Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
57. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    42 73.68%
  • Uafgjort

    7 12.28%
  • AaB vinder

    8 14.04%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 44 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chr. Se meddelelser
    Generelt faldt ingen igennem går. Hele defensiven stod godt imod en stærk AaB-offensiv (på papiret - ikke i spillet :-) ). Selvom det er lidt “spild” af Falks offensive evner at det er Classon og Lerager der lægger presset på modstanderens felt, så fungerer det. Diogo spillede vel sine bedste minutter. Haraldsson er bare en fornøjelse at følge - alder og størrelse taget i betragtning. Guldet bliver stadigt svært, men havde vi spillet sådan fra juli 2022, så var vi blevet mestre.
    Det var også sådan, vi havde det i min gruppe på Nedre C. Vi snakkede om, at der nok snart burde skiftes ud efter det 60. minut, men at der ikke rigtig var nogen, der spillede dårligt, så måske man bare skulle fortsætte, selvom friske kræfter kunne være godt, sådan som der blev løbet for hinanden gennem hele kampen.

    Jeg var glad for at se, at vi blev ved med at presse på efter scoringen og frem til omkring det 80.-85. minut, hvor vi blev presset lidt tilbage af AaB. Lad os endelig fortsætte med det. Det bør vi have stor nok kvalitet til mod de fleste hold i Superligaen.

    // Martin

    P.S. FUCK Sousa, den lille lort!!
    P.P.S. FUCK Kramer, den store lort!! - som end ikke undskyldte for den nedslagtning af Daramy, som fra min plads var tæt på at være til en mere mørk farve en gult.
    P.P.P.S. FUCK en lækker fodbolddag i går med fantastisk vejr, god fodbold og lækker stemning efter en alt for lang vinterpause. Lykkefølelsen er der stadig i dag.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det var også sådan, vi havde det i min gruppe på Nedre C. Vi snakkede om, at der nok snart burde skiftes ud efter det 60. minut, men at der ikke rigtig var nogen, der spillede dårligt, så måske man bare skulle fortsætte, selvom friske kræfter kunne være godt, sådan som der blev løbet for hinanden gennem hele kampen.

    Jeg var glad for at se, at vi blev ved med at presse på efter scoringen og frem til omkring det 80.-85. minut, hvor vi blev presset lidt tilbage af AaB. Lad os endelig fortsætte med det. Det bør vi have stor nok kvalitet til mod de fleste hold i Superligaen.

    // Martin

    P.S. FUCK Sousa, den lille lort!!
    P.P.S. FUCK Kramer, den store lort!! - som end ikke undskyldte for den nedslagtning af Daramy, som fra min plads var tæt på at være til en mere mørk farve en gult.
    P.P.P.S. FUCK en lækker fodbolddag i går med fantastisk vejr, god fodbold og lækker stemning efter en alt for lang vinterpause. Lykkefølelsen er der stadig i dag.
    Vores niveau faldt betydeligt efter 70 minutter og det var ikke kun fordi vi var foran, men Haraldsson og Jelert var ved at løbe tør for kræfter (Jelert begyndte at strække ud konstant fra det 70 minut og endte også i krampe). Som jeg skrev tidligere, så synes jeg der skulle være skiftet ud tidligere - vi skal trods alt spille 3 kampe på 7 dage. Hvis man efter 65-70 minutter havde skiftet Jelert, Falk og Haraldsson ud, så havde det ikke gjort mig det store. Haraldsson bliver altså rigtig vild, når han om et par år bliver endnu bedre til at distribuere hans kræfter

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det er muligt, at det ikke er din smag, men der er intet tilfældigt over, at Jelert flere gange befinder sig centralt, når vi er i angreb. Det er tydeligvis en rolle, han er blevet bedt om at indtage, måske særligt qua hans evne til selv at drive bolden ind i det rum fra sit udgangspunkt i højre, så hvis du har tænkt dig at lade det trække ned i din vurdering af hans præstationer, får dig og Jelert et langt forår.

    I stedet vil jeg anbefale, at du googler 'inverted full back' – se f.eks. Cancelo da han stadig var i City eller Zinchenko i Arsenal. For mig ligner det, at Neestrup forsøger noget i den retning med Jelert og foreløbig med fin succes, da det er med til at sikre, at vi ikke kommer i undertal centralt i visse spilfaser, særligt hvis vi mister bolden med mange spillere fremme, da begge vores 8'ere har mandat til at tage løb i feltet og bevæge sig langt ind på den sidste tredjedel af banen.
    Præcis. Jeg mener endda, at Neestrup selv har nævnt det i Fanradio, KIB eller lignende, at man kan/vil benytte Jelerts evner netop på dette område til at bryde et højt pres.
    Som du nævner, så gør Jelert bare, hvad han er instrueret til.
    Sidst redigeret af k@sper : 27.02.23 kl. 20:08

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg har også undret mig over, at Jelert mange steder fremhæves som MOM. I første halvleg havde jeg ham som een af de ringeste på banen med mindelser om Ankersen, mens han spillede sig op i anden halvleg, hvor nærkampene så også tog lidt i af i intensitet og tempoet faldt en smule. Og selvfølgelig en fin assist og godt løb ved målet.
    Jelert skaber flere chancer på egen hånd qua sin speed og boldomgang. Som andre allerede har påpeget er det en "moderne HB" (inverted full-back), der netop skal kan skære ind i banen og skabe overtal som han demonstrerer på fineste vis. Jeg tror selv Pep Guardialo ville være tilfreds ovenpå den indsats. Sammenligningen med Ankersen er helt hen i vejret. Jeg tror ikke vi har Jelert i mere end et års tid, desværre.
    "Tro kan flytte dværge."

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes det er en svær diskussion. Lerager er også god at have længere fremme, især når vi ikke har så meget i feltet. Ligeledes er han god i genpresset og på andenbolde og han er god til at "tage temperaturen" på kampen. At rykke ham længere tilbage…
    Jeg foreslår ikke at rykke Lerager længere tilbage, men derimod at sende ham ud på bænken. Han har så rigeligt bevist, at han ikke evner den defensive midt.

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vores niveau faldt betydeligt efter 70 minutter og det var ikke kun fordi vi var foran, men Haraldsson og Jelert var ved at løbe tør for kræfter (Jelert begyndte at strække ud konstant fra det 70 minut og endte også i krampe). Som jeg skrev tidligere, så synes jeg der skulle være skiftet ud tidligere - vi skal trods alt spille 3 kampe på 7 dage. Hvis man efter 65-70 minutter havde skiftet Jelert, Falk og Haraldsson ud, så havde det ikke gjort mig det store. Haraldsson bliver altså rigtig vild, når han om et par år bliver endnu bedre til at distribuere hans kræfter
    Enig i at kampen ændrede sig efter scoringen. Hvor meget der skyldes at “mål ændrer kampe” og hvor meget der skyldes træthed er nok svært. Jeg hælder mest til det første.
    Er det ikke en tendens at vi på lægterne er lidt mere utålmodige ift udskiftninger end trænere er generelt?
    Under alle omstændigheder: Hvis vores største problem igår var sene udskiftninger (udover de manglende mål) så står det ikke helt skidt til - især med den bænk.

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chr. Se meddelelser
    Enig i at kampen ændrede sig efter scoringen. Hvor meget der skyldes at “mål ændrer kampe” og hvor meget der skyldes træthed er nok svært. Jeg hælder mest til det første.
    Er det ikke en tendens at vi på lægterne er lidt mere utålmodige ift udskiftninger end trænere er generelt?
    Under alle omstændigheder: Hvis vores største problem igår var sene udskiftninger (udover de manglende mål) så står det ikke helt skidt til - især med den bænk.
    Helt enig. Det er 100% et mix mht målet og træthed, så det er ganske logisk og derfor også logisk at få my energi på banen. At bruge alle 3 spilstop indenfor 7 minutter og så ikke kunne skifte ud ved skader osv. virker bare lidt underligt, så skift da 2 på samme tid.

    Jeg synes egentlig ikke vi bør kalde det problemer efter kampen i går, men måske forbedringspunkter :))). Diegos afslutning er virkelig dårlig (stod fint placeret på familietribunen) og det var bare en håbløs afslutning med ydersiden, udskiftningerne kom ret sent (når vi har et presset program), men det kan jo godt forklares med stillingen, var vi foran 2 eller 3-0, var det en anden kamp.

    Jeg synes Lerager gjorde det godt og hans målfarlighed er vigtig, Falk er godt nok en ringe afslutter

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg foreslår ikke at rykke Lerager længere tilbage, men derimod at sende ham ud på bænken. Han har så rigeligt bevist, at han ikke evner den defensive midt.
    Lerager er jo heller ikke 6'er men 8'er.

    Jeg var ikke den store Lerager fan da han kom til klubben. Synes dog han er en vigtig spiller for holdet. Han kæmper og slider og slæber i holdets tjeneste. Han er ikke verdens mest spektakulære eller kreative spiller men han scorer mål og er en trussel i modstandernes felt og på dødbolde.

    Falk er spektakulær og kreativ men han er ikke farlig foran mål eller generelt i modstandernes felt. Han scorer for lidt mål og laver for lidt assist generelt. Ved ikke hvor mange 3 fods assist han står bag.

    Lige pt har vi rigtig mange kreative spillere på banen også kan Lerager bedre gøre det han er god til. Han bliver aldrig en playmaker.
    Pt ville jeg faktisk fortrække at 6'eren blev spillet af Clem da jeg synes han holder godt flow i spillet og flytter bolden hurtigere rundt end fx Falk som lige skal rulle bolden 5-6 gange under fodsålen også falder tempoet i spillet.

    Men dejligt at vi har så mange problemer i truppen offensivt, om hvem der burde spille hvor hvornår.
    Sidst redigeret af phillipo : 27.02.23 kl. 16:20

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det er muligt, at det ikke er din smag, men der er intet tilfældigt over, at Jelert flere gange befinder sig centralt, når vi er i angreb. Det er tydeligvis en rolle, han er blevet bedt om at indtage, måske særligt qua hans evne til selv at drive bolden ind i det rum fra sit udgangspunkt i højre, så hvis du har tænkt dig at lade det trække ned i din vurdering af hans præstationer, får dig og Jelert et langt forår.

    I stedet vil jeg anbefale, at du googler 'inverted full back' – se f.eks. Cancelo da han stadig var i City eller Zinchenko i Arsenal. For mig ligner det, at Neestrup forsøger noget i den retning med Jelert og foreløbig med fin succes, da det er med til at sikre, at vi ikke kommer i undertal centralt i visse spilfaser, særligt hvis vi mister bolden med mange spillere fremme, da begge vores 8'ere har mandat til at tage løb i feltet og bevæge sig langt ind på den sidste tredjedel af banen.
    Det er godt jeg bare er mandagstræner med en fadøl i hånden på Nedre C ;). Jeg undrede mig blot over dette igår, men køber din arguementation.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Falk er godt nok en ringe afslutter
    Hvis Falk var en god afslutter, så havde han jo hele pakken og spillede helt sikkert ikke i Superligaen. Det er det held, der gør, at vi har glæden af ham i så mange år.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    48

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Hvis Falk var en god afslutter, så havde han jo hele pakken og spillede helt sikkert ikke i Superligaen. Det er det held, der gør, at vi har glæden af ham i så mange år.
    Det samme kan man sige om Daramy. Generelt savner vores afslutninger kvalitet, og det så man også under opvarmningen med afslutningsøvelsen - er du gal et par sutsko, der blev sendt afsted. Generelt savner jeg spillere, der kan lave et vristspark i stedet for altid den brede inderside. Roony kan, Claesson/Haraldsson kan til dels. Men man savner typer som Sionko, Pospech eller for den sags skyld N'doye...
    "everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die"

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af sunepede Se meddelelser
    Det samme kan man sige om Daramy. Generelt savner vores afslutninger kvalitet, og det så man også under opvarmningen med afslutningsøvelsen - er du gal et par sutsko, der blev sendt afsted. Generelt savner jeg spillere, der kan lave et vristspark i stedet for altid den brede inderside. Roony kan, Claesson/Haraldsson kan til dels. Men man savner typer som Sionko, Pospech eller for den sags skyld N'doye...
    Og Vavro kan! Han bør virkelig opfordres til at skyde på kassen mindst fem gange per kamp, for det er nærmest Koemansk, hvad han laver for tiden fra distancen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af sunepede Se meddelelser
    Det samme kan man sige om Daramy. Generelt savner vores afslutninger kvalitet, og det så man også under opvarmningen med afslutningsøvelsen - er du gal et par sutsko, der blev sendt afsted. Generelt savner jeg spillere, der kan lave et vristspark i stedet for altid den brede inderside. Roony kan, Claesson/Haraldsson kan til dels. Men man savner typer som Sionko, Pospech eller for den sags skyld N'doye...
    Vavro.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Hvis Falk var en god afslutter, så havde han jo hele pakken og spillede helt sikkert ikke i Superligaen. Det er det held, der gør, at vi har glæden af ham i så mange år.
    Nu skal jeg passe på med hvad jeg siger så jeg ikke får Falk fangruppen på nakken :)

    Man kan diskuterer, hvor meget "glæde" vi har fået ud af Falk de seneste par år pga. hans langvarige skader og generelt slingrende "niveau" i suppen. Der er ingen tvivl overhovedet når vi har set Falk performe i Europa har han været helt outstanding, men jeg syntes generelt der har været langt mellem snapsne i Suppen, det må jeg være ærlig at sige.

    Bevares han har været ramt af skader og ikke følt sig 100 % i lang tid, men jeg syntes godt vi kan forvente mere af Falk når han nu er en af vores løntunge spillere og med hans helt eminente overblik for spillet.

    Vi skal se flere kampe, hvor Falk præsterer som mod Man utd. kampen i sin tid. Det var fra en anden planet :)

  21. De følgende 5 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57
  2. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 21.05.15, 22:51
  5. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •