Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
44. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 75.00%
  • Uafgjort

    3 6.82%
  • Vejle vinder

    8 18.18%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 34

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Hvad synes vi EGENTLIGT om Peter Kjærsgaard?
    "Tro kan flytte dværge."

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Hvad synes vi EGENTLIGT om Peter Kjærsgaard?
    Jeg synes, det er den ringeste dommerpræstation i Parken i meget lang tid. Han ødelagde kampen fuldstændigt. Toppen var, da han stoppede spillet mens Vejle havde bolden, fordi en af deres spillere havde krampe.


  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Jeg synes, det er den ringeste dommerpræstation i Parken i meget lang tid. Han ødelagde kampen fuldstændigt. Toppen var, da han stoppede spillet mens Vejle havde bolden, fordi en af deres spillere havde krampe.
    Jeg syntes nu toppen var, da han undlod.at give Albentosa rødt kort for at slå Haraldsson i ansigtet.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Sejr og fokus på næste kamp.

    Vejle kom kun for at ødelægge kampen - Kjærsgaard tillod det ske. Ikke særligt godt spillet kamp i dag, men svært at finde en rytme når der hele tiden var afbrydelser. Men professionel indsats og en sejr.

    Lidt ærgerligt, at de som skulle gribe chancen i dag (Larsson, Diogo og til dels Roony) ikke var ret gode...

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Er Vavro mon den hurtigste advarsel en FCK spiller har fået? Jeg mener, spillet var jo ikke engang sat igang endnu efter han var kommet ind.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Diogo skal nok bruge noget tid og selvom det ikke var alt for godt (igen), så tror jeg nok vi skal se en bedre udgave af ham snart. Roony spillede ok og Larsson havde det svært, men faldt ikke igennem.

    Lidt ærgerligt at Jelert skulle bruges i 90 minutter og er Diks virkelig blevet så dårlig?

    Vejle spillede egentlig godt. De stod dybt og vandt mange dueller og udnyttede hver chance for at trække tiden - det kan man trods alt ikke fortænke dem i. Der var også imponerende mange fans med, sp udemærket af Vejle.

    Vi vandt 2-0 og det bliver svært ikke at gå videre, jeg synes det var en nogenlunde udført kamp og det viser vigtigheden af at give reserver spilletid.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Det endte med et fint udgangspunkt mod et vaskeægte knoldesparkerhold. Vejle kom til København med en klar taktik – stå dybt, stå kompakt og spil hårdt. Her skuffede de ikke. Der var antydning enkelte gange til, at de ville lidt højt og presse, men de var ikke særlig gode til det og endte hurtigt i deres dybe 541 formation uden at skade de store målchancer.

    Det lignede dog langt henad vejen, at det ville betale sig. Der var ingen konsekvens ved deres hårde spil og vi havde vanskeligt ved for alvor at bryde gennem den lave bagkæde og måtte i lange periode spille bolden rundt og lede efter åbninger. Ofte endte det med småspil i meget små områder, hvor sandsynligheden for succes må siges at være ganske lav. De bedste aktioner opstod på kanterne, men det var svært at ramme de gode områder inde centralt, da pladsen virkelig var snæver. Vi så dog ganske gode opspil og muligheder og det eneste der holdt Vejle inde i kampen var dagens dommer.

    Grabara kan man ikke skrive meget om.

    Jelert spillede en virkelig stærk første halvleg, men faldt en smule i niveau i anden. Uanset hvad et fint bundniveau og mange gode offensive aktioner. Samtidig imponerende at han holder Diks og Ankersen på bænken selv i pokalkampene og stadig fortsætte med fuld kraft.
    Khocholava var i kampens begyndelse udsat for en del hårde og ufine dueller, men jeg skal da love for, at han fik betalt tilbage. Han var heldig med at slippe med det der må siges at være et meget mørkegult kort.
    Lund spillede en ganske fin kamp og lod i store stræk Khocholava om at tage de hårdeste slåskampe og var god til i stedet at holde overblikket og havde også en del solide aktioner.
    Sørensen var noget skuffende i dag, hvor indlæggene bestemt ikke sad i skabet og han bestemt heller ikke strøg om sig med offensive aktioner. Har tydeligvis ikke fået den bedste start med Goncalves (men det kan jo komme).

    Lerager synes jeg leverer en bundsolid præstation og mod et knoldesparkerhold der spiller hårdt, synes jeg han var guld værd. Havde samtidig en del gode løb i feltet, hvor især hans scoring var meget tæt på ikke at være offside.
    Clem fik vi ikke set så meget til. Han faldt bestemt ikke igennem, men han var ikke så involveret i opspillet og derudover stod Vejle så dybt, at han aldrig for alvor kom til sin ret.
    Haraldsson må siges at være blevet udsat for en del, men det var godt at se, at han ikke blev slået ud af det. Der mangler lidt i de afgørende situationer, men jeg synes han gjorde det fint.

    Roony manglede ligeledes lidt skarphed i de afgørende situationer og overblikket (eller skudteknikken) svigtede på en stor omstilling efter omkring en times tid. Ligeledes manglede der noget gennembrudsstyrke, men det er også meget svært mod en sådan modstander. Han endte tit med at måtte løbe ind centralt med bolden, hvor der var lukket af.
    Larsson fik vi ikke set meget til. Han faldt efter min mening igennem. Havde det svært mod de fysiske modstandere. Det er selvfølgelig en utaknemmelig kamp at være frontangriber i (især når han umiddelbart gerne vil lidt tilbage i banen også).
    Goncalves havde enkelte gode aktioner, men der var langt mellem dem og så lignede det også, at han forsøgte at filme sig til et straffespark. Selvfølgelig skal han lige finde sig til rette på holdet og han ligner lige umiddelbart også en spiller, der er afhængig af gode relationer. Som det er nu, er han ikke berettiget til en startplads fremfor hverken Daramy eller Roony.

    Det største samtaleemne er måske kampens dommer. Der blev overset mange advarsler og rigtig mange frispark. Vejle havde mange spillere, hvis eneste bidrag var frispark og sommetider ganske hårde, men det kostede alt for sjældent. Særligt bemærkede jeg Vejles nr. 60, men der er i virkeligheden mange man kan fremhæve. Den mest bemærkelsesværdige Vejlespiller var dog deres anfører, der spillede meget hårdt, men samtidig vred sig i græsset ved det mindste. Det er ikke synderligt sympatisk, men værre var det, da han slog Haraldsson i ansigtet med sin arm/albue. Bolden var ikke i nærheden og man skal nok ikke blive overrasket, hvis der var tale om en hævnaktion, fra da Haraldsson ramte ham i ansigtet med sin hånd. Dommeren så dog aktionen, men valgte af uransagelige årsager blot at uddele en advarsel. Så kan man jo undre sig over, hvad den advarsel er givet for og hvordan i alverden det ikke var tydeligt, at der var tale om voldsom adfærd, når nu han rent faktisk så episoden. Det endte med at være en meget svær kamp at håndtere, men samtidig var Vejles formål ganske tydeligt og burde være håndteret langt bedre (advarslen til Vavro og Vejles nr. 4 var formentligt et forsøg herpå – men det var meget langt fra skiven).

    Det jeg i højere grad synes man kan tage videre fra kampen var vores indstilling. Måske Vejle fik fyret op for vores temperamenter, men vi har tidligere været vidne til, at knoldesparkerhold har succes med at spille hårdt. I stedet for at blive kuet, hvilket vi tidligere har set, så fortsatte vi vores spil (om end der var ’den store frisparksperiode’ efter en time), ligesom der også blev givet igen (i nogle tilfælde nok også givet lidt for meget igen).

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Jeg syntes nu toppen var, da han undlod.at give Albentosa rødt kort for at slå Haraldsson i ansigtet.
    Den var også god :)

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Det blev i hvert fald klart at Lund og Roony bør spille i stedet for Vavro og Diogo!

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    55

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Hvorfor bør Lund spille istedet for Vavro?

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    Det blev i hvert fald klart at Lund og Roony bør spille i stedet for Vavro og Diogo!
    Lund for Vavro???? Sjældent har jeg været mere uenig. Lund vender jo langsommere end Storebæltsfærgen, og bringer bestemt ikke mere på kuglen end Vavro, snarere tværtimod. Jeg ved ikke hvorfor Vavro har fået så dårligt et ry i forhold til udspillet i fase 1. Jeg medgiver at han nogle gange laver nogle hjerneblødninger, men generelt er han vores klart bedste i fase 1. Han laver ofte hårde, præcise afleveringer op igennem modstandernes kæder, hvilket hverken Khocho eller lund formår i samme grad. Og defensivt 1v1 er han på et helt andet niveau end Lund, som jeg i øvrigt generelt synes så skuffende ud i går.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Lund for Vavro???? Sjældent har jeg været mere uenig. Lund vender jo langsommere end Storebæltsfærgen, og bringer bestemt ikke mere på kuglen end Vavro, snarere tværtimod. Jeg ved ikke hvorfor Vavro har fået så dårligt et ry i forhold til udspillet i fase 1. Jeg medgiver at han nogle gange laver nogle hjerneblødninger, men generelt er han vores klart bedste i fase 1. Han laver ofte hårde, præcise afleveringer op igennem modstandernes kæder, hvilket hverken Khocho eller lund formår i samme grad. Og defensivt 1v1 er han på et helt andet niveau end Lund, som jeg i øvrigt generelt synes så skuffende ud i går.
    Meget enig i skuffelsen over Lund. Havde sgu forventet at han ville udstråle en del mere overskud mod sådan en modstander.

    Han mindede mig faktisk skræmmende meget om mig selv når jeg spiller back i 7-mands! - Lod høje bolde ramme græsset, oversatsede i skuldertacklinger, smadder-clearede bolde i blinde, virkede stresset i relativt upressede situationer.

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Lund for Vavro???? Sjældent har jeg været mere uenig. Lund vender jo langsommere end Storebæltsfærgen, og bringer bestemt ikke mere på kuglen end Vavro, snarere tværtimod. Jeg ved ikke hvorfor Vavro har fået så dårligt et ry i forhold til udspillet i fase 1. Jeg medgiver at han nogle gange laver nogle hjerneblødninger, men generelt er han vores klart bedste i fase 1. Han laver ofte hårde, præcise afleveringer op igennem modstandernes kæder, hvilket hverken Khocho eller lund formår i samme grad. Og defensivt 1v1 er han på et helt andet niveau end Lund, som jeg i øvrigt generelt synes så skuffende ud i går.
    Jeg synes nu, at Lund er den bedste på bolden af de tre uden at være Boileniveau. Jeg foretrækker dog stadig Vavro/Kocholava fra start. Lund havde et par situationer i går, hvor han var ved at blive fanget en smule, men ellers var han vældig solid, så jeg er nu ikke bekymret for ham i kamp. Han har trods alt også været ude i 2-3 uger og skal lige op i tempo. Jeg er dog enig i, at han så/ser lidt tung ud i vendinger og i acceleration. Man fik næsten (kun næsten) lidt Ole Tobiasen associasioner :-) Bruger vi Lund/Kocholava så har vi ingen fart i bagkæden udover Jelert.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Meget enig i skuffelsen over Lund. Havde sgu forventet at han ville udstråle en del mere overskud mod sådan en modstander.

    Han mindede mig faktisk skræmmende meget om mig selv når jeg spiller back i 7-mands! - Lod høje bolde ramme græsset, oversatsede i skuldertacklinger, smadder-clearede bolde i blinde, virkede stresset i relativt upressede situationer.
    Lund passer ikke så godt ind i sådan en kamp. Vejle stod ultra lavt og der skal spilles hurtigt og kort, hvilket umiddelbart ikke er hans stærkeste side. Desuden så viser det her jo bare, at det er vigtigt at give spilletid mår chancen er der. Det kan være i Silkeborg når man er foran 3-0 og i pokalkampe, så er chancen for at han er super rusten når han skal bruges i slutspillet meget mindre.

    Jeg tror mange herinde undervurdere hvor svært det er at spille imod et fysisk stærkt hold, som står så lavt. Ja - det hjalp hellere ikke at dommeren (det gør de ofte) tillader hårdt spil imod os. Jeg synes både spillet og resultatet var ganske udemærket når man ser på de forhold kampen skulle spilles under. Målet til 2-0 var super vigtigt fordi mundlam Vejle forsøge noget i den anden kamp og der kan vi virkelig straffe dem.

    Vavro virker ikke altid stabil med bolden, men se lige hans diagonal aflevering til Daramy, hans langskud er af fin kvalitet… Vavro er ikke øjne klart førstevalg.

    Jeg er underligt positiv efter denne kamp

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (01/03-2023 kl. 20:00)

    Har kun set highlights af kampen og der var ingen Vejle chancer. Kom Vejler virkelig ikke frem til noget? :-)

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 31.08.21, 08:56
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 05.03.21, 13:05
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 04.03.19, 18:33
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •