Side 21 af 130 FørsteFørste ... 11181920212223243171121 ... SidsteSidste
Viser resultater 301 til 315 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #301
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, det er jo ikke voldsomt overraskende, men jeg har det alligevel blandet med det. Dels selvfølgelig fordi det er trist at skulle sige farvel til så stor en klubmand som Zeca. Men også fordi jeg lidt frygter, hvad vi gør med 6'er-positionen. Hvis vi henter en stjerne til den plads - hvilket på flere måder ville være en god idé - bliver Clems udvikling sat i stå, og der kunne jeg godt have set Zeca være en ret god løsning i et år endnu som backup for Clem. Men det ville selvfølgelig også være et sats, fordi hans knæ efterhånden må være skrøbelige. Det bliver spændende, hvad der sker med midtbanen efter ferien.
    Nu har der jo været rygter om Nartey, og kunne han fx lokkes væk fra Stuttgart på en lejeaftale med købsoption a la Jordan Larsson, tænker jeg, at vi har en tæt på optimal løsning. Dels kan vi se hans tilsyneladende lidt skrøbelige fysik an uden at binde os til ham i fire-fem år, dels kan han også dække den venstre 8'er og (tilsyneladende) til nøds anvendes på venstre back. Og i en afgørende CL-kamp kunne han eventuelt også udgøre en såkaldt "double pivot", så vi spiller med både ham og Clem som 6'ere.

    Begge vil selvfølgelig forvente masser af spilletid. Men det kunne jo løse sig ved, at Clem er moden til et stort salg, når Narteys kontrakt så (måske) skal gøres permanent.
    Mvh.
    Dane

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #302
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Fint mesterskab i '19, hvor han tog over som anfører. Hakkende, ustabilt og ind imellem ganske rædderligt spil af holdet i de to følgende sæsoner med ham som kaptajn. Siden har han mest været skadet og har ikke haft den store indflydelse - heller ikke på det sidste mesterskab i '22. Altså reelt 1 mesterskab på fem år. Det er facit - og står vel egentlig lidt som en kontrast til hans enorme popularitet.

    Han virker da også som en sympatisk gut, der altid kæmper og løber, som gjaldt det livet. Håber for ham og hans mange fans, at han får en god afslutning på karrieren i det græske.
    Man kan vel sammenligne ham lidt med Falk. Stabil har han ikke været, men når han er god, er han forrygende. Og så har han altid - ligesom Falk - arbejdet 100 procent for holdet, også når han har været skadet, og aldrig brokket sig over at være bænket. Og han har været her i seks år, hvilket i moderne fodbold er relativt lang tid.

    Endelig ligger han lige uden for top-10 over spillere med flest kampe og ville have ligget lunt i top-5, hvis han ikke havde haft de to lange skader. Det er rigeligt til legende-status for mig.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #303
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Nu har der jo været rygter om Nartey, og kunne han fx lokkes væk fra Stuttgart på en lejeaftale med købsoption a la Jordan Larsson, tænker jeg, at vi har en tæt på optimal løsning. Dels kan vi se hans tilsyneladende lidt skrøbelige fysik an uden at binde os til ham i fire-fem år, dels kan han også dække den venstre 8'er og (tilsyneladende) til nøds anvendes på venstre back. Og i en afgørende CL-kamp kunne han eventuelt også udgøre en såkaldt "double pivot", så vi spiller med både ham og Clem som 6'ere.

    Begge vil selvfølgelig forvente masser af spilletid. Men det kunne jo løse sig ved, at Clem er moden til et stort salg, når Narteys kontrakt så (måske) skal gøres permanent.
    Men er Nartey 6'er? I følge Transfermarkt har han kun spillet den plads en håndfuld gange i sin karriere.

    En anden ting er, at det nok bliver svært at modne Clem til et storsalg (desuden vil jeg hellere beholde Clem noget længere, så vi ikke skal starte forfra om et år), hvis også Nartey skal have en masse spilletid, så vi kan se ham an. Det er derfor, at Clem/Zeca-modellen virkede så oplagt på mig.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. #304
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Man kan vel sammenligne ham lidt med Falk. Stabil har han ikke været, men når han er god, er han forrygende. Og så har han altid - ligesom Falk - arbejdet 100 procent for holdet, også når han har været skadet, og aldrig brokket sig over at være bænket. Og han har været her i seks år, hvilket i moderne fodbold er relativt lang tid.

    Endelig ligger han lige uden for top-10 over spillere med flest kampe og ville have ligget lunt i top-5, hvis han ikke havde haft de to lange skader. Det er rigeligt til legende-status for mig.
    Tjoe - men Rasmus Falk har så foreløbigt 3 mesterskaber og 2 pokaltitler med FC og måske et fjerde skab på vej. Og kun et år mere i klubben.

    I forhold til den legendestatus, Zeca tillægges, er det stadig bemærkelsesværdigt, hvor lidt han har vundet med FC.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #305
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Tjoe - men Rasmus Falk har så foreløbigt 3 mesterskaber og 2 pokaltitler med FC og måske et fjerde skab på vej. Og kun et år mere i klubben.

    I forhold til den legendestatus, Zeca tillægges, er det stadig bemærkelsesværdigt, hvor lidt han har vundet med FC.
    Jeg tror bare ikke, jeg forstår den logik. Det er vel netop i modgang og svære tider, at man ser folks sande jeg, og der har Zeca vist sig som en forbilledlig anfører og holdspiller. Han har de sidste to år humpet rundt på 10'eren og på tribunen i Parken og bakket resten af holdet op og levet sig med i utallige kampe, selv om han uden tvivl samtidig har ærgret sig over, at han ikke kunne være med på banen. I min bog er titler og resultater kun én ud af mange faktorer, der skaber legender.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 13 brugere er enige:

  10. #306
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror bare ikke, jeg forstår den logik. Det er vel netop i modgang og svære tider, at man ser folks sande jeg, og der har Zeca vist sig som en forbilledlig anfører og holdspiller. Han har de sidste to år humpet rundt på 10'eren og på tribunen i Parken og bakket resten af holdet op og levet sig med i utallige kampe, selv om han uden tvivl samtidig har ærgret sig over, at han ikke kunne være med på banen. I min bog er titler og resultater kun én ud af mange faktorer, der skaber legender.
    Jeg tænker, at i en klub som vores handler det først og sidst om at vinde. Zeca har ikke vundet særligt meget. Alt det andet kan jeg sagtens se. Men jeg vil hellere have pokaler end enkelte store personligheder. Meget gerne begge dele selvfølgelig.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #307
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Fint mesterskab i '19, hvor han tog over som anfører. Hakkende, ustabilt og ind imellem ganske rædderligt spil af holdet i de to følgende sæsoner med ham som kaptajn. Siden har han mest været skadet og har ikke haft den store indflydelse - heller ikke på det sidste mesterskab i '22. Altså reelt 1 mesterskab på fem år. Det er facit - og står vel egentlig lidt som en kontrast til hans enorme popularitet.

    Han virker da også som en sympatisk gut, der altid kæmper og løber, som gjaldt det livet. Håber for ham og hans mange fans, at han får en god afslutning på karrieren i det græske.
    Så med 1 mesterskab på 5 år, så tæller du altså sidste år med som et år uden mesterskab, fordi han ikke spillede? Selvom vi vandt mesterskabet? Skulle man så i det mindste ikke sige 1 på 4 år?

    Og så spillede Zeca i øvrigt næsten fuld tid i de første 11 kampe - mere end 1/3 af sæsonen. Hvad med Roony, Claesson, Højlund? Som alle spillede mindre end Zeca - vandt de heller ikke? Eller Ísak og Hákon der jo nærmest sikrede mesterskabet - men spillede meget mindre end Zeca - vandt de heller ikke noget mesterskab?

    Zeca vandt selvfølgelig reelt mindst 2 og forhåbentlig 3 mesterskaber på 6 år. Stadig færre end hvad vi forventer, men det er sgu for tåbeligt at mene andet.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  13. #308
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Man kan vel sammenligne ham lidt med Falk. Stabil har han ikke været, men når han er god, er han forrygende. Og så har han altid - ligesom Falk - arbejdet 100 procent for holdet, også når han har
    været skadet, og aldrig brokket sig over at være bænket. Og han har været her i seks år, hvilket i moderne fodbold er relativt lang tid.

    Endelig ligger han lige uden for top-10 over spillere med flest kampe og ville have ligget lunt i top-5, hvis han ikke havde haft de to lange skader. Det er rigeligt til legende-status for mig.
    Det gør vel også Peter Ankersen til en legende… Jeg er delt på Zeca. Mennesket er legendeværdigt. Jeg føler mig ikke sikker på spilleren er. Linderoth, Kvist og Delaney står alle grundigt foran som
    central midt - og hvor mange legender kan man have før det bliver devalueret ?

    Er der et sted man kan se en liste over spillere med flest kampe? Uden at slå dem
    op enkeltvist på nipserstats?

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #309
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Så med 1 mesterskab på 5 år, så tæller du altså sidste år med som et år uden mesterskab, fordi han ikke spillede? Selvom vi vandt mesterskabet? Skulle man så i det mindste ikke sige 1 på 4 år?

    Og så spillede Zeca i øvrigt næsten fuld tid i de første 11 kampe - mere end 1/3 af sæsonen. Hvad med Roony, Claesson, Højlund? Som alle spillede mindre end Zeca - vandt de heller ikke? Eller Ísak og Hákon der jo nærmest sikrede mesterskabet - men spillede meget mindre end Zeca - vandt de heller ikke noget mesterskab?

    Zeca vandt selvfølgelig reelt mindst 2 og forhåbentlig 3 mesterskaber på 6 år. Stadig færre end hvad vi forventer, men det er sgu for tåbeligt at mene andet.
    For min skyld må du gerne sige 2 mesterskaber på 5 år eller (forhåbentlig) 3 på 6 år. Men det vil stadig indebære, at de to sidste blev vundet uden særlig stor indflydelse fra ham.

    Jeg synes som sagt, at mesterskabet i '19 var imponerende, og det var vel dér han vandt sit gode ry. Vi havde en defensiv, der pludselig fungerede, en superstærk offensiv og et rigtigt godt makkerskab imellem Zeca og Falk. I de to følgende sæsoner, hvor han også var kaptajn, spillede vi generelt forfærdeligt, vandt ingenting og missede oven i købet europæisk gruppespil i den ene. Derfra har han mest været skadet og derfor ikke haft nævneværdig impact, selv om han selvfølgelig har ret til og fortjent sin DBU medalje ligesom andre spillere med få spilleminutter.

    Jeg synes godt, man på bagkant kan spørge, hvad vi egentlig fik ud af at bygge holdet op omkring ham.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 23.05.23 kl. 21:17

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #310
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det gør vel også Peter Ankersen til en legende… Jeg er delt på Zeca. Mennesket er legendeværdigt. Jeg føler mig ikke sikker på spilleren er. Linderoth, Kvist og Delaney står alle grundigt foran som
    central midt - og hvor mange legender kan man have før det bliver devalueret ?

    Er der et sted man kan se en liste over spillere med flest kampe? Uden at slå dem
    op enkeltvist på nipserstats?
    Ankersen? Manden, der aldrig har nået Zecas topniveau, og hvis bundniveau er væsentligt lavere end Zecas - og som i øvrigt har brokket sig højlydt over at ryge på bænken, fordi han spillede rædderligt?

    Her kan du se listen. Zeca ligger nummer 11 (og ville formentlig have ligget i top-5, hvis han ikke havde haft sine to langtidsskader): https://www.transfermarkt.com/fc-kop...ler/verein/190

    Han har spillet knap tre gange så mange kampe som Linderoth - og har forhåbentlig om et par uger vundet tre gange så mange mesterskaber som ham. Kriterierne, for hvornår man kandiderer til legende-status, lader til at være temmelig arbitrære...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #311
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Man kan vel være en legende enten pga. antal trofæer, spillemæssige kvaliteter, tid i klubben og/eller personlighed. Det kan nok ikke sættes på en bestemt formel.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #312
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Man kan vel være en legende enten pga. antal trofæer, spillemæssige kvaliteter, tid i klubben og/eller personlighed. Det kan nok ikke sættes på en bestemt formel.
    Jeg er helt enig, jeg vil også bringe Tom Høgli i spil, som løftestang til dit argument. Han nåede ikke helt legendestatus, men vandt enormt meget på netop personlighed.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #313
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ankersen? Manden, der aldrig har nået Zecas topniveau, og hvis bundniveau er væsentligt lavere end Zecas - og som i øvrigt har brokket sig højlydt over at ryge på bænken, fordi han spillede rædderligt?

    Her kan du se listen. Zeca ligger nummer 11 (og ville formentlig have ligget i top-5, hvis han ikke havde haft sine to langtidsskader): https://www.transfermarkt.com/fc-kop...ler/verein/190

    Han har spillet knap tre gange så mange kampe som Linderoth - og har forhåbentlig om et par uger vundet tre gange så mange mesterskaber som ham. Kriterierne, for hvornår man kandiderer til legende-status, lader til at være temmelig arbitrære...
    Det er der bringer antal kampe ind som et væsentligt parameter. Der scorer Ankersen pænt højt.

    Mit primære fokus er det sportslige niveau og betydningen på banen. Det var Linderoth fuldstændig overlegen i en periode, og vi fin en kæmpe stabilitet ud af at bygge op omkring ham.

    Til trods for Zeca krogen, erobrede bolde og stor arbejdsradius, så nåede Zeca ikke samme niveau.

  24. #314
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Det handler om at vinde mesterskaber JA - Det kan der ikke være nogen tvivl om.

    Men nogle gange kommer der bare en person forbi vores klub som har en personlighed som bare fanger - Og som man bare kan mærke er noget helt unikt.
    Det har vi fået med Zeca og derfor mange (inklusive mig selv) kommer til at savne ham...

    Han har spillet i klubben i den mest turbulente tid siden årtusindeskiftet - Og i sådanne perioder vinder man ikke 3-4-5 mesterskaber i træk.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

  26. #315
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det er der bringer antal kampe ind som et væsentligt parameter. Der scorer Ankersen pænt højt.

    Mit primære fokus er det sportslige niveau og betydningen på banen. Det var Linderoth fuldstændig overlegen i en periode, og vi fin en kæmpe stabilitet ud af at bygge op omkring ham.

    Til trods for Zeca krogen, erobrede bolde og stor arbejdsradius, så nåede Zeca ikke samme niveau.
    Min pointe er, at der er mange parametre, men grundlæggende er det ikke noget, man kan sætte på formel. Jeg opponerede blot mod det - synes jeg - meget ensidige fokus på manglende titler i vurderingen af Zeca.
    Sidst redigeret af Garneren : 24.05.23 kl. 08:05
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •