Side 3 af 130 FørsteFørste 1234561353103 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Vi bør hente Markus Solbakken til sommer. Synes han var en af banens bedste mod os og han er lidt en moderne fodboldspiller der kan spille begge veje.
    Synes faktisk også han virker rigtig god, men jeg tror han mangler noget stabilitet i sit spil, og så skal han tage nogle yderligere step før PC vil se i den retning - især med det efternavn. Han passer vel heller ikke helt ind i stjerne/talent strategien, med sine 22 - snart 23 år, men med en rigtig god udvikling i Viking den kommende sæson, kan det være han kan komme i betragtning. Jeg tror dog der skal rigtig meget til.

    Ståle sagde i Kvart i bolds interview efter træningskampen mellem os og Viking, at Markus var den største FCK fan på hele banen. Udover at varme mit fanhjerte giver det også os den fordel, at det vil være muligt at lokke ham hertil for næsen af større klubber, hvis han skulle udvikle sig så flot at der blev rift om ham.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...e-kaempetalent

    Jeg vil sætte en flad Carlsberg på, at det er os og FCN der har udset sig Jonah Kusi-Asare som nyt supertalent. Det vil passe som fod i hose til talentsatsningen, og så kan Sune og PC forhåbentlig spille Roony-kortet og spilletid på førsteholdet, i kampen med mastodonterne.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...e-kaempetalent

    Jeg vil sætte en flad Carlsberg på, at det er os og FCN der har udset sig Jonah Kusi-Asare som nyt supertalent. Det vil passe som fod i hose til talentsatsningen, og så kan Sune og PC forhåbentlig spille Roony-kortet og spilletid på førsteholdet, i kampen med mastodonterne.
    Det kan sagtens passe, om end et skifte måske virker lidt usandsynligt, når han lige er skiftet til AIK.
    Havde vi forøvrigt ikke en gang et samarbejde med Brommapojkarna eller husker jeg helt forkert? Måske var der bare snak om det en gang under Ståle. Under alle omstændigheder så var vi sidste år eftersigende interesseret i Jardell Kanga fra netop BP og nu Kusi-Asare som også kom fra BP. Måske skulle man følge kigge lidt ind i et samarbejde med netop BP :)

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg håber så inderligt, at vi er over de tider, hvor FCK henter en spiller, blot fordi han gjorde det godt i én kamp mod dem. Derudover regner jeg med at scoutingafdelingen kan se forbi det fædrende ophav, og ikke henter en 22åric discountspiller uden interessante meritter på BØF's varelager.
    Du brokkede dig vel ikke over vi fik N'doye. Solbakken har taget store skridt det sidste stykke tid og det er jo ikke kun den ene kamp der gør at jeg anbefalede ham. Men jo jeg synes kampen mod os viste han er klar til at kunne spille for os. Her er hvad hans træner i Viking siger om ham https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...n-stor-fremtid
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Du brokkede dig vel ikke over vi fik N'doye. Solbakken har taget store skridt det sidste stykke tid og det er jo ikke kun den ene kamp der gør at jeg anbefalede ham. Men jo jeg synes kampen mod os viste han er klar til at kunne spille for os. Her er hvad hans træner i Viking siger om ham https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...n-stor-fremtid
    Jeg kunne også nævne Donatas. Den slags eksempler holder jo ikke. Det er decideret uprofessionelt for en klub som FCK at hente spillere alene baseret på præstationen i kampen mod os. Det var præmissen i dit oprindelige indspark, og det tillod jeg mig at kritisere.

    I forhold til Markus Solbakkens kvaliteter, så har jeg også set ham spille flere gang, og umiddelbart vurderer jeg ham ikke til at være god nok til bænken i FCK. AGF eller OB jo, men bestemt ikke FCK. Faktisk mener jeg ikke at der pt. er en spiller i Viking Stavanger der har niveauet til FCK, men det kan jo være jeg har for høje ambitioner, i forhold til hvad FCK er og skal være i fremtiden?

    Edit: At henvis til ros fra hans egen træner er vel lidt søgt, for det er vel begrænset hvor megen kritik han vil sende i sit eget indkøbs retning?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kunne også nævne Donatas. Den slags eksempler holder jo ikke. Det er decideret uprofessionelt for en klub som FCK at hente spillere alene baseret på præstationen i kampen mod os. Det var præmissen i dit oprindelige indspark, og det tillod jeg mig at kritisere.

    I forhold til Markus Solbakkens kvaliteter, så har jeg også set ham spille flere gang, og umiddelbart vurderer jeg ham ikke til at være god nok til bænken i FCK. AGF eller OB jo, men bestemt ikke FCK. Faktisk mener jeg ikke at der pt. er en spiller i Viking Stavanger der har niveauet til FCK, men det kan jo være jeg har for høje ambitioner, i forhold til hvad FCK er og skal være i fremtiden?

    Edit: At henvis til ros fra hans egen træner er vel lidt søgt, for det er vel begrænset hvor megen kritik han vil sende i sit eget indkøbs retning?
    Hvis vi skulle ende med at hente Solbakken, så vil det jo heller ikke være på baggrund af præstationerne i én kamp. Det er muligt, at det er den ene kamp, som gør, at man for alvor har fået øjnene op for ham, men derpå følger selvfølgelig en intens scoutingproces, hvor man kigger på hans præstationer for Viking i Tippeligaen. Og hvis han der udvikler sig til en stor profil over det næste halve år, og måske endda bliver landsholdsaktuel, så kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne være interesserede i at tilknytte ham. Det vil på ingen måde være uprofessionelt i hvert fald.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvis vi skulle ende med at hente Solbakken, så vil det jo heller ikke være på baggrund af præstationerne i én kamp. Det er muligt, at det er den ene kamp, som gør, at man for alvor har fået øjnene op for ham, men derpå følger selvfølgelig en intens scoutingproces, hvor man kigger på hans præstationer for Viking i Tippeligaen. Og hvis han der udvikler sig til en stor profil over det næste halve år, og måske endda bliver landsholdsaktuel, så kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne være interesserede i at tilknytte ham. Det vil på ingen måde være uprofessionelt i hvert fald.
    Men det er jo så også fugle på taget. P.t. har han på ingen måde brændt Eliteserien af. Bevares han er en - i bogstavelig forstand - central spiller for Viking, men de gjorde det også elendigt i sidste sæson. Så umiddelbart svært at se, hvorfor han pludselig skulle springe ud som stjerne og landsholdsspiller. Men selvfølgelig... you never know. Blot skulle man tro, der var andre og mere oplagte midtbanetalenter i den norske liga, hvis man går i gang med at deep scoute deroppe.

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvis vi skulle ende med at hente Solbakken, så vil det jo heller ikke være på baggrund af præstationerne i én kamp. Det er muligt, at det er den ene kamp, som gør, at man for alvor har fået øjnene op for ham, men derpå følger selvfølgelig en intens scoutingproces, hvor man kigger på hans præstationer for Viking i Tippeligaen. Og hvis han der udvikler sig til en stor profil over det næste halve år, og måske endda bliver landsholdsaktuel, så kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne være interesserede i at tilknytte ham. Det vil på ingen måde være uprofessionelt i hvert fald.
    Jeg håber virkelig ikke, at det er ud fra en kamp, at FCK for alvor får interessen for en spiller i Skandinavien. Så har man gjort sit arbejde dårligt!

    Jeg forventer helt oprigtigt, at PC, Sune Smith-Nielsen og hele scoutingafdelingen har detaljerede rapporter på alle spillere i Skandinavien, og at de løbende holder nøje øje med alles udvikling.

    I tilfældet Markus Solbakken, så vil jeg undre mig meget, hvis han ikke allerede er blevet scoutet og fundet for let. Som den tidligere træners søn, kender FCK nok mere en rigtigt til ham, og var han et talent der var stort nok, så havde han allerede været i FCK.

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Underlig diskussion at følge. Hvor og hvordan vi opdager en spiller er jo ligegyldigt og det kan ligeså godt være i en kamp imod os, som det kan være i en kamp hvor vores scout er. Vi kan endda sende en scout afsted for at se Gammelby og så ende med at købe Skov :)).

    Så skal vi naturligvis ikke købe spilleren med det samme (så skal det godt nok være speciel case), men derfra kan man gå i dybden med spilleren og der bliver vel ikke påstået andet. Fordelen ved at have mødt spilleren er at man rent faktisk får direkte feedback fra bedste kilde… ens egne spillere, trænere og stab.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kunne også nævne Donatas. Den slags eksempler holder jo ikke. Det er decideret uprofessionelt for en klub som FCK at hente spillere alene baseret på præstationen i kampen mod os. Det var præmissen i dit oprindelige indspark, og det tillod jeg mig at kritisere.
    Jeg er enig i, at man selvfølgelig ikke skal hente en spiller på baggrund af én god præstation imod os. Jeg tvivler helt ærligt også på, at det sker nu til dags, hvor det er så nemt at scoute. Tidligere var det måske en anden sag.

    Når det er sagt, så kan man jo godt blive imponeret af og se en anden side eller andre evner af en spiller, end man måske var opmærksom på tidligere via elektronisk scouting. Det giver derfor ret god mening, at man som klub har en lille tendens til at hente spillere, som har imponeret mod en selv....måske ikke så meget fra superligaen (dem kender man godt i forvejen), men måske en Vavro som imponerer for Zilina mod FCK, selvom man kendte ham i forvejen.

    Forøvrigt var Donatas en glimrende spiller! :-)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Underlig diskussion at følge. Hvor og hvordan vi opdager en spiller er jo ligegyldigt og det kan ligeså godt være i en kamp imod os, som det kan være i en kamp hvor vores scout er. Vi kan endda sende en scout afsted for at se Gammelby og så ende med at købe Skov :)).

    Så skal vi naturligvis ikke købe spilleren med det samme (så skal det godt nok være speciel case), men derfra kan man gå i dybden med spilleren og der bliver vel ikke påstået andet. Fordelen ved at have mødt spilleren er at man rent faktisk får direkte feedback fra bedste kilde… ens egne spillere, trænere og stab.
    Meget enig. Det kan vel aldrig være diskvalificerende, at en spiller gør det godt mod os, lige så vel, som at vi selvfølgelig ikke henter den pågældende spiller, alene på baggrund af præstationen mod os.

    I det specifikke tilfælde med Markus Solbakken, så kan det da godt være, at absolut intet peger i retning af, at han skulle være et emne for os, og i så fald henter vi ham jo nok ikke. Når det er sagt, så ville han ikke være den første spiller i verdenshistorien, der laver et sent gennembrud, og som efter sit gennembrud, rent faktisk besidder kvaliteterne til at spille for os.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Så er Corner skadet igen, igen... Hvilken tank forward skal vi så købe til sommer ? :( Det bare så ærgeligt... Har på fornemmelsen at corner vil være kronisk skadet resten af sin tid her... Det er dyrt.. :(

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Vi bliver simpelthen nødt til at indføre, at hvis man skal have en bruttoløn på 5 mio. eller derover, så skal 50% af den løn simpelthen være præstationsbaseret, primært på baggrund af hvor spilleklar man er i kontraktperioden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 10 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Så er Corner skadet igen, igen... Hvilken tank forward skal vi så købe til sommer ? :( Det bare så ærgeligt... Har på fornemmelsen at corner vil være kronisk skadet resten af sin tid her... Det er dyrt.. :(
    Ja, undskyld mig, men det er sgu efterhånden ved at være lidt små-patetisk.

    Sgu ikke meget tank over det, må jeg nok sige.

    Og hvis vi så også bare lige kan få meldt Lund ude resten af sæsonen, og en “Falk der ikke er heeelt på 100 procent endnu”, så er alt jo dejligt trygt. Helt som det plejer.

    Jesus Christ!!!!

    Zan

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Og så er Diks pludselig 3. valg i centerforsvaret... CHRIST!

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •