Side 46 af 130 FørsteFørste ... 36434445464748495696 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Man er da ikke på nogen måde færdig med at udvikle sig som 24 årige?. Bare det at komme til en Top klub og præstere på højere niveau især i Europa kan også gøre der lægges flere procenter på. Om han så har det potentialet til at præstere i Europa kan vi jo kun gisne om. Men lykkedes det, så ser jeg da gode muligheder for at tjene en god skilling på ham.

    I henhold til Superligaens Tempo så nævner du det jo selv. Det fleste spillere skal netop bruge tilvænnings tid. Især vil jeg mene offensive X-faktor spillere man forventer meget af har det endnu svære. Hvis PC bruger kassen på en Top X-faktor spiller fra et eksotisk land F.eks. så ud fra historik og tidligere erfaringer, kan du da være 100 % på spilleren ikke slår igennem med det samme. Der kan være undtagelser, men jeg ser det sjældent. Her tror jeg mere på succes for Achouri hos os. Men igen det er jo spådom, who knows.
    Jeg siger ikke, man ikke udvikler sig, når man er blevet 24, men vi er vel enige om, at de store skridt for langt de fleste spilleres vedkommende er taget på det tidspunkt? Mit spørgsmål var egentlig bare, hvad det er for nogle tegn, du ser på, at Achouri stadig har stort udviklingspotentiale? Eller er det bare en generel betragtning for alle fodboldspillere?

    Måske var det uklart, men min pointe mht. Superligaens tempo var netop, at det nok ikke er noget særligt, som kræver stor tilvænning. Generelt kræver det altid tilvænning at komme til en ny klub. Og det er klart, at der kan være noget kulturel tilvænning, hvis man kommer direkte fra en meget fremmed del af verden til Danmark.

    Men Achouri har aldrig spillet i eksotiske lande, hvilket sikkert har bidraget til, at han har kunnet præstere for Viborg ret hurtigt efter sin ankomst. Så når Viborg kan hente en Achouri direkte fra udlandet og får ham til at fungere, hvorfor er det så, at vi ikke kan gøre det samme, men at han skal forbi Viborg først, så han er tilvænnet?

    Alle vores flop fra vintervinduet for 1½ år siden kom i øvrigt også fra europæiske klubber. Bare før den der myte om, at PC skal se at styre sig med sine eksotiske flopindkøb, får medvind igen. Forklaringen på fadæsen skal nok findes andre steder.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #677
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg siger ikke, man ikke udvikler sig, når man er blevet 24, men vi er vel enige om, at de store skridt for langt de fleste spilleres vedkommende er taget på det tidspunkt? Mit spørgsmål var egentlig bare, hvad det er for nogle tegn, du ser på, at Achouri stadig har stort udviklingspotentiale? Eller er det bare en generel betragtning for alle fodboldspillere?
    Korrekt der er nok flere statistiker der peger mod at det er en tidligere alder, men der er jo også eksempler på spillere som virkelige viser deres der potentiale shine i en senere alder. (Hvis man mener 24 er en meget sen alder) Der er ingen absolut formel på dette og her tror jeg godt Achouri kan udvikle sig til en bedre spiller som over en længere periode viser et mere kontinuerligt niveau. Men det er hvad jeg tror. Det muligt du tror noget andet :)

    I henhold til tempoet, så ved jeg ikke om jeg er helt enig når du siger det ikke kræver noget særlig stor tilvænning. jeg syntes efterhånden jeg har hørt mange gange spillere nævne at de er overrasket over det fysiske niveau i Suppen. Det chok tror jeg mange udenlandske spillere mærker og lige skal vende sig til. Nogle spillere har psyken til at håndtere det andre har ikke og det gælder også alt det uden for banen.

    Og med hensyn til PC så er min tillid til ham på den front på et meget lavt punkt. Det er ikke nemt at finde en X-faktor og slet ikke billige. Spillee som nogenlunde performer på Daramys niveau er svære at finde. Hvorfor ikke gå efter det sikre med en spiller som rent faktisk i suppen har præsteret rigtig godt.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #678
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Nikolaj Se meddelelser
    Jeg så mange af Viborgs kampe og sjovt nok så føler jeg faktisk at dobbel og trippel dækningen af ham var på samme niveau som med Daramy. Særligt i mange af de sidste kampe var det tydeligt - meste tydeligt i Brøndby kampen, hvor han blev decideret sparket ned, hver gang han fik bolden.
    Ok thus enlightened :-) Jeg kan ikke påstå at have set særlig mange Viborg kampe, udover dem vi har spillet mod dem.

  6. #679
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg har ikke fulgt nøje med i Achouris sæson, så jeg fandt lige en highlight-video med ham: https://www.youtube.com/watch?v=bMNasvT_KYY. Dem skal man jo passe på med, men den viser alligevel nogle ting, der er interessante ifht. statistikkerne og sammenligningen med Daramy. For det første er det jo tydeligt, at Achouri, selv om han er rimelig god teknisk, ikke er en dribler på Daramy-niveau, og de fleste af hans mål er faktisk boksspiller-mål, der handler om at stå på det rette sted på det rette tidspunkt.

    Men det er ret tydeligt ud fra videoen, hvorfor han alligevel overgår Daramy i vundne driblinger. Achouri er meget bedre til at holde farten, når han løber mod mål, end Daramy, der jo har en tendens til at stoppe helt op for så at forsøge at overrumple modstanderen med en ny acceleration. Det virker nogle gange, men når forsvarerne er bevidste om, at det er hans modus, lykkes det ikke så nemt. Så selv om Achouri måske ikke er lige så god en dribler som Daramy, kan man se ret mange eksempler på, at han tager 2-3 forsvarere i træk ved at holde farten oppe. Det store spørgsmål er så, om han også er i stand til det i samme grad på et FCK-hold, der oftere møder modstandere, der står lavere.

    Det andet, man kan se ud af videoen, understøtter statistikkerne, der viser, at han er en bedre presspiller. Achouri er ret god til at pille bolden fra modstanderen. Om det er, fordi han bare er bedre til at forudse modstandernes bevægelser, eller at Daramy er mere halvhjertet i presspillet, har jeg svært ved at gennemskue.

    Min største bekymring - udover en potentielt voldsom pris - er nok, om Achouri risikerer at blive endnu et eksempel på et indkøb, der fungerer godt på et hold med bedre plads i omstillingerne, men som kommer til kort over for parkerede busser.
    Jeg synes faktisk lige præcis at en af Achouris styrker ligger i det etablerede angrebsspil. Han er langsommere end Daramy, som rent typemæssigt ville fungere endnu bedre på et omstillingshold, end Achouri. Jeg ser ham faktisk have hele pakken i forhold til at slå igennem hos os. God i presset (hvilket jeg først lige har lært), god teknik og godt overblik, god i 1v1. Der er måske lige noget omkring afslutningsfærdighederne, som godt kunne være bedre, men ellers har han alt hvad der skal til, for at blive en succes hos os. Og så har jeg en eller anden fornemmelse af, at Nees kunne forløse ham endnu mere, end tilfældet har været hos Viborg.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #680
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023


  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #681
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    ja - det virker ganske oplagt. Jeg synes vi mangler to til kanterne og JBL til 15 millioner kan vi altså godt satse på. Når der skal hentes så mange spillere, som vi må formode vi skal, så er det på plads at hente store danske talenter, som forhåbentlig er nemme at integrer og hvor vi ikke kun får value for money, men vi kan også ende med at scorer en stor gevinst

  11. #682
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    Har Bruun Larsen ikke brændt den bro? Jeg vil hellere have en spiller som Achouri der tager et trin op og reelt ønsker at spille for FCK, end en spiller der ser FCK som eneste muglighed (antager jeg).

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #683
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes vi mangler to til kanterne og JBL til 15 millioner kan vi altså godt satse på.
    Mon ikke, han også skal have løn? Jeg siger nej tak. Vi har ikke brug for flere patienter til lazarettet.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #684
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Har Bruun Larsen ikke brændt den bro? Jeg vil hellere have en spiller som Achouri der tager et trin op og reelt ønsker at spille for FCK, end en spiller der ser FCK som eneste muglighed (antager jeg).
    Han har da åbenlyst flirtet med FCK og er tilhænger af klubben. Jeg ved ikke om den manglende transfer sidste år kun var hans skyld - men her snakker vi om et kæmpe talent, som slog igennem i Dortmund og er 24 vs en ukendt spiller, der har gjort det godt i Viborg. Samme alder, men JBL koster 1/3 af Achouri og har fra start haft et størr potientiale.

    For min skyld kan vi sagtens hente begge og jeg vil blive glad hvis en af dem kommer, men hvis JBL kan hentes for 15 millioner, så synes jeg virkelig det er en “no brainer”.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #685
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Han har da åbenlyst flirtet med FCK og er tilhænger af klubben. Jeg ved ikke om den manglende transfer sidste år kun var hans skyld - men her snakker vi om et kæmpe talent, som slog igennem i Dortmund og er 24 vs en ukendt spiller, der har gjort det godt i Viborg. Samme alder, men JBL koster 1/3 af Achouri og har fra start haft et størr potientiale.

    For min skyld kan vi sagtens hente begge og jeg vil blive glad hvis en af dem kommer, men hvis JBL kan hentes for 15 millioner, så synes jeg virkelig det er en “no brainer”.
    Forskellen er ligeledes at Achouri har spillet en hel sæson uden en eneste skade, og kun misset én kamp pga. en karantæne - og det ligner generelt ikke at Achouri er en spiller der lider af skadesproblemer. Det er en heeeeelt anden historie med Bruun Larsen - og bør være det største element vi kigger efter når vi hentere spillere pt.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #686
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://twitter.com/cphsundays/statu...ZK0X_nwQuJNH_g

    Ifølge Copenhagen Sundays på Twitter er Paul Mukairu på vej til at blive udlejet til Darmstadt med en købsoption på 2 mio. Euro.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #687
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Han har da åbenlyst flirtet med FCK og er tilhænger af klubben. Jeg ved ikke om den manglende transfer sidste år kun var hans skyld - men her snakker vi om et kæmpe talent, som slog igennem i Dortmund og er 24 vs en ukendt spiller, der har gjort det godt i Viborg. Samme alder, men JBL koster 1/3 af Achouri og har fra start haft et størr potientiale.

    For min skyld kan vi sagtens hente begge og jeg vil blive glad hvis en af dem kommer, men hvis JBL kan hentes for 15 millioner, så synes jeg virkelig det er en “no brainer”.
    Jeg tror ikke Achouri kommer til at koste 45 mio kr. Nok nærmere 30 mio kr. Og hvis vi tager lønomkostninger med, så ender de nok med at koste nogenlunde det samme.

    Det kan godt være at JBL kan blive en succes i FCK om ½-1 år. Jeg ville ønske det. Med Diogo på venstre kant, har vi tid til at bygge JBL langsomt op fysisk. Og måske Christian Sørensen kan være en god mental coach. Men Achouri virker bare som en meget mere sikker satsning.

    Hvis vi sælger Hakon og/eller Falk, så kunne jeg godt se mulighed for både Achouri på venstre kant og JBL som 10'er.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #688
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg forstår simpelthen ikke, at folk stadig ser et lys i JBL. Ja, han var et stort talent, men har intet vist i 4-5 år, udover bunker af skader og det faktum at flere trænere og holdkammerater omtaler ham som en spiller, der ikke har hovedet til at omsætte det der ser til træning til kampene. Har er blevet beskrevet som mentalt svag - modsat VF7 - og mindst lige så skadesplaget.

    FCK skal simpelthen stoppe med at hente dyre medicinske nødstilfælde pga. et håb om hvad de måske kan bidrage med.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #689
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg forstår simpelthen ikke, at folk stadig ser et lys i JBL. Ja, han var et stort talent, men har intet vist i 4-5 år, udover bunker af skader og det faktum at flere trænere og holdkammerater omtaler ham som en spiller, der ikke har hovedet til at omsætte det der ser til træning til kampene. Har er blevet beskrevet som mentalt svag - modsat VF7 - og mindst lige så skadesplaget.

    FCK skal simpelthen stoppe med at hente dyre medicinske nødstilfælde pga. et håb om hvad de måske kan bidrage med.
    Jeg siger ikke, at du ikke har ret, men har du nogen eksempler på trænere og spilleres beskrivelse af Bruun Larsens mentale habitus?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #690
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg siger ikke, at du ikke har ret, men har du nogen eksempler på trænere og spilleres beskrivelse af Bruun Larsens mentale habitus?
    Jeg har læst det flere steder. Blev nævnt for nylig i Transvinduet af Fasam og ham træneren på Mediano nævnte det i sidste uge i forbindelse med en Superliga update. Som jeg forstod det, så er det en snak der går blandt fodboldfagfolk. Det vil også give et glimrende svar på, hvor det åbenlyst store talent aldrig er blevet forløst.

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •