Side 45 af 130 FørsteFørste ... 35424344454647485595 ... SidsteSidste
Viser resultater 661 til 675 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #661
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Kvart i bold har gennemgået nøgletallene for Achouri og sammenlignet dem med Daramy, og overraskende nok, så overgår tuneseren Daramy på det fleste nøgleparametre. https://www.facebook.com/groups/4625...54912/?app=fbl

    Blot som indspark før Achouri tales ned til at være en ordinær suppespiller med en heldig halvsæson.
    Sidst redigeret af Devil : 22.06.23 kl. 13:03

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #662
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Kvart i bold har gennemgået nøgletallene for Achouri og sammenlignet dem med Daramy, og overraskende nok, så overgår tuneseren Daramy på det fleste nøgleparametre. https://www.facebook.com/groups/4625...54912/?app=fbl

    Blot som indspark før Achouri tales ned til at være en ordinær suppespiller med en heldigt halvsæson.
    Uden at have undersøgt det i dybden, så har der nok været dobbel og nogle gange trippel dækning, på Daramy, lidt mere end der har været på Achouri.

  4. #663
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Uden at have undersøgt det i dybden, så har der nok været dobbel og nogle gange trippel dækning, på Daramy, lidt mere end der har været på Achouri.
    Jeg så mange af Viborgs kampe og sjovt nok så føler jeg faktisk at dobbel og trippel dækningen af ham var på samme niveau som med Daramy. Særligt i mange af de sidste kampe var det tydeligt - mest tydeligt i Brøndby kampen, hvor han blev decideret sparket ned, hver gang han fik bolden.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #664
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Uden at have undersøgt det i dybden, så har der nok været dobbel og nogle gange trippel dækning, på Daramy, lidt mere end der har været på Achouri.
    Det er heller ikke noget jeg har tjekket op skal jeg indrømme, men mit indtryk er, at det samme har gjort sig gældende for Achouri.. Vi gjorde det i hvert fald i den sidste kamp imod dem. Og da Viborg har færre dygtige offensive spillere end os, kunne man forestille sig, at man lidt nemmere slipper omkring den disciplin når man møder Viborg, end når man møder os, så mon ikke det samme har været tilfældet i en række af de øvrige kampe Viborg har spillet i foråret..

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #665
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Kvart i bold har gennemgået nøgletallene for Achouri og sammenlignet dem med Daramy, og overraskende nok, så overgår tuneseren Daramy på det fleste nøgleparametre. https://www.facebook.com/groups/4625...54912/?app=fbl

    Blot som indspark før Achouri tales ned til at være en ordinær suppespiller med en heldig halvsæson.
    Kan du poste detajlerne? Kan se at det er en privat facebook-gruppe.

  9. #666
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Kan du poste detajlerne? Kan se at det er en privat facebook-gruppe.
    Vores datamand Henrik Enghave har set på Elias Achouri og hans første sæson i dansk fodbold :


    I sidste sæson var han den spiller i Superligaen med flest succesfulde driblinger pr. 90 min.
    Tilmed bedre end Daramy ��


    Han er nummer to på listen over spillere der har vundet boldbesiddelse til sit hold på den sidste tredjedel af banen.
    Så altså en god presspiller ⚽


    6 mål og 5 assists sidste sæson.
    0,37 mål pr. 90 min & 0,31 assists pr. 90 min.
    Hvilket gør han er involveret i 0,68 mål pr. 90 min.


    For Daramy er det 0,51 mål han er involveret i pr. 90 min.
    Så Achouri er datamæssigt mere målproducerende end Daramy ��

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #667
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Spændende med Achouri.

    Jeg var for et par måneder siden meget varm på Achouri, som i de to kampe i Parken imponerede mig stort med teknik, fysik og blik for spillet, ligesom han i mange andre kampe viste hvor målfarlig han er. Jeg synes dog at han sammen med Viborg faldt lidt i niveau og han fik vel ikke vist ret meget i slutspillet, hvilket gør mig en smule nervøs omkring et køb af ham. Men det kan selvfølgelig skyldes den øgede fokus som modstanderne begyndte at have på ham, hvoraf vi i de sidste kampe jo egentlig så mere fra Said på den anden kant.

    Kan vi få ham for 2½-3 mio euro, så synes jeg, at det vil være en fin tilføjelse. Bliver prisen markant højere (5-6 mio euro), så begynder det at lyde dyrt for en spiller, som kun har præsteret på topniveau i en kortere periode. Jeg går ud fra, at timingen i Viborgs udmelding i går om at ville sælge til udlandet ikke er helt tilfældig - det lugter af, at man vil presse prisen lidt op.
    Det der gør mig lidt rolig er, at det virker til at være en spiller Neestrup har peget på.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #668
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Er lidt ambivalent mht Achouri.

    Jeg er ikke sikker på at en højre midt er der vi mangler aller mest. Hvad så med Roony? Skulle han ikke skydes mere i gang?
    Stats ser måske fine ud, men de kampe jeg har set med Viborg, har han svinget mellem super farlig og skidt.
    Så rygtet får mig ikke helt op af stolen.

    Jeg kan også være bekymret for at PC smider monsterboksen for ham (det betyder så også at han skal være starter på andres bekostning) qua Viborgs udmelding, Han er altså 'kun' prissat til 350.000 Euro (Transfermarkt) og købt af Viborg for 269.000 Euro sidste år. Det må også spille ind i en evt transfer.

    Men lad os se hvad der sker. Hvis PC VIL have ham, ender han nok også hos os. Men jeg er meget på vippen.

    /CPH12
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  14. #669
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af CPH12 Se meddelelser
    Er lidt ambivalent mht Achouri.

    Jeg er ikke sikker på at en højre midt er der vi mangler aller mest. Hvad så med Roony? Skulle han ikke skydes mere i gang?
    Stats ser måske fine ud, men de kampe jeg har set med Viborg, har han svinget mellem super farlig og skidt.
    Så rygtet får mig ikke helt op af stolen.

    Jeg kan også være bekymret for at PC smider monsterboksen for ham (det betyder så også at han skal være starter på andres bekostning) qua Viborgs udmelding, Han er altså 'kun' prissat til 350.000 Euro og købt af Viborg for 269.000 Euro sidste år. Det må også spille ind i en evt transfer.

    Men lad os se hvad der sker. Hvis PC VIL have ham, ender han nok også hos os. Men jeg er meget på vippen.

    /CPH12
    I Viborg spiller han primært venstrekant, så på den måde giver det rigtig god mening, såfremt vi ikke kan hente Daramy.

    Så har vi til venstre
    Diogo, Achouri og evt Sahsah
    og til højre
    Roony, Larsson og evt Diogo.

    Jeg tror ikke, at vi får rabat bare fordi, at Viborg hentede ham for en slik. Og så tror jeg mere, at det er efter Neestrups ønske, at han evt ender her end PC's.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #670
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    Vores datamand Henrik Enghave har set på Elias Achouri og hans første sæson i dansk fodbold :


    I sidste sæson var han den spiller i Superligaen med flest succesfulde driblinger pr. 90 min.
    Tilmed bedre end Daramy ��


    Han er nummer to på listen over spillere der har vundet boldbesiddelse til sit hold på den sidste tredjedel af banen.
    Så altså en god presspiller ⚽


    6 mål og 5 assists sidste sæson.
    0,37 mål pr. 90 min & 0,31 assists pr. 90 min.
    Hvilket gør han er involveret i 0,68 mål pr. 90 min.


    For Daramy er det 0,51 mål han er involveret i pr. 90 min.
    Så Achouri er datamæssigt mere målproducerende end Daramy ��
    Jeg har ikke fulgt nøje med i Achouris sæson, så jeg fandt lige en highlight-video med ham: https://www.youtube.com/watch?v=bMNasvT_KYY. Dem skal man jo passe på med, men den viser alligevel nogle ting, der er interessante ifht. statistikkerne og sammenligningen med Daramy. For det første er det jo tydeligt, at Achouri, selv om han er rimelig god teknisk, ikke er en dribler på Daramy-niveau, og de fleste af hans mål er faktisk boksspiller-mål, der handler om at stå på det rette sted på det rette tidspunkt.

    Men det er ret tydeligt ud fra videoen, hvorfor han alligevel overgår Daramy i vundne driblinger. Achouri er meget bedre til at holde farten, når han løber mod mål, end Daramy, der jo har en tendens til at stoppe helt op for så at forsøge at overrumple modstanderen med en ny acceleration. Det virker nogle gange, men når forsvarerne er bevidste om, at det er hans modus, lykkes det ikke så nemt. Så selv om Achouri måske ikke er lige så god en dribler som Daramy, kan man se ret mange eksempler på, at han tager 2-3 forsvarere i træk ved at holde farten oppe. Det store spørgsmål er så, om han også er i stand til det i samme grad på et FCK-hold, der oftere møder modstandere, der står lavere.

    Det andet, man kan se ud af videoen, understøtter statistikkerne, der viser, at han er en bedre presspiller. Achouri er ret god til at pille bolden fra modstanderen. Om det er, fordi han bare er bedre til at forudse modstandernes bevægelser, eller at Daramy er mere halvhjertet i presspillet, har jeg svært ved at gennemskue.

    Min største bekymring - udover en potentielt voldsom pris - er nok, om Achouri risikerer at blive endnu et eksempel på et indkøb, der fungerer godt på et hold med bedre plads i omstillingerne, men som kommer til kort over for parkerede busser.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #671
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    I Viborg spiller han primært venstrekant, så på den måde giver det rigtig god mening, såfremt vi ikke kan hente Daramy.

    Så har vi til venstre
    Diogo, Achouri og evt Sahsah
    og til højre
    Roony, Larsson og evt Diogo.

    Jeg tror ikke, at vi får rabat bare fordi, at Viborg hentede ham for en slik. Og så tror jeg mere, at det er efter Neestrups ønske, at han evt ender her end PC's.
    Det der taler for Achouri i min bog er at han har noget Xfaktor magi og stadig stor udviklings potentiale. Derudover har han i forvejen bevidst sig i Superligaen og kender tempoet i superligaen ergo han skal ikke bruge 6-12 måneder for at "vænne" sig til suppen.

    Ja i den perfekte verden, ville jeg da ønske PC havde kompetencerne til at finde en X-faktor spiller i udlandet som vi ved kan slå igennem hurtigt. Men vi så jo hvordan det gik sidst da han hentet Luther Singh ind som erstatning for Daramy.

    Så jo hent gerne Achouri.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #672
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg har ikke fulgt nøje med i Achouris sæson, så jeg fandt lige en highlight-video med ham: https://www.youtube.com/watch?v=bMNasvT_KYY. Dem skal man jo passe på med, men den viser alligevel nogle ting, der er interessante ifht. statistikkerne og sammenligningen med Daramy. For det første er det jo tydeligt, at Achouri, selv om han er rimelig god teknisk, ikke er en dribler på Daramy-niveau, og de fleste af hans mål er faktisk boksspiller-mål, der handler om at stå på det rette sted på det rette tidspunkt.

    Men det er ret tydeligt ud fra videoen, hvorfor han alligevel overgår Daramy i vundne driblinger. Achouri er meget bedre til at holde farten, når han løber mod mål, end Daramy, der jo har en tendens til at stoppe helt op for så at forsøge at overrumple modstanderen med en ny acceleration. Det virker nogle gange, men når forsvarerne er bevidste om, at det er hans modus, lykkes det ikke så nemt. Så selv om Achouri måske ikke er lige så god en dribler som Daramy, kan man se ret mange eksempler på, at han tager 2-3 forsvarere i træk ved at holde farten oppe. Det store spørgsmål er så, om han også er i stand til det i samme grad på et FCK-hold, der oftere møder modstandere, der står lavere.

    Det andet, man kan se ud af videoen, understøtter statistikkerne, der viser, at han er en bedre presspiller. Achouri er ret god til at pille bolden fra modstanderen. Om det er, fordi han bare er bedre til at forudse modstandernes bevægelser, eller at Daramy er mere halvhjertet i presspillet, har jeg svært ved at gennemskue.

    Min største bekymring - udover en potentielt voldsom pris - er nok, om Achouri risikerer at blive endnu et eksempel på et indkøb, der fungerer godt på et hold med bedre plads i omstillingerne, men som kommer til kort over for parkerede busser.
    Det kan jo være at Neestrup gerne vil have et massivt højt pres. Det var der tegn til i starten af foråret, men gik så lidt væk fra det igen, da nogle spillere (daramy blandt andet) ikke var god nok til det. Og hvis bolden så bliver eroberet i dette høje pres, så vil Achouri jo være perfekt, da han så hurtigt kan drive bolden imod mål og enten selv få et forsøg eller kan finde en medspiller.

    Jeg tror at Neestrup gerne vil begge dele. Altså både kunne presse højt og få nogle hurtige omstillinger og samtidig også være god til det etableret spil med bolden. Primært det sidste som har været dyrket i foråret.

    Er dog stadigvæk nervøs fra Achouri. Som der påpeges, så har han kun været god i en kort periode og han har også været stjernen i Viborg, hvor i FCK vil han bare være en blandt mange og med et langt højere pres fra internt og eksternt.
    - Torben

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #673
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det der taler for Achouri i min bog er at han har noget Xfaktor magi og stadig stor udviklings potentiale. Derudover har han i forvejen bevidst sig i Superligaen og kender tempoet i superligaen ergo han skal ikke bruge 6-12 måneder for at "vænne" sig til suppen.

    Ja i den perfekte verden, ville jeg da ønske PC havde kompetencerne til at finde en X-faktor spiller i udlandet som vi ved kan slå igennem hurtigt. Men vi så jo hvordan det gik sidst da han hentet Luther Singh ind som erstatning for Daramy.

    Så jo hent gerne Achouri.
    Altså, jeg er ikke vildt pessimistisk mht. Achouri, men der er alligevel et par ting, jeg er nødt til at spørge om:

    Hvori ser du tegn på et stort udviklingspotentiale? Han er trods alt 24 og har dermed formentlig langt størstedelen af sin udvikling bag sig.

    Hvad er det særlige ved Superligaens tempo, som man skal bruge halve og hele år til at vænne sig til? Jeg er med på, at langt de fleste nye spillere skal bruge tilvænningstid i en ny klub, men udover at han ikke behøver at bruge tid på at oprette MitID og den slags, hvis han rykker fra Viborg til København, hvad er det så præcis for noget fodboldmæssig tilvænning, han kan springe over i modsætning til en spiller, der ikke har spillet i Danmark før?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #674
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg er meget skeptisk omkring Achouri. Hans sæson var et meget blandet efterår, hvor han havde svært ved at finde fodfæste i Superligaen og på VFF's hold. Da foråret startede spillede han så helt forrygende i 6-8 kampe, afhængig, hvordan man vurderer ham. I slutningen af foråret, da modstanderne indstillede sig på ham og på hvordan VFF brugte ham, så var han igen meget anonym.

    Hans meget fine stats er skabt i den gyldne periode i starten af foråret, i de sidste fire kampe var han nærmest anonym - personligt så er hans sidste større præstation jeg husker i kampen mod Randers, hvor han har et fint gennembrud og får en assist. Jeg har svært ved at se, at hans præstationer samlet set kan række til en plads på vores hold, der i den grad får brug for spillere med international klasse.
    Goldbæks Højrefod

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #675
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Altså, jeg er ikke vildt pessimistisk mht. Achouri, men der er alligevel et par ting, jeg er nødt til at spørge om:

    Hvori ser du tegn på et stort udviklingspotentiale? Han er trods alt 24 og har dermed formentlig langt størstedelen af sin udvikling bag sig.

    Hvad er det særlige ved Superligaens tempo, som man skal bruge halve og hele år til at vænne sig til? Jeg er med på, at langt de fleste nye spillere skal bruge tilvænningstid i en ny klub, men udover at han ikke behøver at bruge tid på at oprette MitID og den slags, hvis han rykker fra Viborg til København, hvad er det så præcis for noget fodboldmæssig tilvænning, han kan springe over i modsætning til en spiller, der ikke har spillet i Danmark før?
    Man er da ikke på nogen måde færdig med at udvikle sig som 24 årige?. Bare det at komme til en Top klub og præstere på højere niveau især i Europa kan også gøre der lægges flere procenter på. Om han så har det potentialet til at præstere i Europa kan vi jo kun gisne om. Men lykkedes det, så ser jeg da gode muligheder for at tjene en god skilling på ham.

    I henhold til Superligaens Tempo så nævner du det jo selv. Det fleste spillere skal netop bruge tilvænnings tid. Især vil jeg mene offensive X-faktor spillere man forventer meget af har det endnu svære. Hvis PC bruger kassen på en Top X-faktor spiller fra et eksotisk land F.eks. så ud fra historik og tidligere erfaringer, kan du da være 100 % på spilleren ikke slår igennem med det samme. Der kan være undtagelser, men jeg ser det sjældent. Her tror jeg mere på succes for Achouri hos os. Men igen det er jo spådom, who knows.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •