Side 116 af 130 FørsteFørste ... 1666106113114115116117118119126 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,726 til 1,740 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #1726
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Hvis FCN kan begynde at regne med en fast årlig indtægt i størrelsesordenen 150 mio kroner, så vil de i den grad kunne begynde at forbedre deres sportslige prioriteringer og styrke deres organisation yderligere. Jeg forestiller mig at de kunne begynde at tænke i at have en stærk central akse bestående af lidt ældre spillere med lille videresalgspotentiale men med rutine, lederevner og højt niveau som de øvrige supertalenter kan læne sig op ad. Vis de ydermere nogle gange kan holde på deres største talenter en halv til en hel sæson mere (fx Schjelderup), så kan de blive markant farligere sportsligt.
    Hvis de samtidig kan udbygge endnu mere på deres organisation i form af scouting og ungdomsudvikling, så er der da potentiale til noget oftere at byde ind på det danske mesterskab end de gør.
    På den (halv)lange bane er der fin mulighed for at blive den nye førsteudfordrer til DM.
    De er og bliver unægteligt en seriøs udfordrer til titlen fremadrettet.. Deres akademi i Ghana suppleres snart af et tilsvarende i Egypten og lidt længere ude i fremtiden også et i USA. Alene driften af de tre akademier er af en økonomisk størrelsesorden som signalerer, at de kommer til at lege med helt i toppen.. Derudover er de jo allerede begyndt at ændre lidt i strategien, i forhold til netop at hente ældre og dyrere spillere ind til holdets rygrad. De har fået smag for det, kan man sige.. Sidst kan man nævne, at salg i størrelsesordenen 150 mio næppe kommer til at begrænse sig til én gang om året, men snarere én gang pr vindue, dvs to gange om året. Særligt når de begynder at profitere af de nye akademier. Det kan godt være de rører på sig i Herning med nyt ejerskab og nye faciliteter, men jeg ville i lige så høj grad skæve mod Farum, for det de har gang i der, kan udvikle sig til en seriøs konkurrent til os inden for 5 års tid.

    Med alt det sagt, så bliver det spændende hvad vi gør med midlerne, hvis vi kvaller til CL i år. Malker ejerne igen koen, eller kommer de til at investere pengene i klubben, og den vej rundt tjene skillingerne hjem ved et fremtidigt salg? Med et allerede nu forventet overskud på 200-225 mio, så ligger der et gigantisk overskud og venter, hvis vi både kvaller til CL og sælger Grabara. Forhåbentlig bruger vi en stor bid af den kage på noget af den infrastruktur som virkelig halter. Jeg husker i hvert fald et interview med PC hos Kvart i Bold fra i vinters, hvor han nævnte, at vi kommer til at rykke på nogle af de ting som ligger i vores strategi, endnu tidligere end planlagt, hvis vi kvaller til CL for andet år i træk. Så der er meget på spil i aften.

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #1727
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/b...til-anderlecht

    Så kan Delaney-debatten lukkes for nu.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #1728
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/b...h6KWiPTIAX22hk

    Så skiftede han til Belgien og må næsten derfor definitivt ikke længere være relevant for os som spiller i hvert fald.

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #1729
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    I interviewet med PC i aftes sagde han, at FCK havde tilbudt Delaney et meget generøst tilbud - hvad det så end må dække over - men at Delaney foretrak tilbudet fra Anderlecht. Så det lyder til, at tilbudet fra FCK ikke har været godt nok til at lokke Delaney hjem. Det synes jeg egentlig er fint nok, for det betyder, at vi ikke har ønsket at sprænge nogen boks for at få Delaney hjem. Vi har nok kun ville tilbyde ham 2 år, hvor Delaney gerne ville have mere på papiret.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1730
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    I interviewet med PC i aftes sagde han, at FCK havde tilbudt Delaney et meget generøst tilbud - hvad det så end må dække over - men at Delaney foretrak tilbudet fra Anderlecht. Så det lyder til, at tilbudet fra FCK ikke har været godt nok til at lokke Delaney hjem. Det synes jeg egentlig er fint nok, for det betyder, at vi ikke har ønsket at sprænge nogen boks for at få Delaney hjem. Vi har nok kun ville tilbyde ham 2 år, hvor Delaney gerne ville have mere på papiret.
    Den er godt nok også svær for PC. Hvis han ikke henter Delaney, kommer folk til at brokke sig over ham, og det ser man jo allerede en del af på Twitter og Facebook, men hvis han så henter Delaney, og han bliver skadet eller ikke præsterer på topniveau i hele kontraktperioden, så bliver vi også sure, og brokker os over store og lange kontrakter til gamle stjerner.

    Jeg var virkelig glad, da vi hentede Cornelius, men jeg tror den case har skræmt en del, og så passer det mig altså ret godt, at vi ikke tilbyder Delaney 12-15 mio. i 3 år. På en eller anden måde, burde man jo håbe, at han flopper i Anderlecht, men det kan jeg ikke få mig selv til.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1731
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    På en eller anden måde, burde man jo håbe, at han flopper i Anderlecht, men det kan jeg ikke få mig selv til.
    Never. For mig vil han altid være Kaptajn København.

  12. De følgende 11 brugere er enige:

  13. #1732
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Når nu Sivert Mannsverk rygtes til FCK, så er der lidt youtube af ham der regnes for Eliteseriens bedste spiller. https://www.youtube.com/watch?v=V-MZDGAkI9A

  14. #1733
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    265

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Spændende og talentfuld spiller med udviklingspotentiale. Det ville være et mindre scoop at hente ham til FCK på nuværende tidspunkt i hans karriere.

    Hvor stammer rygtet fra? Har du et link til det?

  15. #1734
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKiChampionsLeague Se meddelelser
    Spændende og talentfuld spiller med udviklingspotentiale. Det ville være et mindre scoop at hente ham til FCK på nuværende tidspunkt i hans karriere.

    Hvor stammer rygtet fra? Har du et link til det?
    Transfervinduets podcast

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1735
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Hvis Mannsverk hentes, så skal den statue af PC til at bygges. Ville være en regulær kongetransfer.

    Men det bliver nok allersidst i vinduet, når Molde ved, om de skal spille CL eller EL.

  18. #1736
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvis Mannsverk hentes, så skal den statue af PC til at bygges. Ville være en regulær kongetransfer.

    Men det bliver nok allersidst i vinduet, når Molde ved, om de skal spille CL eller EL.
    Det vil samtidig manifestere vores position i Skandinavien endegyldigt.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1737
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Både Birger og Sivert i samme vindue er næsten for meget af det gode...

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #1738
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg er med på, at de nye spillere skal have tid; at det stadig er tidligt på sæsonen; og at transfervinduet stadig er åbent 9 dage endnu, men jeg synes, vi oplever en spillemæssig deroute, der kalder på handling. Meget af ansvaret falder utvivlsomt tilbage på Neestrup, som ikke længere kan dække sig ind under at være at være ny i jobbet, men vi også stadig en trup med åbenlyse mangler og ubalancer.

    Den centrale midtbane står for mig som det helt store problem. Clem mangler fysik og vilje. Falk startede som en nødløsning på den defensive midtbane, og er det stadig. Claesson laver mange mål fra sit udgangpunkt på den centrale midtbane, men er slet ikke nok med i spillet, og det samme kan siges om Lerager, som tillige kæmper med teknikken. Derudover har vi ikke nogle naturlige ledere på midten. Uden at vide, hvordan han status er internt i truppen, står Claesson for mig som en af de svagere kaptajner, vi har haft i nyere tid. Vi mangler desperat en 6’er, der, udover at være en god oprydder, har kvalitet på bolden og kan råbe sine medspillere op, når vi er nede i et hul. En spiller, der har fuldstændigt styr på sit eget spil, og overskud til også at have styr på medspillernes. Og vi mangler sådan set det samme i forsvaret.

    Derudover er trupsammensætningen ikke optimal ift. de offensive pladser. Cornelius regner jeg ikke med, så reelt har vi to frontangribere. Jeg synes derudover, at vi er udfordrede på kanterne, hvor Achouri ganske vist ligner et fint køb, men Moi som minimum skal bruge noget tid, og Roony kæmper lidt med niveauet. Ift. Roony tvivler jeg også på, at kanten er hans optimale placering, da han ikke er specielt hurtig og sjældent har held med sine driblinger. Som mange af vores nyere indkøb til kanten, har jeg ham mistænkt for at være en bedre 10’er.

    Meget kan nå at ændre sig. Måske finder holdet pludselig melodien. Men jeg må indrømme, at jeg mest af alt tænker, at det ikke kan blive ved med at gå godt. Jeg synes i den grad, at vi har haft heldet med os i kampene denne sæson. Ift. tidligere er PC’s opgave dog ikke så nem, da de fleste af de åbenlyse problemer efterhånden er sendt bort.

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #1739
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvis Mannsverk hentes, så skal den statue af PC til at bygges. Ville være en regulær kongetransfer.

    Men det bliver nok allersidst i vinduet, når Molde ved, om de skal spille CL eller EL.
    Uden at kende det mindste til ham, så er det profilmæssigt præcis sådan en spiller jeg håbede vi ville gå efter til 6’eren. En spiller som allerede har niveauet til at gøre en forskel, men samtidig alderen til også at indbringe kassen ved et fremtidigt salg. Meget spændende om dette bliver spilleren vi smadrer vores transferrekord for. Mon ikke prisen inkl bonusser ligger på den gode side af 50 mio. Håber der er bare lidt hold i rygtet, idet det vil indikerer, at vi netop er villige til at sprænge banken for en spiller til den position, som jeg mener vi savner aller mest kvalitet på.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #1740
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Men er en norsk u21-spiller, ham der råber sine medspillere op, når de ikke løser deres defensive pligter? Det vigtigste er selvfølgelig at få tilført kvalitet, men vi savner også erfaring og attitude på pladsen.

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •