Oprindeligt indsendt af
superestrella
Selvom tråden er stukket i anden retning, så er det vel ok at diskutere transfers :). Jeg er overordnet ret tilfreds med vinduet, jeg kan ikke sætte en finger på nogle af vores afgange og jeg synes vi har fået dækket truppen nogenlunde ind på alle pladser.
Målmænd:
- Kalle ud giver god mening, jeg kunne virkelig godt lide ham, men uden regelmæssig spilletid blev han alt for rusten.
- Sander ind som andenmålmand er lidt af et sats pga hans alder, men hans debut var så lovende, at jeg er nogenlunde rolig
Forsvar:
- Melling ind. Det var den plads hvor vi i særdeleshed manglede og det er en stor profil at få på pladsen. Han er startet godt, men jeg er faktisk lidt i tvivl om han er for dårlig offensivt. Dog er kombinationen af CS og Meling vel optimal mht kvaliteter
Midtbanen:
- Zeca ud. Tak for alt, det var helt naturligt
- Stamenic ville selv prøve noget andet og det er ok, men jeg havde gerne beholdt ham
- Isak ud, det giver også god mening
- Hakon ud. Savner energibomben, men vi lever jo netop af disse store salg, så helt perfekt
- Singh. Fint - videre
- Mukairu. Fint - videre
- Tanlongo. Vi manglede en sekser, vi fik en Argentinsk u-20 spiller, spændene. Ingen aner en skid om ham, så vi må se
- Moi. Jeg var enormt glad da vi skrev med ham, han har fået masser af spilletid, men han mangler lige at vise sig som den helt store stjerne. Det kommer forhåbentligt
- Achouri. Fedt køb og masser af fart, jeg ville stadig hellere have Daramy, men det var åbenlyst hvorfor det ikke kunne lade sig gøre. En lille bekymring omkring hans skader og det er faktisk pointeret før, vi aner intet om hans skadetendens pga han har spillet i små klubber, men det er startet med er løftet øjenbrun. Ellers fantastisk køb
- Højlund er kommet op og ser virkelig interessant ud
Angreb:
- Karamoko ud. Fint, videre
- Kauffmann. Jeg gad faktisk godt ha’ set ham igen, men kan sagtens forstå salget og valget af Orri foran ham. Så helt fint
- Larsson ind. Rigtig godt køb, han er en herlig spiller og ligner en fed person. Han er ikke stærk nok som enlig angriber i de store kampe (rent fysisk), men helt fint.
- Højlund op. Har ingen ide
Truppen har nu:
3 målmand. Kæmpe kvalitet og 2 talenter, lidt spøjst sammensætning, men helt fint
9 forsvarsspillere. 2 til hver plads og altmuligmanden Diks. I princippet det perfekte setup og kvaliteten, talent og rutine er godt skruet sammen. Dog er jeg en smule bekymret omkring manglende fart og det helt åbenlyse - skaderne
10 til midtbanen/kanterne (Amoo tæller jeg ikke med og Larsson tæller i angrebet, selvom han dække højre kant genialt). Masser af talent, rutine og gode muligheder for at bytte rundt på pladserne og stille op på forskellige måder. Vi er dækket fint ind på alle pladser, men igen kunne man godt ønske sig en smule mere fart.
4 angribere (Babacar er udeladt). God variation af kvaliteterne og både talentfuld og rutineret. Corner er og bliver det store spørgsmål, hans skader er simpelthen en for stor hæmsko pt. Havde han været på toppen, så havde angrebet været genialt
Alt i alt, så skal PC roses for endelig at have sat en god trup sammen mht kvalitet, talent og den dækker Aller pladser. Jeg ser på ingen måder truppen som værende færdig, men nu kan man begynde at lave de små justeringer som vil gøre truppen perfekt. Vi kan begynde at opgradere på nogle pladser og skal ikke bruge hele vinduer op at jagte til pladser, fordi vi rent faktisk ingen har.