Side 18 af 130 FørsteFørste ... 8151617181920212868118 ... SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg er med på, at det bliver svært at hæve truppens niveau over Superligaklasse, hvis vi kun handler inden for landets grænser - specielt, da vi jo ikke har mulighed for at købe de bedste spillere i FCM, FCN (fordi de er for dyre) og bif (af andre årsager). Problemet er bare, at PC har haft meget lidt held med at handle især offensive spillere i udlandet med Claesson og måske Larsson som undtagelserne. Tanken om, at PC igen skal ud i verden og brænde millioner af på eksotiske offensivspillere, giver mig koldsved. Så hellere afsøge markedet herhjemme først.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #257
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Så det kommer nok til sidste og syvende ned på kvalitet. Tror man på, at man i udlandet kan vi finde spillere, der til samme pris kan præstere bedre, end dem fra Superligaen, vi nævner her. Lad os se :)
    Præcis. Altså, hvis vi først går efter spillere i suppen som kontinuerligt har præsteret på et højt niveau over 2-3 sæsoner så kan vi jo være ret sikker på de ikke spiller i den danske liga / FCK, så er den spiller jo solgt til udlandet inden da.

    Uagtet som Kenney nævner at de "kun" har præsteret på et meget højt niveau i 1 sæson, så er det jo netop på det tidspunkt vi skal slå til og købe dem da de jo har bevist de kan begå sig i Suppen. Selvom vi kommer til at betale en høj pris for dem, så er jeg ret sikker på vi kommer til at sælge dem dyre på sigt.

    Hvad er Alternativet?, at PC med sit helt fantastiske internationale netværk går ud og henter en ny Luther Singh som oprindelig skulle have været Daramys afløser.

    Nej tak. Jeg har det fint med vi støvsuger suppen for de bedste spillere. Hvertfald indtil vi får en ny kompetent Sportsdirektør med et større internationalt netværk.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #258
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,140

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Præcis. Altså, hvis vi først går efter spillere i suppen som kontinuerligt har præsteret på et højt niveau over 2-3 sæsoner så kan vi jo være ret sikker på de ikke spiller i den danske liga / FCK, så er den spiller jo solgt til udlandet inden da.

    Uagtet som Kenney nævner at de "kun" har præsteret på et meget højt niveau i 1 sæson, så er det jo netop på det tidspunkt vi skal slå til og købe dem da de jo har bevist de kan begå sig i Suppen. Selvom vi kommer til at betale en høj pris for dem, så er jeg ret sikker på vi kommer til at sælge dem dyre på sigt.

    Hvad er Alternativet?, at PC med sit helt fantastiske internationale netværk går ud og henter en ny Luther Singh som oprindelig skulle have været Daramys afløser.

    Nej tak. Jeg har det fint med vi støvsuger suppen for de bedste spillere. Hvertfald indtil vi får en ny kompetent Sportsdirektør med et større internationalt netværk.
    Uanset om vi henter spillere som er stjerner i Viborg eller AGF eller om vi henter spillere fra udlandet, så vil der ikke være garanti for succes - især ikke med offensive spillere. Det er vel næsten bare at kigge på Corner, som langt de fleste (udover en gruppe af sideliniens eksperter) vel anså som det absolut sikreste køb mht chance for succes, som vi overhovedet kunne lave. Ja det er vel kun Claesson som var et "sikrere" køb indenfor de sidste år og en spiller som ham kommer vi næppe i nærheden af igen foreløbigt.
    Jeg er personligt også varm på Gaaei og især Achouri (not so much på Bisseck og Bidstrup). Achouri er i mine øjne noget nær den perfekte kantspiller, da han er fysisk stærk, god til at udfordre, kan holde på bolden, rimelig god defensivt og i pres og han har slutprodukt. Hvad der taler imod er, at han for blot 6 måneder siden ikke kunne komme på holdet (er han i gang med en Simon Bræmer?) og at han allerede har haft sin første "sag", hvor han ikke lige kom til tiden og var sat af mod AGF. Han er uden tvivl "flavor of the week", men holder det? For blot et par måneder siden nævnte ingen ham og alle nævnte Minteh - ikke at det nødvendigvis taler imod Achouri, men det viser rimelig godt, hvor svært det er at forudsige, hvem der vil blive en succes i FCK.

    Jeg ser det forøvrigt ikke som en begrænsning med Achouri, at Diogo er købt som Daramys afløser. Vi skal have to kvalitetsspillere på hver plads og Sahsah er næppe helt klar endnu. Gaaei er lidt sværere at til få til at passe ind medmindre vi skiller os af med mindst en højre back i kommende vindue. Hvis han ikke lige spillede i Viborg (ved ikke om det nødvendigvis er en forhindring), så ville jeg umiddelbart tro, at han endte i FCM...

    Jeg kan ikke tro andet end, at ledelsen PC/Neestrup selvfølgelig har bemærket sig de nævnte spillere. Jeg tror dog også, at man formentlig mener, at man kan få mere værdi for pengene i udlandet (Achouri kommer til at koste kassen). Jeg er spændt på, hvilken vej man ender med at gå. Der er forøvrigt en del andre pladser, som det nok er vigtigere at adressere, så man kan meget vel springe venstre kant og højre back (Achouri + Gaaei) over. Det gik ellers meget godt sidst vi "dobbelt dyppede" i Viborg

  6. #259
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Uanset om vi henter spillere som er stjerner i Viborg eller AGF eller om vi henter spillere fra udlandet, så vil der ikke være garanti for succes - især ikke med offensive spillere. Det er vel næsten bare at kigge på Corner, som langt de fleste (udover en gruppe af sideliniens eksperter) vel anså som det absolut sikreste køb mht chance for succes, som vi overhovedet kunne lave. Ja det er vel kun Claesson som var et "sikrere" køb indenfor de sidste år og en spiller som ham kommer vi næppe i nærheden af igen foreløbigt.
    Jeg er personligt også varm på Gaaei og især Achouri (not so much på Bisseck og Bidstrup). Achouri er i mine øjne noget nær den perfekte kantspiller, da han er fysisk stærk, god til at udfordre, kan holde på bolden, rimelig god defensivt og i pres og han har slutprodukt. Hvad der taler imod er, at han for blot 6 måneder siden ikke kunne komme på holdet (er han i gang med en Simon Bræmer?) og at han allerede har haft sin første "sag", hvor han ikke lige kom til tiden og var sat af mod AGF. Han er uden tvivl "flavor of the week", men holder det? For blot et par måneder siden nævnte ingen ham og alle nævnte Minteh - ikke at det nødvendigvis taler imod Achouri, men det viser rimelig godt, hvor svært det er at forudsige, hvem der vil blive en succes i FCK.

    Jeg ser det forøvrigt ikke som en begrænsning med Achouri, at Diogo er købt som Daramys afløser. Vi skal have to kvalitetsspillere på hver plads og Sahsah er næppe helt klar endnu. Gaaei er lidt sværere at til få til at passe ind medmindre vi skiller os af med mindst en højre back i kommende vindue. Hvis han ikke lige spillede i Viborg (ved ikke om det nødvendigvis er en forhindring), så ville jeg umiddelbart tro, at han endte i FCM...

    Jeg kan ikke tro andet end, at ledelsen PC/Neestrup selvfølgelig har bemærket sig de nævnte spillere. Jeg tror dog også, at man formentlig mener, at man kan få mere værdi for pengene i udlandet (Achouri kommer til at koste kassen). Jeg er spændt på, hvilken vej man ender med at gå. Der er forøvrigt en del andre pladser, som det nok er vigtigere at adressere, så man kan meget vel springe venstre kant og højre back (Achouri + Gaaei) over. Det gik ellers meget godt sidst vi "dobbelt dyppede" i Viborg
    Selvfølgelig er der ingen garantier for succes, det har jeg i øvrigt hellere ikke nævnt.

    Personligt har jeg bare mere tiltro til spillere som har præsteret over lang tid også vil have en god chance for succes i vores klub, såfremt man vurdere at spilleren passer ind på en given position samt spillestil.

    Det ville da være fantastisk, hvis PC og vores scouting kunne finde dygtige offensive spillere ude i den store verden som jeg aldrig har hørt om og som slår igennem forholdsvis hurtigt. Jeg tror simpelthen bare ikke kompetencerne er til de træffer de rigtige valg på den front desværre. Især når det kommer til offensive spillere. De er svære og mega dyre at finde.

  7. #260
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,140

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Selvfølgelig er der ingen garantier for succes, det har jeg i øvrigt hellere ikke nævnt.

    Personligt har jeg bare mere tiltro til spillere som har præsteret over lang tid også vil have en god chance for succes i vores klub, såfremt man vurdere at spilleren passer ind på en given position samt spillestil.
    Der er vi helt enige. Men som du vist skrev (og som jeg er enig i), så er det tæt på umuligt, at finde spillere i superligaen som vil være interessante for os og som samtidig har præsteret i lang tid. De er skifter typisk til udlandet inden.

    Jeg håber personligt, at man går efter nogle af de nævnte f.eks. de to fra Viborg, da de trods alt har vist, at de kan præstere i ligaen. Men min pointe er, at hente en Achouri ikke nødvendigvis er mere "sikkert" end at hente en forholdsvis "proven" spiller i f.eks Babacar.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det ville da være fantastisk, hvis PC og vores scouting kunne finde dygtige offensive spillere ude i den store verden som jeg aldrig har hørt om og som slår igennem forholdsvis hurtigt. Jeg tror simpelthen bare ikke kompetencerne er til de træffer de rigtige valg på den front desværre. Især når det kommer til offensive spillere. De er svære og mega dyre at finde.
    Ja der er jeg jo ikke så pessimistisk. :)

  8. #261
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023


  9. #262
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023


  10. #263
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Havde Nartey ikke en beef med FCK? Men det var måske konkret med Ståle og ikke Neestrup?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    Krc

  12. #264
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser


    Jeg siger i hvert fald ja tak! Syntes han er en super spiller, og en jeg tror vi vil få større glæde af en Delaney(selvom jeg er kæmpe fan af manden)

  13. #265
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Krc Se meddelelser
    Jeg siger i hvert fald ja tak! Syntes han er en super spiller, og en jeg tror vi vil få større glæde af en Delaney(selvom jeg er kæmpe fan af manden)
    Er der nogen, der kan sige noget om, hvad Nartey er for en type, og hvad hans spidskompetencer er? Jeg ved intet om ham - udover at han blev betragtet som et stort talent, da han forlod os.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #266
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Er der nogen, der kan sige noget om, hvad Nartey er for en type, og hvad hans spidskompetencer er? Jeg ved intet om ham - udover at han blev betragtet som et stort talent, da han forlod os.
    For mig at se minder han meget om Clem. Klassisk spillende 6’er, som placerer sig godt og har en sikker pasningsfod (han er venstrebenet). Samtidig er han ikke det hurtigste dyr i skoven, men trods alt nok en anelse mere dynamisk end Clem. En spiller der på sit topniveau er rigeligt god til os, men som også har været meget skadesplaget, hvilket skræmmer mig ret meget.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #267
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    For mig at se minder han meget om Clem. Klassisk spillende 6’er, som placerer sig godt og har en sikker pasningsfod (han er venstrebenet). Samtidig er han ikke det hurtigste dyr i skoven, men trods alt nok en anelse mere dynamisk end Clem. En spiller der på sit topniveau er rigeligt god til os, men som også har været meget skadesplaget, hvilket skræmmer mig ret meget.
    Syntes han er meget mere atletisk og eksplosiv ( som du også selv siger) end clem. Derud over har han også en bedre teknik og bedre fysik. Han spillede også i de første 4 eller 5 kampe i år, men så begyndte der at komme lidt skader. Hvis valget står mellem ham og deleany ved jeg godt hvem af de to jeg helst ville have..

    Er det zeca og zaca's rolle han skal udfylde så bliver vi nok skuffet, han løber i hvert fald ikke nær så meget og er ikke lige så god i presset. Men jeg syntes han er et niveau eller 3 over clem

  18. #268
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Altså det bliver jo en større debat, hvis man skal berøre de emner, du er inde på, men eftersom at transfervinduet ikke er i gang endnu, så kan vi jo lige så godt tage den.

    Ift. transferstrategien med talenter eller stjerner, så er det jo den største omgang strategi-ævl, sorry to say. Jeg købte strategien og synes, at den gav mening, i ca. 7-8 dage. Det var så lang tid, der gik fra præsentationen i Parken, til PC fik stillet spørgsmålet af FC Københavns fanradio: "Hvor efterlader den nye strategi et køb som Christian Sørensen?", hvortil PC svarede, at Christian Sørensen i FCKs setup var en stjernespiller, da han var ligaens anden bedste venstreback i ligaen efter VK. Ergo må man jo konkludere, at alle de ovenstående spillere må være stjernespillere ift. vores strategi.

    Jeg køber ikke argumentet så let om, at alle kan danse en sommer eller det med ikke at have spillet med pres på. Skulle vi kun købe spillere, der havde performet over en lang periode, endda for en klub med minimum det samme pres som os, så er de jo ikke realistiske? Så enten skal vi tage spillere, der har danset en sommer, og som vi tror kan danse endnu flottere og længere hos os, eller også skal vi købe spillere, der dansede for et par somre siden, men nu af den ene eller anden årsag er gået i stå og har behov for en genstart.

    Jeg gider ikke gå ind i tidligere eksempler, fordi der er cases for og imod på begge dele. Vi har hentet spillere fra ligaen, som bragede igennem for os, og vi har hentet spillere, der fejlede eklatant. Det samme med spillere fra andre ligaer - nogle fandt sig aldrig til rette med presset, kulden og kulturen, mens andre blev legender.

    Så det kommer nok til sidste og syvende ned på kvalitet. Tror man på, at man i udlandet kan vi finde spillere, der til samme pris kan præstere bedre, end dem fra Superligaen, vi nævner her. Lad os se :)
    Du har helt ret i, at strategien er lidt irrelevant, hvis man kan definere alt som stjernespillere. Jeg vil også indskyde, at jeg personiligt ikke har noget imod, at vi ikke kan hente deciderede stjernespillere til hver position. Samtidig er alle spillerne da også ganske interessante, hvor jeg selv synes at Achouri ser mest spændende ud. Så er spørgsmålet om han er klar til at kunne tage skridtet op. Men samtidig kan vi jo heller ikke lukke øjnene for den strategi der rent faktisk er meldt ud. Hvis alle bare kaldes stjernespillere, så falder formålet med den i hvert fald til jorden.

  19. #269
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Du har helt ret i, at strategien er lidt irrelevant, hvis man kan definere alt som stjernespillere. Jeg vil også indskyde, at jeg personiligt ikke har noget imod, at vi ikke kan hente deciderede stjernespillere til hver position. Samtidig er alle spillerne da også ganske interessante, hvor jeg selv synes at Achouri ser mest spændende ud. Så er spørgsmålet om han er klar til at kunne tage skridtet op. Men samtidig kan vi jo heller ikke lukke øjnene for den strategi der rent faktisk er meldt ud. Hvis alle bare kaldes stjernespillere, så falder formålet med den i hvert fald til jorden.
    Hvor god er ham Achouri ? Har set noget youtube med highlights og jeg er absolut ikke ved at falde i svime over hans skills. Er han sådan en ny Toutouh ish spiller ? (Ville være ok Toutouh var klasse i hans prime). Jeg vil også hellere have Bidstrup end Nartey tror jeg :)
    Jeg ved ikke med ham Palma fra grækenland. Er der ikke lidt Diogo vibes ? (Ikke at diego er dårlig men 2 af samme type er måske ikke så fedt )

  20. #270
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Achouri har set god ud, men jeg vil også betegne det som et sats at hente ham for en stor portion penge. Han er 24 og har shinet en enkelt sæson ude på Lars Tyndskids mark. Ikke et ondt ord om Viborg i øvrigt, men det er bare noget andet at rende rundt og træne i ubemærkethed derovre og så spille en kamp om ugen uden det store pres, end det er at spille i FCK. Måske kan han tage steppet op og folde sig yderligere ud hos os, men der er altså også en betragtelig risiko for, at han ikke kan.

    Imod taler, at han virker som noget af en humørspiller, samt at hans fysik ikke er særligt udviklet som 24 årig. Det er to vigtige obs-punkter, da man både skal kunne spille i medvind og modvind hos os, og samtidig møder de fleste hold i ligaen os som underdogs, og derfor sætter de ind med fuld fysik. Det er betingelserne.

    Var han 20 år, ville det være en no-brainer for mig. Men det er han ikke.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •