Side 17 af 130 FørsteFørste ... 7141516171819202767117 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #241
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Lad os købe Stamenic fri..
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #242
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    :-)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #243
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Ikke fordi jeg tænkte det var relevant eller en mulighed, men givet nogle har diskuteret Zanka rundt omkring, så må man vel sige, at den mulighed er lukket, både nu og i fremtiden(?) med Zankas forlængelse i Brentford.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #244
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Ikke fordi jeg tænkte det var relevant eller en mulighed, men givet nogle har diskuteret Zanka rundt omkring, så må man vel sige, at den mulighed er lukket, både nu og i fremtiden(?) med Zankas forlængelse i Brentford.
    Det farvel pegede hellere ikke for et glædeligt på gensyn. Det er egentlig vildt at JT ikke kunne få ham til at fungere, kær man ser hvor godt han GR det i PL. Stort tillykke til Zanka, dejlig dreng og fedt at han får kontrakten forlænget
    Sidst redigeret af superestrella : 15.05.23 kl. 19:28


  8. #245
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det farvel egede hellere ikke for et glædeligt på gensyn. Det er egentlig vildt at JT ikke kunne få ham til at fungere, kær man ser hvor godt han GR det i PL. Stort tillykke til Zanka, dejlig dreng og fedt at han får kontrakten forlænget
    Hvordan var det Zanka selv formuleret det?.

    Han havde svært ved at motivere sig til kampe i den danske liga. Alle ved jo at Zankas top niveau er højt for the big moments, men ikke så meget på en kold dag på Lyngby stadion.

    Jeg syntes på ingen måde der er overraskende at han klare sig godt i PL. Der er der trods alt store kampe konstant.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #246
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Lad os købe Stamenic fri..
    Det føles som om vi ihvertfald har benyttet ham for lidt her i foråret. Så ham gerne ta Claessons 8'er mod GF.
    h

  11. #247
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Hvis PC signer obskure eksotiske signings i stedet for de oplagte proven SL spillere, så som Achouri, Bisseck, Bidstrup og Gaaei, så forstår jeg ingenting. Det er præcis, hvad vi har behov for i dette vindue: stabilitet, ingen tilvænningsperiode og har bevist, at de kan tage et step op.

    Siger ikke, de alle er realistiske, men de skal prøves.

    Meget hellere ovenstående emner end Palma og hvad de ellers hedder.


  12. #248
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Det føles som om vi ihvertfald har benyttet ham for lidt her i foråret. Så ham gerne ta Claessons 8'er mod GF.
    Han har karantæne.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #249
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hvis PC signer obskure eksotiske signings i stedet for de oplagte proven SL spillere, så som Achouri, Bisseck, Bidstrup og Gaaei, så forstår jeg ingenting. Det er præcis, hvad vi har behov for i dette vindue: stabilitet, ingen tilvænningsperiode og har bevist, at de kan tage et step op.

    Siger ikke, de alle er realistiske, men de skal prøves.

    Meget hellere ovenstående emner end Palma og hvad de ellers hedder.
    Hvis Palma og hvad de ellers hedder er bedre end dem, der løber rundt i Superligaen i forvejen, ved jeg godt, hvad jeg foretrækker. Problemet med PC's vinterindkøb for 1½ år siden er jo ikke, at de er eksotiske (hvilket de i øvrigt heller ikke rigtigt var i den forstand, at de alle spillede i Europa i forvejen), men at de ikke var gode nok - muligvis med en enkelt undtagelse, som så røg ud af billedet af andre årsager.

    Hvis vi ikke kan få noget bedre, skal vi naturligvis forsøge os med de nævnte. Det er så - som du nævner - spørgsmålet, om de er til at betale, eller om de har mere interessante muligheder til sommer.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #250
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hvis PC signer obskure eksotiske signings i stedet for de oplagte proven SL spillere, så som Achouri, Bisseck, Bidstrup og Gaaei, så forstår jeg ingenting. Det er præcis, hvad vi har behov for i dette vindue: stabilitet, ingen tilvænningsperiode og har bevist, at de kan tage et step op.

    Siger ikke, de alle er realistiske, men de skal prøves.

    Meget hellere ovenstående emner end Palma og hvad de ellers hedder.
    Det er nemt at smide en liste op, og råbe om eksotiske spillere, men det kræver også, at man tænker sin forslag lidt mere igennem. Jeg vil gerne tillade mig at udfordre din liste, ud fra hvad vi ved om spillernes situation, muligheder og FCK's umiddelbare behov.

    1) Achouri er jeg enig i er dygtig, og det niveau han har vist, gør ham til en oplagt erstatning for Daramy. Sådan tror jeg bare ikke PC og Neestrup ser situationen. Diogo er købt ind til den plads, og det virker på mig mere oplagt at man leder efter i højrekant, som eksempelvis Palma. Det uagtet, at Diogo endnu ikke har vist en klasse der gør ham til en erstatning for Daramy.

    2) Bisseck vil helt sikkert være en forstærkning. Problemet er, at det næsten virker som et useriøst forslag, når man tænker på prisen og det faktum at både han og AGF har meldt ud, at målet er en Top5-liga. Frankfurt blev bl.a. afvist i januar.

    3) Bidstrup er blevet nævnt igen og igen. Jeg har bare svært ved at se, hvem han skal erstatte i FCK. Bidstrup er 8'er og ikke en 6'er som FCK og Neestrup bruger. Han spiller ikke pladsen som Zeca eller Lund, og han er bestemt ikke en discount-Pirlo som Falk. Kort sagt, ville Bidstrup skulle kæmpe om 8'er-pladsen med Claesson, Lerager, Falk og HH. Det ville han bestemt også kunne, men som jeg ser det, så er det andre typer der skal hentes ind til den centrale midtbane, hvis der skal bruges penge her. Det vil være langt mere oplagt med en yngre klon af Zeca, og skal der hentes en 8'er, så foretrækker jeg klart, at man kigger i retningen af en der har sin forcer i det tekniske og pasningsmæssige, for her synes jeg faktisk truppen har store mangler, især når Falk ikke spiller op til sidst bedste.

    4) Gaaei forstår jeg godt man er imponeret af, men han er kun oplagt, hvis Jelert sælges. Truppen har allerede tre højre bakcs, og det ville være langt mere logisk at afhænde Diks eller Ankersen, end det ville være at købe en ung, og med stor sandsynlighed dyr reserve.

    Jeg er enig i præmissen, der hedder, at vi godt kan hente flere spillere fra suppen i stedet for eksotiske typer, men kun hvis de er klare og oplagte køb til pladser hvor truppen har mangler, og forudsat af de spillere er bedre end andre man kan få fingrene i. Mere oplagt synes jeg det vil være, at man henter store talenter i de mindre klubber, før de bliver for dyre. Det kunne eksempelvis være OB's Tobias Slotsager, som har et potentiale, som virker uhørt højt (også langt over Lunds, hvis vi skal være ærlige).

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #251
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er nemt at smide en liste op, og råbe om eksotiske spillere, men det kræver også, at man tænker sin forslag lidt mere igennem. Jeg vil gerne tillade mig at udfordre din liste, ud fra hvad vi ved om spillernes situation, muligheder og FCK's umiddelbare behov.

    1) Achouri er jeg enig i er dygtig, og det niveau han har vist, gør ham til en oplagt erstatning for Daramy. Sådan tror jeg bare ikke PC og Neestrup ser situationen. Diogo er købt ind til den plads, og det virker på mig mere oplagt at man leder efter i højrekant, som eksempelvis Palma. Det uagtet, at Diogo endnu ikke har vist en klasse der gør ham til en erstatning for Daramy.

    2) Bisseck vil helt sikkert være en forstærkning. Problemet er, at det næsten virker som et useriøst forslag, når man tænker på prisen og det faktum at både han og AGF har meldt ud, at målet er en Top5-liga. Frankfurt blev bl.a. afvist i januar.

    3) Bidstrup er blevet nævnt igen og igen. Jeg har bare svært ved at se, hvem han skal erstatte i FCK. Bidstrup er 8'er og ikke en 6'er som FCK og Neestrup bruger. Han spiller ikke pladsen som Zeca eller Lund, og han er bestemt ikke en discount-Pirlo som Falk. Kort sagt, ville Bidstrup skulle kæmpe om 8'er-pladsen med Claesson, Lerager, Falk og HH. Det ville han bestemt også kunne, men som jeg ser det, så er det andre typer der skal hentes ind til den centrale midtbane, hvis der skal bruges penge her. Det vil være langt mere oplagt med en yngre klon af Zeca, og skal der hentes en 8'er, så foretrækker jeg klart, at man kigger i retningen af en der har sin forcer i det tekniske og pasningsmæssige, for her synes jeg faktisk truppen har store mangler, især når Falk ikke spiller op til sidst bedste.

    4) Gaaei forstår jeg godt man er imponeret af, men han er kun oplagt, hvis Jelert sælges. Truppen har allerede tre højre bakcs, og det ville være langt mere logisk at afhænde Diks eller Ankersen, end det ville være at købe en ung, og med stor sandsynlighed dyr reserve.

    Jeg er enig i præmissen, der hedder, at vi godt kan hente flere spillere fra suppen i stedet for eksotiske typer, men kun hvis de er klare og oplagte køb til pladser hvor truppen har mangler, og forudsat af de spillere er bedre end andre man kan få fingrene i. Mere oplagt synes jeg det vil være, at man henter store talenter i de mindre klubber, før de bliver for dyre. Det kunne eksempelvis være OB's Tobias Slotsager, som har et potentiale, som virker uhørt højt (også langt over Lunds, hvis vi skal være ærlige).
    Det er helt fair, men jeg vil så gerne udfordre tilbage. Eller i hvert fald sætte lidt kontekst på de fire spillere.
    Forud for det hele går selvfølgelig, at vi ikke skal hente spillere til pladser, hvor vi allerede er besat. Så min liste forudsætter, at der ryddes godt og grundigt ud, hvilket jeg håber og tror på.

    1) Achouri er så dygtig, at han skal hentes. Diogo har været svingende og har behov for at blive presset. Sasah er på vej, men ikke langt nok endnu. De vil være et oplagt makkerpar til efterårets forhåbentligt mange mange kampe.

    2) Bisseck har en frikøbsklausul på mellem 37,5-40 mio., som det fremgår her. Det er dyrt, men ikke uhørt dyrt ift. spillerens mulige videresalg. Så hvad AGF melder ud, er underordnet. Jeg medgiver, at der er flere ting her - vil spilleren selv? Og har vi behovet, hvis vi holder på de 4, vi har nu + evt. Diks.

    3) Jeg kunne godt forestille mig, at Falk og Zeca er fortid til sommer. Og jeg kunne sagtens se Clem og Bidstrup dele den 6'er. Jeg vurderer ham bedre på bolden, end du gør, så det er selvfølgelig subjektivt, om man mener, at han kan spille den bagerste position i en 3-mandsmidtbane, som i den ideelle verden ligger meget på linje. Det har Neestrup sagt i flere podcasts.

    4) Jeg tror, at Ankersen som minimum er fortid til sommer, og jeg kunne egentlig også godt se Diks være det. Vi ved fra BTs podcast Transfervinduet, at FCK har luret (måske stadig lurer?) på Rasmus Carstensen. Farzam sagde til Kvart i Bold's transfer deadline show, at han var sikker på, at man havde købt ham, hvis han ikke allerede havde repræsenteret 2 klubber i år, nemlig SIF og Genk, hvilket gør, at han ikke måtte spille et forår for en anden klub. I den forbindelse synes jeg, at det var relevant at nævne Gaaei.
    Sidst redigeret af Lokomotiv Luxus : 16.05.23 kl. 13:56

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #252
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Det er også muligt, at Gaaei kan blive en løsning på højrekanten, jf. denne: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-kaempestjerne

  21. #253
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg er meget enig i, at Achouri, Bidstrup, Gaai og Bisseck er særdeles oplagte sommerforstærkninger. Jeg vil nærmest gå så langt, at hvis ikke vi henter min. to af disse, så har man sovet i timen. Især Gaai og Achouri er oplagte synes jeg. Det vil jo være det rene vanvid at satse 100% på Diogo til venstrekanten, med det han har vist indtil nu. Så selvfølgelig skal der død og pine en Daramy-erstatning ind her, og der findes næppe en mere oplagt afløser end Achouri.

    Mht højre back, så må vi antage, at Jelert max spiller her 1 sæson mere. Det vil være rettidig omhu at hente Gaai nu. Hvis det kræver salg af både Ankersen og Diks for at gøre plads, så må det være sådan. Anker er nok historie under alle omstændigheder alligevel til sommer.. Gaai er så stort et talent, at selvfølgelig skal vi gøre alt for at hente ham ind nu, om 1 år er han nok uden for rækkevidde.

    Mht Bidstrup er jeg meget uenig i, at han skulle være mere 8’er end 6’er. Jeg er med på at han laver mange bols-boks løb, men det er mere er udtryk for et vanvittigt fysisk overskud, end at han som spillertype er 8’er. På mange måder minder han netop om en ung Zeca, og han har præcis nogle af de kvaliteter, som vores midtbane skriger på lige nu.

    Så er der Bisseck tilbage. Det er klart den mest urealistiske af dem, og det lugter klart af, at han sigter efter et Bundesligaskifte. Men selvfølgelig skal vi gøre forsøget, og da frikøbsklausulen på 35-40 mio er en offentlig hemmelighed, er der ikke meget AGF kan gøre. Det kræver som minimum at vi skal spille CL, men selv i det tilfælde er det nok ret urealistisk, at han skulle være interesseret i at blive i superligaen.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #254
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Achouri, Gaai og Bidstrup har det til fælles, at de ikke har præsteret over en længere periode. Alle kan danse en sommer, det bliver hverdag igen og alt det der. Bisseck har præsteret lidt længere, men som yderste forsvarerer i tremandsforsvar (hvis jeg husker rigtigt). Alle spiller også i mindre klubber uden synderligt pres sammenlignet med os. Selvom det er samme liga er springet stadig stort. De er ikke nogle garanterede succeser og så skal de samtidig presses ind i transferstrategien. Gaai er et talent (der måske ikke gider et år i skyggen af Jelert), mens resten vel skulle hentes som stjernespillere. Er de det? Jeg er med på, at man kan kalde folk hvad som helst, da ingen har defineret det, men der er jo ikke umiddelbart fra den hylde, som man har meldt ud, man vil hente fra. Samtidig så vil de givetvis skubbe talenter længere tilbage i rækken (og det var vel i høj grad det, som den nye strategi skulle sikre ikke skete?).
    Når det er sagt kan jeg sagtens se dem alle i klubben, men ikke nødvendigvis som nogle, der hæver niveauet betydeligt.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #255
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Achouri, Gaai og Bidstrup har det til fælles, at de ikke har præsteret over en længere periode. Alle kan danse en sommer, det bliver hverdag igen og alt det der. Bisseck har præsteret lidt længere, men som yderste forsvarerer i tremandsforsvar (hvis jeg husker rigtigt). Alle spiller også i mindre klubber uden synderligt pres sammenlignet med os. Selvom det er samme liga er springet stadig stort. De er ikke nogle garanterede succeser og så skal de samtidig presses ind i transferstrategien. Gaai er et talent (der måske ikke gider et år i skyggen af Jelert), mens resten vel skulle hentes som stjernespillere. Er de det? Jeg er med på, at man kan kalde folk hvad som helst, da ingen har defineret det, men der er jo ikke umiddelbart fra den hylde, som man har meldt ud, man vil hente fra. Samtidig så vil de givetvis skubbe talenter længere tilbage i rækken (og det var vel i høj grad det, som den nye strategi skulle sikre ikke skete?).
    Når det er sagt kan jeg sagtens se dem alle i klubben, men ikke nødvendigvis som nogle, der hæver niveauet betydeligt.
    Altså det bliver jo en større debat, hvis man skal berøre de emner, du er inde på, men eftersom at transfervinduet ikke er i gang endnu, så kan vi jo lige så godt tage den.

    Ift. transferstrategien med talenter eller stjerner, så er det jo den største omgang strategi-ævl, sorry to say. Jeg købte strategien og synes, at den gav mening, i ca. 7-8 dage. Det var så lang tid, der gik fra præsentationen i Parken, til PC fik stillet spørgsmålet af FC Københavns fanradio: "Hvor efterlader den nye strategi et køb som Christian Sørensen?", hvortil PC svarede, at Christian Sørensen i FCKs setup var en stjernespiller, da han var ligaens anden bedste venstreback i ligaen efter VK. Ergo må man jo konkludere, at alle de ovenstående spillere må være stjernespillere ift. vores strategi.

    Jeg køber ikke argumentet så let om, at alle kan danse en sommer eller det med ikke at have spillet med pres på. Skulle vi kun købe spillere, der havde performet over en lang periode, endda for en klub med minimum det samme pres som os, så er de jo ikke realistiske? Så enten skal vi tage spillere, der har danset en sommer, og som vi tror kan danse endnu flottere og længere hos os, eller også skal vi købe spillere, der dansede for et par somre siden, men nu af den ene eller anden årsag er gået i stå og har behov for en genstart.

    Jeg gider ikke gå ind i tidligere eksempler, fordi der er cases for og imod på begge dele. Vi har hentet spillere fra ligaen, som bragede igennem for os, og vi har hentet spillere, der fejlede eklatant. Det samme med spillere fra andre ligaer - nogle fandt sig aldrig til rette med presset, kulden og kulturen, mens andre blev legender.

    Så det kommer nok til sidste og syvende ned på kvalitet. Tror man på, at man i udlandet kan vi finde spillere, der til samme pris kan præstere bedre, end dem fra Superligaen, vi nævner her. Lad os se :)


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •