Side 14 af 130 FørsteFørste ... 4111213141516172464114 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Delaney til FCK kommer formentlig kun til at ske, hvis han er klar til at efterlade et væsentlig millionbeløb på bordet. Spørgsmålet er hvor meget han vil efterlade, og hvem der skal samle resten af regningen op.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Delaney kommer til at have 40 mio. kr. (brutto) til gode hos Sevilla til sommer, med 2 år tilbage af kontrakten. Hvis vi giver ham en kontrakt på 2,5 år med en årsløn på 5 mio. kr. plus bonusser, samt en sign-on fee på 2,5 mio. kr., skal der stadig findes 25 mio. kr. for at regnestykket går op for ham. Hvis vi betaler en transfersum på 2,5 mio. euro (ca. 19 mio. kr.), som der har været tale om tidligere, og pengene skal bruges på at købe Delaney ud, så er vi der, hvor Sevilla kan nøjes med at betale 6 mio. kr. for at få ham ud af kontrakten, mens Delaney brutto får det samme beløb, han skulle have haft på 2 år, men blot på 2,5 år i stedet.

    Det regnestykke kommer til at koste FCK 34 mio. kr. over 2,5 år at hente Delaney hjem. Hvis løn og sign-on fee er under dansk beskatning, og afregningen mellem Delaney og Sevilla er under spansk beskatning, kommer det til at koste Delaney ca. 1,5 mio. kr. mere i skat, ift. at sidde i Sevilla uden spilletid de næste 2 år.

    Så er spørgsmålet, om 34 mio. kr. over 2,5 år, og en årlig afskrivning på 13,6 mio. kr., er for meget for klubben ift. at hente Delaney. Til sammenligning er afskrivningen på Corner på 21 mio. om året, mens afskrivningen på Bjelland lå på 9 mio. om året.
    Du får det til at lyde, som om det er en naturlov, at en spiller ikke kan gå ned i løn (læs: kan give afkald på penge). Det meget mindre indviklede regnestykke, end dem, du opstiller, er det, hvor Delaney gør op med sig selv, hvor meget spilletid (og andre mere eller mindre bløde værdier) vægter i forhold til penge. Og jeg håber, at vi kun henter ham hjem, hvis han beslutter, at han vil give afkald på en væsentlig del af sit tilgodehavende i Sevilla, for ellers virker risikoen for endnu en Cornelius-case overhængende.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg kan godt se din pointe i forhold til Kaufmann. Han har ikke ligefrem været mega ønsket i klubben.

    På den anden side, så må Neestrup og PC sgu bare gøre sit arbejde ordentligt. Jeg mener, det handler vel om at tage en god snak.

    "Kære Kaufi, vi havde svært ved at finde en rolle til dig, men du har i den grad bevist at vi tog fejl. Godt gået, mester. Vi bøjer os i støvet og håber du vil være en del af det hold der skal spille om guld og CL".

    Når det så er sagt, så tror jeg ikke Neestrup har Kaufmann med i sine planer. Personligt synes jeg det er lidt ærgerligt. Ikke fordi Kaufmann er lavet af det pureste guld, men fordi det ville et ret oplagt gamble, som med ret stor sandsynlighed vil være bedre end det vi kommer til at hente ind på pladsen.
    (Ja, jeg er stærkt traumatiseret).
    Problemet her er jo, at Kaufmann ikke længere er i en situation, hvor det virker særligt interessant at forlænge med FCK og være reserve. Hvis PC tilbød ham en monsterkontrakt, og Neestrup lovede ham, at han var det kommende førstevalg til 9'er-positionen, kan det da godt være, at han kunne overtales. Men det kommer jo ikke til at ske - og er Kaufmann også god nok til at være det? Jeg tvivler. Til gengæld står han lige nu i en situation, hvor han med sin succes i Karlsruher sikkert kan få andre interessante muligheder end at vende tilbage til FCK.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #199
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Problemet her er jo, at Kaufmann ikke længere er i en situation, hvor det virker særligt interessant at forlænge med FCK og være reserve. Hvis PC tilbød ham en monsterkontrakt, og Neestrup lovede ham, at han var det kommende førstevalg til 9'er-positionen, kan det da godt være, at han kunne overtales. Men det kommer jo ikke til at ske - og er Kaufmann også god nok til at være det? Jeg tvivler. Til gengæld står han lige nu i en situation, hvor han med sin succes i Karlsruher sikkert kan få andre interessante muligheder end at vende tilbage til FCK.
    Men det er jo sådan set FCK der bestemmer det. Medmindre at Karlsruhe udløser optionen selvfølgelig.

    Så såfremt Neestrup ser en rolle til ham, så skal han jo blive. Og gør han det godt, så kan meget i ens mindset ændres på et år, også Kaufmanns.

    Så min konklusion er at jeg stadig mener Kaufmann bør være en overvejelse værd.

    Men det er klart, Neestrup skal have en eller anden tro på det, og naturligvis kommunikere det til Kaufmann, så der kan tændes en eller anden form for gnist.

    Meeeeen, mon ikke ikke han inden længe sælges til Karlsruhe for de 7,5 mio.

    Zan

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Vi kunne jo også bare prøve at købe nogle angribere, der ikke er lort. Så havde vi ikke behøvet diskutere Mikkel Kaufmann, som løsningen på vores problemer i front.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi kunne jo også bare prøve at købe nogle angribere, der ikke er lort. Så havde vi ikke behøvet diskutere Mikkel Kaufmann, som løsningen på vores problemer i front.
    Tja, sandheden er vel at Kaufmann ville være en betydelig forstærkning af den nuværende trup og det siger vel en del

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #202
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Den største forstærkning lige nu, vil være den internationale kapacitet i bestyrelsen og en dygtig sportsdirektør, der kan omsætte de 210 mio til en kvalitetstrup. Før det sker, tror jeg ikke meget på fremtiden.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #203
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men det er jo sådan set FCK der bestemmer det. Medmindre at Karlsruhe udløser optionen selvfølgelig.

    Så såfremt Neestrup ser en rolle til ham, så skal han jo blive. Og gør han det godt, så kan meget i ens mindset ændres på et år, også Kaufmanns.

    Så min konklusion er at jeg stadig mener Kaufmann bør være en overvejelse værd.

    Men det er klart, Neestrup skal have en eller anden tro på det, og naturligvis kommunikere det til Kaufmann, så der kan tændes en eller anden form for gnist.

    Meeeeen, mon ikke ikke han inden længe sælges til Karlsruhe for de 7,5 mio.

    Zan
    Men er Kaufmann virkelig manden, vi skal satse på som førsteangriber? Med al respekt for hans nuværende succes så er det altså ikke den bedste række i Tyskland, han spiller i.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. #204
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men er Kaufmann virkelig manden, vi skal satse på som førsteangriber? Med al respekt for hans nuværende succes så er det altså ikke den bedste række i Tyskland, han spiller i.
    Jeg ved godt det lyder lidt fucked up. Så jeg forstår dig såmænd godt. Og for at skyde idéen endnu mere i sænk, kan man også sige Pfeifer lammetævede 2. Bundesliga. Ja, nemlig, den Pfeifer… Han blev pludselig stor kanon.

    Mht Kaufmann, er det nok en blanding af PC traumer samt nogle helt rationelle ting der taler hans sag. Tilvænning, alder, (til dels) spillestil, og nu også selvtillid.

    Men hånden på hjertet kan jeg godt se den er lidt langt ude. Desværre nægter jeg bare at tro vi henter et eller andet es ind - jeg tror simpelthen ikke PC, Neestrup og Højer har den tilstrækkelige strategi og det tilstrækkelige netværk til at finde den spiller… Desværre :-(

    Zan

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #205
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Desværre nægter jeg bare at tro vi henter et eller andet es ind - jeg tror simpelthen ikke PC, Neestrup og Højer har den tilstrækkelige strategi og det tilstrækkelige netværk til at finde den spiller… Desværre :-(

    Zan
    Er det ikke snarere faglighed/dømmekraft end mangel på strategi og netværk, der er skyld i PC's (ja, han er klart den hovedansvarlige!) perlerække af katastrofer?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #206
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Er det ikke snarere faglighed/dømmekraft end mangel på strategi og netværk, der er skyld i PC's (ja, han er klart den hovedansvarlige!) perlerække af katastrofer?
    Jeg tillægger Højer og scoutingafdelingen præcist det samme ansvar som PC. Det gør jeg, fordi det på mig virker som om, at man her har haft problemer der strækker sig langt tilbage, måske endda mere end 10 år.

    Når det så er sagt, så finder jeg det lige nu afgørende, at bestyrelsen snart melder noget ud om den famøse "internationale kapacitet" til bestyrelsen, for jeg er ret sikker på, at vi med den og vil få en fornemmelse af, hvilken vej FCK kommer til at bevæge sig. Vi fik et indblik i de strategiske tanker, med den luftige strategiplan, og udmeldingerne om mesterskabet hvert år, CL hvert andet og salg for tusindmilliard Euro hvert år, men grundlæggende virker det ikke som om, at man har kalibreret den vej som klubben bevæger sig, så alle trækker på samme hammel.

    Ambitionerne i strategien fejler i mine øjne intet. Det bør være de mål en klub som FCK skal have. Derfor er det jo også nærmest tragikomisk, at man allerede den første sæson efter planer bliver fremlagt fejler på det mest centrale ambitionsområde, nemlig mesterskabet. Derfor bør der være en endog meget tydelig rød tråd denne sommer mellem de sportslige tiltag ledelsesmæssigt, de indkøb der bliver foretaget og - helt centralt - den meget forsinkede udrensning, som truppen (og vi!) har skreget på siden det blev klart, at januar-vinduet '22 var det dårligste i klubbens nyere historie.

    Derudover, så synes jeg, at vi dette forår har set et lurende problem blive meget tydeligt, som enkelte af os var meget bekymrede over, da Boile fik forlænget sin kontrakt, nemlig at truppen har en del ældre og meget skadesplagede bærende spillere, som samtidige er meget dyre. De er blevet en hæmsko, fordi de ud over at binde et anseligt beløb af det sportslige budget, også begrænser truppen spillemæssigt, når de aldrig er i topform grundet småskader eller alderens trykken. Derfor bør der ses på en mulig udrensning toppen af hierarkiet, ikke alle men enkelte, for som det er nu, så bremser de i den grad den sportslige udvikling.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #207
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Er det ikke snarere faglighed/dømmekraft end mangel på strategi og netværk, der er skyld i PC's (ja, han er klart den hovedansvarlige!) perlerække af katastrofer?
    Lige her vil jeg kalde strategisk tilgang og et stærkt netværk en stor del af fagligheden.

    Dømmekraft, rekruttering også ja. For det er jo fint at PC ikke selv er verdensmester - så længe han sætter et to-cool-for-school hold der er stærkere end ham selv. Det plejer jo at være en god opskrift til succes.

    Det har han tilsyneladende heller ikke formået.

    Zan

  22. #208
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tillægger Højer og scoutingafdelingen præcist det samme ansvar som PC. Det gør jeg, fordi det på mig virker som om, at man her har haft problemer der strækker sig langt tilbage, måske endda mere end 10 år.

    Når det så er sagt, så finder jeg det lige nu afgørende, at bestyrelsen snart melder noget ud om den famøse "internationale kapacitet" til bestyrelsen, for jeg er ret sikker på, at vi med den og vil få en fornemmelse af, hvilken vej FCK kommer til at bevæge sig. Vi fik et indblik i de strategiske tanker, med den luftige strategiplan, og udmeldingerne om mesterskabet hvert år, CL hvert andet og salg for tusindmilliard Euro hvert år, men grundlæggende virker det ikke som om, at man har kalibreret den vej som klubben bevæger sig, så alle trækker på samme hammel.

    Ambitionerne i strategien fejler i mine øjne intet. Det bør være de mål en klub som FCK skal have. Derfor er det jo også nærmest tragikomisk, at man allerede den første sæson efter planer bliver fremlagt fejler på det mest centrale ambitionsområde, nemlig mesterskabet. Derfor bør der være en endog meget tydelig rød tråd denne sommer mellem de sportslige tiltag ledelsesmæssigt, de indkøb der bliver foretaget og - helt centralt - den meget forsinkede udrensning, som truppen (og vi!) har skreget på siden det blev klart, at januar-vinduet '22 var det dårligste i klubbens nyere historie.

    Derudover, så synes jeg, at vi dette forår har set et lurende problem blive meget tydeligt, som enkelte af os var meget bekymrede over, da Boile fik forlænget sin kontrakt, nemlig at truppen har en del ældre og meget skadesplagede bærende spillere, som samtidige er meget dyre. De er blevet en hæmsko, fordi de ud over at binde et anseligt beløb af det sportslige budget, også begrænser truppen spillemæssigt, når de aldrig er i topform grundet småskader eller alderens trykken. Derfor bør der ses på en mulig udrensning toppen af hierarkiet, ikke alle men enkelte, for som det er nu, så bremser de i den grad den sportslige udvikling.
    Man måtte gerne skille sig af med følgende, at det så ikke sker er hvad det er.

    PC

    Peter Ankersen
    Kevin Diks
    Boilesen

    Zeca
    Falk
    Amoo
    Mukairu
    Singh (lejet ud)

    Babacar
    Karamoko
    Cornelius
    Kaufmann (lejet ud)

    Så der dem som 100% ryger

    Daramy
    Stamenic

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #209
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Når lidt frustrations her fra morgenstunden.

    Måske er det bare mig, men jeg syntes det er virkelig tankevækkende med vores økonomi og formodet Know-How internationalt ikke i større stil over en hel sæsonen, ses i spillet på banen i forhold til vores konkurrenter?. Jeg fatter det ikke.

    Javel i hver sæson, får vi en opblomstring på 8-10 kampe, hvorefter resten af kampene bliver super tæt og middelmådigt. Det samme skete under JT sidste år, hvor vi også var ved at snuble tæt ved målstregen.

    Konklusionen må jo være, at vi er ret så elendige til at rekruttere spillere generelt. Forskellen mellem os og de andre hold SKAL altså være større.

    Ohhh vel måske er jeg bare naiv og har storheds vanvid når det kommer til FCK :)

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #210
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    PC har en plan for den nye sæson når Daramy er væk - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-fremtid-her

    We go again :)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •