Side 7 af 20 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Hold vi har slået ud for at komme i CL:

    2006: Ajax
    2010: Rosenborg
    2013: direkte i gruppespil
    2016: Apoel
    2022: Trabzonspor

    Så vores modstandere er vel ca på niveau med 2010 og 2016, hvorimod de er under 2006 og 2022.

    Kigger vi på hvem vi er røget ud til
    1993: Milan
    2001: Lazio
    2003: Rangers
    2004: Gorcia
    2007: Benfica
    2009: Apoel
    2011: Plzen
    2012: Lille
    2014: Leverkusen
    2017: Qarabag
    2019: Røde Stjerne

    Så er de vel i en den nederste 1/3. Så alt i alt ligner det en ok lodtrækning… nu skal vi så “bare” forbi Prag

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hold vi har slået ud for at komme i CL:

    2006: Ajax
    2010: Rosenborg
    2013: direkte i gruppespil
    2016: Apoel
    2022: Trabzonspor
    Hold vi mødte de år for at komme til den afgørende kval-runde:
    2006: MyPa-47
    2010: BATE Borisov
    2013: Ingen
    2016: Astra Giurgiu
    2022: Ingen
    2023: Sparta Prag

    Så temmelig lortet i år.

    Kigger vi på hvem vi er røget ud til
    Der var vi så useedede i følgende opgør:
    1993: Milan
    2001: Lazio
    2003: Rangers
    2007: Benfica
    2014: Leverkusen

    Så dem bør du vel trods alt sortere fra, hvis man skal sammenligne lodtrækning.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hold vi har slået ud for at komme i CL:

    2006: Ajax
    2010: Rosenborg
    2013: direkte i gruppespil
    2016: Apoel
    2022: Trabzonspor

    Så vores modstandere er vel ca på niveau med 2010 og 2016, hvorimod de er under 2006 og 2022.

    Kigger vi på hvem vi er røget ud til
    1993: Milan
    2001: Lazio
    2003: Rangers
    2004: Gorcia
    2007: Benfica
    2009: Apoel
    2011: Plzen
    2012: Lille
    2014: Leverkusen
    2017: Qarabag
    2019: Røde Stjerne

    Så er de vel i en den nederste 1/3. Så alt i alt ligner det en ok lodtrækning… nu skal vi så “bare” forbi Prag
    Det er da helt omsonst at kigge på de hold vi tidligere har mødt? Altså det handler alene om, at vi blandt de hold vi potentielt man trække qua vores seedning, igen i år får noget af den hårdeste modstand, som vi kan trække. Det er da bestemt ikke hverken lodtrækningsheld eller drømmelodtrækninger det her.. Om man så bør flette næbet og lade være med at tude over det, det er en helt anden diskussion.. Men det er da uden for diskussion at vi ikke har været heldige med lodtrækningen hverken i år eller sidste år.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Ved ikke om vi havde en heldig CL playoff lodtrækning. Ja, det var virkelig godt at undgå Antwerp - men både Bratislava, Maccabi, Klaksvik og Molde havde, på papiret, været en bedre lodtrækning end hvad der formentlig bliver Rakow.

    Men skal vi i de bedste turneringer, må vi også slå de bedste hold. Denne sæson har der dog været alt andet end lodtrækningsheld hele vejen igennem.
    Nu skal jeg ikke påstå, at jeg følger nok med i obskure ligaer til at kunne påstå, at jeg kan udtale mig særlig kvalificeret om vores mulige modstanderes niveau. Derfor kiggede jeg blot lige hurtigt på deres koefficienter - som jeg selvfølgelig godt ved ikke fortæller hele sandheden, især ikke hvad angår "nye" hold, der pludselig har fået et skud millioner i røven.

    På den liste ligger Bratislava nummer 59, mens Maccabi Haifa ligger nummer 93. Rakow og Aris ligger henholdsvis nummer 174 og 290. Alle er formentlig enige om, at Molde/Klaksvik var drømmelodtrækningen, mens Antwerpen var den sværeste modstander, men hvorfor ville Bratislava/Haifa være en bedre lodtrækning end Rakow/Aris?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu skal jeg ikke påstå, at jeg følger nok med i obskure ligaer til at kunne påstå, at jeg kan udtale mig særlig kvalificeret om vores mulige modstanderes niveau. Derfor kiggede jeg blot lige hurtigt på deres koefficienter - som jeg selvfølgelig godt ved ikke fortæller hele sandheden, især ikke hvad angår "nye" hold, der pludselig har fået et skud millioner i røven.

    På den liste ligger Bratislava nummer 59, mens Maccabi Haifa ligger nummer 93. Rakow og Aris ligger henholdsvis nummer 174 og 290. Alle er formentlig enige om, at Molde/Klaksvik var drømmelodtrækningen, mens Antwerpen var den sværeste modstander, men hvorfor ville Bratislava/Haifa være en bedre lodtrækning end Rakow/Aris?
    Jeg tror og håber på, at FCK kommer i CL. Samtidig tror og håber faktisk også for landekoefficienten, at både FCM og FCN kommer i ECL's gruppespil. Det er bare en fornemmelse, men noget siger mig, at FCK og FCN bare er pisse stærke i år, og så tror jeg FCM er latterligt heldige i deres kvalifikationskampe.

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Det giver i den sammenhæng også mening at kigge på faktorer som trupværdi og ELO-rating:

    Ser man på trupværdierne, ser tallene således ud, jf. transfermarkt (FCK: 59,3 mio. €):

    Useedede modstandere i 3. CL-kvalrunde
    - AEK Athen: 59,9 mio. €
    - Sparta Prag: 44 mio. €
    - Maccabi Haifa: 20,3 mio. €
    - Aris: 17,2 mio. €
    - Olimpija Ljubljana: 12,1 mio. €
    - Klaksvik: 2,8 mio. €

    Useedede modstandere i play-off:
    - Royal Antwerpen: 90,2 mio. €
    - Rakow: 39,7 mio. €
    - Molde: 25,5 mio. €
    - Slovan Bratislava: 15,7 mio. €

    Ser man på ELO-rating, ser tallene således ud (FCK: 1616):

    Useedede modstandere i 3. CL-kvalrunde:
    - Maccabi Haifa: 1610
    - Sparta Prag: 1578
    - AEK Athen: 1532
    - Aris: 1432
    - Olimpija Ljubljana: 1339
    - Klaksvik: 1154

    Useedede modstandere i play-off:
    - Royal Antwerpen: 1623
    - Rakow: 1565
    - Molde: 1565
    - Slovan Bratislava: 1393

    Så ud fra tallene kan vi se, at vi både ift. økonomi og ift. ELO-rating har fået den næstsværest mulige lodtrækning, hvis vi antager at seedningerne holder. Men hvis der sker et seedningsbrud i opgøret mellem Slovan og Maccabi, så har vi ift. ELO-rating fået den næstnemmeste lodtrækning, hvis vi når play-off runden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hold vi har slået ud for at komme i CL:

    2006: Ajax
    2010: Rosenborg
    2013: direkte i gruppespil
    2016: Apoel
    2022: Trabzonspor

    Så vores modstandere er vel ca på niveau med 2010 og 2016, hvorimod de er under 2006 og 2022.

    Kigger vi på hvem vi er røget ud til
    1993: Milan
    2001: Lazio
    2003: Rangers
    2004: Gorcia
    2007: Benfica
    2009: Apoel
    2011: Plzen
    2012: Lille
    2014: Leverkusen
    2017: Qarabag
    2019: Røde Stjerne

    Så er de vel i en den nederste 1/3. Så alt i alt ligner det en ok lodtrækning… nu skal vi så “bare” forbi Prag
    Dem kender jeg ikke ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Dem kender jeg ikke ...
    Skal staves forkert, så det ikke ender i nedsmeltning på siden!

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Skal staves forkert, så det ikke ender i nedsmeltning på siden!
    Hahaha der stod faktisk “nægter at skrive det” først… Well åbenbart nægtede jeg det jo så stadig

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hahaha der stod faktisk “nægter at skrive det” først… Well åbenbart nægtede jeg det jo så stadig
    Jeg plejer at parafrasere Asterix ("Ingen ægte gallere ved, hvor Alesia ligger"): Ingen ægte FCK-fans ved, hvor G***** ligger ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    24

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Zagreb må også føle sig ret uheldige. De har trukket den hårdest mulige modstander i Q2 (Astana) Q3 (AEK Athen) og nu også i en potentiel Q4 ( Royal Antwerpen)..

    Zagreb har den højeste seedning af alle i mesterskabets kvalifikation til Champions League.

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tror og håber på, at FCK kommer i CL. Samtidig tror og håber faktisk også for landekoefficienten, at både FCM og FCN kommer i ECL's gruppespil.
    Altså det er jo en tilbagevendende debat, så der kommer ikke noget nyt på bordet her, men for indtægterne til de to frygtelige klubber, oplevelserne og den relative prestige ved at spille Conference League – samt ikke mindst den skønne følelse af skadefryd – håber jeg det så ikke ;-)

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Med tanke på hvilke spillersalg, de to klubber er i stand til at foretage selv uden større europæisk succes, så gør præmiepengene ved en deltagelse i et gruppespil ikke lige så stor en forskel, som det ville gøre for mindre klubber, såsom Viborg, Silkeborg og Randers. Og især ikke ved deltagelse i Conference League. Til gengæld betyder deltagelse i et gruppespil for de fleste danske hold, at de i sidste ende ikke kommer til at blive dansk mester. Udover FCK er det kun lykkedes to gange for et andet dansk hold end FCK at vinde Superligaen i samme sæson som enten deltagelse i et europæisk gruppespil eller ved at nå forårets knock-out runder i en ren UEFA cup-turnering. BIF i 96/97 og AaB i 07/08.

    Kort sagt: Udover FCK er de danske hold ikke gearede til både at spille europæisk efter august OG kæmpe med om mesterskabet til allersidst i samme sæson. Så hvis et andet dansk hold, som ellers ville konkurrere med FCK om DM-titlen, også er med i et gruppespil, øger det statistisk chancen for et DM-guld til FCK. For mig overtrumfer bedre chancer for DM-guld følelsen af schadenfreude over for andre hold, men sådan er vi jo så forskellige.. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Til gengæld betyder deltagelse i et gruppespil for de fleste danske hold, at de i sidste ende ikke kommer til at blive dansk mester. Udover FCK er det kun lykkedes to gange for et andet dansk hold end FCK at vinde Superligaen i samme sæson som enten deltagelse i et europæisk gruppespil eller ved at nå forårets knock-out runder i en ren UEFA cup-turnering. BIF i 96/97 og AaB i 07/08.

    Kort sagt: Udover FCK er de danske hold ikke gearede til både at spille europæisk efter august OG kæmpe med om mesterskabet til allersidst i samme sæson. Så hvis et andet dansk hold, som ellers ville konkurrere med FCK om DM-titlen, også er med i et gruppespil, øger det statistisk chancen for et DM-guld til FCK. For mig overtrumfer bedre chancer for DM-guld følelsen af schadenfreude over for andre hold, men sådan er vi jo så forskellige.. ;-)
    Med al respekt har jeg ikke set så flippet en Erasmus Montanus-logik – at vi nok giver afkald på mesterskabet, hvis Farum eller Herning ikke skal spille seks Conference-puljekampe – siden her ;-)

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Med al respekt har jeg ikke set så flippet en Erasmus Montanus-logik – at vi nok giver afkald på mesterskabet, hvis Farum eller Herning ikke skal spille seks Conference-puljekampe – siden her ;-)
    Altså jeg kan da regne ud, at hvis man deltager i et Europæisk gruppespil (og ikke er FC København) så vinder man mesterskabet i 1 ud af 9 år i gennemsnit (2 ud af 18 i alt). Hvis man som top-6 hold i Danmark (som ikke FC København) IKKE deltager i et gruppespil, så vinder man kun mesterskabet i 1 ud af 10 år (14 gange ud af på 28 år eller 140 hold i alt). ERGO er det en fordel at komme i Europa... :-D Den logik fejler i hvert fald ikke noget :-D

    Lidt fjollet at diskutere, om det er en fordel for Midtjylland at komme i et gruppespil. Hvis man nu ser det fra deres synspunkt, mon så ikke det er utrolig tydeligt, at fordelene er temmelig mange gange større end ulemperne? Og hvis noget er en kæmpe fordel for Midtjylland, så er det sgu nok ikke godt for vores mesterskabschancer samlet set over de næste år.

    Men alle de tåbelige argumenter giver jo bare ikke mening hverken den ene eller den anden vej. Det er ikke logik - det er følelser, og vi er bare mange, der elsker at se Midtjylland og Brøndby tabe og hader det, når enhver positiv ting uheldigvis sker for dem. Længere er den ikke.

    (edit: havde nok givet mere mening, hvis jeg havde lagt den som direkte svar til Kiwi :-))
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


Side 7 af 20 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •