Side 55 af 130 FørsteFørste ... 5455253545556575865105 ... SidsteSidste
Viser resultater 811 til 825 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #811
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    De to væsentligste parter er ikke interesseret i at Ingvartsen skulle til København og det er både FCK og Ingvartsen. FCK har slået transferrekord for Cornelius, og der er bare ikke mere til det at sige end at han er første mand på holdkortet.
    Den anden er Ingvartsen selv, der absolut ikke er interesseret i at tage til FCK for at være andet valg. Vi hørte det ligeledes med Dollberg i foråret der udtalte at han ikke skulle til FCK, for der var i forvejen en anden dyr angriber. I FCN bliver Ingvartsen den ubetingede største stjerne.

    Der er et kæmpe pres for staben i at holde Cornelius skadesfri i næste sæson.
    Sidst redigeret af scoring : 07.07.23 kl. 06:17
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #812
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,538

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    De to væsentligste parter er ikke interesseret i at I Ingvartsen skulle til København og det er både FCK og Ingvartsen. FCK har slået transferrekord for Cornelius, og der er bare ikke mere til det at sige at han er første mand på holdkortet. Den anden er Ingvartsen selv, der absolut ikke er interesseret i at tage til FCK og være andet valg. Vi hørte det ligeledes med Dollberg i foråret der udtalte at han ikke skulle til FCK, for der var i forvejen en anden dyr angriber. I FCN bliver Ingvartsen den ubetingede største stjerne.

    Der er et kæmpe pres på at holde Cornelius skadesfri i næste sæson.
    Enig.. Men det betyder også, at Corner reelt har udviklet sig til et større problem, end som så. Vi har nemlig på papiret allerede en stjerneangriber i truppen, som skal spille hver gang, og derfor er der bare ikke plads til endnu en stjerneangriber, men samme ambitioner om at spille hver gang. Omvendt er det næsten utopisk at tro, at vi har Corner til rådighed i bare 80% af kampene, men skulle det alligevel blive tilfældet, vil vi stå i et stort trupmæssigt dilemma, hvis vi bringer en ny stjerneangriber ind. Jeg ser derfor Larsson som den perfekte tilgang, da han nemt kan erstatte Corner og samtidig fungerer på kanterne.

    Selvom jeg synes at Ingvartsen er en fremragende spiller, så er jeg derfor ikke lige så skuffet som andre over, at vi ikke bringer ham ind. Derimod bliver jeg slemt skuffet hvis ikke vi snart bringer noget seriøs kvalitet ind til 6’eren, kanterne og VB. Det er på de positioner der er akut behov for forstærkninger. Og så gerne en lejeaftale med en stærk CB.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #813
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Enig.. Men det betyder også, at Corner reelt har udviklet sig til et større problem, end som så. Vi har nemlig på papiret allerede en stjerneangriber i truppen, som skal spille hver gang, og derfor er der bare ikke plads til endnu en stjerneangriber, men samme ambitioner om at spille hver gang. Omvendt er det næsten utopisk at tro, at vi har Corner til rådighed i bare 80% af kampene, men skulle det alligevel blive tilfældet, vil vi stå i et stort trupmæssigt dilemma, hvis vi bringer en ny stjerneangriber ind. Jeg ser derfor Larsson som den perfekte tilgang, da han nemt kan erstatte Corner og samtidig fungerer på kanterne.

    Selvom jeg synes at Ingvartsen er en fremragende spiller, så er jeg derfor ikke lige så skuffet som andre over, at vi ikke bringer ham ind. Derimod bliver jeg slemt skuffet hvis ikke vi snart bringer noget seriøs kvalitet ind til 6’eren, kanterne og VB. Det er på de positioner der er akut behov for forstærkninger. Og så gerne en lejeaftale med en stærk CB.
    Præcis. Det er lidt trist at Corner potentielt kan udvikle sig til en hæmsko.

    Vi må da virkelig håbe han for alvor sætter et aftryk i den kommende sæson. Men jeg tvivler.

    Jeg synes personligt det er MEGA øv med Ingvartsen, og det er én af de chancer der kommer få af. Og så til 22 mio!

    Zan

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #814
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Kan man få fat i Ingvartsen, så bør man slå til - så må Corner genvinde sin plads (som han egentlig aldrig har haft). Har seriøst nedtur over, at Ingvartsen ender i FCN (samt LBJ).

  8. #815
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Man må i hvert fald konstatere, at her et par uger før sæsonstart ser den formodet Superliga top (FCK, FCM, FCN, AGF) mere lige ud end sidste år. Det er forhåbentlig ikke tilfældet, når sæsonen går i gang, her skulle vi da gerne være klar til at besvare de vanlige beskyldninger om at have det klart største budget, klart bedste hold, etc.

    Sååå.. PC?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #816
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Når nu Ingvartsen allerede er blevet annonceret i FCN, så må man formode at vi er ude over muligheden for at hente ham.

    Men jeg tror også at man bliver nødt til at have med i ligningen at vi ikke nødvendigvis kæmper på lige vilkår med alle spillere. Planen for Ingvartsen, i følge Klaus Egelund, skulle være at han spiller i FCN i halvandet år og så ryger til Right To Dream's nye MLS hold på en kæmpekontrakt. Vi har hverken den personlige forbindelse til spilleren (gammel Farum dreng), muligheden for at imødekomme et så planlagt udlandseventyr eller interessen i at slippe en god spiller efter halvandet år. Hvis den del passer.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #817
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg må indrømme, jeg ikke helt forstår Ingvartsen-panikken. Han bliver givetvis en god angriber for FCN, men han er jo ikke på en hylde, vi ikke burde kunne finde noget andet fra. Sad lige og så nogle af hans Mainz-mål, og det bekræftede min erindring om ham som en angriber uden nævneværdige spidskompetencer udover evnen til at stå det rigtige sted - hvilket bestemt også er vigtigt. Men det bør vi kunne finde hos andre angribere, der kan mere teknisk samtidig.

    Man kan jo også spørge sig selv, hvorfor Bo Svensson ikke kan bruge en spiller, der scorer ti Bundesliga-mål på en sæson. Og hvorfor en sådan spiller ikke kan finde et sjovere sted at flytte til end Farum.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #818
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Man må i hvert fald konstatere, at her et par uger før sæsonstart ser den formodet Superliga top (FCK, FCM, FCN, AGF) mere lige ud end sidste år. Det er forhåbentlig ikke tilfældet, når sæsonen går i gang, her skulle vi da gerne være klar til at besvare de vanlige beskyldninger om at have det klart største budget, klart bedste hold, etc.

    Sååå.. PC?
    Det er stilhed før stormen, PC går amok inden længe!

  15. #819
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg ser derfor Larsson som den perfekte tilgang, da han nemt kan erstatte Corner og samtidig fungerer på kanterne.
    Nemt og nemt… de spiller pladsen vidt forskelligt. Men lad os nu se, om Cornelius overhovedet kommer til at spille en større rolle for os denne sæson.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #820
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Man har sine bange anelser omkring Corner, men vi kan jo alle blot håbe de bliver gjort til skamme af knægten :-)

  18. #821
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Lidt drømme til sommerens transfervindue.

    Status er, at vi er har fået en ringere trup siden 1. juli. Mo, Zeca og Kalle er væk og ind er kommet Jordan og en 2. målmand fra Lyngbys U19.

    I et drømmescenarie håber jeg, at vi er i færd med disse justeringer:

    Venstre Back
    En hurtig, defensiv stærk back, med en god indlægsfod – som minimum lige omkring skandinavisk landsholdsniveau. Om en vraget U19-spiller fra Portugal er svaret, det er for mig et spørgsmålstegn. Jeg ville gå med et sikkert kort, der kan gå direkte ind i start 11’er.

    Centerback
    Med Kocho ude og Boile på vej tilbage har vi to aldrende spillere med høj skadesrisiko. Men vi har også i de to spillere, de to eneste midterforsvarer som naturligt er aktive på bolden og alene ved deres boldomgang holder et tryk på modstanderen – først og fremmest Boile. Når de spillere ikke er klar, har vi (til dels Diks undtaget) kun CB som naturligt bliver passive på bolden eller er dårlige på bolden. Det ødelægger vores offensive spil og begrænser vores mulighed for at stå højt på banen. Vi får derfor unødvendigt mange fejl og boldtab og vi kommer alt for let under voldsomt pres.

    Ideelt, så kan jeg godt se, at vi sælger både Kocho og Boile og får en drift sikker midterforsvarer ind, der er styrende på bolden. Meget gerne Type Zanka, Bjelland (2018/19 udgaven).

    Centralmidt
    Vi har alt for mange spillere til de samme pladser men ingen 6’er. En 6’er skal være defensiv stærk og være bolværket for midterforsvaret. William Clem har spillet pladsen, men han er absolut ingen 6’er. Han er stærk på bolden, har en rolig omgang med bolden og en god afleveringsfod.

    Clem mangler bolderobringer, hurtighed i fødderne, acceleration, bevægelse og defensiv forudseenhed. Præcis de egenskaber skal vi købe i vinduet. På skandinavisk landsholds niveau.

    Angrebet
    Vi har købt ni spillere til de tre forreste positioner og ingen af dem har internationalt niveau til at bringe os i CL. Mukairo, Babacar, Singh, Isak, Amoo, Karamoko, Jordan, Diogo, Corner. Corner gav mening, på transfertidspunktet, de øvrige forstår jeg ikke.

    Manglerne i angrebet er et åbenlyst fravær af fart på internationalt niveau. Fart er essentiel i international fodbold, særligt på kanterne og i midterforsvaret. Vi har lige nu én spiller med international fart og det er Jelert.

    Vi skal have to spillere til kanterne med offensiv firepower, fart, gennembrud, indlæg og en god afslutningsfod.

    Jeg ved, at rigtig mange ønskede Jordan og også er glade for Diogo. De passer bare ikke ind, når vi skal bygge et internationalt hold. De mangler alle de egenskaber, jeg nævnte ovenfor og samlet set er de meget ordinære superligaspillere, med en absolut spidskompetence, som jeg er enig i, ligger meget højt. Jordan er en unik tap-in spiller, men han mangler fart, fysik, perception, teknik og firepower, han har ingen gennembrudskraft.

    Diogo, har de samme mangler, men er en helt unik straffesparksskytte, som vi ikke har haft siden Pieros. Ingen af de to har international klasse og ingen af dem er talenter. Jeg synes, at de er fejlcastet og jeg har svært ved at forstå sammenhængen mellem strategi og handling.

    På 9’er positionen, tror jeg ikke på Corner, jeg er helt overbevist om, at Ingvartsen i FCN vil vise sig som et langt stærkere og mere værdifuldt indkøb. Selvom det var den første træningskamp imod Silkeborg, så var det offensivt en meget mager indsats og for mig var det en understregning af, at alle de offensive mangler, vi så i foråret, fortsætter.

    Jeg ved, at vi lige har købt Jordan, Diogo og Corner, så dem, må vi nok acceptere, skal være her, men de øvrige seks skal ud. Og så er vi nødt til at købe reelle start 11’er spillere på de tre forreste pladser. Diogo og Jordan er ikke gode nok, og Corner bliver skadet igen. Han ligner desværre også en spiller, der får sværere og sværere ved at komme tilbage. De sidste kampe i foråret var hans præstation nærmest uværdig ift. hans karriere og indsatsen mod Silkeborg var meget bleg.

    Vi forsømte i foråret at bygge en Champions League trup, og derfor er arbejdet i dette vindue ekstra stort. At PC foreløbig er passiv, det er jo hans og klubbens beslutning, men der er rigtig mange spillere, der både skal ud og ind, før vi igen begynderat have en tilstrækkelig trup. Der skal ske rigtig meget og belært af, hvor dårlige vi under PC er til at handle i slutningen af vinduet, håber jeg, at han snart begynder på en lind strøm af spillere begge veje.
    Goldbæks Højrefod

  19. #822
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg må indrømme, jeg ikke helt forstår Ingvartsen-panikken. Han bliver givetvis en god angriber for FCN, men han er jo ikke på en hylde, vi ikke burde kunne finde noget andet fra. Sad lige og så nogle af hans Mainz-mål, og det bekræftede min erindring om ham som en angriber uden nævneværdige spidskompetencer udover evnen til at stå det rigtige sted - hvilket bestemt også er vigtigt. Men det bør vi kunne finde hos andre angribere, der kan mere teknisk samtidig.

    Man kan jo også spørge sig selv, hvorfor Bo Svensson ikke kan bruge en spiller, der scorer ti Bundesliga-mål på en sæson. Og hvorfor en sådan spiller ikke kan finde et sjovere sted at flytte til end Farum.
    Jeg synes nu ikke, at der er Ingvartsenpanik men mere en ærgrelse og undren over, at vi åbenbart ikke er gået efter ham. Vi har endda været interesseret i ham tidligere, så vidt jeg husker. Han er i mine øjne en glimrende spiller, som ville passe perfekt ind som 9'er her og som måske også ville kunne spille kant eller hængende angriber.
    At vi ikke er gået efter ham (det har der i hvert fald ikke været rygter om) tolker jeg som, at vi ikke er i markedet for en 9'er - alternativt at 9'eren som vi er i markedet efter skal have videresalgspotentiale. Det tyder på, at vi satser på Corner, Larsson og Orri på 9'eren med Hakon som eventuel backup (hvis han ikke ryger) og måske endda Højlund på længere sigt. Dermed ser det ud til, at det er en ekstra kant som vi i stedet er i markedet efter - formentlig en venstre kant. Det flugter fint med rygterne om, at vi har budt på Achouri og at vi tidligere har håbet på den spinkle chance med Daramy. Jeg kan godt forestille mig, at vi skal langt hen i vinduet før der sker noget på denne plads. Jeg tror stadig, at PC lurer på Daramys situation som skal 100% afklares, inden han evt. trykker på aftrækkeren til Achouri eller andet. Forhåbentlig ender det ikke med, at vores topprioriterer smutter andre steder hen imens vi afventer den meget lille chance med Daramy.

    Mht Ingvartsen så tror jeg, at David_T har fat i, hvordan det kan lade sig gøre for FCN at hente ham. Det er trods alt et ganske stort køb og det må handle om San Diego-projektet. Undgår de at sælge Nuamah og henter de f.eks. Berg-Johnsen til midtbanen, så må FCN være et hold, som vi i den grad skal passe på igen i den kommende sæson. Til gengæld må den gøre nas for FCM som eftersigende var ganske langt i forhandlingerne med ham.

  20. #823
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    At PC foreløbig er passiv...
    Nu sidder han næppe og piller sig i navlen for pludselig at vågne op sidst i august. Manglende transfer er næppe ensbetydende med passivitet. Nogle pladser f.eks. venstre back kan/bør vi selvfølgelig styrke os på hurtigst muligt, og her har der også været rygter, så her er vi jo nok i gang. Andre steder er man nødt til at vente lidt for at se, hvad der egentlig skal ind. Grabara skal f.eks. nok først sælges, inden målmandskabalen rigtig kan lægges - det kan tage tid, hvis f.eks Inter først skal sælge Onana før de køber Grabara, før vi så køber vores erstatning(er) . Kant/angriberkabalen afhænger måske af et evt Hakonsalg og måske endda en Daramy, der skal styr på sin fremtid osv.

    Selvfølgelig er det en fordel at have truppen klar hurtigt, især når vi nu i dag rejser på træningslejr. Men man er næppe passiv bare for at være passiv.

  21. #824
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes nu ikke, at der er Ingvartsenpanik men mere en ærgrelse og undren over, at vi åbenbart ikke er gået efter ham. Vi har endda været interesseret i ham tidligere, så vidt jeg husker. Han er i mine øjne en glimrende spiller, som ville passe perfekt ind som 9'er her og som måske også ville kunne spille kant eller hængende angriber.
    At vi ikke er gået efter ham (det har der i hvert fald ikke været rygter om) tolker jeg som, at vi ikke er i markedet for en 9'er - alternativt at 9'eren som vi er i markedet efter skal have videresalgspotentiale. Det tyder på, at vi satser på Corner, Larsson og Orri på 9'eren med Hakon som eventuel backup (hvis han ikke ryger) og måske endda Højlund på længere sigt. Dermed ser det ud til, at det er en ekstra kant som vi i stedet er i markedet efter - formentlig en venstre kant. Det flugter fint med rygterne om, at vi har budt på Achouri og at vi tidligere har håbet på den spinkle chance med Daramy. Jeg kan godt forestille mig, at vi skal langt hen i vinduet før der sker noget på denne plads. Jeg tror stadig, at PC lurer på Daramys situation som skal 100% afklares, inden han evt. trykker på aftrækkeren til Achouri eller andet. Forhåbentlig ender det ikke med, at vores topprioriterer smutter andre steder hen imens vi afventer den meget lille chance med Daramy.

    Mht Ingvartsen så tror jeg, at David_T har fat i, hvordan det kan lade sig gøre for FCN at hente ham. Det er trods alt et ganske stort køb og det må handle om San Diego-projektet. Undgår de at sælge Nuamah og henter de f.eks. Berg-Johnsen til midtbanen, så må FCN være et hold, som vi i den grad skal passe på igen i den kommende sæson. Til gengæld må den gøre nas for FCM som eftersigende var ganske langt i forhandlingerne med ham.
    Det undrer mig bare at en ny MLS-klub er så interessant. Jeg mener, med Ingvartsens CV skulle han vel nok kunne komme til USA, hvis det var den store drøm. Ellers må hans agent være helt blæst...

    Anyways, der er selvfølgelig mange grunde på både FCKs og Ingvartsens side, og mange af dem giver jo sådan set mening. (Farum-dreng / Corner etc.)

    Min undren / ærgrelse ligger nok mest i at det lige netop er sådan en profil jeg gerne så vi gik efter; God alder, landsholdsbobler, god pris, nem at integrere, rimelig proven (uden at gøre de 10 kassere vildere end de er, men stadigvæk rimelig stabil Bunde-bold) osv.

    Det er jo netop alt andet end en Babacar-agtig lottokupon (jaja, jeg ved godt alle principilet er lotto-kuponer), og hvis Ingvartsen bomber løs for FCN, har jeg da svært ved at forestille mig at vi ikke herinde vil køre en "... Hvorfor fanden var du der ikke, PC!!"

    - på bagkant vel at mærke... Nu tager jeg den bare på forkant... ;-D

    Anyways, pyt, vi må kigge på pladserne der trods alt er mere trængende. CB, VB, L/H W og måske den CM (som jeg dog er lidt mere rolig ved end alle andre...).

    Zan

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #825
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Man må i hvert fald konstatere, at her et par uger før sæsonstart ser den formodet Superliga top (FCK, FCM, FCN, AGF) mere lige ud end sidste år. Det er forhåbentlig ikke tilfældet, når sæsonen går i gang, her skulle vi da gerne være klar til at besvare de vanlige beskyldninger om at have det klart største budget, klart bedste hold, etc.

    Sååå.. PC?
    Med i ligningen skal altså også, at FCN har mistet Bidstrup, Jacob Steen Christensen, Faghir, Marcondes og Ascone. Og mister med al sandsynlighed Nuamah og måske Nagalo. De har så hentet Tverskov og Ingvartsen ind. Selvfølgelig har de altid en vild pipeline med talenter, men jeg synes nu ikke, de ser stærkere ud end sidste sæson.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •