Side 26 af 130 FørsteFørste ... 16232425262728293676126 ... SidsteSidste
Viser resultater 376 til 390 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #376
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Det ser ud til at der er rimelig mange spillere der forlader os til sommer. Jeg har prøvet at lave en lille optælling, fordelt på 3 sandsynligheder 50%, 80% og 100%. Der er op til 17 spillere som med rimelig stor sandsynlighed forlader os.
    GK KG#1, KJ#21**, D#41*
    HB EJ#19 ,KD#2*, PA#22**
    VB CS#6
    CB DK#5, DV#3, VL#27, NB#20*
    DM WC#36, CZ#10***
    CM VC#7, LL#12, IJ#8, RF#33**, HH#30, MS#35***
    VW DC#9, MD#15***, PM#17**
    HW RB#40, AA#23***, LS#28***
    A AC#14, JL#25*, OO#18*, MK#29**, KB#11***, MK#***

    * 50% : 5
    ** 80% : 5
    *** 100% : 7

    Jeg ved at der kan komme bud på Kamil, Haraldsson, Clem og Jelert, som er så store at vi ender med at acceptere. Men som udgangspunkt tænker jeg, at man prøver at holde på dem. Daramy tror jeg er urealistisk at lave en aftale med. Omvendt tænker jeg at man er meget tæt på at kunne lave en permanent aftale med Larsson.

  2. #377
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Når jeg ser målsætningen for, hvor klubben er efter det kommende transfervindue, så mener jeg ambitionen igen skal være:

    - Når alle i start 11 er klar, så skal vi på alle positioner have den bedste spiller i SL.
    - Start 11 skal have 4-5 spillere på internationalt niveau, som kan sikre CL-deltagelse og sikre, at vi spillemæssigt kan følge med i CL
    - En trup, hvor alle spillere har niveau til at være relevante for deltagelse i kamp
    - En trup i balance

    Ad 1; så mangler der 5-6 spillere. En venstre Back, en CB, en 6’er, to kanter og formentlig en 9’er.
    Ad 2; Der mener jeg, at vi pt. har Grabara, VC og Corner, hvis han er klar. Så et par af de spillere vi henter, skal have meget højt niveau.
    Ad 3; Vi skal af med Singh, Mukairo, Amoo, Karamoko og Isak (pga. prisen på 38 mio. og løn på 5mio.) Det er alt for meget ift. hvad han præsterer efter to år. De penge skal investeres bedre.
    Ad 4; Løses af de øvrige punkter.

    Jeg er ikke tilhænger at betragte DG og JL, som start 11 spillere. Jeg anerkender og er mindst lige så glad som alle andre for deres mål, men en del af vores store offensive udfordringer, med at kunne fastholde spillet, udfordre modstandernes backlinie, mm. skal findes i, at de to kun lige har niveau til Superligaen og ellers alt for tidligt møder deres begrænsninger. De er fine trupspillere, men det er også det, der bliver lidt mystisk.

    For hvordan kan man lige efter at have introduceret en strategi om talenter og spillere på internationalt niveau hente to spillere, der er hverken eller. De er begge nu og et par år frem i deres aldersmæssige prime og det rækker ikke til at blive betragtet som internationale spillere.

    Fint at hente dem som trup spillere, men i det lys er prisen på JL ca. 15 mio. for høj. Og det at hente dem vil potentielt også blokere for den kvalitet vi står og mangler.

    Internationalt skal vi virkelig kunne noget offensivt, vi skal kunne score mål. Med Daramy ude af truppen har vi ingen (måske Corner), der har offensiv kvalitet på det niveau.

    Jeg er spændt på, om Neestrups drømmetransfer endnu en gang er en fastholdelse af truppen eller om han er i stand til at være mere ambitiøs – det mener jeg, at der er brug for. Skal PC lykkes skal han presses max. Vi har vundet mesterskabet med en i international sammenhæng meget svag trup.

    Den allerførste aktivitet må gerne være PC ud. Jeg er ikke så bange for udskiftninger, når blot det er til det bedre. Jeg har på intet tidspunkt savnet JT – JN har på alle måder været et gigantisk løft og en understregning af, at udskiftninger er ufarlige, når det er til det bedre.

    Udfordringen i den sammenhæng kan være, hvis bestyrelsen skal udpege en afløser. Den kompetence findes desværre ikke i bestyrelsen pt. Så mon ikke PC kører nogle dubiøse transfers igennem og oversætter dem til noget internationalt. Han skal naturligvis ikke lægges til last for de rygter, der har kørt den seneste uge, men jeg krydser fingre for, at han heller ikke lader sig inspirere.
    Jeg kan lide din ambition på klubbens vegne, men jeg synes ikke, at den matcher vores sportslige budget, og jeg synes måske heller ikke, at du rammer helt indenfor skiven, når du skal vurdere vores spillere på hhv. den danske og internationale scene.

    Larsson og Diogo er ikke blandt ligaens bedste på deres positioner, men de kan sagtens blive det. De har begge to lige haft afgørende betydning i slutspillet mod de andre bedst præsterende danske hold, det kan der jo ikke være to meninger om. Og hvem siger, at de ikke kan vokse sig endnu større og bedre, når de lærer holdet bedre at kende? Det er jo netop to spillere, der har internationalt snit. Jeg synes også, at Lerager skal tilskrives som blandt de bedste i ligaen på hans position.

    Og Vavro og Jelert står i min optik distancen internationalt også. Kan ikke se, hvem vi skulle kunne hente på de to positioner, der skulle være bedre (med vores budget in mente).

  3. #378
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu kan PC ikke bare hente en "Daramy" på Lån. Jeg tror alle vi husker Luther Singh som oprindelig skulle erstatte Daramy. Derudover der der hovedpinen Corner. Tør vi virkelig tro på han holder i den nye sæson?. Jeg gør ikke.

    Jeg har fortsat ikke den store tiltro til PC sorry 2 say. Og korrekt PC har ramt rigtigt i nogle tilfælde, men andet ville også være mærkeligt med så mange fejlskud.
    Jeg har stadig en teori om, at Singh var scoutet af Glen Riddersholm i AGF en gang før 2017, og at PC tog den viden med sig til København. Ren spekulation fra min side efter dette tweet fra Riddersholm:

    https://twitter.com/RiddersholmG/status/1451284651151142916?s=20

    Jeg ved, at den er langt ude, og det kan jo også være lige omvendt. At Singh er PCs opfindelse, som Riddersholm så blev forelsket i, men ikke lykkedes at hente til Århus. En eller anden sammenhæng er der nok. Om Singh var virkelig god, men der skete noget helt uventet rent psykisk, ved vi så reelt ikke lige nu. Væk skal han.

  4. #379
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    GK KG#1, KJ#21**, D#41*
    HB EJ#19 ,KD#2*, PA#22**
    VB CS#6
    CB DK#5, DV#3, VL#27, NB#20*
    DM WC#36, CZ#10***
    CM VC#7, LL#12, IJ#8, RF#33**, HH#30, MS#35***
    VW DC#9, MD#15***, PM#17**
    HW RB#40, AA#23***, LS#28***
    A AC#14, JL#25*, OO#18*, MK#29**, KB#11***, MK#***
    Undskyld, hvis jeg lyder som en gammel, sur mand, men det der kodesprog er for belastende at læse. Og lur mig, om det ikke har taget dig lige så lang tid at skrive, som det ville tage at skrive spillernes navne.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  5. #380
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Undskyld, hvis jeg lyder som en gammel, sur mand, men det der kodesprog er for belastende at læse. Og lur mig, om det ikke har taget dig lige så lang tid at skrive, som det ville tage at skrive spillernes navne.
    5-14-9-7! 4-5-20 5-18 22-9-18-11-5-12-9-7 9-18-18-9-20-5-18-5-14-4-5, 14-29-18 6-15-12-11 19-11-18-9-22-5-18 9 11-15-4-5-19-16-18-15-7.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #381
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    5-14-9-7! 4-5-20 5-18 22-9-18-11-5-12-9-7 9-18-18-9-20-5-18-5-14-4-5, 14-29-18 6-15-12-11 19-11-18-9-22-5-18 9 11-15-4-5-19-16-18-15-7.
    Enig. Måske lige lidt mere 28, men så har vi også en bred, slagkraftig trup!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #382
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Undskyld, hvis jeg lyder som en gammel, sur mand, men det der kodesprog er for belastende at læse. Og lur mig, om det ikke har taget dig lige så lang tid at skrive, som det ville tage at skrive spillernes navne.
    HAHA! Modtaget. Som programmør giver det pisse god mening :). Men jeg prøver at stille det op på en lettere læselig måde for "de sure gamle mænd"

    Målmand
    Grabara
    Kalle 80%
    Ditmer 50%

    Højre back
    Jelert
    Diks 50%
    Ankersen 80%

    Venstre back
    Sørensen

    Central forsvar
    Kocholava
    Vavro
    Lund
    Boile 50%

    Defensiv midt
    Clem
    Zeca 100%

    Central midt
    Claesson
    Lerager
    Johannesson
    Falk 80%
    Harraldsson
    Stamenic 100%

    Venstre wing
    Diogo
    Daramy 100%
    Mukairu 80%

    Højre wing
    Roony
    Amoo 100%
    Singh 100%

    Angreb
    Corner
    Larsson 50%
    Orri 50%
    Karamoko 80%
    Babacar 100%
    Kaufmann 100%

    50% : 5
    80% : 5
    100% : 7

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #383
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Det er lidt gætværk med chance/risiko for, at spillere er væk. F.eks er Grabara måske vores største slagsvare, hvorfor jeg ser risikoen for at miste ham som værende meget stor. Det samme kan siges om Haraldsson, der dog har haft et par svære måneder, hvilket nok taler for, at han bliver.
    Til gengæld kan jeg ikke lige se, hvorfor vi skulle miste Ditmer eller Boile, som fik en kæmpe kontrakt og derefter blev skadet.

    Jeg håber dog, at du rammer rigtigt på Karamoko, Babacar, Mukairu og Amoo, men de kan være svære at få videre.

  12. #384
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er lidt gætværk med chance/risiko for, at spillere er væk. F.eks er Grabara måske vores største slagsvare, hvorfor jeg ser risikoen for at miste ham som værende meget stor. Det samme kan siges om Haraldsson, der dog har haft et par svære måneder, hvilket nok taler for, at han bliver.
    Til gengæld kan jeg ikke lige se, hvorfor vi skulle miste Ditmer eller Boile, som fik en kæmpe kontrakt og derefter blev skadet.

    Jeg håber dog, at du rammer rigtigt på Karamoko, Babacar, Mukairu og Amoo, men de kan være svære at få videre.
    Btw.... Er der noget nyt om Amoo ?

  13. #385
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg tror desværre, vi bliver skuffede over venstrebacken.

    Det er en svær position at besætte. Det vidner rygterne om en spiller fra den næstbedste schweiziske række da også om, samt det manglende indkøb i vinter.

    Derfor er jeg trods ulemperne egentligt også ret lun på Augustinsson. Ham Jesus Vazquez er kun tredjevalg og har næsten ikke fået noget spilletid i foråret for Valencia, så måske er han nu indenfor rækkevidde. Ellers har Casper Højer kun et år tilbage af kontrakten, men Sparta Prag blev mestre og skal nu spille CL-kval, så mon ikke han har mest lyst til at blive. Svenske Oliver Zandén sidder på bænken i Toulouse men var en profil for Elfsborg inden sit skifte og er kun 21 år. Førstevalget på det finske landshold, Jere Uronen, har endt lejemål i Schalke og skal tilbage til franske Brest. På det danske U21-landshold er der Häckens Oliver Lund.

    På højre back er der flere oplagte muligheder – Carstensen, Gaaei, Beijmo, m.fl. Så med mindre vi kan få en af førsteprioriteterne på venstre back, er det nok også en mulighed at Jelert flyttest over på venstre i nogle kampe.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #386
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er lidt gætværk med chance/risiko for, at spillere er væk. F.eks er Grabara måske vores største slagsvare, hvorfor jeg ser risikoen for at miste ham som værende meget stor. Det samme kan siges om Haraldsson, der dog har haft et par svære måneder, hvilket nok taler for, at han bliver.
    Til gengæld kan jeg ikke lige se, hvorfor vi skulle miste Ditmer eller Boile, som fik en kæmpe kontrakt og derefter blev skadet.

    Jeg håber dog, at du rammer rigtigt på Karamoko, Babacar, Mukairu og Amoo, men de kan være svære at få videre.
    Jeg fik ikke uddybningen med fra mit første (ulæselige) indlæg

    Jeg ved at der kan komme bud på Kamil, Haraldsson, Clem og Jelert, som er så store at vi ender med at acceptere. Men som udgangspunkt tænker jeg, at man prøver at holde på dem. Daramy tror jeg er urealistisk at lave en aftale med. Omvendt tænker jeg at man er meget tæt på at kunne lave en permanent aftale med Larsson.
    Så, jeg er enig i, at de spillere du nævner er store salgsvare. Men som udgangspunkt tror jeg at man prøver at holde på dem.

  16. #387
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    HAHA! Modtaget. Som programmør giver det pisse god mening :). Men jeg prøver at stille det op på en lettere læselig måde for "de sure gamle mænd"
    Tak. Meget bedre. :-)

    Et par kommentarer til dine procenter:

    Jeg håber virkelig også, at vi kan holde på Grabara, men jeg tvivler. Det er i virkeligheden en af de vigtigste "signings" i det kommende vindue, hvis vi kan holde på ham en halv eller en hel sæson mere, så vi ikke skal skifte begge målmænd samtidig. For Johnson stopper helt sikkert nu. Det er meldt ud. Jeg kan til gengæld ikke se, hvorfor Dithmer skulle være på vej ud.

    Jeg tror ikke, Boilesen smutter nu. Dels fordi han har en god kontrakt og et barn i København, som han ikke kan tage med sig, hvis han rejser langt væk. Dels fordi der næppe står vildt spændende tilbud lignet op efter hans langtidsskade.

    Mit eneste lillebitte håb ang. Daramy er hans mål/assist-tørke den seneste 1½ måned. Spørgsmålet er, hvor mange bejlere, der står klar, som er mere spændende end FCK med indbygget CL-mulighed. Og så følger jeg ikke med i Ajax' situation, så jeg ved ikke, om han kunne have en mulighed for at kæmpe sig tilbage på holdet der. Men måske kunne den stå på 95% og 5% chance for en ny lejeaftale med os? :-)

    Larsson føler jeg mig til gengæld meget sikker på, at vi får permanent. Han har vist sig som en kølig afslutter, og Cornelius ligner desværre ikke løsningen på vores angriberproblem. Både pga af hans fysiske situation, men også fordi vi ikke rigtigt spiller den slags fodbold, der gør ham oplagt længere. Og Larsson vil det tydeligvis rigtig gerne.
    Sidst redigeret af Garneren : 31.05.23 kl. 11:47
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #388
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tak. Meget bedre. :-)

    Et par kommentarer til dine procenter:

    Jeg håber virkelig også, at vi kan holde på Grabara, men jeg tvivler. Det er i virkeligheden en af de vigtigste "signings" i det kommende vindue, hvis vi kan holde på ham en halv eller en hel sæson mere, så vi ikke skal skifte begge målmænd samtidig. For Johnson stopper helt sikkert nu. Det er meldt ud. Jeg kan til gengæld ikke se, hvorfor Dithmer skulle være på vej ud.

    Jeg tror ikke, Boilesen smutter nu. Dels fordi han har en god kontrakt og et barn i København, som han ikke kan tage med sig, hvis han rejser langt væk. Dels fordi der næppe står vildt spændende tilbud lignet op efter hans langtidsskade.

    Mit eneste lillebitte håb ang. Daramy er hans mål/assist-tørke den seneste 1½ måned. Spørgsmålet er, hvor mange bejlere, der står klar, som er mere spændende end FCK med indbygget CL-mulighed. Og så følger jeg ikke med i Ajax' situation, så jeg ved ikke, om han kunne have en mulighed for at kæmpe sig tilbage på holdet der. Men måske kunne den stå på 95% og 5% chance for en ny lejeaftale med os? :-)

    Larsson føler jeg mig til gengæld meget sikker på, at vi får permanent. Han har vist sig som en kølig afslutter, og Cornelius ligner desværre ikke løsningen på vores angriberproblem. Både pga af hans fysiske situation, men også fordi vi ikke rigtigt spiller den slags fodbold, der gør ham oplagt længere. Og Larsson vil det tydeligvis rigtig gerne.
    Enig med Grabara. Forhåbentlig kan man holde på ham et halvt år, hvis vi skal spille CL. Dithmer, så tænker jeg at han er for langt fra spilletid. Han er ung, så det virker sandsynligt at han kan få mere spilletid på en lejeaftale.

    Jeg håber virkelig at Boile bliver klar og kan spille en sæson mere. Jeg tror ikke han bliver solgt. Men jeg er bekymret for hans skader. Der er en rimelig sandsynlighed for at han ikke kommer til at spille på top niveau igen.

    Daramy tror jeg bliver for dyr. Både i transfer og løn. Og så kan jeg faktisk også være i tvivl om han vil.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #389
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Uden Grabara havde vi ikke vundet guldet. Jeg synes, han har stået en af de bedste sæsoner en FCK-målmand nogensinde har præsteret. Hold på ham for enhver pris
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  21. #390
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Enig med Grabara. Forhåbentlig kan man holde på ham et halvt år, hvis vi skal spille CL. Dithmer, så tænker jeg at han er for langt fra spilletid. Han er ung, så det virker sandsynligt at han kan få mere spilletid på en lejeaftale.

    Jeg håber virkelig at Boile bliver klar og kan spille en sæson mere. Jeg tror ikke han bliver solgt. Men jeg er bekymret for hans skader. Der er en rimelig sandsynlighed for at han ikke kommer til at spille på top niveau igen.

    Daramy tror jeg bliver for dyr. Både i transfer og løn. Og så kan jeg faktisk også være i tvivl om han vil.
    Dithmer er trods alt kun 17, og vi kan formentlig ikke leje ham ud til et hold, hvor han vil få spilletid på højt nok niveau, til at det giver mening. Han er jo de facto også vores u19-målmand, som så også er tredjemålmand, fordi der ikke er andre.

    Du har sikkert ret mht. Daramy. Men hvis Ajax ikke vil bruge ham, kan FCK jo godt vise sig at være hans sjoveste mulighed, nu hvor han ikke har brændt banen i mesterskabsslutspillet. Og for Ajax kan det være en måde at begrænse tabet på. Men ja, den er meget tynd.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •