Side 25 af 130 FørsteFørste ... 15222324252627283575125 ... SidsteSidste
Viser resultater 361 til 375 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #361
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi har to young guns på vej frem, hvad angår angriber-posten, altså udover Orri. Både Emil Højlund og Alexander Simmelhack har vist sig godt frem på U19 niveau. Så spørgsmålet er, hvad vi skal gøre med den position, hvis vi står med tre young guns, der sammen med Corner kan dække positionen. Og så har jeg slet ikke nævnt Chiakha, som er 1-2 år yngre, men også kan en del på positionen. Så spørgsmålet er, om det er nok med Corner og Larsson som de to voksne angribere, og så de 2-4 unge angribere, der kan dække den forreste position. Og så har vi slet ikke Hákon med i ligningen, der til nøds også kan dække den.

    Ellers er der jo Kaufmann, men det lader til at der er forhandlinger om at sende ham videre.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...6mtfmsoydK1kpg
    Jeg synes, at vi er fint dækket ind, hvis vi henter Larsson permanent og får Orri retur. Vi har rigtig mange penge bundet op i Cornelius, og medmindre klubben ligefrem er klar til at opgive ham og tage afskrivningen, så skal vi stadig forsøge at få det bedste ud af ham – hvad det så end bliver – hvilket nok også blokerer for en større signing på den position rent økonomisk.

    Derudover skal man ikke undervurdere det signal, der sendes til nogle af de unge spillere, du nævner. Og huske på at vi med Cornelius, Wind og Højlund flere gange har haft større held med at udvikle angribere end med at købe dem.
    Mvh.
    Dane

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #362
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Inden der går transferrygter i den (shit jeg glæder mig), så vil jeg på den her dag gerne give PC lidt ros. Primært fordi, at jeg har været ekstremt meget efter ham, i flere tilfælde med rette.

    - Isak og Diks kommer tilbage og viser deres værdi i AGF kampen. Viser, at der er krummer i dem og at man måske ikke helt skal afskrive dem frem mod næste sæson.
    - Diogo og Larsson har begge vist sig som kvalitet signings med afgørende mål og assists.
    - Det gav mening ikke at sende Stamenic afsted for enhver pris i vinters, og han var på ingen måde tjekket ud af klubben.
    - At ovenstående har fungeret hænger sammen med vores fantastiske træner, og det var det helt rigtige ikke at søge et større navn udefra, men forfremme fra egne rækker, og ikke kun på prøve, men en lang kontrakt.

    Nu kommer det mest afgørende vindue i mands minde, hvor sporene fra det rædderlige vintervindue 21/22 skal slettes totalt, der skal findes måske 2 nye målmænd, Daramy skal enten købes eller erstattes, der skal hentes en VB og der skal skabes den rigtige konstellation alders- og kompetencemæssigt på midtbanen. Neestrup og spillerne har været hårdt prøvet, nu er det din tur, PC.
    “Vinderen har altid ret”. Egentlig er jeg fuldstændig uenig i det udsagn, fordi en gambler vil også vinde fra tid til anden og det PC gjorde med denne sæson, det var at gamble.

    - ingen backup til venstre back
    - ikke nok til det centrale forsvar

    Den gik - men fanme med røven i vandskorpen og ikke pga imponerende spil. Den gik fordi vi var en fantastisk vinderkultur og trods alt var bedre end FCN, AGF og Viborg (noget jeg nok vil mene vi bær være hver sæson). Jeg synes på ingen måder PC er opgaven voksen og det har han bevist over en længere periode.

    - Diogo er begyndt at finde formen og det er skønt.
    - Larsson var trods alt noget af er sats og han har leveret på det seneste. Jeg håber (og tror) han bliver, men selvom jeg virkelig godt kan lide ham og synes han er super fed, så kan jeg godt være en smule i tvivl om hans plads på vores hold. Han har et fantastisk træf på bolden og arbejder knaldhårdt, men jeg synes faktisk ikke han passer ind som angriber i vores system.

    Anyway - det gik og ingen klager over The double - men jeg gad godt at en anden end PC skulle gennemgå vinduet. Det bliver hektisk

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #363
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg synes, at vi er fint dækket ind, hvis vi henter Larsson permanent og får Orri retur. Vi har rigtig mange penge bundet op i Cornelius, og medmindre klubben ligefrem er klar til at opgive ham og tage afskrivningen, så skal vi stadig forsøge at få det bedste ud af ham – hvad det så end bliver – hvilket nok også blokerer for en større signing på den position rent økonomisk.

    Derudover skal man ikke undervurdere det signal, der sendes til nogle af de unge spillere, du nævner. Og huske på at vi med Cornelius, Wind og Højlund flere gange har haft større held med at udvikle angribere end med at købe dem.
    Jeg er enig. Og selv med alle ovennævnte, så har vi endda mulighed for at sende enten Simmelhack eller Højlund på leje i et halvt til et helt år, hvis vi mener at de ikke bliver udfordret nok på U19, som de vistnok godt kan spille en sæson endnu.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. #364
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    - Larsson var trods alt noget af er sats og han har leveret på det seneste. Jeg håber (og tror) han bliver, men selvom jeg virkelig godt kan lide ham og synes han er super fed, så kan jeg godt være en smule i tvivl om hans plads på vores hold. Han har et fantastisk træf på bolden og arbejder knaldhårdt, men jeg synes faktisk ikke han passer ind som angriber i vores system.
    Det kunne jeg da egentlig godt tænke mig at få uddybet. Hvordan passer han ikke ind?

    For mig at se er Jordans største forcer hans sparketeknik, aggressivitet, dybdeløb og fart, og derudover er han en rigtig fin presspiller, der også kan kombinere på små områder. Alle egenskaber har vi brug for, særligt i en trup, der ellers ikke ligefrem flyder over med spillere, som gerne vil have bolden i dybden. Såfremt han hentes permanent, synes jeg, at han er et alternativ til de mere fysisk stærke angribere, vi råder over i Cornelius og Orri.

    PS: Derudover tror jeg, at der er en ganske god chance for, at vi slet ikke har set det bedste fra Larsson endnu. Hans formkurve har været støt opadgående, og han er fortsat ikke på det niveau, han havde, da det gik ham bedst i Spartak Moskva.
    Sidst redigeret af Dane : 30.05.23 kl. 17:19
    Mvh.
    Dane


  7. #365
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Nu kommer det mest afgørende vindue i mands minde, hvor sporene fra det rædderlige vintervindue 21/22 skal slettes totalt, der skal findes måske 2 nye målmænd, Daramy skal enten købes eller erstattes, der skal hentes en VB og der skal skabes den rigtige konstellation alders- og kompetencemæssigt på midtbanen. Neestrup og spillerne har været hårdt prøvet, nu er det din tur, PC.
    Er det ikke noget, som vi bare siger hver gang? Jeg synes umiddelbart at denne sommers transfervindue bliver relativt set temmelig stille og roligt.

    Måske skal der skiftet målmand - det kan blive meget vigtigt - men derudover? Jojo, vi skal da helst opgradere på venstre back og der er en del overskud, der gerne må ryge. Og det kunne være fedt med en god højre-kant, men vi har vel ret mange kompetente folk. (Jeg tror (igen) meget på Roony næste sæson). Og midtbanen? Der er trods alt Claesson, Lerager, Hakon, Isak, Clem, Falk - hvor vel kun Hakon måske smutter og/eller Isak, hvis vi selv vælger det.

    Jeg synes vi ser rimelig gode og stabile ud på ca. hele banen - og jo, vi skal da helst opgradere på nogle enkelte pladser, hvis det er muligt, men jeg vil da umiddelbart vurdere, at truppen vil se færre ændringer end normalt og at dette transfer-vindue er noget mindre vigtigt og afgørende end de fleste - bortset fra at det jo er det aktuelle vindue og dermed meget vigtigt.
    Sidst redigeret af ougar : 30.05.23 kl. 20:28
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #366
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    “Vinderen har altid ret”. Egentlig er jeg fuldstændig uenig i det udsagn, fordi en gambler vil også vinde fra tid til anden og det PC gjorde med denne sæson, det var at gamble.
    Enig - det udtryk er komplet idiotisk. Jeg er dog som bekendt uenig i, at man gamblede. Man tog en kalkuleret risiko - en risiko som vi åbenlyst er uenige i størrelsen af. Men en risiko som holdt igennem trods stort set alt den modgang man kunne få omkring skader og karantæner. Fordelen er jo så nu, at man får Boilesen tilbage (forhåbentlig) og ikke er bundet op på en forsvarsspiller for meget, som man ellers kunne have siddet med nu, såfremt man havde handlet i vinters på den plads. Ydermere har vi forhåbentlig større chance for at lande den venstre back og centrale midt, som vi gerne vil have.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes på ingen måder PC er opgaven voksen og det har han bevist over en længere periode.
    Uenig. Han havde et forfærdeligt vintervindue i 2021-22 omkring angriber og kantpositionerne, men har ellers ramt rigtigt på det meste. Det ser i den grad ud til, at han er blevet klogere omkring at holde sig fra lottokuponer, ligesom han nu har en ordentlig træner at spare med omkring indkøb.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    - Larsson var trods alt noget af er sats og han har leveret på det seneste. Jeg håber (og tror) han bliver, men selvom jeg virkelig godt kan lide ham og synes han er super fed, så kan jeg godt være en smule i tvivl om hans plads på vores hold. Han har et fantastisk træf på bolden og arbejder knaldhårdt, men jeg synes faktisk ikke han passer ind som angriber i vores system.
    Det kommer lidt an på, hvordan vi vil spille. Men jeg er ret sikker på, at man signer ham. Jeg er mere usikker på, hvilken rolle man tiltænker ham. Er han tiltænkt som angriber, så skal vi næppe have mere der, men så skal vi nok have en kant. Er han mere tiltænkt som kant, der kan vikariere som angriber, så håber jeg, at man køber en angriber mere.
    Sidst redigeret af k@sper : 30.05.23 kl. 18:23

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #367
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Er det ikke noget, som vi bare siger hver gang? Jeg synes umiddelbart at denne sommers transfervindue bliver relativt set temmelig stille og roligt.

    Måske skal der skiftet målmand - det kan blive meget vigtigt - men derudover? Jojo, vi skal da helst opgradere på venstre back og der er en del overskud, der gerne må ryge. Og det kunne være fedt med en god højre-kant, men vi har vel ret mange kompetente folk. (Jeg tror (igen) meget på Roony næste sæson). Og midtbanen? Der er trods alt Claesson, Lerager, Hakon, Isak, Clem, Falk - hvor vel kun Hakon måske smutter og/eller Isak, hvis vi selv vælger det.

    Jeg synes vi ser rimelig gode og stabile ud på ca. hele banen - og jo, vi skal da helst opgradere på nogle enkelte pladser, hvis det er muligt, men jeg vil da umiddelbart vurderer, at truppen vil se færre ændringer end normalt og at dette transfer-vindue er noget mindre vigtigt og afgørende end de fleste - bortset fra at det jo er det aktuelle vindue og dermed meget vigtigt.
    Tja, det afhænger vel af øjet, der ser. Jeg er grundlæggende enig med dig i, at det kan blive lidt en kliché at tale om et transfervindue som afgørende, for det er et transfervindue jo altid.

    Men jeg kan nu godt se en temmelig travl sommer forude for PC:

    - Han skal formentlig erstatte ikke bare én men to målmænd. Kalle er færdig, og ifølge BT forsøger vi at beholde Grabara, men jeg tror, at buddene kan blive så store, at det bliver svært for bestyrelsen at sige nej.
    - Der skal hentes en afløser for Daramy, som skal retur til Ajax, medmindre man er klar til at overlade kanterne til Diogo, Roony, Larsson (forudsat at han hentes) og Sahsah, som må forventes rykket op. Jeg synes, at det ser for tyndt og usikkert ud, når Larsson også skal dække pladsen som 9'er.
    - Der skal hentes en venstreback med kvalitet til at starte inde – den spiller som vi forsømte at hente, da VK blev solgt i januar.
    - Der skal findes en erstatning for Zeca, så William Clem ikke længere er den eneste rigtige 6'er i truppen – Falk kan dække pladsen, men vi har ofte set, at han tager for store risici i sit spil, og helt generelt er han bare bedre en tand længere fremme.
    - Der skal kigges på stopperpositionen: Hvilken forfatning kommer Boilesen tilbage i – og hvornår? Har vi tilstrækkelig bredde med Diks som fjerdevalg og generel altmuligmand i forsvaret, hvis ikke Boilesen er kampklar til sæsonstart?
    - Der skal findes løsninger til Babacar, Mukairu, Singh, Karamoko, Kaufmann, og derudover er det nok ikke helt utænkeligt, at både Ankersen og Isak vil søge videre i jagten på mere spilletid.
    - Der kan komme store bud på spillere som Jelert og Hakon, som tvinger os til at gå på markedet efter erstatninger.

    Altså et vindue hvor vi skal have fire til seks spillere ind (foruden Jordan Larsson), og hvor minimum seks mand skal ud. Det er da ikke ligefrem et "stille og roligt" transfervindue.
    Sidst redigeret af Dane : 30.05.23 kl. 19:22
    Mvh.
    Dane

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #368
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    ... Og midtbanen? Der er trods alt Claesson, Lerager, Hakon, Isak, Clem, Falk - hvor vel kun Hakon måske smutter og/eller Isak, hvis vi selv vælger det.
    Zeca smutter jo, skal vel trods alt tages med i beregningen. Jeg tror også at udover Hakon, så smutter Rasmus Falk også videre på sin færd - kunne sagtens se ham spille lidt "backpacker-bold", et sted hvor han slutter sin karriere. Det efterlader os med Claesson, Lerager, Isak og Clem - som immervæk bliver bare en kende for tyndt...

    Jeg ser gerne at vi henter en ny leder ind, og hvis der er en tidligere anfører som hedder Thomas der gerne vil hjem, så skal han hjem. Han kan jo umuligt(forhåbentligt da ikke......) være mere skadet, end vores leder har været de sidste 2 år - og han har virkelig været manglet på banen, trods alle de statisitikker der ligenu kører rundt om Zeca. Det var heller ikke den vej jeg ville, og taler hverken for eller imod mht til dét - men han har trods alt og som skrevet været savnet! Samtidigt med det skal vi vel også have en af dem vi bejler til i forvejen; Bidstrup, Nartey, Sut etc.

    Synes vi har villet hente midtbanespillere i mange af de seneste transfervinduer, og det starter vel med at glippe med Ekdal i sin tid. Vi skal altså have den fornødne kvalitet ind på midten NU...
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  14. #369
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Er det ikke noget, som vi bare siger hver gang? Jeg synes umiddelbart at denne sommers transfervindue bliver relativt set temmelig stille og roligt.

    Måske skal der skiftet målmand - det kan blive meget vigtigt - men derudover? Jojo, vi skal da helst opgradere på venstre back og der er en del overskud, der gerne må ryge. Og det kunne være fedt med en god højre-kant, men vi har vel ret mange kompetente folk. (Jeg tror (igen) meget på Roony næste sæson). Og midtbanen? Der er trods alt Claesson, Lerager, Hakon, Isak, Clem, Falk - hvor vel kun Hakon måske smutter og/eller Isak, hvis vi selv vælger det.

    Jeg synes vi ser rimelig gode og stabile ud på ca. hele banen - og jo, vi skal da helst opgradere på nogle enkelte pladser, hvis det er muligt, men jeg vil da umiddelbart vurderer, at truppen vil se færre ændringer end normalt og at dette transfer-vindue er noget mindre vigtigt og afgørende end de fleste - bortset fra at det jo er det aktuelle vindue og dermed meget vigtigt.
    Du har en enormt afslappet holdning til vores nuværende niveau kontra niveauet hos de hold, vi skal spille mod i Europa - gerne i Champions League :)


  15. #370
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det kunne jeg da egentlig godt tænke mig at få uddybet. Hvordan passer han ikke ind?

    For mig at se er Jordans største forcer hans sparketeknik, aggressivitet, dybdeløb og fart, og derudover er han en rigtig fin presspiller, der også kan kombinere på små områder. Alle egenskaber har vi brug for, særligt i en trup, der ellers ikke ligefrem flyder over med spillere, som gerne vil have bolden i dybden. Såfremt han hentes permanent, synes jeg, at han er et alternativ til de mere fysisk stærke angribere, vi råder over i Cornelius og Orri.

    PS: Derudover tror jeg, at der er en ganske god chance for, at vi slet ikke har set det bedste fra Larsson endnu. Hans formkurve har været støt opadgående, og han er fortsat ikke på det niveau, han havde, da det gik ham bedst i Spartak Moskva.
    Jeg synes ikke er Larsson er god nok som opspilsstation og dermed passer han ikke ind i et system med kun en central angriber. En af grundene til at AGF kunne holde et konstant pres, det var at Larsson nærmest ikke vandt en eneste duel. Det er lidt samme problem vi har når vi bruger Haraldsson. Vores forreste pres er egentlig ikke super godt organiseret og når vi selv bliver presset tilbage, så er der langt fra eget felt til modstanderens, hvis ikke vores angriber kan modtage og holde på bolden indtil resten kommer frem.

    Jeg vil rigtig gerne have vi signer Larsson - synes han er super fed og kan se masser af potientiale, men i vores system må det blive som højre midt, ellers skal vi skifte til en 4-4-2 (ser jeg ikke umiddelbart ske).
    Sidst redigeret af superestrella : 30.05.23 kl. 19:34

  16. #371
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Når jeg ser målsætningen for, hvor klubben er efter det kommende transfervindue, så mener jeg ambitionen igen skal være:

    - Når alle i start 11 er klar, så skal vi på alle positioner have den bedste spiller i SL.
    - Start 11 skal have 4-5 spillere på internationalt niveau, som kan sikre CL-deltagelse og sikre, at vi spillemæssigt kan følge med i CL
    - En trup, hvor alle spillere har niveau til at være relevante for deltagelse i kamp
    - En trup i balance

    Ad 1; så mangler der 5-6 spillere. En venstre Back, en CB, en 6’er, to kanter og formentlig en 9’er.
    Ad 2; Der mener jeg, at vi pt. har Grabara, VC og Corner, hvis han er klar. Så et par af de spillere vi henter, skal have meget højt niveau.
    Ad 3; Vi skal af med Singh, Mukairo, Amoo, Karamoko og Isak (pga. prisen på 38 mio. og løn på 5mio.) Det er alt for meget ift. hvad han præsterer efter to år. De penge skal investeres bedre.
    Ad 4; Løses af de øvrige punkter.

    Jeg er ikke tilhænger at betragte DG og JL, som start 11 spillere. Jeg anerkender og er mindst lige så glad som alle andre for deres mål, men en del af vores store offensive udfordringer, med at kunne fastholde spillet, udfordre modstandernes backlinie, mm. skal findes i, at de to kun lige har niveau til Superligaen og ellers alt for tidligt møder deres begrænsninger. De er fine trupspillere, men det er også det, der bliver lidt mystisk.

    For hvordan kan man lige efter at have introduceret en strategi om talenter og spillere på internationalt niveau hente to spillere, der er hverken eller. De er begge nu og et par år frem i deres aldersmæssige prime og det rækker ikke til at blive betragtet som internationale spillere.

    Fint at hente dem som trup spillere, men i det lys er prisen på JL ca. 15 mio. for høj. Og det at hente dem vil potentielt også blokere for den kvalitet vi står og mangler.

    Internationalt skal vi virkelig kunne noget offensivt, vi skal kunne score mål. Med Daramy ude af truppen har vi ingen (måske Corner), der har offensiv kvalitet på det niveau.

    Jeg er spændt på, om Neestrups drømmetransfer endnu en gang er en fastholdelse af truppen eller om han er i stand til at være mere ambitiøs – det mener jeg, at der er brug for. Skal PC lykkes skal han presses max. Vi har vundet mesterskabet med en i international sammenhæng meget svag trup.

    Den allerførste aktivitet må gerne være PC ud. Jeg er ikke så bange for udskiftninger, når blot det er til det bedre. Jeg har på intet tidspunkt savnet JT – JN har på alle måder været et gigantisk løft og en understregning af, at udskiftninger er ufarlige, når det er til det bedre.

    Udfordringen i den sammenhæng kan være, hvis bestyrelsen skal udpege en afløser. Den kompetence findes desværre ikke i bestyrelsen pt. Så mon ikke PC kører nogle dubiøse transfers igennem og oversætter dem til noget internationalt. Han skal naturligvis ikke lægges til last for de rygter, der har kørt den seneste uge, men jeg krydser fingre for, at han heller ikke lader sig inspirere.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 30.05.23 kl. 19:42
    Goldbæks Højrefod

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #372
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er ikke tilhænger at betragte DG og JL, som start 11 spillere. Jeg anerkender og er mindst lige så glad som alle andre for deres mål, men en del af vores store offensive udfordringer, med at kunne fastholde spillet, udfordre modstandernes backlinie, mm. skal findes i, at de to kun lige har niveau til Superligaen og ellers alt for tidligt møder deres begrænsninger. De er fine trupspillere, men det er også det, der bliver lidt mystisk.

    For hvordan kan man lige efter at have introduceret en strategi om talenter og spillere på internationalt niveau hente to spillere, der er hverken eller. De er begge nu og et par år frem i deres aldersmæssige prime og det rækker ikke til at blive betragtet som internationale spillere.

    Fint at hente dem som trup spillere, men i det lys er prisen på JL ca. 15 mio. for høj. Og det at hente dem vil potentielt også blokere for den kvalitet vi står og mangler.

    Internationalt skal vi virkelig kunne noget offensivt, vi skal kunne score mål. Med Daramy ude af truppen har vi ingen (måske Corner), der har offensiv kvalitet på det niveau.
    .
    Totalt uenig her. Jordan Larsson er klart god nok til start-11eren, det vidner 5 mål i sine seneste 8 kampe da også om. Tilmed virker han som en spiller, der er ekstra god i de store kampe, hvilket er ekstremt vigtig i europæisk kval, gruppespil og Superligaens slutspil, når det spidser til. Han har en god alder, masser af erfaring, og så virker det til, at han virkelig vil give alt for FCK. 15 mio. kroner er ingen penge nu om dage, især for en spiller der sjældent er skadet og som har været topscorer i en bedre liga end den danske, som ovenikøbet blot er 25 år. Minder om, at f.eks. Vallys kostede 22 mio. kroner.

    Diogo er jeg lidt mindre begejstret for, men han kan stadig blive en god spiller for os. Måske ikke en top-profil, men mindre kan også være ok.

    Fælles for dem begge er, at Neestrup har rost dem både på og udenfor banen. Det kulturelle/sociale er altså ekstremt vigtigt, så trupdynamikken er god.

    Der skal hentes en profil mere til kanten, men jeg har det helt fint med Diogo og Larsson som 2 af 3 kantprofiler, suppleret med Roony og Sahsah.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #373
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Du har en enormt afslappet holdning til vores nuværende niveau kontra niveauet hos de hold, vi skal spille mod i Europa - gerne i Champions League :)
    Bevares :-) Jeg siger jo ikke, at vi bare skal læne os tilbage og slappe af. Jeg synes bestemt også, at vi skal forstærkes flere steder på banen.

    Men derfra til "vigtigste transfervindue i mands minde", der er alligevel et stykke. Jeg vil stadig gætte på "under gennemsnittet" i forhold til mængden af nyindkøb. Og i forhold til hvor lortet tingene har set ud på flere tidspunkter de sidste 5-6 år, så er jeg temmelig meget mere rolig og positiv.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #374
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Bevares :-) Jeg siger jo ikke, at vi bare skal læne os tilbage og slappe af. Jeg synes bestemt også, at vi skal forstærkes flere steder på banen.

    Men derfra til "vigtigste transfervindue i mands minde", der er alligevel et stykke. Jeg vil stadig gætte på "under gennemsnittet" i forhold til mængden af nyindkøb. Og i forhold til hvor lortet tingene har set ud på flere tidspunkter de sidste 5-6 år, så er jeg temmelig meget mere rolig og positiv.
    Det helt store problem jeg ser er at finde minimum 2 x-faktor spillere som løfter vores hold gevaldigt. De er ekstrem svære at finde og meget dyre.

    Nu kan PC ikke bare hente en "Daramy" på Lån. Jeg tror alle vi husker Luther Singh som oprindelig skulle erstatte Daramy. Derudover der der hovedpinen Corner. Tør vi virkelig tro på han holder i den nye sæson?. Jeg gør ikke.

    Jeg har fortsat ikke den store tiltro til PC sorry 2 say. Og korrekt PC har ramt rigtigt i nogle tilfælde, men andet ville også være mærkeligt med så mange fejlskud.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #375
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Min ønskeliste til sommeren:

    1. Ny venstreback. Top klasse spiller (Sørensen er god nok til rotation, men ikke start 11 materiale. Havde forventet langt mere frem ham.)
    2. Venstre/Høje kant i høj klasse. Gerne en fyldt med 1:1 ala daramy.
    3. Klassemålmand (måske 2), men håber lidt på at Grabara kan lokkes til et efterår, mens vi har nummer 2 klar til at tage over når/hvis han smutter til vinter.
    4. En supplement til Clem. Skal være en som gør at vi stadigvæk kan bruge clem, så han får sine kampe, men uden han skal spille alt.
    5. Farvel til:
    - Babacar - siger sig selv
    - Mukario - bare ikke slået til i FCK
    - Falk - Tror det er tid til at lad ham flyve og få et eventyr. Så kan han næsten slutte på toppen.
    - Karamoko - vil hellere give Emil Højlund, Orri de minutter
    6. På vippen
    - Ankersen - tror ikke han smutter. Og han virker til at håndtere sin rolle fint. Måske lad ham snuse lidt til noget træning på U15/U17
    - Dicks - Forsvar alt - mulig mand. Måske er han ved at finde det niveau han havde da han kom til
    - Isak - Tror stadigvæk på ham, men Neestrup skal være bedre til at rotere sine 8'er
    - Torben

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •