Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
57. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    42 73.68%
  • Uafgjort

    7 12.28%
  • AaB vinder

    8 14.04%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Ville være ked af at undvære Claesson og hans rutine.
    Vildt luksusproblem vi har på de pladser inde på midten….
    Ja - problemet er at vi godt kan bruge Falks spil, Lerager i feltet, Claesson spil og farlighed - men vi kan ikke undvære en defensiv midtbanespiller. Eftersom AaB nok kommer til at stå kompakt og vi ikke har Corner, så må vi spille med Lerager, så vi kan have noget farlighed på skud og i feltet og i mine øjne er Claesson selvskrevet

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Jeg ved ikke hvad der er den største katastrofe… Vores angribere eller den skide bane…

    Man kunne godt ane det ud fra nogle billeder KiB og/eller Sundays lagde ud. Dog uden at kommentere det.

    Nu kommer der så en officiel udmelding - så fans og medier ikke farer i flæsket på dem efter kampen.

    https://www.fck.dk/nyhed/banen-i-parken-0

    Zan

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Og så 3 kampe på en uge = banen er fucked til sommer :-(

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Jelert dagens bedste

    Mange chancer men bare ikke dygtig nok til at sparke den det sidste stykke ind. Der bør kun trænes friløber hele næste uge, så de kan få sparket den ind.

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Falk pyntede på midten, men så ham gerne længere fremme på Leragers bekostning.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Fuldt fortjent sejr, der burde have været større.

    AaB var lige så svære at spille mod, som forventet (af mig).

    Det vigtigste: 3 point og videre.

    Daramy og Jelert var outstanding i dag.
    Sidst redigeret af Ståle : 26.02.23 kl. 22:10

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Så er Superligaen for alvor skudt i gang med første hjemmekamp endda med massivt fremmøde. De tre point luner selvfølgelig, så vi kan hænge på i topstriden, men skarphed var ellers en mangelvare.

    Spillemæssigt så det ganske fornuftigt ud i det meste af kampen, selvom vi skal have løst udfordringen med at have Haraldsson i front, som godt kan lide af trække væk fra positionen. Især når vi umiddelbart godt kan lide at spille bredt. Aab forsøgte at presse højt og forstyrre vores forsvarere i opbygningen, men fik ikke helt så meget ud af det. De forsvarede i en 4141/451, mens tre fra midtbanen skubbede op, når de gerne ville presse højt. De efterlod dog ret meget rum bag sig, som vi var gode til at udnytte og endte derfor tit med, at måtte stå meget dybt uden at være synderligt dygtige til det.

    Ellers er der nok ikke så meget at bemærke fra kampen, hvor vi sad på det hele – udover at vi selvfølgelig ikke fik scoret mere end tilfældet var. Vi så dog igen, at de defensive spillere stiller sig på mållinjen, når Grabara er væk fra stregen. Det kostede ikke i dag grundet VAR og måske fordelen opvejer ulempen, men det ser noget udisciplineret ud (og det skete også i et angreb, hvor vi ikke var på plads, da der var et par missede generobringer i træk).

    Grabara havde ikke det store at se til.

    Jelert spiller en rigtig flot kamp. Individuelt præsterede han på et meget højt niveau, men fandt aldrig for alvor sammen med Goncalves på højrekanten, ligesom det egentligt også haltede lidt efter, da Daramy kom derud. Til gengæld rykkede han ofte ind i banen og enkelte gange helt over modsat. Han havde en del gode indlæg, men vi mangler noget tilstedeværelse i feltet (synes det primært er de sene løb i feltet).
    Vavro og Khohcolava spillede ganske fint, selvom Vavro virkede lidt usikker i pasningsspillet i starten. Khocholava gik hårdt i en del dueller – måske fordi Helenius gik lidt til ham i kampens begyndelse.
    Sørensen leverer en lidt svagere præstation. Synes ikke han var dårlig, men han havde en del fejl i løbet af kampen (umiddelbart særligt i første halvleg).

    Lerager startede kampen stærkt, men faldt derefter lidt mere ud spillemæssigt. Defensivt kan man dog ikke klage, men offensivt fik vi ikke for alvor ramt ham og jeg synes også at han var lidt for hurtigt med i feltet nogle gange.
    Falk spillede en jævn kamp indtil starten af anden halvleg, hvor Aab fik en fornuftig start. Der synes jeg han løftede niveauet gevaldigt og gik måske lidt længere frem (måske Lerager også blev trukket lidt tilbage).
    Claesson viste igen, at han er farlig i feltet og scorede endnu engang. Derudover deltog han en del i kombinationerne foran feltet og var også mere iøjnefaldende, når han var længere tilbage på banen – selvom det ikke er her han er bedst.

    Goncalves fik ikke vist ret meget i dag. Havde dog enkelte gode aktioner, uden dog for alvor at imponere. Han ligner ikke en optimal løsning til højrekanten. Kanterne var lidt træge indtil han og Daramy skiftede side første gang.
    Haraldsson synes jeg spiller en stærk kamp med mange gode løb i feltet, men det var svært for ham at finde pladsen, når Aab stod dybt. Var dog involveret en del i omstillingerne og gjorde det godt i kombinationerne. Det virker til, at han ville kunne løfte sit niveau enten på Claessons plads eller ved at være placeret bag angriberen. Som frontangriber mod en modstander der står dybt har han svære betingelser.
    Daramy startede lidt sløjt, men løftede sit niveau væsentligt og ender med at levere en meget stærk præstation. Havde selv et par muligheder ligesom han fik skabt nogle gode muligheder. Han gjorde det ikke synderlig godt på højrekanten, men da han kom tilbage på venstrekanten synes jeg han præsterede væsentligt bedre.

    Set over hele kampen dømte Kehlet ikke særlig godt. Der blev overset en del frispark og vi slipper fra kampen uden en eneste advarsel, hvilket ikke er retvisende. Både Jelert, Lerager og Sørensen kunne snildt have modtaget advarsler men slap alle. Til gengæld skal Aab prise sig lykkelige over at beholde Kramer på banen, da han smadrede Daramy ned, ligesom Ementa til sidst i kampen var tæt på en udvisning. Generelt gav han spillerne lang snor, hvilket måske passede kampen, men det blev for meget i sidste ende da de grovere frispark fortsatte gennem hele kampen.

    I sidste ende kan vi være ganske tilfredse med forårets første hjemmekamp. Vi fik tre point og der er en masse at bygge videre på. Plænen virkede også fin nok selvom der er nogle problemer (det kan vel ikke være voldsomt meget anderledes, når man sår græs om vinteren?). Logisk giver det vel god mening, at lave den store renovering i den lange vinterperiode og så leve med det græs, der kan komme på indtil temperaturen tillader bedre (men jeg ved ikke noget om det, så jeg kan sagtens tage fejl).

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Falk pyntede på midten, men så ham gerne længere fremme på Leragers bekostning.
    Jeg synes det er en svær diskussion. Lerager er også god at have længere fremme, især når vi ikke har så meget i feltet. Ligeledes er han god i genpresset og på andenbolde og han er god til at "tage temperaturen" på kampen. At rykke ham længere tilbage betyder, at han i langt højere grad først kan tage duellerne længere tilbage på banen, hvor jeg tror han får hevet for mange kort og samtidig er han ikke god nok på bolden i forhold til både Clem og Falk. I en kamp som denne synes jeg dog det ville give god mening at få Falk længere frem.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Super dejligt at holde den hjem til sidst.
    Jeg havde lige efterår 2021 vibes til sidst, med tanke på Viborg, Vejle og GF hjemme hvor vi smed sejren til sidst i alle tre kampe.

    Lidt mere kynisme i og omkring deres felt idag, og vi kampen havde været lukket allerede ved pausen.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Nogen gange kan de dér smalle 1-0 sejre godt være en anelse frustrerende. (Også selvom en sejr er en sejr).

    Men dagens kamp var sgu glimrende, synes jeg.

    Masser af chancer, vi styrede sagerne og top individuelle præstationer. Daramy og Jelert har et niveau hvor ingen i Superligaen kommer i nærheden. Haraldsson en dynamisk fyr, som virkelig var med i meget. CS ligner også én der løfter arven fra VK fint.

    Jeg gik ganske opløftet fra Parken, og selvom jeg stadig tvivler på mesterskabet, synes jeg vi er ved at være et rigtig godt sted.

    Liiiiige en angriber der kan prikke den ind, så det ikke altid skal komme fra Claesson.

    Zan

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Mine tanker om kampen.

    Jellert og Falk bliver fremhævet ovenfor og det forstår jeg ikke helt. Jellert spillede en god kamp men var for meget inden over midten til min smag. Falk skulle lige finde sig til rette først, og så er det et problem for ham at han ikke er en skudtrussel i en kamp som denne. Der skal 6eren kunne skyde, altenativt skal man finde en metode til at få falk og lerager til at bytte plads på sidste 1/3 a banen så det er lerager og ikke falk der opfanger andenbolden. Så kan falk så meget andet, men det var et problem idag at vi manglede skud udefra på andenboldene.
    Bedømt på dagens kamp tænker jeg at Clem burde være foran falk på den 6er position. Time will tell og jeg er erklæret biased Clem fan.

    Til trods for det smalle resultat, så syntes jeg det var en mere underholdende fodboldkamp end den gennemsnitlige FCK mod Bund i parken. Jeg synes vi virkede mere angrebslysten og stod generelt 15-20 meter længere fremme end vi plejer. Selv i den slags kampe. Det var en fornøjelse og se, og havde vi haft skarpheden fra Silkeborg, så var det nok endt anderledes.

    Og så til sidst en ros til Aabs keaper der tager nogle flotte redninger, specielt den han piller fra roony var stærk.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Nogle af mine tanker:

    - vi spiller godt og kommer frem til mange muligheder, men vi skal simpelthen score mere end 1 mål
    - Jelert og Daramy spiller rigtig fint
    - Goncalves var ret anonym
    - Haraldsson arbejder kanon hårdt og nogle gange tager han vilde tilbageløb, men det gør jo at handler lige skal samle kræfter og mangler nogle offentlige aktioner umiddelbart efter hårde tilbageløb.

    Jeg forstår ikke brugen af udskifter i dagens kamp. Først og fremmest så kommer udskiftningerne for sent, men så vælger vi også at skifte ud i det 76,81 og 83 minut og ødelægger muligheden for at skifte yderligere ud. Goncalves var ikke for god og kunne godt være skiftet ud før, Haraldsson mistede også pusten og Jelert fik begyndende krampe efter 75 minut.

    Alt i alt, så synes jeg spillet fløj ganske godt og fra stadion lignede det (overraskende) at Kehlert dø te ganske fint

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Generelt en rigtig fin fodboldkamp, som AaB også havde stor ære af i 1. halvleg. Den start 11'er, AaB stiller med, burde kæmpe med om mesterskabet og ikke nedrykning. Klassespillere på de fleste pladser. Men måske er der noget med den fysiske form? I hvert fald gik dampen af dem i 2. halvleg, og i perioden op til målet fik vi trykket dem rigtigt hårdt. Derefter trækker vi os lidt, og de skifter en masse dårligere spillere ind, og kampens kvalitet daler i den sidste halve time. Men vildt at opleve en så god kamp som denne i superligaen i februar - det er set MEGET værre.

    I øvrigt sjovt at se, at AaB efterlod deres kanter helt åbne i defensiven og klumpede sig sammen centralt - de havde luret, at det var ufarligt at lade os komme til indlæg fra bredden. Til gengæld skubbede vi hele holdet ekstremt højt op - fra vores side havde man luret, at fart er der ikke meget af i AaB's offensiv.

    Det gav en første halvleg med en masse hurtigt spil på højt teknisk niveau og intense nærkampe - rigtigt seværdigt for denne årstid, og banen så i øvrigt fin ud.

    Jeg har også undret mig over, at Jelert mange steder fremhæves som MOM. I første halvleg havde jeg ham som een af de ringeste på banen med mindelser om Ankersen, mens han spillede sig op i anden halvleg, hvor nærkampene så også tog lidt i af i intensitet og tempoet faldt en smule. Og selvfølgelig en fin assist og godt løb ved målet.

    Jeg var faktisk mere imponeret over vores venstre back i denne kamp. Han var stærk i duellerne og var fornuftig i sin boldomgang. Jeg synes også, Daramy, Hakon, Vavro, Kocho og Lerager fortjener skulderklap for solide præstationer.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Mine tanker om kampen.

    Jellert og Falk bliver fremhævet ovenfor og det forstår jeg ikke helt. Jellert spillede en god kamp men var for meget inden over midten til min smag.
    Det er muligt, at det ikke er din smag, men der er intet tilfældigt over, at Jelert flere gange befinder sig centralt, når vi er i angreb. Det er tydeligvis en rolle, han er blevet bedt om at indtage, måske særligt qua hans evne til selv at drive bolden ind i det rum fra sit udgangspunkt i højre, så hvis du har tænkt dig at lade det trække ned i din vurdering af hans præstationer, får dig og Jelert et langt forår.

    I stedet vil jeg anbefale, at du googler 'inverted full back' – se f.eks. Cancelo da han stadig var i City eller Zinchenko i Arsenal. For mig ligner det, at Neestrup forsøger noget i den retning med Jelert og foreløbig med fin succes, da det er med til at sikre, at vi ikke kommer i undertal centralt i visse spilfaser, særligt hvis vi mister bolden med mange spillere fremme, da begge vores 8'ere har mandat til at tage løb i feltet og bevæge sig langt ind på den sidste tredjedel af banen.
    Mvh.
    Dane


  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (26/02-2023 kl. 16:00)

    Det helt overskyggende positive element ved den kamp var at se FCK spille med tempo og bevægelse i samtlige 62 minutter indtil vi får scoret - imod et hold der tydeligvis er tilfreds med 0-0. Alle spillere bidrog til dette, men den store tak skal vi nok rette mod Neestrup. Både i Ståles sidste år og i hele Thorups periode så vi alt for ofte at vores spil gik i stå i lange perioder når vi ikke fik scoret tidligt i kampen - mod “de dårligere hold”. Hvis det er en tendens, så er det virkeligt et vigtigt fremskridt.

    Generelt faldt ingen igennem går. Hele defensiven stod godt imod en stærk AaB-offensiv (på papiret - ikke i spillet :-) ). Selvom det er lidt “spild” af Falks offensive evner at det er Classon og Lerager der lægger presset på modstanderens felt, så fungerer det. Diogo spillede vel sine bedste minutter. Haraldsson er bare en fornøjelse at følge - alder og størrelse taget i betragtning. Guldet bliver stadigt svært, men havde vi spillet sådan fra juli 2022, så var vi blevet mestre.

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57
  2. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 21.05.15, 22:51
  5. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •