Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Forår 2023

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    703

    Forår 2023

    Træningsopstarten er, med dagens træningskamp, overstået og herfra er det forberedelse frem til forårets første kamp i Silkeborg. På forkant af forårssæsonen er mine forventninger:

    - Vi vinder DM og holdet har en realistisk styrke ift. både at kunne kvalificere sig til CL og spille en rolle, hvis kvalifikation lykkes.
    - Pokalen er en sidegevinst.
    - Banen står stramt og flot hele foråret

    Desuden vil jeg være opmærksom på JN. Mit første indtryk har været enormt positivt pba. af hans evne til hurtigt at kunne implementere et hold med et stærkt udtryk og en stærk organisation. Efterfølgende dette synes jeg dog også, at han efterlader nogle ubesvarede spørgsmål. Træningskampene synes jeg ikke har givet indtryk af, at holdet har udviklet sig synderligt – tværtimod, så har det lignet status quo.

    Når JN kommunikerer, giver han ofte indtryk af, at han er en udviklingstræner, som glædes over, at spillerne kan begå sig godt i Superligaen. Til august skal vi have et CL-klar hold, det skal han vise, at han kan skabe. Hans vigtigste transfer var at kunne få lov at udvikle de eksisterende spillere og holdet. For mig er det åbenlyst, at vi mangler klasse spillere på en del positioner, hvis vi igen skal være et Cl-hold, man kan regne med. Men kan JN på et halvt år udvikle det eksisterende materiale til det niveau, så skal vi naturligvis ikke bruge midler på at investere. Omvendt vil konturerne af hans begrænsninger som seniortræner på højeste niveau kunne anes, hvis ikke det lykkes.

    Mht. PC, så må han efterhånden have hånden så meget på den varme kogeplade, at det er sundhedsfarligt. Manglen på transfers og flere andre spørgsmål, er så ubesvarede, at hvis ikke vi vinder DM og kommer i CL, så må en bestyrelse altså vurdere hans kvalitet og finde den for tyndbenet.

    I dette vindue har han solgt VK hvilket var et fint salg. Men den store credit han fik i den forbindelse, mener jeg var lidt i overkanten. Et flot salg – set i lyset af, at han er en ung spiller, der eksisterer på en bruttoliste til vores landshold, er etableret i FCK og salget skal foregå til Premier League, så skal det være i det niveau. Jeg er i den henseende mere kritisk over, at vi for et år siden solgte Højlund for småpenge. I dag vurderes han til at være 20 gange så meget værd. Lad gå at vi som fans ikke helt kunne gennemskue Højlunds kvaliteter, men de mennesker, der gennem 4-5 år har gået op ad ham hver dag, de skal simpelthen vide, hvad han er for en perle. Om nogle år, vil det uproportionale i vores salgspris være et større samtaleemne end salget af VK.

    PC lykkedes med at sælge ingen af de spillere, som bare skal ud – fem styk.

    Klubben nye strategi, som blev lanceret af PC, hvor han ved præsentationen nærmest virkede berørt over strategiens ambitionsniveau, blev på ingen måde forfulgt i dette vindue. Slut med trup- og stamspillere. Fremover kun talenter og stjerner. Når vi taler stjernespillere, så er traditionen, at vi i klubben har hentet spillere, der fortsat er i deres prime, og på skandinavisk landsholdsniveau.

    Klubben har tilsyneladende prioriteret fire pladser på holdet i dette vindue. Venstre back, defensiv midt, kant, angriber (i en eller anden tolkning).

    Ift. kant og angriber har vi hentet spillere, som kræver en reduktion i tidligere tiders forståelse af, hvad en stjernespiller kan være. Diogo ser umiddelbart bedst ud, og han skal nok blive en god spiller, men niveauet rækker til det, der tidligere blev defineret som stamspiller. Jordan Larsson er en trupspiller. KiB’s interview med en svensk journalist, der siger lidt det samme som andre medier, samler i slutningen af interviewet konkluderende op, da han siger, at JL er god, men han jo ikke er på niveau med VC.

    Det var de transfers der gik ind, de matchede i hvert fald ikke strategien. I øvrigt bemærkelsesværdigt, at vi endnu en gang har fået en langsom kant, jeg troede, at vi havde besluttet, at kanter skal have fart. I øvrigt på den helt komiske klinge, så påstår PC, at Christian Sørensen er i kategorien stjernespiller. En spiller, der i en alder af 30 år makser ud i sin karriere, på VFF’s førstehold uden nogensinde at have været i nærheden af noget, der minder om et landshold eller anden form for international fodbold. Værsgo og spis. Der ramte kæben gulvet. Savnet af JT’s besynderlige udtalelser mindskes, når PC åbner munden og frisætter hans inderste fodboldmæssige betragtninger.

    Så har der været interview med PC, om de to pladser VB og 6’er, hvor han udtaler, at man har gået efter nogle spillere til de pladser, som var på en høj hylde, som gjorde, at det blev for vanskeligt at være attraktiv over for dem. Min kæbe ramte gulvet endnu en gang, da jeg hørte ham sige det. Han må komme med mange forklaringer, men ikke den. En strategi skal have intention, ressourcer og kompetencer for at den er realistisk og implementerbar. Det er syre-testen, inden den besluttes og godkendes i bestyrelsen. Hvis han har stået fader til en strategi, som han ikke selv kan implementere, så er det så ukvalificeret et stykke arbejde, at en bestyrelse må bede ham om at forklare sig.

    Da PC blev ansat, sagde han i et af de første interviews, at hans succes kriterier var
    -
    - Højere succesrate på transfers
    - Færre løn- og transferkroner på bænken
    - Færre og kortere skader, en udskiftning i sundheds- og den fysiske sektor

    Det kan man tænke lidt over …

    Endelig har PC haft frit slag med at afskedige folk i og omkring holdet også banen, hvor vores nuværende greenkeeper er rekrutteret pba. hans arbejde i Skagen fodboldklub, hvor han passede banerne og cafeteriet. Set i det lys og med vinterens store investering i udskiftning af banen, ejer han også dette projekt.

    Endelig har PC kastet det store net ud efter en ordentlig kapacitet til vores scouting afdeling og fundet … drumroll … en scout fra AGF. Min grundlæggende holdning om, at skal man fremad og op ad med en organisation, så skal man ansætte folk, der er på det niveau, man vil løfte sig til. Mange år i erhvervslivet – ikke mindst på øverste niveau har bare dokumenteret sandheden i den forståelse. De mennesker kender vejen og ved, hvad der skal til. Men vi ansætter konsekvent folk, der karrieremæssigt er et stykke under vores eget niveau – og beklager – men hvis det alligevel er kriteriet, kunne vi så ikke i det mindste have fundet en københavner.

    Endelig er der WK, der udtaler, at vi vandt mesterskabet hurtigere, end man kunne forvente. Fordi Ståle var tre år om det, og i det nye regi, var vi kun to år om det. Han bliver bare ikke min kop te. Den form for kontekstfri, metodefri og simplificeret analyse – alene med det formål at manipulere en situation i egen favør – bryder jeg mig absolut ikke om. Det virker usympatisk, og hvis det er hans reelle analyse, virker det også som om, han bliver tidligere udfordret på de reflektive kompetencer, end han burde blive i den position.

    Der er flere, der har noget at bevise og mange spørgsmål, der fortsat står ubesvarede. Jeg vil glæde mig til foråret, håbe på DM, være spændt og undrende over rigtig mange ting i vores organisation og klub.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 14.02.23 kl. 20:04
    Goldbæks Højrefod



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Champions League 2023 - Hvem håber du vi trækker?
    By DiscoTango in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 26.08.22, 11:09
  3. Kampprogram for SuperLiga 2022/2023
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.06.22, 09:04
  4. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  5. Forår med m-ligaen!
    By m-ligaen in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.03.05, 12:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •