Side 38 af 130 FørsteFørste ... 28353637383940414888 ... SidsteSidste
Viser resultater 556 til 570 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #556
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Kaufmann sælges til Union Berlin

    https://www.fck.dk/nyhed/mikkel-kauf...l-union-berlin

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #557
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvis PC skal have hug for en del cases, skal han vel også have ros for andre...?

    https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...l-union-berlin

    Zan
    Nu var det jo ikke en success sidste gang han undervurderede en ung angriber og solgte ham for 20 millioner :). Jeg ville egentlig gerne have haft ham hjem igen og det er da pudsigt en tysk CL klub ser noget vi ikke ser, men ganske heldigt vi ikke må nøjes med de 7,5 million vi i første omgang fandt rigeligt

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #558
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tænker at det er ret oplagt, at hvis både Falk og Hakon forsvinder, så skal der hentes én 6'er og én 8'er. På den måde får vi en bedre balance i i truppen på den centrale midt. Skal man have en erstatning for Zeca mht lederskab, så ligger det trods alt ret meget til højrebenet, at Delaney skal være den ene som skal ind og en yngre type (f.eks. Nartey) som den anden.
    Gør vi det, så kan jeg dog måske godt savne lidt kreativitet centralt, så det taler imod denne ide.
    Selv om Delaney er en herlig københavnerdreng, så kan jeg hverken se perspektivet i eller opgraderingen ved allernådigst at hente ham hjem. Tiden og kvaliteten er løbet fra ham. Han skulle være kommet for et par år siden - nu vil det bare blive på en dyr Arne-kontrakt. Nej tak :-/
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #559
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nu var det jo ikke en success sidste gang han undervurderede en ung angriber og solgte ham for 20 millioner :). Jeg ville egentlig gerne have haft ham hjem igen og det er da pudsigt en tysk CL klub ser noget vi ikke ser, men ganske heldigt vi ikke må nøjes med de 7,5 million vi i første omgang fandt rigeligt
    Hehe, nej, man frygter en ny Højlund.

    Personligt synes jeg faktisk også der var rigtige mange ting der talte for at han skulle have en chance hos os.

    Men Nees har nok vendt til tommelfingeren nedad, og set i det lys er 20 lige netop noget bedre end 7,5 :-)

    Zan

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #560
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg håber Nees har været ind over. Men jeg må indrømme; jeg tror at han spillemæssigt ville have passet godt ind hos os. Kunne også have været spændende at se, hvad Nees kunne have fået ud af ham. Spørgsmålet er om vi skal have Orri tilbage som backup for Cornelius
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  10. #561
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Selv om Delaney er en herlig københavnerdreng, så kan jeg hverken se perspektivet i eller opgraderingen ved allernådigst at hente ham hjem. Tiden og kvaliteten er løbet fra ham. Han skulle være kommet for et par år siden - nu vil det bare blive på en dyr Arne-kontrakt. Nej tak :-/
    Nu nævnte jeg ham, fordi en debattør efterlyste en erstatning for Zeca og der passer Delaney i alder og erfaring godt ind. Jeg er helt med på, at niveauet næppe er, hvad det har været, men jeg tror trods alt, at det nok skal være fint nok til FCK efter en god træningsopstart.
    Mht opgradering, så får vi næppe en en-til-en opgradering på Zeca, Falk, Daramy og Haraldson. Vores opgradering skal nok nærmere findes i, at vi skal finde en bedre balance især på den centrale midt, hvor vi i år har manglet en 6'er og haft en overflod af 8'ere.

  11. #562
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Derudover skal medregnes, at Neestrup har bedt PC om at give ham nok muligheder til midtbanen, så han kan være mere taktisk fleksibel, og bedre kunne variere mellem den nuværende 4-3-3, og så hhv. 4-2-3-1 og 4-4-2.
    Kilde?

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #563
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nu var det jo ikke en success sidste gang han undervurderede en ung angriber og solgte ham for 20 millioner :). Jeg ville egentlig gerne have haft ham hjem igen og det er da pudsigt en tysk CL klub ser noget vi ikke ser, men ganske heldigt vi ikke må nøjes med de 7,5 million vi i første omgang fandt rigeligt
    Selvfølgelig er det den rigtige beslutning at sælge ham nu for 20 mio (forøvrigt ligesom det var den rigtige beslutning at sælge Højlund på det tidspunkt.) Det vil ikke give nogen mening at hente ham hjem til bænken igen, hvor han formentlig ville ende, når der endelig er et godt bud på ham. Kaufmann har ubestrideligt nogle forcer bl.a. i størrelse og aggressivitet, som Union sikkert ser noget spændende i, og de tager ham jo nok ind som et lille projekt og næppe som starter i CL. Vi skal helt ærligt ikke bruge et 22 årig "projekt" lige nu, forøvrigt et project vi tidligere uden held har prøvet at forløse endda med nuværende træner i staben og med en spillestil under Thorup, som i mine øjne passede Kaufmann end nu med Neestrup.

    Når det er sagt, så kan det da sagtens ende med, at Kaufmann kommer til at bombe en masse mål ind for Union til vores store ærgrelse. Men ligesom alt andet med et element af held og tilfældighed, så kan en beslutning, som var korrekt i øjeblikket det blev taget, godt ende anderledes end forventet. Og i dette tilfælde siger alt fornuft (udover vores fomo), at vi skal sælge for 20 mio. Det samme var imo forøvrigt tilfældet med Højlund, der som bekendt endte ualmindeligt anerledes end de fleste havde troet.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #564
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvfølgelig er det den rigtige beslutning at sælge ham nu for 20 mio (forøvrigt ligesom det var den rigtige beslutning at sælge Højlund på det tidspunkt.) Det vil ikke give nogen mening at hente ham hjem til bænken igen, hvor han formentlig ville ende, når der endelig er et godt bud på ham. Kaufmann har ubestrideligt nogle forcer bl.a. i størrelse og aggressivitet, som Union sikkert ser noget spændende i, og de tager ham jo nok ind som et lille projekt og næppe som starter i CL. Vi skal helt ærligt ikke bruge et 22 årig "projekt" lige nu, forøvrigt et project vi tidligere uden held har prøvet at forløse endda med nuværende træner i staben og med en spillestil under Thorup, som i mine øjne passede Kaufmann end nu med Neestrup.

    Når det er sagt, så kan det da sagtens ende med, at Kaufmann kommer til at bombe en masse mål ind for Union til vores store ærgrelse. Men ligesom alt andet med et element af held og tilfældighed, så kan en beslutning, som var korrekt i øjeblikket det blev taget, godt ende anderledes end forventet. Og i dette tilfælde siger alt fornuft (udover vores fomo), at vi skal sælge for 20 mio. Det samme var imo forøvrigt tilfældet med Højlund, der som bekendt endte ualmindeligt anerledes end de fleste havde troet.
    Jeg er ikke enig ift. Højlund.. Han lignede i den grad en som var på vej, og havde taget monster-skridt i vinterpausen ift. det tekniske. Fysikken sad allerede i skabet. Det burde man altså have set, når man går op af ham dagligt. Dermed ikke tilfældigt at han har leveret som han har gjort fra dag 1 siden sit skifte.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #565
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er ikke enig ift. Højlund.. Han lignede i den grad en som var på vej, og havde taget monster-skridt i vinterpausen ift. det tekniske. Fysikken sad allerede i skabet. Det burde man altså have set, når man går op af ham dagligt. Dermed ikke tilfældigt at han har leveret som han har gjort fra dag 1 siden sit skifte.
    Han passede ikke til Thorups fodbold. Men igen hvem gjorde det. Så det var det rigtige synes jeg.

  18. #566
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvfølgelig er det den rigtige beslutning at sælge ham nu for 20 mio (forøvrigt ligesom det var den rigtige beslutning at sælge Højlund på det tidspunkt.) Det vil ikke give nogen mening at hente ham hjem til bænken igen, hvor han formentlig ville ende, når der endelig er et godt bud på ham. Kaufmann har ubestrideligt nogle forcer bl.a. i størrelse og aggressivitet, som Union sikkert ser noget spændende i, og de tager ham jo nok ind som et lille projekt og næppe som starter i CL. Vi skal helt ærligt ikke bruge et 22 årig "projekt" lige nu, forøvrigt et project vi tidligere uden held har prøvet at forløse endda med nuværende træner i staben og med en spillestil under Thorup, som i mine øjne passede Kaufmann end nu med Neestrup.

    Når det er sagt, så kan det da sagtens ende med, at Kaufmann kommer til at bombe en masse mål ind for Union til vores store ærgrelse. Men ligesom alt andet med et element af held og tilfældighed, så kan en beslutning, som var korrekt i øjeblikket det blev taget, godt ende anderledes end forventet. Og i dette tilfælde siger alt fornuft (udover vores fomo), at vi skal sælge for 20 mio. Det samme var imo forøvrigt tilfældet med Højlund, der som bekendt endte ualmindeligt anerledes end de fleste havde troet.
    Selvom jeg dybest set er enig, synes jeg ikke salget er en ligeså stor no-brainer som du.

    Argumenterne for at beholde ham ligger blandt andet i at det tilsyneladende er ubeskriveligt svært at hente brugbare offensive kræfter. Og det er ikke for at køre en PC-skive af, men bare en klar opfattelse.

    Og selvom man har fået hvad der ligner et scoop, kommer indkøringsperiode osv. Så på den måde kan en ny spiller i lige så høj grad blive et projekt som Kaufmann.

    Her ville man få en spiller som kendte liga, hold, har en god alder og genfunden selvtillid. Udover det en (på banen) aggressiv fyr, som vi godt kunne bruge i systemet. Jeg siger ikke Kaufmann er et sikkert bulls-eye, men ikke nogen dum mulighed.

    Men ja, Neestrup har vendt tommelfingeren nedad og at få de 20 mio i kassen er bestemt en positiv overraskelse, og gør den meget nemmere at sluge, skulle han pludselig hamre kasser ind.

    Og så er der jo også Jordan… Den simple forklaring er jo nok at det er ham man har valgt som supplement til Corner. Mon ikke han præsenteres inden længe. Ryger Haraldsson, skal der vel bruges en mere. Men den tid den ………

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 12.06.23 kl. 18:10

  19. #567
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Selvom jeg dybest set er enig, synes jeg ikke salget er en ligeså stor no-brainer som du.

    Argumenterne for at beholde ham ligger blandt andet i at det tilsyneladende er ubeskriveligt svært at hente brugbare offensive kræfter. Og det er ikke for at køre en PC-skive af, men bare en klar opfattelse.

    Og selvom man har fået hvad der ligner et scoop, kommer indkøringsperiode osv. Så på den måde kan en ny spiller i lige så høj grad blive et projekt som Kaufmann.

    Her ville man få en spiller som kendte liga, hold, har en god alder og genfunden selvtillid. Udover det en (på banen) aggressiv fyr, som vi godt kunne bruge i systemet. Jeg siger ikke Kaufmann er et sikkert bulls-eye, men ikke nogen dum mulighed.

    Men ja, Neestrup har vendt tommelfingeren nedad og at få de 20 mio i kassen er bestemt en positiv overraskelse, og gør den meget nemmere at sluge, skulle han pludselig hamre kasser ind.

    Og så er der jo også Jordan… Den simple forklaring er jo nok at det er ham man har valgt som supplement til Corner. Mon ikke han præsenteres inden længe. Ryger Haraldsson, skal der vel bruges en mere. Men den tid den ………

    Zan
    Jeg tror du/I overser en væsentlig faktor her. Kaufmann havde 1½ år tilbage af sin kontrakt, og hans tålmodighed med at sidde på bænken hos FCK kunne nok ligge på et meget lille sted efter at være blevet kasseret og udlejet i to år. Så med mindre I forestillede jer, at Kaufmann skulle hentes tilbage med et løfte om, at han var førstevalg til angrebet, havde vi givetvis stået med en reserve, der fra start ville være pænt træt af situationen, og som uden tvivl ikke ville forlænge sin kontrakt.

    Derfor var det her den logiske vej ud af et forhold, der desværre for længe siden var løbet sur. Om han så bliver en succes i Union Berlin eller ej. Men man kan da håbe på, at vi har fået en solid videresalgsklausul med i handlen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  20. #568
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er ikke enig ift. Højlund.. Han lignede i den grad en som var på vej, og havde taget monster-skridt i vinterpausen ift. det tekniske. Fysikken sad allerede i skabet. Det burde man altså have set, når man går op af ham dagligt. Dermed ikke tilfældigt at han har leveret som han har gjort fra dag 1 siden sit skifte.
    Jeg ved ikke, hvor du så det henne. Det var på ingen måde det billede, jeg havde af Højlund. Som jeg efterhånden har skrevet en del gange før, så er jeg lettere chokeret over hans udvikling. Inderst inde tror jeg stadig, at han pt. laver en Simon Bræmer, men når han snart skifter til United, så er jeg jo endnu mere til grin :-)

    Anyway lad os lade Højlund være. Jeg ser stadig nærmest ingen god grund til at holde Kaufmann andet end frygten for, at han bryder igennem i Tyskland. Som Garneren nævner, så får vi nok heller ikke en tilfreds Kaufmann hjem, hvis vi blokerer et skifte til Berlin for en plads bag Corner i FCK.

  21. #569
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror du/I overser en væsentlig faktor her. Kaufmann havde 1½ år tilbage af sin kontrakt, og hans tålmodighed med at sidde på bænken hos FCK kunne nok ligge på et meget lille sted efter at være blevet kasseret og udlejet i to år. Så med mindre I forestillede jer, at Kaufmann skulle hentes tilbage med et løfte om, at han var førstevalg til angrebet, havde vi givetvis stået med en reserve, der fra start ville være pænt træt af situationen, og som uden tvivl ikke ville forlænge sin kontrakt.

    Derfor var det her den logiske vej ud af et forhold, der desværre for længe siden var løbet sur. Om han så bliver en succes i Union Berlin eller ej. Men man kan da håbe på, at vi har fået en solid videresalgsklausul med i handlen.
    Ja, det er bestemt en rigtig god pointe. Så skulle man satse på han kunne spille sig i start-11, og det er selvfølgelig noget af et gamble. True.

    Jeg takker hermed for 20 af de lange, og ønsker Kaufmann held og lykke :-)

    Zan

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    Krc

  23. #570
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror du/I overser en væsentlig faktor her. Kaufmann havde 1½ år tilbage af sin kontrakt, og hans tålmodighed med at sidde på bænken hos FCK kunne nok ligge på et meget lille sted efter at være blevet kasseret og udlejet i to år. Så med mindre I forestillede jer, at Kaufmann skulle hentes tilbage med et løfte om, at han var førstevalg til angrebet, havde vi givetvis stået med en reserve, der fra start ville være pænt træt af situationen, og som uden tvivl ikke ville forlænge sin kontrakt.

    Derfor var det her den logiske vej ud af et forhold, der desværre for længe siden var løbet sur. Om han så bliver en succes i Union Berlin eller ej. Men man kan da håbe på, at vi har fået en solid videresalgsklausul med i handlen.
    Selvom jeg var umådelig morsom med min 20 millioners kommentar, så er jeg overordnet set ikke utilfreds med salget :). Det at ville beholde en spiller, det er ikke altid lig med at salget er dårligt. Hvor jeg var skeptisk mht Højlund salget, så tror jeg ikke at Kauffmann pludselig smadre alle rekorder - men jeg har så ikke set ham spille i to år, så min viden er meget begrænset. Jeg kunne dog godt se ham i FCK, Corner, Kauffmann og Orri ville være spændene.

    Midtbanen er ved at bliver interessant. Falk kunne meget vel flyve og jeg er pænt sikker på at Hakon er historie inden længe. Det betyder vi har Clem, Lerager, Claesson, Johannesson til 3 pladser og så skal vi minimum hente 2. Delaney, Nartey, Bidstrup må alle være i spil og 2 ud af de 3 ville gøre midten vanvittig
    Sidst redigeret af superestrella : 12.06.23 kl. 20:23

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •