Viser resultater 1 til 15 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #351
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    1 ting er titler, en anden ting er, hvordan spillerne og spillet på selve banen ser ud.

    Udfra vores budget og størrelse, så skal vi da absolut se et langt større forskel i henhold til vores konkurrenter end hvad har været tilfælde i superligaen de sidste mange år. Det gælder i øvrigt også under Ståles tid.

    9 tabte kampe i denne sæson siger alt. Jeg har stadig svært ved at fatte vi er blevet mestre med sådan en statistik...
    Jeg vil gerne udfordre det syn en smule. Jeg er sådan set enig i, at vi skal have større ambitioner for antal af point og måske især spillet, end det vi viser nu. Mon ikke at vi også har det? Der er trods alt også nogle rimelig åbenlyse årsager til, at spillet under Neestrup til tider har været skidt, heriblandt skader, karantæner og ikke mindst, at vi har haft kniven for struben i samtlige kampe, hvor resultater har været markant vigtigere end spillet. Jeg forventer bestemt bedre spil på den anden side af sommerferien, omend vi med tidlig entre i CL-kvallen igen starter under pres.

    Mht at dominere mere historisk så har vi vel gjort det. Jeg tror ikke, at vi skal forvente at der spillemæssigt og mht dominans går Man City, PSG eller Bayern (well sidste sæson med Bayern ligner vores lidt) i det, hvor vi bare knuser alt modstand sæson efter sæson. Dertil er vores økonomiske fordel trods alt ikke så stor. Der skal selvfølgelig gerne være den slags dominans i perioder men på det lange stræk, så vi vores økonomiske fordel primært afspejle sig i, at vi skal være med i toppen hvert år. Og det har vi været til forskel med alle de andre klubber, som på skift har toppet og floppet. Når eksperter siger, at vi med vores økonomi skal være meget bedre end f.eks. FCN så er det jo også rigtigt....eller dvs det er rigtigt, hvis vi tager de lange briller på og kigger over en række sæsoner og her har vi da også været det. Over en sæson kan FCN jo sagtens byde os op til dans uanset økonomi, når de som nu har brugt år på at sammenspille et hold og lige rammer et par stjernegode talenter fra eget akademi. Men mon ikke at de om 1-2 år er væk fra toppen igen, imens vi stadig er der?

    Der var vist en herinde som lagde en statistik op med point for FCM og FCK over en årrække, hvor FCM vist var bedst. At det er tilfældet er selvfølgelig ikke godt nok. Her har vi været for dårlige, men samtidig må man også anerkende FCM en smule, der måske har overpræsteret lidt i den periode og forøvrigt også vist økonomiske muskler. De er dog nu også faldet lidt ned fra tinderne med en 7. plads (evt 8.) og med en trup, hvor man vel ikke lige kan se dem som mestre i kommende år. Så selv her er der vel sket en form for normalisering inden for de sidste 1-2 år.

  2. De følgende 3 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •