Side 30 af 130 FørsteFørste ... 20272829303132334080 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    1 ting er titler, en anden ting er, hvordan spillerne og spillet på selve banen ser ud.

    Udfra vores budget og størrelse, så skal vi da absolut se et langt større forskel i henhold til vores konkurrenter end hvad har været tilfælde i superligaen de sidste mange år. Det gælder i øvrigt også under Ståles tid.

    9 tabte kampe i denne sæson siger alt. Jeg har stadig svært ved at fatte vi er blevet mestre med sådan en statistik...
    Jeg vil gerne udfordre det syn en smule. Jeg er sådan set enig i, at vi skal have større ambitioner for antal af point og måske især spillet, end det vi viser nu. Mon ikke at vi også har det? Der er trods alt også nogle rimelig åbenlyse årsager til, at spillet under Neestrup til tider har været skidt, heriblandt skader, karantæner og ikke mindst, at vi har haft kniven for struben i samtlige kampe, hvor resultater har været markant vigtigere end spillet. Jeg forventer bestemt bedre spil på den anden side af sommerferien, omend vi med tidlig entre i CL-kvallen igen starter under pres.

    Mht at dominere mere historisk så har vi vel gjort det. Jeg tror ikke, at vi skal forvente at der spillemæssigt og mht dominans går Man City, PSG eller Bayern (well sidste sæson med Bayern ligner vores lidt) i det, hvor vi bare knuser alt modstand sæson efter sæson. Dertil er vores økonomiske fordel trods alt ikke så stor. Der skal selvfølgelig gerne være den slags dominans i perioder men på det lange stræk, så vi vores økonomiske fordel primært afspejle sig i, at vi skal være med i toppen hvert år. Og det har vi været til forskel med alle de andre klubber, som på skift har toppet og floppet. Når eksperter siger, at vi med vores økonomi skal være meget bedre end f.eks. FCN så er det jo også rigtigt....eller dvs det er rigtigt, hvis vi tager de lange briller på og kigger over en række sæsoner og her har vi da også været det. Over en sæson kan FCN jo sagtens byde os op til dans uanset økonomi, når de som nu har brugt år på at sammenspille et hold og lige rammer et par stjernegode talenter fra eget akademi. Men mon ikke at de om 1-2 år er væk fra toppen igen, imens vi stadig er der?

    Der var vist en herinde som lagde en statistik op med point for FCM og FCK over en årrække, hvor FCM vist var bedst. At det er tilfældet er selvfølgelig ikke godt nok. Her har vi været for dårlige, men samtidig må man også anerkende FCM en smule, der måske har overpræsteret lidt i den periode og forøvrigt også vist økonomiske muskler. De er dog nu også faldet lidt ned fra tinderne med en 7. plads (evt 8.) og med en trup, hvor man vel ikke lige kan se dem som mestre i kommende år. Så selv her er der vel sket en form for normalisering inden for de sidste 1-2 år.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #437
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af kvik Se meddelelser
    Godt nok er vi relativt islandske, men det er vist at stramme den, at nævne Baldursson som værende "fra egne rækker" :-)
    Ja, ok. Det gik lidt hurtigt. Jeg laver kategorien om til "unge udviklingsspillere, som ikke er tiltænkt en rolle som umiddelbar forstærkning" og dermed typisk ikke tæller så meget med i starten, når man kigger på den krævede bredde af truppen.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #438
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ns-oenskeliste


    Den polske målmand Kacper Tobiasz rygtes til FCK. Han er fast mand i Legia Warszawa og blot 20 år gammel. Han lyder umiddelbart ret spændende, men jeg regner nu stærkt med, at man henter en keeper, der har europæisk erfaring.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #439
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...
    Der var vist en herinde som lagde en statistik op med point for FCM og FCK over en årrække, hvor FCM vist var bedst. At det er tilfældet er selvfølgelig ikke godt nok. Her har vi været for dårlige, men samtidig må man også anerkende FCM en smule, der måske har overpræsteret lidt i den periode og forøvrigt også vist økonomiske muskler. De er dog nu også faldet lidt ned fra tinderne med en 7. plads (evt 8.) og med en trup, hvor man vel ikke lige kan se dem som mestre i kommende år. Så selv her er der vel sket en form for normalisering inden for de sidste 1-2 år.
    Det var muligvis mig. Her kommer den lige igen med frisk data:

    Antal point pr. runde siden sæsonen 1999-00:
    chart_2000.png

    Og hvis man zoomer ind på de seneste sæsoner:
    chart_5aar.png

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #440
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    En mulighed til 6eren er Oliver Abildgaard. Han har kontraktudløb i Verona og fik pænt med spilletid i foråret efter sit skifte fra Celtic. Han vil give noget styrke i luftspillet og er en god defensiv midt. Han leder nok efter fast spilletid efter at have skuffet i Celtic ovenpå stor succes hos Rubin Kazan i Rusland. En dansk spiller af den kaliber på fri transfer skal i det mindste undersøges af PC!

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #441
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Det var muligvis mig. Her kommer den lige igen med frisk data:

    Antal point pr. runde siden sæsonen 1999-00:
    chart_2000.png

    Og hvis man zoomer ind på de seneste sæsoner:
    chart_5aar.png
    Det er flot at se Brøndbys udvikling over så mange sæsoner. Håber de fortsætter det gode arbejde derude.

  12. #442
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    En mulighed til 6eren er Oliver Abildgaard. Han har kontraktudløb i Verona og fik pænt med spilletid i foråret efter sit skifte fra Celtic. Han vil give noget styrke i luftspillet og er en god defensiv midt. Han leder nok efter fast spilletid efter at have skuffet i Celtic ovenpå stor succes hos Rubin Kazan i Rusland. En dansk spiller af den kaliber på fri transfer skal i det mindste undersøges af PC!
    Det eneste problem med ham er, at han er mere Aalborg-dreng end Lynge Jacobsen. Jeg ved, at han kun vil til AaB, når han skal hjem til suppen. Som type vil han dog være perfekt.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #443
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg vil gerne udfordre det syn en smule. Jeg er sådan set enig i, at vi skal have større ambitioner for antal af point og måske især spillet, end det vi viser nu. Mon ikke at vi også har det? Der er trods alt også nogle rimelig åbenlyse årsager til, at spillet under Neestrup til tider har været skidt, heriblandt skader, karantæner og ikke mindst, at vi har haft kniven for struben i samtlige kampe, hvor resultater har været markant vigtigere end spillet. Jeg forventer bestemt bedre spil på den anden side af sommerferien, omend vi med tidlig entre i CL-kvallen igen starter under pres.

    Mht at dominere mere historisk så har vi vel gjort det. Jeg tror ikke, at vi skal forvente at der spillemæssigt og mht dominans går Man City, PSG eller Bayern (well sidste sæson med Bayern ligner vores lidt) i det, hvor vi bare knuser alt modstand sæson efter sæson. Dertil er vores økonomiske fordel trods alt ikke så stor. Der skal selvfølgelig gerne være den slags dominans i perioder men på det lange stræk, så vi vores økonomiske fordel primært afspejle sig i, at vi skal være med i toppen hvert år. Og det har vi været til forskel med alle de andre klubber, som på skift har toppet og floppet. Når eksperter siger, at vi med vores økonomi skal være meget bedre end f.eks. FCN så er det jo også rigtigt....eller dvs det er rigtigt, hvis vi tager de lange briller på og kigger over en række sæsoner og her har vi da også været det. Over en sæson kan FCN jo sagtens byde os op til dans uanset økonomi, når de som nu har brugt år på at sammenspille et hold og lige rammer et par stjernegode talenter fra eget akademi. Men mon ikke at de om 1-2 år er væk fra toppen igen, imens vi stadig er der?

    Der var vist en herinde som lagde en statistik op med point for FCM og FCK over en årrække, hvor FCM vist var bedst. At det er tilfældet er selvfølgelig ikke godt nok. Her har vi været for dårlige, men samtidig må man også anerkende FCM en smule, der måske har overpræsteret lidt i den periode og forøvrigt også vist økonomiske muskler. De er dog nu også faldet lidt ned fra tinderne med en 7. plads (evt 8.) og med en trup, hvor man vel ikke lige kan se dem som mestre i kommende år. Så selv her er der vel sket en form for normalisering inden for de sidste 1-2 år.
    Jeg siger på ingen måde vi taler om spillemæssig dominans som Man City eller Bayern som vinder 11 mesterskab i træk. Det er dine ord ikke mine :)

    Men jeg forventer absolut at vi mod midterholdene samt bunden viser et laaaaant større spillemæssig overtag end vi har set de seneste mange år. Jeg havde den samme mening da Ståle var træner. Det mener jeg faktisk ikke er for meget at forlange vores position i Dansk fodbold taget i betragtning.

    Der vil altid være FCM og en "Bobler" som popper frem vi kæmper med om guld og det har jeg det fint med, men hvor mange gange har man ikke siddet efter en kamp mod midterholdene og tænkt er der virkelig ikke større niveau forskel?..

    Jeg har og ved flere har det på samme måde.
    Sidst redigeret af EraZ : 02.06.23 kl. 21:12

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #444
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Et frækt bud på en forstærkning:
    Alexander Lind fra Silkeborg. Han er en meget interessant spiller og kun 20 år.

    https://da.m.wikipedia.org/wiki/Alexander_Lind
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  17. #445
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Et frækt bud på en forstærkning:
    Alexander Lind fra Silkeborg. Han er en meget interessant spiller og kun 20 år.

    https://da.m.wikipedia.org/wiki/Alexander_Lind
    Han fylder snart 21, sidder på bænken i Silkeborg og har scoret 2 mål i sæsonen. Det bliver et meget stort nej tak herfra.

  18. De følgende 11 brugere er enige:

  19. #446
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det eneste problem med ham er, at han er mere Aalborg-dreng end Lynge Jacobsen. Jeg ved, at han kun vil til AaB, når han skal hjem til suppen. Som type vil han dog være perfekt.
    Hvad nu hvis AaB ikke engang er i suppen? :)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #447
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvad nu hvis AaB ikke engang er i suppen? :)
    Så kan han nok finde noget en udlandet

  22. #448
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Han scorede Silkeborgs mål mod AaB i dag.

  23. #449
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Han scorede Silkeborgs mål mod AaB i dag.
    Hvilket var mål nummer 2 i sæsonen.

    Ærlig talt har jeg svært ved at se hvordan man overhovedet kan vurdere om Lind er en interessant spiller eller ej. Han har spillet 183 minutter i denne sæson, han har spillet 543 minutter i Superligaen i hele hans karriere, han har fået 23 minutter i en enkelt U19 venskabskamp. Af spillere med over 90 minutter i løbet af sæsonen er han den Silkeborg-spiller der har fået mindst spilletid. Det tyder ikke på et stor-talent i svøb, men altså, hvordan skulle man dog vide det?

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #450
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Det var muligvis mig. Her kommer den lige igen med frisk data:

    Antal point pr. runde siden sæsonen 1999-00:
    chart_2000.png

    Og hvis man zoomer ind på de seneste sæsoner:
    chart_5aar.png
    Du har glemt at sumerer data. FCM er 25 point (414) foran os (389) hvis man summer fra starten af sæsonen 2017/18 til nu. Den sæson er valgt for der signer vi Zeca.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •