som i stedet er sikret et europæisk gruppespil på bekostning af dem..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Side 5 af 20 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •