Side 9 af 20 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 288

Emner: Danske hold i Europa 23/24

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Som beskrevet ovenfor er et FCK der vinder 60% af alle mesterskaber i en fed liga, og gør det super godt Europæisk, langt federe end at vinde 70% af alle mesterskaberne i en Maltaliga, som jeg husker nogle af ovenstående debattører selv nedværdigende kalder den type af dansk liga, som de åbenbart selv er tilhængere af, qua lidt større mesterskabschance.
    Hvis vi skal til at hænge folk ud via sidebenene for brug af ældgamle humoristiske udtryk, er det ikke rigtig noget, der munder ud i en nyttig debat. Det er i hvert fald ikke noget, der får mig til at ændre mening om, at BIF's, FCM's og Farums deltagelse i Europa i helt overvældende grad er noget, der kommer BIF, FCM og Farum til gavn og dermed stiller dem stærkere i konkurrence med os.


  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvis vi skal til at hænge folk ud via sidebenene for brug af ældgamle humoristiske udtryk, er det ikke rigtig noget, der munder ud i en nyttig debat. Det er i hvert fald ikke noget, der får mig til at ændre mening om, at BIF's, FCM's og Farums deltagelse i Europa i helt overvældende grad er noget, der kommer BIF, FCM og Farum til gavn og dermed stiller dem stærkere i konkurrence med os.
    Jeg er slet ikke enig - men måske kan dette hjælpe :).

    1) mit ønske er at FCK er klart det bedste hold i DK. Det ændre nummer 2 ikke på
    2) Jo bedre vores modstandere er i suppen, jo bedre skal FCK være og
    3) jo bedre FCK er, jo bedre klare vi os i Europa

    Så den positive spiral i stedet for den negative. Så lad endelig andre hold klare sig rigtig godt i Europa… ikke ligeså godt som os, men stadig :). Det der med at holde andre nede for at bevare magtbalancen, det synes jeg vi skal lade Rusland om

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    485

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg er slet ikke enig - men måske kan dette hjælpe :).

    1) mit ønske er at FCK er klart det bedste hold i DK. Det ændre nummer 2 ikke på
    2) Jo bedre vores modstandere er i suppen, jo bedre skal FCK være og
    3) jo bedre FCK er, jo bedre klare vi os i Europa

    Så den positive spiral i stedet for den negative. Så lad endelig andre hold klare sig rigtig godt i Europa… ikke ligeså godt som os, men stadig :). Det der med at holde andre nede for at bevare magtbalancen, det synes jeg vi skal lade Rusland om
    Ud over at der i din argumentationskæde mangler, at stærkere modstandere vil betyde færre København-mesterskaber, så er det sidste en klar fejlanalogi. Sport er i sidste instans et nulsumsspil. Der kan kun være én dansk mester - og der skal være to, der rykker ned (med mindre Hypercube skal blande sig igen, og vi så ender med en afgørende konkurrence, hvor der kan være 0-10 nedrykkere bestemt af at dividere point med scorede selvmål). Samarbejde mellem lande er ikke et nulsumsspil - med mindre man som Putin tror, at alle er ude på skade én.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Ud over at der i din argumentationskæde mangler, at stærkere modstandere vil betyde færre København-mesterskaber, så er det sidste en klar fejlanalogi. Sport er i sidste instans et nulsumsspil. Der kan kun være én dansk mester - og der skal være to, der rykker ned (med mindre Hypercube skal blande sig igen, og vi så ender med en afgørende konkurrence, hvor der kan være 0-10 nedrykkere bestemt af at dividere point med scorede selvmål). Samarbejde mellem lande er ikke et nulsumsspil - med mindre man som Putin tror, at alle er ude på skade én.
    Lad os sige Brøndby bliver ligeså stærke som Dortmund og vi ligeså stærke som Bayern - så vil jeg gerne have gennemgået din argumentation en gang til.

    Jeg siger ikke FCK skal blive svækket eller beholde status quo. Jeg siger at hvis styrkeforholdet forbliver uændret, så vil stærkere modstandere betyde stærkere FCK og dermed et FCK som er endnu stærkere i Europa end nu
    Sidst redigeret af superestrella : 10.08.23 kl. 14:46 Årsag: Nogle af mine slåfejl

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Las os sige Brøndby bliver ligeså stærke som Dortmund …
    Lad os lade være med nogensinde at bruge den sætning igen.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Lad os lade være med nogensinde at bruge den sætning igen.
    Har rettet Las til lad :))). (Bare som bevis på at jeg ignorerer din pointe totalt).

    Men mine pointe er ellers ret skarp. Kombination af de “gode” venner Brøndby og Dortmund, et Dortmund hold som trods alt er super gode og stadig ikke har vundet en skid i laaaaaaaaaang tid og så Bayern der trods betydelig større konkurrence end Viborg og Randers stadig har nuppet mesterskabet 11 år i træk, som er en tand bedre end vores egen formoden

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Har rettet Las til lad :))). (Bare som bevis på at jeg ignorerer din pointe totalt).

    Men mine pointe er ellers ret skarp. Kombination af de “gode” venner Brøndby og Dortmund, et Dortmund hold som trods alt er super gode og stadig ikke har vundet en skid i laaaaaaaaaang tid og så Bayern der trods betydelig større konkurrence end Viborg og Randers stadig har nuppet mesterskabet 11 år i træk, som er en tand bedre end vores egen formoden
    Der er 10 andre klubber i suppen, du kun have valgt. Parallellerne til trods, så accepterer eller ønsker jeg aldrig noget godt for BØF. Jeg kan tåle europæisk succes til FCN, FCM og ÅGF, så længe FCK gør det bedre i Europa og vinder mesterskabet. Jeg ser gerne en stærk superliga, for det vil gøre FCK mere attraktive for nye spillere og økonomisk vil FCK kunne løfte sig yderligere. Men der er et men. Jeg ønsker intet godt for BØF. Jeg hader klebbens eksistens, jeg afskyr deres fans og det eneste jeg nogensinde kommer til at håbe for BØF, er, at de rykker ned og går konkurs.

    I øvrigt er forholdet mellem Bayern og DirtBØF ikke sammenligneligt med os og de pisgule. De er ikke lokalrivaler, og BØF er ikke en udfordrer til FCK. De er kun en byld i røven der aldrig vil gå væk.
    Sidst redigeret af Devil : 10.08.23 kl. 19:05

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lad os sige Brøndby bliver ligeså stærke som Dortmund og vi ligeså stærke som Bayern - så vil jeg gerne have gennemgået din argumentation en gang til.
    OK, men lad os så sige, at både Brøndby og Midtjylland bliver så dårlige, at de roder rundt omkring nedrykning, samtidigt med at FC København vinder 2 milliarder i Powerball.

    Hvordan dælen skulle ekstra millioner og gruppespil til Midtjylland gøre os til Bayern München???
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #129
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Lidt om økonomi for FCK i denne sæson:

    Skulle FCK ryge ud til Sparta Prag, og derefter tabe samlet til taberen af AEK Athen vs. Dinamo Zagreb, ender man i ECL-gruppespillet. Det vil udløse:
    - 300.000 euro fra kvalrunderne
    - 2,94 mio. euro for deltagelse i ECL-gruppespillet
    - Min. 1,16 mio. euro i koefficientbonus som det i værste fald 7. bedste hold i kvalifikationen

    I alt sender det 5,15 mio. euro (ca. 38 mio. kr.) FCKs vej, selv hvis man skulle tabe alle sine europæiske kampe i resten af sæsonen.

    Skulle FCK tabe til Sparta Prag, men slå taberen af AEK Athen vs. Dinamo Zagreb og havne i EL-gruppespillet, udløser det:
    - 3,63 mio. euro for deltagelse i EL-gruppespillet
    - 3,17 mio. euro i koefficientbonus
    I alt sender det 6,8 mio. euro (ca. 50 mio. kr.) FCKs vej, hvis man derefter taber alle sine kampe i EL-gruppespillet

    Slår man Sparta Prag ud, er man automatisk sikret en plads i EL-gruppespillet via deltagelse i CL play-off runden. Det udløser:
    - 5 mio. euro for deltagelse i CL play-off runden
    - 3,63 mio. euro for deltagelse i EL-gruppespillet
    - 3,17 mio. euro i koefficientbonus
    I alt sender det min. 11,8 mio. euro (ca. 89 mio. kr. ) i FCKs klubkasse.

    Altså vil en sejr på tirsdag isoleret set være ca. 50 mio. kr. værd.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #130
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Med den nervepirrende sejr efter straffesparkskonkurrence er FCK videre til CL play-off runden, og er dermed to kampe mod polske Rakow fra endnu en tur i Champions League, hvilket vil være første gang i historien at det samme dansk hold er i Champions League to år i træk.

    Dermed er FCK sikret min. 11,8 mio. euro i præmiepenge inden den sidste kvalrunde.

    FCK bør derudover holde et vågent øje med lørdagens returkamp mellem AEK Athen og Dinamo Zagreb. Grækerne vandt det første opgør med 2-1 på udebane, og hvis de formår at gå videre lørdag, rykker FCK 100% op i 3. seedningslag i CL-gruppespillet, hvis Løverne besejrer Rakow over to kampe.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    FCK bør derudover holde et vågent øje med lørdagens returkamp mellem AEK Athen og Dinamo Zagreb. Grækerne vandt det første opgør med 2-1 på udebane, og hvis de formår at gå videre lørdag, rykker FCK 100% op i 3. seedningslag i CL-gruppespillet, hvis Løverne besejrer Rakow over to kampe.
    Det kunne godt ende med at det er bedre at være i 4. seedningslag frem for 3., men det tager måske lidt af sporten ud af det evige koefficientrytteri.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Det kunne godt ende med at det er bedre at være i 4. seedningslag frem for 3., men det tager måske lidt af sporten ud af det evige koefficientrytteri.
    Ja. Der er forbløffende lille forskel på pot 3 og pot 4 i år i CL. Der vil det mere være de varme kugler, der er vigtige end om vi klemmer os ind i pot 3.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. #133
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Det kunne godt ende med at det er bedre at være i 4. seedningslag frem for 3., men det tager måske lidt af sporten ud af det evige koefficientrytteri.
    Jeg har nu en øm drøm om, at FCK og Molde kommer i CL, og at FCK kommer i pot 3, for så at trække Molde. Det vil være en helt perfekt lodtrækning. Så kan vi bare samtidig håb, at de to andre klubber ikke er alt, alt for groteske.

  21. #134
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg har nu en øm drøm om, at FCK og Molde kommer i CL, og at FCK kommer i pot 3, for så at trække Molde. Det vil være en helt perfekt lodtrækning. Så kan vi bare samtidig håb, at de to andre klubber ikke er alt, alt for groteske.
    Skal vi så ikke dele pengene med Molde, eller giver det flere penge, bare at gå videre?

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Danske hold i Europa 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Skal vi så ikke dele pengene med Molde, eller giver det flere penge, bare at gå videre?
    Går vi videre til EL eller i CL, så overgår det klart at skulle dele marketpoolen med Molde. Derudover er der koefficienterne at tænke på, samt glæden ved at smadre et norsk hold.

    Kommer vi i CL og får vi en 3. plads, er det min klare overbevisning, at truppen er stærk nok til, at vi kan komme langt i EL og tjene yderligere på det.

Side 9 af 20 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 22/23
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 269
    Sidste Meddelelse: 09.02.24, 16:45
  2. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  3. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  4. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  5. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •