Side 28 af 130 FørsteFørste ... 18252627282930313878128 ... SidsteSidste
Viser resultater 406 til 420 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #406
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Paradoksalt, så har flere af PCs elendige indkøb været vigtige for de to seneste mesterskaber (og pokalsejr), selv Babacar har sørget for vigtige point, så helt elendigt har det trods alt ikke været.
    Det giver jeg intet for. Man må antage, at bedre spillere ville have præsteret bedre og dermed sikret, at resultaterne kom hjem i mere overbevisende stil.

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Dog skal scoutingafdelingen ikke gå fri af ansvar, for den del af forretningen har været voldsomt udfordret de sidste mange år - onde tunger vil måske mene, at Ståle også var et offer for scoutingafdelingens (til tider) tvivlsomme arbejde.
    Enig - med det forbehold, at vi ikke kender deres opdrag (måske bliver de bedt om at finde dårlige spillere). Men det er jo også PC’s ansvar.

  2. #407
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu siger jeg lige noget...

    I sæsonen 21/22 havde vi et pointsnit på 2,3 efter de første 10 runder med Zeca på banen. Resten af sæsonen, hvor han var skadet, tjente vi 2,05 point per kamp. Hovedårsagen til at vi vandt mesterskabet var, at FCM gik i stå og kun lavede 1,86 point per kamp i de sidste 22 kampe, mens de lavede 2,4 i de første 10 runder.

    EDIT: Eller som -smølle fik skrevet, mens jeg sad og gravede i statistik. :-)
    Nu er det ikke fordi, jeg har trang til at træde mere i det, men skråsikkerheden er jo stor i ovennævnte, og 13 personer har erklæret sig enig. Jeg kiggede lige på det og kunne konstatere et par ting, du/I misser:

    Zeca startede altså i 11 kampe i Superligaen og ikke i 10, som du skriver (iflg. Transfermarkt). Pointsnittet i de 11 kampe var 2,2, og i de øvrige 21 var det 2,1.

    Ud af de 11 kampe, hvor Zeca startede, var de 6 af kampene mod hold, der endte i nedrykningsspillet - 5 af kampene var imod hold, der endte i top 6 sammen med os. Dvs. en 55/45 fordeling.

    Ud af de resterende 21 kampe var fordelingen 6 kampe mod hold fra det senere nedrykningsspil og 15 imod øvrige top 6 hold - eller i procenter 29/71. Dvs. modstanden må antages generelt at have været stærkere i de 21 kampe end i de 11.

    At FCM sluttede sæsonen dårligt, var bl.a. en følge af, at de kun fik 1 point i de 3 sidste kampe, vi spillede imod hinanden (uden Zeca) mens de slog os i den første kamp (inkl. Zeca).

    Det er fakta. Ligesom det stadig er fakta, at vi på de to år, hvor Zeca har haft langtidsskader, har vundet flere titler, end han har vundet de foregående 10 år af sin karriere. Ligesom det også er fakta, at vi i 2021-22 satte clean sheets rekorden uden ham og i denne sæson satte det næstlængste clean sheet sammen i hans tid i klubben - uden ham.

    Hvad man konkluderer ud fra disse fakta, er jo op til een selv. Jeg synes stadig, at ovennævnte giver anledning til at spørge sig selv om, hvor god han egentlig var som spiller og som anfører? Ingen tvivl om, at han var god, men var han - når alt kommer til alt - god nok i forhold til vores ambitionsniveau (og den topløn, han har hævet)?

    Det spørgsmål svæver i vinden...

    Og under alle omstændigheder har vi over de sidste to sæsoner bevist, at han godt kan undværes, så jeg kigger fremad herfra. Også her i transfertråden. :-)

  3. #408
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Et "enig" er ikke nok her. Jeg er fuldstændig enig. Jeg havde en debat med en bruger herinde for nogle måneder siden, som simpelthen ikke kunne forstå, at PC ikke bare sendte nogle sms'er, når transfervinduet åbner, når vi har en udfordring på en plads. Vi aner ikke, hvad der foregår, og jeg tror helt oprigtigt, at vi ofte er for ambitiøse. Vi herinde tror, at vi er mere attraktive for gode spillere, end vi er. Så ja, en reel inside (en eller anden dag) skal være velkommen!
    Jeg tror, min pointe blev misforstået lidt her. Jeg synes sagtens, vi kan tillade os at være kritiske og ambitiøse. Jeg undrede mig blot over, at folk så skråsikkert ved, scoutingafdelingen er (en del af) problemet. Når vi ikke aner det - og i og med at PC er chefen for det hele - virker det IMO logisk at rette kritikken mod ham.

    Når det er sagt, mener jeg da også, at kritikken af PC kan blive mere nuanceret. Et par af forrige vinters fejlkøb (Singh og Amoo) ved vi reelt ikke om kunne være blevet glimrende spillere for os, hvis det ikke var for eksterne faktorer, som det er svært at klandre PC for. Og vi var vel 95 procent herinde, som syntes at salget af Højlund var glimrende dengang. Fejlvurderinger af talenter sker overalt og er svære helt at undgå. Før PC's tid sagde vi nej til Haaland...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #409
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvorfra ved folk, at scoutingafdelingen gør sit arbejde dårligt?
    Det ved vi heller ikke, men det er da en nærliggende tanke, når man ser på de senere års indgående transfers.

    Reelt ved vi jo intet om, hvad der foregår på de indre linjer. Måske er trænerens taktiske oplæg at spille som en pose nødder, og så er problemet jo et helt andet. Hvis vi ikke må spekulere, er der ikke meget at snakke om.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  7. #410
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror, min pointe blev misforstået lidt her.
    Overhovedet ikke. Jeg tror, at du misforstår mig (og det er nok min egen skyld). Jeg er også helt enig i, at man til enhver tid må og kan kritisere sportschefen, men der er utroligt mange faktorer, der spiller ind, når et indkøb ikke lykkes eller en spiller ikke lykkes. Vi aner ikke, hvad alternativer var, og bare tag Biel som eksempel. Da han efter 18 måneder stadig ikke var lykkedes, begyndte jeg også at tvivle, men så skete der ligesom noget. Nogle af fiaskoerne kunne måske være blevet gode, hvis omstændighederne og rammerne havde været anderledes. Utroligt mange ting spiller ind, men som Twitter-Kenn skrev fornyeligt, så er fodboldfans blæste, og vi har generelt ingen tålmodig og minimalt med ilt i hjernen, når vi diskuterer bold.

    Jeg er iøvrigt heller ikke imponeret af PC, men det skyldes ligeså meget hans fremtoning.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #411
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    … tag Biel som eksempel. Da han efter 18 måneder stadig ikke var lykkedes, begyndte jeg også at tvivle, men så skete der ligesom noget.
    Der skete det, at han blev rykket ind på sin naturlige position.

    Biel er et fremragende eksempel på tvivlsom scouting, da han ingenlunde var, hvad vi havde behov for efter salget af Robert Skov. Så er det fint, at han kom efter det, men manglen på en dygtig højrekant var en medvirkende årsag til to tabte mesterskaber, og i øvrigt blev Biel jo aldrig det kæmpesalg, der blev lagt op til ved hans tilgang.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #412
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Der skete det, at han blev rykket ind på sin naturlige position.

    Biel er et fremragende eksempel på tvivlsom scouting, da han ingenlunde var, hvad vi havde behov for efter salget af Robert Skov. Så er det fint, at han kom efter det, men manglen på en dygtig højrekant var en medvirkende årsag til to tabte mesterskaber, og i øvrigt blev Biel jo aldrig det kæmpesalg, der blev lagt op til ved hans tilgang.
    Korrekt. Om sportsdirektøren havde købt forkert ind, eller om træneren bare brugte ham forkert, har vi vel aldrig fået en forklaring på:-) Jeg går ud fra, at Biel blev solgt så dyrt, som det var muligt lige efter Corona, og vi tjente da på ham.

  12. #413
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Korrekt. Om sportsdirektøren havde købt forkert ind, eller om træneren bare brugte ham forkert, har vi vel aldrig fået en forklaring på:-) Jeg går ud fra, at Biel blev solgt så dyrt, som det var muligt lige efter Corona, og vi tjente da på ham.
    Nu var træneren og sportsdirektøren jo en og samme person, da Biel blev købt, så der er ikke rigtigt nogen skyld, der kan kastes frem og tilbage der. Jeg synes godt, man i glimt kunne se, at Biel kunne ting med bolden fra begyndelsen, men hvorfor Ståle købte ham ind som Skovs afløser på kanten, kan kun han svare på. Heldigvis endte det godt, men Biel er et godt eksempel på, når Ståles stædighed var værst.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #414
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    100

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Hvor mange handler skal PC ud og lave?

    Jeg har læst bl.a. på tipsbladet at der er tale om en til hver kæde - min påstand her at der er tale om en del flere. Pre-season til CL kval starter jo nærmest om en måned og man skal vel også tænke i de spillere der kan ryge. Læg dertil at mange eksperter mener at mesterskabet blev vundet pga af størrelsen på truppen.

    Jeg har taget udgangspunkt i FCK trup oversigt dvs. en trup på 28.

    Målmænd: Her skal hentes 2 ud af 3, Kamil sælges, Kalle har udløb.
    Forsvar: Her skal hentes 2 ud af 8, tror Ankersen ryger, tror vi på både Khocholava og Boile er klar til CL Kval?
    Midtbane: Her skal hentes 5 ud af 12, tror Falk smutter, tror ikke på Mukairo og Amoo, Zeco og Stamenic smutter.
    Angreb: Her skal hentes 3 ud af 5, tror ikke på Babakar og Karamoko, Daramy smutter.

    Det vil sige tallet er 12 nye mand fra U19, Superliga eller udland der skal handles.

    Jeg er med på de ikke alle behøver at være klar til første CL Kval kamp, men jeg mener stadig tallet skal ligge der omkring.

    Skyder jeg helt ved siden af?

    PC for fandme en travl sommer.
    Den Røde Romario
    NEJ! Jeg er ikke Aab-Fan -- Jeg er Erik Bo-Fan

  15. #415
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af røde-romario Se meddelelser
    Hvor mange handler skal PC ud og lave?

    Jeg har læst bl.a. på tipsbladet at der er tale om en til hver kæde - min påstand her at der er tale om en del flere. Pre-season til CL kval starter jo nærmest om en måned og man skal vel også tænke i de spillere der kan ryge. Læg dertil at mange eksperter mener at mesterskabet blev vundet pga af størrelsen på truppen.

    Jeg har taget udgangspunkt i FCK trup oversigt dvs. en trup på 28.

    Målmænd: Her skal hentes 2 ud af 3, Kamil sælges, Kalle har udløb.
    Forsvar: Her skal hentes 2 ud af 8, tror Ankersen ryger, tror vi på både Khocholava og Boile er klar til CL Kval?
    Midtbane: Her skal hentes 5 ud af 12, tror Falk smutter, tror ikke på Mukairo og Amoo, Zeco og Stamenic smutter.
    Angreb: Her skal hentes 3 ud af 5, tror ikke på Babakar og Karamoko, Daramy smutter.

    Det vil sige tallet er 12 nye mand fra U19, Superliga eller udland der skal handles.

    Jeg er med på de ikke alle behøver at være klar til første CL Kval kamp, men jeg mener stadig tallet skal ligge der omkring.

    Skyder jeg helt ved siden af?

    PC for fandme en travl sommer.
    Du blander jo lidt midtbane og angreb sammen her, synes jeg. Det gør FCK også i holdoversigten på hjemmesiden, så det... :-)

    Hvis vi spiller 4-3-3, skal vi vel kun have omkring 6 midtbanespillere. Efter ferien har vi, som det ser ud nu, Claesson, Johannesson, Lerager, Haraldsson, Falk og Clem. Det er 6, men det er klart, at der kan ryge et par stykker (Haraldsson og Falk, mest oplagt), og måske skal den kæde styrkes kvalitativt - ikke mindst på 6'er-positionen.

    4 af de 12 midtbanespillere på fck.dk hører jo i virkeligheden til i den forreste kæde: Goncalves, Mukairu, Amoo og Bardghji. Af dem skiller vi os formentlig af med Mukairu og Amoo.

    I angrebet (iflg. fck.dk) skiller vi os desværre/forhåbentlig/formentlig af med Daramy, Babacar og Karamoko. Det efterlader os med Goncalves og Bardghji til kanterne, så der bør vi nok også hente 2. Med mindre vi beholder Larsson og bruger ham på højre kant. Han virker umiddelbart bedre centralt, men det kan godt tænkes, at han skal lukke det ene kanthul.

    Så har vi Cornelius og til dels Larsson til den centrale angriber-position. Det er også for tyndt - ikke mindst fordi Cornelius virker meget risikabel at hænge en hat på. Så et centralt angriber-køb virker oplagt.

    Men 12 virker som et for højt tal - med mindre PC holder brandudsalg af nøglespillere, og ikke kun af overskudslageret.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #416
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af røde-romario Se meddelelser
    Målmænd: Her skal hentes 2 ud af 3, Kamil sælges, Kalle har udløb.
    Forsvar: Her skal hentes 2 ud af 8, tror Ankersen ryger, tror vi på både Khocholava og Boile er klar til CL Kval?
    Midtbane: Her skal hentes 5 ud af 12, tror Falk smutter, tror ikke på Mukairo og Amoo, Zeco og Stamenic smutter.
    Angreb: Her skal hentes 3 ud af 5, tror ikke på Babakar og Karamoko, Daramy smutter.

    Det vil sige tallet er 12 nye mand fra U19, Superliga eller udland der skal handles.
    Men skal der være 28 klar fra start? Vi har formentlig vundet mesterskabet pga. en bred trup - men af dem du nævner, der har Mukairo, Amoo, Babakar og Karamoko jo ikke spillet nogen rolle. Så er vi jo nede på 8, for at bevare vores brede trup. Og jeg stoler fint på Khocholava og Boile - i hvert fald som en tilsammen. Og jeg tror ikke at Falk ikke smutter. Og Kamil er som minimum ikke sikker. Så er vi på 5 - hvis du vil have det antal vi har haft dette forår. Det tror jeg er et meget fornuftigt gæt på antallet af nye indkøb.

    Til sammenligning, så historisk set, så er den halvsæson med debut til flest spillere efteråret 2021, hvor 11 nye spillere kom på banen. Heraf var 6 fra egne række
    (Valdemar Lund Jensen, Roony Bardghji, Ísak Bergmann Jóhannesson, Andri Fannar Baldursson, Hákon Arnar Haraldsson, Elias Jelert)

    og 5 nyindkøb
    Luther Singh, Kamil Grabara, Davit Khocholava, Kevin Diks, Ruben Gabrielsen

    Dernæst er flest nye 9 i 1995/96
    (Kim Madsen, Mate Šestan, Martin Birn, Mark Robins, Henrik Larsen, Jacob Svinggaard, Martin Nielsen, Carsten Hemmingsen, Bjarne Goldbæk)

    Og 8 i efteråret 2014 og efteråret 2019.

    12 nye virker temmelig overdrevet.

    Gennemsnittet for antal nye i efteråret i FC Københavns historie er i øvrigt præcis 5 nye ansigter på banen hver efterårs-sæson og 3.35 nye hver forårssæson.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #417
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Vi kan vel også antage, at f.eks. Noah Sahsah, Thomas Jørgensen, Emil Højlund, Oscar Højlund og Aksel Halsgaard ikke er langt fra at blive rykket op i førsteholdstruppen?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #418
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg håber og tror at Grabara fortsætter til vinter.
    Og at vi så samtidig henter hans erstatning allerede nu, så vedkommende kan lære klubben og holdkammeraterne at kende inden han skal stå på egne ben...

    Det der taler imod er at Grabara jo ikke ligefrem er typen der frivilligt vil dele spilletid med andre... Men jeg synes bare er en for stor risiko at tage at skulle have to nye målmænd på en gang og den vigtigt CL kval kampagne skal bruges på at spille en ny målmand ind på holdet.

    Skulle Grabara smutte denne sommer burde vi imo have hentet hans erstatning allerede i vinters, også selvom vi har haft Kalle her til foråret...

    Og nu vi er ved Kalle - Så håber jeg at han får den afsked og kærlighed som han fortjener på søndag, så det ikke kun kommer til at hande om Zeca det hele... Kalle var dælme god da han peakede... Og han har taget sin reservetjans som en mand, også da vi hentede Ryan og derved indirekte sagde til ham at han ikke længere er god nok....
    Har stor respekt for spillere der tager det på den måde, fremfor at kæfte op i medierne...

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #419
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du blander jo lidt midtbane og angreb sammen her, synes jeg. Det gør FCK også i holdoversigten på hjemmesiden, så det... :-)
    Det er vist en reminiscens fra de glade 4-4-2-dage, hvor kanterne var midtbanespillere. Man kan undre sig over, at FCK ikke har fundet anledning til at ændre det.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #420
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu var træneren og sportsdirektøren jo en og samme person, da Biel blev købt, så der er ikke rigtigt nogen skyld, der kan kastes frem og tilbage der. Jeg synes godt, man i glimt kunne se, at Biel kunne ting med bolden fra begyndelsen, men hvorfor Ståle købte ham ind som Skovs afløser på kanten, kan kun han svare på. Heldigvis endte det godt, men Biel er et godt eksempel på, når Ståles stædighed var værst.
    Nu havde jeg sat smiley ind for at markere, at jeg godt husker, at Ståle havde to kasketter på. Men altså....

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •