Side 80 af 130 FørsteFørste ... 30707778798081828390 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,186 til 1,200 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #1186
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Enig i dine betragtninger. Desværre er det dog set før at PC har spillet højt spil ved at satse helt ind til slutningen af vinduet på (markant) signing...og tabt ved at intet af få.. husker eks citatet "og PC er rasende" da vinduet smækkede ind mens PC fik fingrene i klemme. Den går ikke en gang til.
    Så hvis man skal vente på den helt store signing så skal der være sikkerhed for at plan B holder...og får man det?
    Ja det er jo risikoen. Jeg tror nu nok, at man skal få forstærket sig på de pladser klubben (ikke os fans - vi forventer nok mere, end hvad der sker) ønsker. Om det lykkes med en stjerne eller om det bliver lidt mere gennemsnitlig (som kunne være hentet tidligere) må tiden vise.

  2. #1187
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nej det er muligt, og igen må jeg så sige, at så er jeg dybt uenig i kalkulen/strategien. Vi har to relle kantspillere i truppen i Roony og Diogo, og ingen af de to leverer noget der ligner kontinuerligt og stabilt. Den ene af de to er et 17-årigt talent, som man ikke engang har tillid nok til at give en startplads ude mod Lyngby. Det er en uhyggelig tynd kantbesætning, og hvis man mener man kan fuldende den, ved at tilknytte Daramy sent i vinduet, så tillader jeg mig at at være dybt uenig i den plan. Både fordi vi skal have flere spillere, og fordi vi skriger på kvalitet og ikke mindst fart til kanterne. Og ja, det er samme besætning der lige har vundet guld, men det var med hiv og sving og god portion held, at det lykkedes, så selvfølgelig skal vi hæve kvaliteten i truppen i forhold til sidste sæson!
    Jeg er ret sikker på, at de tæller Jordan med som kant og måske også forventer spilletid til Isak og Sahsah på de pladser. Jeg kan ikke forestille mig, at man henter to kanter.

    Jeg vil tro, at vi henter en kant, en central midt og en venstre back. Kommer der mere end det (hvis vi ikke samtidig sælger), så vil jeg blive positiv overrasket.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #1188
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er ret sikker på, at de tæller Jordan med som kant og måske også forventer spilletid til Isak og Sahsah på de pladser. Jeg kan ikke forestille mig, at man henter to kanter.

    Jeg vil tro, at vi henter en kant, en central midt og en venstre back. Kommer der mere end det (hvis vi ikke samtidig sælger), så vil jeg blive positiv overrasket.
    Tjaaa, i forhold til vores skrantende sæson sidste år, som vi må formode der er ambitioner om at forbedre i år, så har vi mistet både en kant (Daramy), en offensiv midt/falsk 9’er (Hakon), en VB samt to centrale midtbanespillere. Du har givetvis ret i, at det ender med 3 spillere, men hvis vi oprigtig talt har ambitioner om at gøre det bedre end sidste sæson, så kan jeg ikke se, at 3 nye spillere skulle kunne gøre jobbet.. Sahsah er i øvrigt helt sort st nævne, da man tydeligvis ikke tror nok på ham, til at give spilletid i en situation, hvor truppen ellers er på sit aller tyndeste. Og Isak har man proklameret er CM, og han har forøvrigt slet ikke kvaliteterne til at spille kant..

    Igen er jeg helt med på de åbenlyse ræsonnementer, som jeg ofte synes du forfalder til at fremhæve, men det er jo netop dem som jeg, og en række andre kritikere herinde, har det med at anfægte.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #1189
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Igen er jeg helt med på de åbenlyse ræsonnementer, som jeg ofte synes du forfalder til at fremhæve, men det er jo netop dem som jeg, og en række andre kritikere herinde, har det med at anfægte.
    Jeg er i tvivl om, hvilke ræsonnementer du taler om her? Snakker vi nu årsager til at hente sidst i vinduet (det handlede de sidste opslag om) eller årsager til, at vi ikke henter så mange som vi fans måske håber?
    Og er det selve ræsonnementerne du er uenig i, eller om du er enig i ræsonnementerne men ikke klubben ageren ud fra disse?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Tjaaa, i forhold til vores skrantende sæson sidste år, som vi må formode der er ambitioner om at forbedre i år, så har vi mistet både en kant (Daramy), en offensiv midt/falsk 9’er (Hakon), en VB samt to centrale midtbanespillere. Du har givetvis ret i, at det ender med 3 spillere, men hvis vi oprigtig talt har ambitioner om at gøre det bedre end sidste sæson, så kan jeg ikke se, at 3 nye spillere skulle kunne gøre jobbet.. Sahsah er i øvrigt helt sort st nævne, da man tydeligvis ikke tror nok på ham, til at give spilletid i en situation, hvor truppen ellers er på sit aller tyndeste. Og Isak har man proklameret er CM, og han har forøvrigt slet ikke kvaliteterne til at spille kant..
    Ja ambitionerne er forhåbentlig altid at forbedre trup, spil og resultater, samtidig er det nok rimelig urealistisk, at vi kan erstatte de helt store profiler i Daramy, Haraldsson, VK og for den sags skyld Grabara (når det kommer til et salg) med samme eller højere kvalitet. Man skal selvfølgelig forsøge, men primært må øvelsen for PC være at ramme en mere harmonisk trup (f.eks. 6'er/8'er og backfordeling) og udfylde huller med så høj kvalitet som muligt. Derfor skal der åbenlyst en venstre back ind (det nævner de også selv), ligesom man nok skal forvente en central midt, som hvis ikke direkte er 6'er så i hvert fald kan spille 6'er, som erstatning for Hakon. Lykkes vi med 6'eren, så har vi to til den plads (ny mand + Clem) og fire til de to 8'ere (Claesson, Falk, Lerager og Isak). Samme regnestykke kan laves med kantpositionerne, hvor en ny venstre kant vil give et passende antal. Til venstre med Diogo og ny mand (med Sahsah som reserve) og til højre med Roony og Larsson (med Isak og Diogo som reserver).
    Sådan tror jeg, at man tænker, så derfor mit bud mht få tilføjelser til truppen. Ud fra dette springer selvfølgelig i hvert fald et par spørgsmål i øjnene:
    1) Er det ikke stadig for få antalsmæssigt?
    Her tror jeg, at klubbens svar er nej. Det er et passende antal, og det er det fordi at vores unge talenter i f.eks. Sahsah, Højlund-tvillingerne og Thomas Jørgensen ikke må have for langt til holdet. Køber vi en kant mere, så kommer Sahsah ikke til at se skyggen af 1.holdsfodbold og det samme kan siges med O. Højlund og Jørgensen på midtbanen og E. Højlund og Orri i angrebet, hvis vi køber mere ind der. Det dur ikke med vores strategi pt.

    2) Er det kvalitetsmæssigt godt nok?
    Ja det er jo det store spørgsmål. Nogle debattører er åbenlyst uenige (men det antal indkøb/salg de ønsker kommer med al sandsynlighed ikke til at ske) andre bl.a. jeg selv er mere optimistiske. Her afhænger meget selvfølgelig af niveauet på de spillere, som kommer ind. Det er klart, at det skal være profiler som hentes og ikke breddespillere, såfremt man skal sove rigtig trygt om natten, når vinduet lukker.

    Jeg skal måske lige nævne, at hvad jeg tror der sker ikke er det samme som, hvad jeg håber der sker. Jeg håber da, at vi henter mindst 5-6 store profiler, men jeg kan bare ikke se det ske.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1190
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...houri-i-viborg

    Så ser vi næppe Daramy. Og kan ikke lade være med at tænke; hvorfor så ikke før, så han kunne være med i opstart mv.

    Håber det var været mere end en flad fem’er vi har sparet…..

    Men nu skal jeg også nok lade være - velkommen til Achouri.

    Zan

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #1191
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg syntes han er en spændende spiller. Men jeg undre mig over der skulle gå en måned før han henter en der allerede inden sommerferien var det oplagte valg. Mon prisen er kommet lidt længere ned? Ellers er det et dyrt køb. Men velkommen til, mod Lyngby var det tydeligt at vi manglede en med hans kvaliteter en mod en.

    Edit: og ja, det betyder desværre nok at daramy ikke kommer.. jeg ville nok hellere have haft mo, men håber da achouri får mig at fortryde den kommentar.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1192
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Krc Se meddelelser
    Jeg syntes han er en spændende spiller. Men jeg undre mig over der skulle gå en måned før han henter en der allerede inden sommerferien var det oplagte valg. Mon prisen er kommet lidt længere ned? Ellers er det et dyrt køb. Men velkommen til, mod Lyngby var det tydeligt at vi manglede en med hans kvaliteter en mod en.
    Mon ikke det dels hænger dsammen med at man har håbet på at Daramy fortsat kunne være en mulighed, og dels at Viborg ret klart har meldt ud, at de helst ville sælge til en udenlandsk klub og derfor har brugt lidt tid på at afsøge den mulighed.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1193
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Altså samtlige fanmedier + Farzam fra BT har jo kaldt, at skulle Daramy blive en mulighed til slut i vinduet, så er man parat til at gøre det som en ekstraordinær case. Men jeg tror nu også - ligesom mange andre - at der er en del skridt mellem Ajax og København for Daramy - 2-3 belgiske klubber, suptop i Frankrig og måske noget leje til Bundesligaen?

    Anyways, så fik vi den første forstærkning offensivt, og jeg kan lide det. Achouri casen minder mig lidt om dengang City signede Mahrez fra Leicester guldholdet. Tror kun han bliver bedre af at spille på et hold, der har bolden meget og hvor medspillere er bedre. Spændende og velkommen til.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #1194
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Ikke overraskende det først sker nu, givet Viborg nok gerne ville presse prisen op osv. Vi får ham stadig relativt tidligt, i hvert fald hvis man sammenligner med Christian Sørensen sidste år....

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1195
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSteen Se meddelelser
    Mon ikke det dels hænger dsammen med at man har håbet på at Daramy fortsat kunne være en mulighed, og dels at Viborg ret klart har meldt ud, at de helst ville sælge til en udenlandsk klub og derfor har brugt lidt tid på at afsøge den mulighed.
    Det kan du helt sikkert godt have ret i. Lyder ret oplagt i hvert fald..

  19. #1196
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...houri-i-viborg

    Så ser vi næppe Daramy. Og kan ikke lade være med at tænke; hvorfor så ikke før, så han kunne være med i opstart mv.

    Håber det var været mere end en flad fem’er vi har sparet…..

    Men nu skal jeg også nok lade være - velkommen til Achouri.

    Zan
    Altså, jeg er ikke helt sikker på dette udelukker Daramy. Jeg er med på, at de begge er bedst til venstre, men jeg kunne nu sagtens se dem spille hver deres kant og ligge og rotere i løbet af kampene. Ift sidste sæson, så har vi altså både mistet ham der spillede 9’er (Hakon) og ham der spillede venstrekant, og foreløbig erstattet dem med Achouri. Jeg er med på, at Corner ikke var til rådighed i sidste sæson, men vi kan næppe heller regne med, at vi har ham til rådighed i meget mere end 50% af kampene i denne sæson (hvis alt endda går vel). Med det antal af kampe, man må formode vi skal spille i efteråret, og med tanke på den klinge vi gerne vil op på, ser jeg derfor ingen grund til at udelukke et sent indkøb af Daramy, hvis muligheden opstår. Så bliver vi uhyggelige, men det er vel også meningen.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1197
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Sådan. Synes det er et fantastisk køb til kanten.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #1198
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Fint nok med Achouri, hvis det er niveauet vi går efter, men hvad er sammenhængen til strategien fra november?

    Siden lanceringen af den mest ambitiøse strategi nogensinde, har vi kun hentet spillere fra hylden under skandinavisk landsholdsniveau. Jordan, Diogo, Achouri, ingen af dem er på niveau med internationale spillere i en FCK målestok. Det kan fint være, at det er niveauet for spillere, som vi skal begejstres over, men hvad pokker er sammenhængen over til strategien. For mig er det her ren Bilka leverpostej og tidligere ville disse spillere niveaumæssigt ligge mellem trup og stamspillere afhængigt af, hvordan de udviklede sig.

    En 24 årig spiller der ikke spiller for Tunesiens landshold er for gammel til at være talent og for dårlig til at være en international profil. Jeg gider ikke juble, for jeg er så træt af PC, hans store ord og små handlinger.
    Goldbæks Højrefod

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #1199
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Altså, jeg er ikke helt sikker på dette udelukker Daramy. Jeg er med på, at de begge er bedst til venstre, men jeg kunne nu sagtens se dem spille hver deres kant og ligge og rotere i løbet af kampene. Ift sidste sæson, så har vi altså både mistet ham der spillede 9’er (Hakon) og ham der spillede venstrekant, og foreløbig erstattet dem med Achouri. Jeg er med på, at Corner ikke var til rådighed i sidste sæson, men vi kan næppe heller regne med, at vi har ham til rådighed i meget mere end 50% af kampene i denne sæson (hvis alt endda går vel). Med det antal af kampe, man må formode vi skal spille i efteråret, og med tanke på den klinge vi gerne vil op på, ser jeg derfor ingen grund til at udelukke et sent indkøb af Daramy, hvis muligheden opstår. Så bliver vi uhyggelige, men det er vel også meningen.
    Men Diogo er vel også primært venstre kant?

    Jeg ved selvfølgelig godt han også kan dække højre. But still…

    Jeg tror ikke Daramy kommer, selvom jeg mega gerne ville signe ham.

    Men også glad for hele vinduet ikke afhænger af Daramy. Det ville sgu også være for svagt.

    Så kommer der vel en VB og CM, og det er det.

    Personligt så jeg også gerne en CB og Striker, men det sker næppe.

    Zan

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #1200
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    En 24 årig spiller der ikke spiller for Tunesiens landshold er for gammel til at være talent og for dårlig til at være en international profil. Jeg gider ikke juble, for jeg er så træt af PC, hans store ord og små handlinger.
    Han spillede så sent som 76 minutter for Tunesien for blot en måned siden. Derudover fik han minutter til kvalifikationen til African coup i marts.. Han spillede endda virkelig godt.
    Fint nok at være kritisk, som du jo er hver gang FCK gør noget som helst, men stop nu med at postulere om ting du kan finde svar på ved en hurtig googlesøgning.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •