Side 74 af 130 FørsteFørste ... 24647172737475767784124 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,096 til 1,110 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #1096
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Opdatering fra Transfervinduet, hvor Farzam var med:

    - Chancen for et Grabara-salg er 60/40 og han kunne nok godt blive i kvalifikationen til Champions League. 80-90 mio. kr. anslår Farzam prisen til at blive ved et salg.
    - Schmeichel er blevet pitchet til os og brøndby, men begge klubber er lidt nervøse for, at han fylder meget i et omklædningsrum.
    - Sander kommer nok til at ske, men det er en mand til fremtiden.
    - Der er en eller anden kontakt omkring Achouri. Vi vil have ham og han vil gerne skifte, men Viborg vil helst sælge til udlandet. Han presser dog lidt på, inden vi henter en anden. Prisen bliver nok min. 30 mio. kr. Der er ikke hold i historierne om at han har nægtet at træne med.
    - Vi vil helst have Lucas Vazquez som VB, men casen er svær, og derfor er vi gået videre. Birger Meling er mere realistisk lige nu.
    - Vi vil helst have Nartey til midten. Neestrup er helt tosset med ham. Bliver formentlig på leje med købsoption grundet skaderne.
    - Farzam hører intet om Delaney og os, så der er næppe noget.
    De sagde dog forkert navn ift. Vasquez. Han hedder Jesus til fornavn ;o)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1097
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Opdatering fra Transfervinduet, hvor Farzam var med:

    - Chancen for et Grabara-salg er 60/40 og han kunne nok godt blive i kvalifikationen til Champions League. 80-90 mio. kr. anslår Farzam prisen til at blive ved et salg.
    - Schmeichel er blevet pitchet til os og brøndby, men begge klubber er lidt nervøse for, at han fylder meget i et omklædningsrum.
    - Sander kommer nok til at ske, men det er en mand til fremtiden.
    - Der er en eller anden kontakt omkring Achouri. Vi vil have ham og han vil gerne skifte, men Viborg vil helst sælge til udlandet. Han presser dog lidt på, inden vi henter en anden. Prisen bliver nok min. 30 mio. kr. Der er ikke hold i historierne om at han har nægtet at træne med.
    - Vi vil helst have Lucas Vazquez som VB, men casen er svær, og derfor er vi gået videre. Birger Meling er mere realistisk lige nu.
    - Vi vil helst have Nartey til midten. Neestrup er helt tosset med ham. Bliver formentlig på leje med købsoption grundet skaderne.
    - Farzam hører intet om Delaney og os, så der er næppe noget.
    Ville være ked af, hvis Nartey bliver vores stjernespiller til CM, men han er meget velkommen sammen med en markant “stjernespiller”, som også kan noget frem i banen..

    Mht prisen på Grabara, så er jeg overbevist om, at vi ender væsentligt over 100 mio kr.. Sælger vi for 80 mio, så er det fordi vi venter til han forhåbentlig har kvallet os til CL og der ligger en eller anden form for gentleman-agreement om, at så får han lov (PC afviser dog at han opererer på denne måde, og spillerne kommer kun afsted til den rigtige pris)..

  4. #1098
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ville være ked af, hvis Nartey bliver vores stjernespiller til CM, men han er meget velkommen sammen med en markant “stjernespiller”, som også kan noget frem i banen..

    Mht prisen på Grabara, så er jeg overbevist om, at vi ender væsentligt over 100 mio kr.. Sælger vi for 80 mio, så er det fordi vi venter til han forhåbentlig har kvallet os til CL og der ligger en eller anden form for gentleman-agreement om, at så får han lov (PC afviser dog at han opererer på denne måde, og spillerne kommer kun afsted til den rigtige pris)..
    Sjovt, Farzam siger at der netop er sådan en aftale. Prisen er hans egen fornemmelse og ikke noget han har hørt, som jeg lige husker det, men han begrunder den med, at det er svært at få de helt store beløb for målmænd. Om der er hold i det ved jeg ikke.

  5. #1099
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Godt nok lidt af et antiklimaks på dette transfervindue hvis vi ender ud med en Nartey som i den grad har kæmpet med mange skader, Achouri som er en fornuftig spiller men 30+ mio? come on... Og så en Birger som formodentlig er en ganske fin spiller, men lidt et let down ift. det lidt mere eksotiske rygte af spilleren Vazquez.

    Jeg føler desuden også at spillere som Nartey og Achouri kunne været hentet tidligere i i vinduet hvis det virkelig var dem man ville... Og herfra kunne de være mere integreret på holdet på nuværende tispunkt. Ligaen går i gang om et par dage, og jeg ville forvente at det som kommer ind på nuværende tispunkt og resten af transfervinduet er lidt mere ekstraordinært end disse. Måske er det dog bare mig der har sat forventningerne lidt for højt :(

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Godt nok lidt af et antiklimaks på dette transfervindue hvis vi ender ud med en Nartey som i den grad har kæmpet med mange skader, Achouri som er en fornuftig spiller men 30+ mio? come on... Og så en Birger som formodentlig er en ganske fin spiller, men lidt et let down ift. det lidt mere eksotiske rygte af spilleren Vazquez.

    Jeg føler desuden også at spillere som Nartey og Achouri kunne været hentet tidligere i i vinduet hvis det virkelig var dem man ville... Og herfra kunne de være mere integreret på holdet på nuværende tispunkt. Ligaen går i gang om et par dage, og jeg ville forvente at det som kommer ind på nuværende tispunkt og resten af transfervinduet er lidt mere ekstraordinært end disse. Måske er det dog bare mig der har sat forventningerne lidt for højt :(
    Hvis vi ender med Nartey, så er det antiklimaks eller ej ifølge rygterne Neestrups absolutte drømmespiller. Vi har desuden jagtet ham i vintervinduet og nu, så det ville være rimeligt mærkeligt, hvis han kunne være kommet tidligere. Det tror jeg ikke på har været muligt...hvis han overhovedet ender her.
    Mht Achouri så kunne man da sikkert godt have hentet ham i starten af vinduet, hvis vi overhovedet er interesseret. Her kunne man uden tvivl bare have lagt boksen og så var han købt. Jeg kan godt se scenariet, hvor han ender her sidst i vinduet, men i så fald tror jeg det handler om en ting, nemlig at man har håbet på at kunne hente Daramy i stedet. Det kommer sikkert til at tage et par uger inden det er afklaret, om Ajax vil bruge ham (aviser melder, at han ikke har imponeret i dagens træningskamp) og indtil da tror jeg ikke, at vi handler til kanten.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Vi SKAL simpelthen have:

    - en målmand
    - en cb
    - en vb
    - en cdm
    - en kantspiller
    - en offensiv profil med x-faktor

    Sker det ikke, og handles der ikke i stjernekategorien på vb, cdm og kant (målmænd afhænger af Grabara), så er jeg færdig med at høre PC udtale sig stort og flot om FCKs ambitioner og bl.a. bl.a. bl.a.

    Jeg synes i øvrigt, at Birger vil være i stjernekategorien - spillet fast for et hold, der blev 4’er i en større liga end vores. Nartey er jo meget skadet i Tyskland, så ham og vores baner… det virker som en dårlig kombi.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #1102
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Theo Sander er nu købt for kun 7,5 mio. kr. melder Farzam: https://www.bt.dk/transfervinduet/bt...er-theo-sander

    Han skal erstatte Kalle som andenmålmand.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1103
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Vi SKAL simpelthen have:

    - en målmand
    - en cb
    - en vb
    - en cdm
    - en kantspiller
    - en offensiv profil med x-faktor

    Sker det ikke, og handles der ikke i stjernekategorien på vb, cdm og kant (målmænd afhænger af Grabara), så er jeg færdig med at høre PC udtale sig stort og flot om FCKs ambitioner og bl.a. bl.a. bl.a.

    Jeg synes i øvrigt, at Birger vil være i stjernekategorien - spillet fast for et hold, der blev 4’er i en større liga end vores. Nartey er jo meget skadet i Tyskland, så ham og vores baner… det virker som en dårlig kombi.
    Jo tættere vi kommer på sæson starten og de afgørende CL kampe, jo mere irriteret bliver jeg.

    Javist PC, skal da nok få hentet ovenstående af forhåbentlig en nogenlunde kvalitet, men jeg tror simpelthen ikke han finder en med Daramys kvaliteter eller noget der ligner. Vi er jo henne ved samme situation første gang Daramy forlod os og PC hentede Singh ind. Kvalitet koster og det er man ikke villig til at bruge. Vi taler ikke 20-30 mill vi taler nærmere op i +50 mill og det er ikke engang nok, fordi hvor finder man en spiller med bare noget der ligner en X-faktor spiller som vil spille i en lille uatraktiv liga som den danske.

    Vi kommer fra en sæson som pointmæssigt var historisk dårlig og vinder aligevel guld. Den kommende sæson tror jeg bliver endnu svære, hvor vi ikke kan tillade os at tabe 9 kampe på en sæson.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #1104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Giver det overhovedet mening for os at hente en ung målmand? Vi har ikke den bedste historik på den position og samtidig har vi demonstreret, at vi ikke er villige at satse særlig meget på den position. Vi var ikke villige til at satse på Kalle i de europæiske kampe, men nu skulle vi pludseligt turde satse på en 18-årig målmand?

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #1105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Giver det overhovedet mening for os at hente en ung målmand? Vi har ikke den bedste historik på den position og samtidig har vi demonstreret, at vi ikke er villige at satse særlig meget på den position. Vi var ikke villige til at satse på Kalle i de europæiske kampe, men nu skulle vi pludseligt turde satse på en 18-årig målmand?
    Nu hører det med til fortællingen, at vi køber ham ind som 2. målmand og med henblik for fremtiden. Med andre ord skifter vi en Kalle med nedadgående niveau ud med et 18 årig stort talent (da han fik debut snakkede man om største talent på positionen længe), som forhåbentlig kun kan udvikle sig og blive bedre. Og det er vel og mærke et talent som allerede har en del superligakampe under bæltet, så han er ikke helt grøn på seniorniveau.

    Så for at svare på dit spørgsmål om det giver mening:
    Ja det giver umiddelbart rigtig god mening. Det giver god mening sportsligt, hvor vi forhåbentlig på sigt får videreudviklet en fremragende målmand og på kort sigt får en reservekeeper ind, som pt. vel har nogenlunde samme niveau som Kalle. Samtidig giver det mening signalmæssigt, at vi igen får hentet et af nordens største talenter. Hvis prisen er rigtig med 1 mio. Euro (+ sikkert en rimelig stor videresalgsklausul) så giver det økonomisk også rigtig god mening - altså for den pris får vi jo dårligt en erfaren reserve ind på Kalle niveau - nu får vi en med kæmpe potentiale ovenikøbet.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #1106
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Jeg er spændt på præsentationen - er han 2. målmand eller talent?

    Målmænd er ikke mit speciale, så jeg respekterer, hvis nogle kan se store udfoldelse muligheder for ham i FCK. Jeg kender dog så meget til målmandsspil at jeg kan se, at han ikke er et millenium-talent og han er heller ikke god nok til Superligaen endnu

    At han fik chancen i AaB skyldtes klubbens økonomiske situation, hvor de var nødt til at sælge både Rinne og Andreas Hansen. Så sad de tilbage med kroatisk eller serbisk keeper af tvivlsom kvalitet... Det gav chancen til TS der dog blev sat af igen pga. dårlige præstationer til fordel for den tvivlsomme målmand. Så når nogen har brug for at hylde TS - så står det i kontrast til hans præstationer. Han kan fint være et talent, men han er på ingen måde 2. keeper i en klub med store europæiske ambitioner.
    Goldbæks Højrefod

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er spændt på præsentationen - er han 2. målmand eller talent?

    Målmænd er ikke mit speciale, så jeg respekterer, hvis nogle kan se store udfoldelse muligheder for ham i FCK. Jeg kender dog så meget til målmandsspil at jeg kan se, at han ikke er et millenium-talent og han er heller ikke god nok til Superligaen endnu

    At han fik chancen i AaB skyldtes klubbens økonomiske situation, hvor de var nødt til at sælge både Rinne og Andreas Hansen. Så sad de tilbage med kroatisk eller serbisk keeper af tvivlsom kvalitet... Det gav chancen til TS der dog blev sat af igen pga. dårlige præstationer til fordel for den tvivlsomme målmand. Så når nogen har brug for at hylde TS - så står det i kontrast til hans præstationer. Han kan fint være et talent, men han er på ingen måde 2. keeper i en klub med store europæiske ambitioner.
    Han bliver næppe præsenteret som 2. målmand, men sikkert som stort talent der skal tage konkurrencen op med Grabara. Det er trods alt sjældent, at nye spillere (med mindre de er tæt på pensionsalderen) præsenteres som reserver.

    Om han pt. er god nok til at være 2. målmand I FCK synes jeg er svært at vurdere, men man gå ud fra, at det er klubbens vurdering. Han lavede da bestemt fejl i AAB, men han spillede også på superligaens måske ringeste hold, så han kan have set dårligere ud, end han reelt er. Under alle omstændigheder, så var Kalles niveau godt nok heller ikke I top her til sidst, så jeg har svært at se, at vi er gået specielt meget ned i kvalitet. Og vi er i hvert fald gået væsentligt op i potentiale.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1108
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu hører det med til fortællingen, at vi køber ham ind som 2. målmand og med henblik for fremtiden. Med andre ord skifter vi en Kalle med nedadgående niveau ud med et 18 årig stort talent (da han fik debut snakkede man om største talent på positionen længe), som forhåbentlig kun kan udvikle sig og blive bedre. Og det er vel og mærke et talent som allerede har en del superligakampe under bæltet, så han er ikke helt grøn på seniorniveau.

    Så for at svare på dit spørgsmål om det giver mening:
    Ja det giver umiddelbart rigtig god mening. Det giver god mening sportsligt, hvor vi forhåbentlig på sigt får videreudviklet en fremragende målmand og på kort sigt får en reservekeeper ind, som pt. vel har nogenlunde samme niveau som Kalle. Samtidig giver det mening signalmæssigt, at vi igen får hentet et af nordens største talenter. Hvis prisen er rigtig med 1 mio. Euro (+ sikkert en rimelig stor videresalgsklausul) så giver det økonomisk også rigtig god mening - altså for den pris får vi jo dårligt en erfaren reserve ind på Kalle niveau - nu får vi en med kæmpe potentiale ovenikøbet.
    Inden du går i selvsving over, hvor stort et talent han er - et af Nordens største, allerede på niveau med Karl-Johan - bør du nok lige se et par af hans kampe for AaB, eller blot drop-kavalkaden. Han er et talent, han kan blive rigtig god, og det er i den alder for en målmand ikke et problem, ikke at være god nok til at spille for os - men du burde nok ikke være så tryg ved at have ham som reservemålmand p.t.

  24. #1109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Inden du går i selvsving over, hvor stort et talent han er - et af Nordens største, allerede på niveau med Karl-Johan - bør du nok lige se et par af hans kampe for AaB, eller blot drop-kavalkaden. Han er et talent, han kan blive rigtig god, og det er i den alder for en målmand ikke et problem, ikke at være god nok til at spille for os - men du burde nok ikke være så tryg ved at have ham som reservemålmand p.t.
    Nej men nu skriver jeg da vist heller ikke, at jeg er speciel tryg ved ham som reservemålmand - det tror jeg ikke, at jeg har været med en reservemålmand siden Wiland/Christiansen tiden. Jeg vil da uden tvivl skide grønne grise, hvis Grabara bliver skadet, men sådan var situationen også for mig, da Kalle var reserven, så på det område er det for mig status quo.

    Jeg kan forøvrigt sagtens se pointen, hvis man som fan hellere ville have haft en mere rutineret reservemålmand ind i stedet. Spørgsmålet er jo så, hvor højt et niveau man havde kunnet få ind, når personen vidste, at han skulle sidde bag Grabara? Det kan jo forøvrigt være, at man køber begge dele, selvom det næppe er ret sandsynligt.
    Sidst redigeret af k@sper : 20.07.23 kl. 10:03

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #1110
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej men nu skriver jeg da vist heller ikke, at jeg er speciel tryg ved ham som reservemålmand - det tror jeg ikke, at jeg har været med en reservemålmand siden Wiland/Christiansen tiden. Jeg vil da uden tvivl skide grønne grise, hvis Grabara bliver skadet, men sådan var situationen også for mig, da Kalle var reserven, så på det område er det for mig status quo.

    Jeg kan forøvrigt sagtens se pointen, hvis man som fan hellere ville have haft en mere rutineret reservemålmand ind i stedet. Spørgsmålet er jo så, hvor højt et niveau man havde kunnet få ind, når personen vidste, at han skulle sidde bag Grabara? Det kan jo forøvrigt være, at man gør begge dele...
    Så misforstod jeg i løbet af dit skriv om hvor god mening, det hele giver. Det giver jo ikke mening at have en reservemålmand, der ikke er god nok til at komme på banen - uanset om du mener, han er lige så god/dårlig som Karl-Johan. Jeg ville for øvrigt personligt uden tvivl gå med Kalle fremfor Sander i en afgørende kamp p.t.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •