Side 53 af 130 FørsteFørste ... 3435051525354555663103 ... SidsteSidste
Viser resultater 781 til 795 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #781
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo. Men uanset hvordan man vender og drejer det, så er DK en meget anden størrelse end Korea, hvorfor det langt fra er sikkert, at manden vil slå til uanset hvor spændende han så ud til VM eller uanset hvor mange mål han scorer. Som nævnt så kan det da sagtens være, at FCM skyder papegøjen her (det kunne faktisk være spændende med en koreansk spiller rent kommercielt), men jeg synes det er lidt useriøst at mene, at vi i så fald har dummet os. Altså vi kan jo ikke købe alle gode spillere, som FCM nu engang kigger på. Jeg synes heller ikke, at vi har dummet os, hvis FCN løber af med Berg-Johnsen, ligesom vi heller ikke har dummet os, når BIF sikkert henter et par store navne på et tidspunkt. Vi har dummet os, hvis dem vi nu engang henter ikke slår til.

    Og jo jeg så vm, men jeg aner ærligt talt ikke, hvem manden er. Og det endda selv om han i den grad skiller sig ud, da han ikke hedder KIM :)
    Det er nogle herlige generaliseringer, I begge har kørende om forskellige racers duelighed i Superligaen. Måske skulle vi bare fokusere på de individuelle spillere i stedet? Jeg har lidt svært ved at gå i panik over, at FCM er ved at købe Cho Gue-Sung, men det er nok, fordi jeg ikke kender mere til ham, end at han scorede to mål i samme VM-kamp mod Ghana. Udover det har han scoret et rimeligt antal mål i en liga, der må betragtes som svagere end Superligaen, så hvad er det, vi bygger begejstringen/frygten på? Hvis vi altså lige glemmer hans nationalitet et øjeblik...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #782
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,172

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er nogle herlige generaliseringer, I begge har kørende om forskellige racers duelighed i Superligaen. Måske skulle vi bare fokusere på de individuelle spillere i stedet? Jeg har lidt svært ved at gå i panik over, at FCM er ved at købe Cho Gue-Sung, men det er nok, fordi jeg ikke kender mere til ham, end at han scorede to mål i samme VM-kamp mod Ghana. Udover det har han scoret et rimeligt antal mål i en liga, der må betragtes som svagere end Superligaen, så hvad er det, vi bygger begejstringen/frygten på? Hvis vi altså lige glemmer hans nationalitet et øjeblik...
    Altså wtf snakker du om, omkring "generaliseringer omkring racers duelighed i superligaen"? Jeg har konstateret, at DK er noget andet end Korea (det ligger pænt langt væk), hvorfor det imo kan være lidt et sats omkring tilvænning, niveau etc. Hvad har det med racer at gøre? Det samme ville gælde med folk fra Afrika, Australien, Sydamerika ja for den sags skyld Syd- eller Østeuropa - ja vel nærmest alt uden for Skandinavien.
    Og for at svare på dit spørgsmål, så er det dette min bekymring (nok nærmere end frygt) bygger på, nemlig at spilleren kommer fra en hel anden kultur og fra en liga med (formoder jeg) lidt lavere niveau end den danske, så det er en anelse svært at vurdere hvad vi får. Og jeg synes ikke, at vi har behov for "et sats" mere på offensive pladser, men derimod en som kan komme ind og med stor sandsynlighed kan øge holdets topniveau.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #783
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,768

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Ikke at denne tråd skal handle om Midtjylland, men nu sker der alligevel absolut ingenting hvad angår København, så....

    Jeg synes ikke det er noget nyt at Midtjylland forsøger sig med 'nye' markeder, men vi må også blot konstatere at det ikke giver den bedste trupharmoni, og at de har svært ved at integrere de store stjerner der er langt hjemmefra. Senest med eksemplet fra Egyptens store stjerne Ashour. For slet ikke at nævne den største stjerne af dem alle Marrony.

    Det virker som om at de kigger lidt for meget på de smart statistikker de opererer med, i stedet for samtidig at tage kultur, alder, hvor mange andre af samme nationalitet der er i truppen osv. ind i ligningen.

    Jeg har i hvert fald svært ved at tro at Midtjylland skulle være destinationen der er mest attraktiv, såfremt at Gue-Song skulle være så stort et navn som det bliver gjort til.
    Sidst redigeret af scoring : 06.07.23 kl. 09:19
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #784
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,172

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Og for lige at give den sidste uddybning omkring vores koreanske ven, så havde jeg jo ikke haft samme bekymring, hvis manden havde spillet et par sæsoner i Europa allerede. Men at komme direkte fra Korea (eller andre lande meget langt væk) er bare et stort skridt, som ikke altid går godt.

  7. #785
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,549

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Ikke at denne tråd skal handle om Midtjylland, men nu sker der alligevel absolut ingenting hvad angår København, så....

    Jeg synes ikke det er noget nyt at Midtjylland forsøger sig med 'nye' markeder, men vi må også blot konstatere at det ikke giver den bedste trupharmoni, og at de har svært ved at integrere de store stjerner der er langt hjemmefra. Senest med eksemplet fra Egyptens store stjerne Ashour. For slet ikke at nævne den største stjerne af dem alle Marrony.

    Det virker som om at de kigger lidt for meget på de smart statistikker de opererer med, i stedet for samtidig at tage kultur, alder, hvor mange andre af samme nationalitet der er i truppen osv. ind i ligningen.
    Præcis. Altså FCM kæmper jo med de samme problemer som os når det kommer til rekruttering. Man finder ikke bare en ny Isaksen / Dreyer / Daramy som slår til med det samme. Det kræver tilvænning og tålmodighed og dygtighed blandt den sportslige ledelse at spotte kvalitet.

    Altså vi må jo stærkt formode at Isaksen også bliver solgt som jo er deres svar på vores Daramy.

    Så igen handler det jo om, hvem er dygtigst til at spotte kvalitet hos den sportslige ledelse i FCK og FCM. Jeg har tidligere været imponeret over FCM og deres rekruttering, men det er mange år siden efterhånden. De senere år har de da i den grad også haft mange fejlskud.

    Hvem kommer så til at stå stærkest ved sæson start. Det er sgu svært at sige. Jeg fristes til at sige, hvem som kan finde den kommende X-faktor spiller som kan noget på egen hånd.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #786
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,542

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg har en ide om, at det er sværere at handle i prislaget, hvor FCK typisk gør sig, end i niveauet under - og at det er samme udfordringer, FCM gør sig i disse år. Bevågenheden omkring spillere på dette niveau er større, og spillernes mulige destinationer spænder generelt bredere. Læg dertil, at både vi og FCM sælger dyrere, end vi køber, og så er det jo egentlig ikke så underligt, at det er svært at forstærke holdet gennem transfers. Det kræver, at der tages chancer, og der lader FCM til at have en endnu større risikovillighed end os, hvilket heldigvis ikke har givet pote endnu.

    Det interessante med FCM er, at de, set udefra, havde større succes med deres tidligere strategi, hvor de købte flere men billigere spillere. Spildprocenten var selvfølgelig stor, men de havde til gengæld sjældent problemer med at stille med et slagkraftigt hold på dagen. Og egentlig har jeg ikke en fornemmelse af, at deres succesrate dengang var mindre end i dag.

  10. #787
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Kaster lige et Non-FCM opslag ind her.

    Der bliver talt om at finde en afløser for Daramy i tråden her. Det forstår jeg ikke helt.

    I min optik er købet af Goncalves med tanke på netop at overtage den venstrekant, hvorfra han er bedst istedet for at lade ham rende rundt i højre med so-so resultater til følge.
    Kunne forstille mig at han blev pænt utilfreds hvis vi handler en starter ind her.
    Kan godt forstår at man gerne ser Daramy tilbage - har noget ekstraordinært (når det lykkes).

    Lad os nu hellere få den 6'er på plads. Aller helst Bidstrup - eller Delaney hvis Bidstrup ikke går. Clem skal ikke være starter, endnu.

    Ny målmand er givet - måske Ryan retur ;-) Kunne vældig godt li' ham. Tager også gerne Robin Olsen.

    Og når nu Khocho er i stykker beklageligvis, så er Alexander Scholz et udmærket bud. Synes allerede vi skulle have taget fat i ham, da han begyndte at tale om at skulle væk fra FCM. Har en no nonsense stil.
    Han har startet og spillet alle 19 kampe i J1 League for Urawa Reds og scoret 3 mål og har en 1 Assist i denne sæson. Sæt gerne i gang PC.
    Så kom det alligevel til at handle lidt om FCM :-)

    /CPH12
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #788
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    759

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af CPH12 Se meddelelser
    Kaster lige et Non-FCM opslag ind her.

    Der bliver talt om at finde en afløser for Daramy i tråden her. Det forstår jeg ikke helt.

    I min optik er købet af Goncalves med tanke på netop at overtage den venstrekant, hvorfra han er bedst istedet for at lade ham rende rundt i højre med so-so resultater til følge.
    Kunne forstille mig at han blev pænt utilfreds hvis vi handler en starter ind her.
    Kan godt forstår at man gerne ser Daramy tilbage - har noget ekstraordinært (når det lykkes).

    Lad os nu hellere få den 6'er på plads. Aller helst Bidstrup - eller Delaney hvis Bidstrup ikke går. Clem skal ikke være starter, endnu.

    Ny målmand er givet - måske Ryan retur ;-) Kunne vældig godt li' ham. Tager også gerne Robin Olsen.

    Og når nu Khocho er i stykker beklageligvis, så er Alexander Scholz et udmærket bud. Synes allerede vi skulle have taget fat i ham, da han begyndte at tale om at skulle væk fra FCM. Har en no nonsense stil.
    Han har startet og spillet alle 19 kampe i J1 League for Urawa Reds og scoret 3 mål og har en 1 Assist i denne sæson. Sæt gerne i gang PC.
    Så kom det alligevel til at handle lidt om FCM :-)

    /CPH12
    Jeg tror ikke en Daramy erstatning nødvendigvis skal ses som en venstrekant. Men der kan vel ikke være to holdninger til, at vi mangler en ekstra kant, som kan det som netop Daramy kan. Fart og udfordringer i massevis. Vi havde reelt ikke andre end ham sidste sæson, der på samme måde kunne flytte spillet og skabe overtal ved udfordringer. Det kommer Diogo aldrig til.

    Samtidig har vi lige nu Diogo og Roony som reelle kantspillere. Og så Larsson og Haraldsson der kan spille der ude og Sahsah der nok rykkes på. Jeg synes det er fuldstændig åbenlyst at en ny kant med fart og xfactor er det vi mangler mest - sammen med en ny målmand.
    Bevares, vi mangler også en venstreback, en 6'er og en ny centerforsvarer - men der har vi trods alt spillere i truppen der har vundet et mesterskab.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #789
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Altså wtf snakker du om, omkring "generaliseringer omkring racers duelighed i superligaen"? Jeg har konstateret, at DK er noget andet end Korea (det ligger pænt langt væk), hvorfor det imo kan være lidt et sats omkring tilvænning, niveau etc. Hvad har det med racer at gøre? Det samme ville gælde med folk fra Afrika, Australien, Sydamerika ja for den sags skyld Syd- eller Østeuropa - ja vel nærmest alt uden for Skandinavien.
    Og for at svare på dit spørgsmål, så er det dette min bekymring (nok nærmere end frygt) bygger på, nemlig at spilleren kommer fra en hel anden kultur og fra en liga med (formoder jeg) lidt lavere niveau end den danske, så det er en anelse svært at vurdere hvad vi får. Og jeg synes ikke, at vi har behov for "et sats" mere på offensive pladser, men derimod en som kan komme ind og med stor sandsynlighed kan øge holdets topniveau.
    Jeg snakker om det her:

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper
    Når vi nu alle klager over PC's lotteri forrige vinter med Babacar, Karamoko mfl, så skal vi for fa'en da ikke ud i at hente en koreansk angriber uanset hvor god han måske er.

    Jeg kan forstå det, hvis vi snakker om f.eks. Ingvartsen, som der har været rygtet til FCM. Er det rigtigt, så bør vi i mine øjne også have afsøgt muligheden. Men en koreansk angriber....skal vi nu ikke lige....
    Det er da en fjollet afvisning af en angriber, "uanset hvor god han er," på grund af hans nationalitet. Hvis de har niveauet - og det mentale er i orden - skal vi da hente så gode spillere som muligt, uanset hvor de kommer fra. Det er det, alle mulige andre klubber gør, når de henter og skaber verdensstjerner fra Sydamerika, Afrika og Asien.

    At PC hentede en flok fiaskoer forrige vinter, burde ikke ændre på det faktum. Og som jeg tidligere har nævnt, var alle forrige vinters fiaskoer hentet fra europæiske klubber, så de kan ikke engang arkiveres under eksotiske indkøb, der kom direkte fra en meget anderledes kultur.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #790
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,549

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af CPH12 Se meddelelser
    Kaster lige et Non-FCM opslag ind her.

    Der bliver talt om at finde en afløser for Daramy i tråden her. Det forstår jeg ikke helt.

    I min optik er købet af Goncalves med tanke på netop at overtage den venstrekant, hvorfra han er bedst istedet for at lade ham rende rundt i højre med so-so resultater til følge.
    Kunne forstille mig at han blev pænt utilfreds hvis vi handler en starter ind her. Kan godt forstår at man gerne ser Daramy tilbage - har noget ekstraordinært (når det lykkes).
    /CPH12
    Er meget uenig.

    Der er jo en grund til at PC hev MO hjem igen på en lejeaftale. Netop fordi PC udmærket godt vidste at disse type spillere gør en væsentlig forskel på DM guld eller ikke. Det bevidste Daramy også op trods af han ikke spillede en så stor rolle de sidste par kampe pga. en mindre skade. Diogo er jo slet ikke samme type som Daramy så kan slet ikke se logikken, hvis han skulle være købt ind som Daramys afløser.

    De fleste tophold har netop den X-faktor spiller modstanderen frygter og skaber plads til andre spillere på banen så som Nuamah, Isaksen, Dreyer, Daramy etc. Tror vi på Diogo / Corner kan løfte den opgave. Det tvivler jeg kraftigt på.

    Jeg ser også Bidstrup i klubben, men det står ikke alene, hvis vi næste år skal have succes i Suppen og CL.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #791
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    568

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Hvis Grabara rent faktisk står højt på Inters liste, så er det værd at følge med i de forhandlinger, der foregår mellem Inter og United i disse dage. Fabrizio melder i dag om, at dialogen fortsætter selvom Uniteds bud på 40 mio. + 5 mio. i bonus er blevet afvist. Man må antage, at jo mere Inter får, jo større chance har vi for at presse prisen op.

  19. #792
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygt...nde-portugiser

    Ham her er jeg sgu hooked på. Fart og teknik til backen, og så udklækket på verdens bedste talentfabrik.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #793
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Det kan næppe være helt tilfældigt, at vi nu er blevet kædet sammen med tre unge, atletiske venstre backs: Archie Brown (21) i Lausanne, Ivan Garriel (18) i Valladolid og nu Flavio Nazinho (19) i Sporting. Ud fra de (relativt få) videoklip, jeg har set med dem, er de alle tre – i meget grove træk – relativt ens; offensive, dynamiske og med fin fart. Uden at kunne vurdere om der er hold i rygterne synes jeg, at der begynder at tegne sig et billede af, hvad det er for en profil, PC og Neestrup leder efter til at supplere Christian Sørensen.

    Jeg vil så tilføje, at der tæt på vores egen andedam løber en lignende profil rundt, som for mig at se vil være et mindre sats end de tre ovennævnte: Kristoffer Lund i Häcken: https://twitter.com/11tegen11/status...81777382064129

    Det er dog muligt, at han er for dyr eller svær at hente til København – ifølge den italienske transferjournalist Gianluca DiMarzio tiltrækker han sig interesse fra Salernitana i Serie A: https://twitter.com/FT_Italiano/stat...61498767376387

    EDIT: Angående Nazinho er det i øvrigt værd at bemærke, at rygtet stammer fra det portugisiske medie Record, som også var de første til at breake vores køb af Diogo i januarvinduet.
    Mvh.
    Dane

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #794
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,514

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det kan næppe være helt tilfældigt, at vi nu er blevet kædet sammen med tre unge, atletiske venstre backs: Archie Brown (21) i Lausanne, Ivan Garriel (18) i Valladolid og nu Flavio Nazinho (19) i Sporting. Ud fra de (relativt få) videoklip, jeg har set med dem, er de alle tre – i meget grove træk – relativt ens; offensive, dynamiske og med fin fart. Uden at kunne vurdere om der er hold i rygterne synes jeg, at der begynder at tegne sig et billede af, hvad det er for en profil, PC og Neestrup leder efter til at supplere Christian Sørensen.

    Jeg vil så tilføje, at der tæt på vores egen andedam løber en lignende profil rundt, som for mig at se vil være et mindre sats end de tre ovennævnte: Kristoffer Lund i Häcken: https://twitter.com/11tegen11/status...81777382064129

    Det er dog muligt, at han er for dyr eller svær at hente til København – ifølge den italienske transferjournalist Gianluca DiMarzio tiltrækker han sig interesse fra Salernitana i Serie A: https://twitter.com/FT_Italiano/stat...61498767376387
    Bravo. Den analyse bifalder jeg. Jeg har afvist tanken om at hente Ludde ud fra samme analyse/tanker om behov (og er blvet hånet for det). Vi skal lige præcis have atletiske og dynamiske backs som Jelert. Og ja, Ludde har været god for os (i en anden tid) og er bundsympatisk, men hans type skal vi ikke have (igen).

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #795
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Bravo. Den analyse bifalder jeg. Jeg har afvist tanken om at hente Ludde ud fra samme analyse/tanker om behov (og er blvet hånet for det). Vi skal lige præcis have atletiske og dynamiske backs som Jelert. Og ja, Ludde har været god for os (i en anden tid) og er bundsympatisk, men hans type skal vi ikke have (igen).
    Den yngre udgave af Ludwig Augustinsson havde været et glimrende supplement til Sørensen, synes jeg. Jeg har ikke set ham spille længe, så jeg ved ikke, om han som 29-årig har den samme fart og dynamik, som sidst han var i klubben, men det er sådan set ikke min primære anke mod at hente ham. Den går snarere på trupopbygningen: Det er ikke optimalt at have to spillere i slutningen af 20'erne til samme plads. Der skal være en god blanding af ældre, erfarne og yngre, talentfulde (salgbare) spillere i truppen, og det gælder også på de enkelte positioner.

    Af samme årsag bør PC også – i hvert fald hvis vi taler om en mere permanent, langsigtet løsning og ikke en lejeaftale – kigge efter en midterforsvarer i aldersgruppen 18-23, hvis han beslutter sig for at hente en spiller ind efter Khocholavas skade. Lige pt. hedder aldersfordelingen 31 (Boilesen), 30 (Khocho), 27 (Vavro), 20 (Lund) – og 26, hvis man regner Diks med – og går man fx på markedet efter en spiller som Jannik Vestergaard (snart 31), risikerer vi hurtigt at stå med et lidt for aldrende forsvar og med for mange spillere, som ikke kan sælges videre med nævneværdig fortjeneste.
    Mvh.
    Dane

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •