Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Horsens vinder

    9 15.25%
  • Uafgjort

    6 10.17%
  • FCK vinder

    44 74.58%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 79

Emner: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ehrmm, hvor langt tilbage i assist køen skal du tilbage for at finde noget positivt om Diks lol :)

    Diks er slet ikke den samme offensivt force, som han var i sin første tid i klubben. Derudover vælger du også lige at ignorer de ekstremt mange kampe manden fik sidste og starten af denne sæson, hvor han har været piv ringe. Det er bare at kigge i video arkivet. Det er mangel på bedre at Nees benytter Diks. Nees må jo have en forhåbning om at Diks finder sit gamle niveau igen, men det tvivler jeg på kommer til at ske. '

    Godt der snart er landsholdspause så CS kan bliver klar igen.
    Lad mig vende den om - hvor meget positivt fra Diks vil du ignorere for at holde fast i din fortælling om, at han "var totalt fraværende offensivt"?
    Lad os da bare se bort fra hans offensive løb ved 1-1, da enhver back i FCK skal lave det løb. Men han er direkte involveret i både 2-1 og 4-1 målet med 4. sidste fod i et mål med flotte kombinationer og 3. sidste fod med en aflevering som spiller Daramy fri til indlæg.

    Jeg forholder mig forøvrigt slet ikke til nogen af hans præstationer før vinterpausen, hverken dårlige eller gode. Ej heller forholder jeg mig til, om Diks har en fremtid hos os. Jeg konstaterer blot, at hans indhop mod OB og hans kamp i går var på et niveau, hvor jeg tror, at Neestrup er ok tilfreds, og jeg er sikker på at Diks får genvalg i næste kamp. Jeg synes, at Diks lavede et godt indhop mod OB, og at han bestemt ikke faldt igennem i går på et FCK hold, som generelt var elendigt før pausen.

    Og ja, når en reserve spiller fra start, så er det sgu nok altid i mangel på bedre.....det er vel mere eller mindre definitionen på at være reserve.....

    Edit:
    Det var målet til 3-1 og ikke 2-1, som han er med i.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.03.23 kl. 09:18

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lad mig vende den om - hvor meget positivt fra Diks vil du ignorere for at holde fast i din fortælling om, at han "var totalt fraværende offensivt"?
    Lad os da bare se bort fra hans offensive løb ved 1-1, da enhver back i FCK skal lave det løb. Men han er direkte involveret i både 2-1 og 4-1 målet med 4. sidste fod i et mål med flotte kombinationer og 3. sidste fod med en aflevering som spiller Daramy fri til indlæg.

    Jeg forholder mig forøvrigt slet ikke til nogen af hans præstationer før vinterpausen, hverken dårlige eller gode. Ej heller forholder jeg mig til, om Diks har en fremtid hos os. Jeg konstaterer blot, at hans indhop mod OB og hans kamp i går var på et niveau, hvor jeg tror, at Neestrup er ok tilfreds, og jeg er sikker på at Diks får genvalg i næste kamp. Jeg synes, at Diks lavede et godt indhop mod OB, og at han bestemt ikke faldt igennem i går på et FCK hold, som generelt var elendigt før pausen.

    Og ja, når en reserve spiller fra start, så er det sgu nok altid i mangel på bedre.....det er vel mere eller mindre definitionen på at være reserve.....
    Det er selvfølgelig sat på spidsen, men du ved udemærket hvad der menes når jeg siger Diks ikke er den samme offensive styrke som tidligere. Det vælger du fuldstændig at ignorer. At du ikke forholder dig til hans elendighed over 1 ½ år begriber jeg ikke. Hans fejl gennem rigtige mange kampe er så i øjenfaldende og burde ikke forekomme af en spiller som tidligere har vist niveau.

    Er "godt" indhop mod OB, hvor kampen var vundet og så se endnu en af hans talrige hjerneblødninger på ny. Ja jeg kan se du har sat baren højt.

    Jeg håber Nees kommer til fornuft og vælger Anker mod Viborg, men lad os se.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Jeg sad i pausen og var frustreret og tænkte at det faktisk var okay at smide point mod Horsens på en pløjemark i snevejr, med en dommer der tillod alt for meget og var fuldstændig blind i flere situationer - og når så VAR ikke engang kunne hjælpe, så var jeg okay med et pointtab da den slags kampe ikke kan vise topniveauet for vores hold. Men hold nu kæft.. efter pausen..
    Hvor er jeg dog vild med det her hold, og hvor er det fuldstændig vanvittigt hvad godt trænerarbejde kan betyde. Neestrup har jo ikke fået en bedre trup end Thorup, han spiller med næsten de samme spillere og får omkring 10x mere ud af dem - det kommer til at gå over i historiebøgerne det han er i gang med. Det var en genistreg at bytte om på Hakon og Claesson, og aldrig har jeg set samba bold under de forhold!

    Samtidig er det bare en holdpræstration uden lige at vi står med 15 mål i de første 4 kampe, og det er med 10 (10!!) forskellige målscorer.
    Sidst redigeret af scoring : 13.03.23 kl. 08:03
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg håber Nees kommer til fornuft og vælger Anker mod Viborg, men lad os se.
    Jeg er enig i at Ankersen er bedre defensivt end Diks. Men hvis man vælger at bruge Ankersen, så vil det være på højre back, hvorfor Jelert skal over på venstre back igen.
    Og derfor vil jeg faktisk hellere bruge Diks på venstre back, så vi kan holde Jelert på højre.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lad mig vende den om - hvor meget positivt fra Diks vil du ignorere for at holde fast i din fortælling om, at han "var totalt fraværende offensivt"?
    Lad os da bare se bort fra hans offensive løb ved 1-1, da enhver back i FCK skal lave det løb. Men han er direkte involveret i både 2-1 og 4-1 målet med 4. sidste fod i et mål med flotte kombinationer og 3. sidste fod med en aflevering som spiller Daramy fri til indlæg.

    Jeg forholder mig forøvrigt slet ikke til nogen af hans præstationer før vinterpausen, hverken dårlige eller gode. Ej heller forholder jeg mig til, om Diks har en fremtid hos os. Jeg konstaterer blot, at hans indhop mod OB og hans kamp i går var på et niveau, hvor jeg tror, at Neestrup er ok tilfreds, og jeg er sikker på at Diks får genvalg i næste kamp. Jeg synes, at Diks lavede et godt indhop mod OB, og at han bestemt ikke faldt igennem i går på et FCK hold, som generelt var elendigt før pausen.

    Og ja, når en reserve spiller fra start, så er det sgu nok altid i mangel på bedre.....det er vel mere eller mindre definitionen på at være reserve.....
    Tjek også 3-1 målet. Diks er inde ved buen med ryggen mod deres mål og agerer bande med Hakon i det hurtige opspil - og klar til returløb. Det er tydeligvis en aftalt manøvre. Diks er med i alle 4 mål i en halvleg, hvor hele holdet løfter sig, takket være begavede justeringer af angrebsspillet. Jeg ved ikke rigtigt, hvad man mere skal forlange af ham.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er selvfølgelig sat på spidsen, men du ved udemærket hvad der menes når jeg siger Diks ikke er den samme offensive styrke som tidligere. Det vælger du fuldstændig at ignorer. At du ikke forholder dig til hans elendighed over 1 ½ år begriber jeg ikke. Hans fejl gennem rigtige mange kampe er så i øjenfaldende og burde ikke forekomme af en spiller som tidligere har vist niveau.

    Er "godt" indhop mod OB, hvor kampen var vundet og så se endnu en af hans talrige hjerneblødninger på ny. Ja jeg kan se du har sat baren højt.

    Jeg håber Nees kommer til fornuft og vælger Anker mod Viborg, men lad os se.
    Nu handlede diskussionen jo ikke om Diks niveau de sidste 1-2 år men om kampen i går. Og her påpegede jeg blot, at din vurdering af, at han "var totalt fraværende offensivt" ikke var et rigtigt billede. Hvis du i dit opslag mente, at han har været totalt fraværende offensivt de sidste 1-1½ år, så var dette ikke tydeligt for mig. I så fald må du jo glæde dig over, at det ikke var tilfældet i går....

    Hvis det er helt vildt vigtigt for dig at vide, hvad jeg synes om Diks' sidste 1-1½ år, ja så er jeg da enig i, at det har været for dårligt. Men hvis du samtidig bruger det som et argument for, at Ankersen ska spille, ja så er jeg godt nok igen ganske uforstående, da Ankersen i den grad har været mindst i samme ringe kategori.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Tjek også 3-1 målet. Diks er inde ved buen med ryggen mod deres mål og agerer bande med Hakon i det hurtige opspil - og klar til returløb. Det er tydeligvis en aftalt manøvre. Diks er med i alle 4 mål i en halvleg, hvor hele holdet løfter sig, takket være begavede justeringer af angrebsspillet. Jeg ved ikke rigtigt, hvad man mere skal forlange af ham.
    Ja du har ret. Det var faktisk 3-1 målet og ikke 2-1 som jeg mente i mit indlæg. Jeg tror ikke, at han er med i 2-1 målet (som jeg skrev), omend han står helt oppe ved feltet og er spilbar.

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg er enig i at Ankersen er bedre defensivt end Diks. Men hvis man vælger at bruge Ankersen, så vil det være på højre back, hvorfor Jelert skal over på venstre back igen.
    Og derfor vil jeg faktisk hellere bruge Diks på venstre back, så vi kan holde Jelert på højre.
    Ankersen er langt svagere i de fysiske dueller end Diks, og Ankersens fejlplaceringer og blunders defensivt er snart legendariske. Jeg forstår simpelthen ikke den vurdering af, at Ankersen skulle være bedre defensivt.

    Da Ankersen var bedst (og det er længe siden), lå hans kvaliteter først og fremmest i hans løbepensum - især offensivt. Men der er vel en grund til, at han aldrig har været brugt som centerback eller defensiv midt - som Diks har - nemlig at han er utroligt duelsvag.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Når jeg nu ikke kunne se kampen, så er der blevet trawlet highlights igennem. Selvom jeg ofte stille rspærgsmål ved Grabaras placeringerne (en af hans få svagheder), så står han reelt set korrekt på kanten af feltet og tager korrekt nogle hurtige skridt baglæns da Diks smider bolden i fødderne på Horsensspilleren. Måske kunne han optimalt stå lidt længere til højre, men det er 100% Diks mål og fuldstændig håbløst at han ikke har et bedre overblik i den situation, han bliver ikke engang presset hårdt.

    Straffesparket kan sagtens dømmes, selvom jeg egentlig synes det er ok at der skal lidt mere til. Forsvarsspilleren har en hånd på skulderen og der holde lidt - men det er ikke Todi-stort.

    Så er det da super fedt kampen bliver vendt, Corner får spilletid og umiddelbart kan vi konstatere at Jelert ikke er ligeså god på. Mestre back som højre (surprise) og at Diks skal finde det ekstra gear frem. Det vat kamp 1 uden en venstre back og der skal mere til at eksplodere over den manglende reserve, men jeg frygter da lidt Diks skal have den rolle. Desuden så kan vi mangle Vavro næste kamp pga karantæne, så puha.

    Vi er virkelig godt kørende og hvor er det imponerende med 10 forskellige målscorer i 4 kampe

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja du har ret. Det var faktisk 3-1 målet og ikke 2-1 som jeg mente i mit indlæg. Jeg tror ikke, at han er med i 2-1 målet (som jeg skrev), omend han står helt oppe ved feltet og er spilbar.
    Opspillet til 2-2 foregår i venstre side, og Diks agerer igen mellemrumsspiller inde omkring buen, og det er en hurtig 1-2 med Falk og efterfølgende ryk i over mod venstre uden bold fra Diks, der giver plads til, at Kocholava kan lægge den ind i feltet til Claesson, der lægger den hurtigt af til Hakon, der så smider den ind foran - og bum. Diks er med i opspillet til alle 4 mål.

    Hele sekvensen omkring 2-1 starter i øvrigt med, at Diks fra sin position centralt løber deres wingback op, afviser ham fysisk og sætter en kontra i gang, der fører til hjørne - og derefter opspillet til målet.

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu handlede diskussionen jo ikke om Diks niveau de sidste 1-2 år men om kampen i går. Og her påpegede jeg blot, at din vurdering af, at han "var totalt fraværende offensivt" ikke var et rigtigt billede. Hvis du i dit opslag mente, at han har været totalt fraværende offensivt de sidste 1-1½ år, så var dette ikke tydeligt for mig. I så fald må du jo glæde dig over, at det ikke var tilfældet i går....

    Hvis det er helt vildt vigtigt for dig at vide, hvad jeg synes om Diks' sidste 1-1½ år, ja så er jeg da enig i, at det har været for dårligt. Men hvis du samtidig bruger det som et argument for, at Ankersen ska spille, ja så er jeg godt nok igen ganske uforstående, da Ankersen i den grad har været mindst i samme ringe kategori.
    Ankersen vs Diks er sgu en svær en.

    Hvis vi udelukkende kigger på de defensive kvaliteter da begge er ringe offensivt, så hælder jeg altså mere til Anker. Jeg ser ikke nær så høj grad de samme hjerneblødninger fra hans side.

    Måske vi bare skulle hive en 18 årige akademi spiller op i stedet :). Det kører jo godt på den front for tiden.

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    umiddelbart kan vi konstatere at Jelert ikke er ligeså god på. Mestre back som højre (surprise)
    Det ville være ualmindeligt mærkeligt, hvis Jelert skulle være lige så god på venstre back som på højre. Han spiller dog normalt stadig en meget solid venstre back, hvilket dog ikke rigtig var tilfældet i går. Nogle fejl bl.a. hans håbløse tilbagelægning lige før pausen har ikke noget med side at gøre. Derudover tror jeg, at banen havde en væsentlig rolle i hans ringe spil til venstre. Når Jelert spiller der, så ligger en stor del af han styrke i, at han kan drive bolden indad når Daramy holder bredden og dermed skabe overtal, men det var banen slet ikke til i går, så hans forcer kom slet ikke til sin ret. Samtidig var holdet generelt pivringe før pausen.
    Forøvrigt spiller Jelert vel heller ikke nogen kæmpe stor kamp efter pausen, så måske var det bare en jævn indsats helt generelt fra hans side.

    Jeg er meget spændt på, hvem der spiller til venstre mod Viborg. Hvis de har Anton Gaaei med, så kommer de med en rigtig god offensiv højre back, som vi skal holde lidt ekstra øje med.

  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ankersen vs Diks er sgu en svær en.

    Hvis vi udelukkende kigger på de defensive kvaliteter da begge er ringe offensivt, så hælder jeg altså mere til Anker. Jeg ser ikke nær så høj grad de samme hjerneblødninger fra hans side.
    Ankersen har mere fart og han kan ofte selv redde sine fejl med bolden. Her ser Diks lidt dårligere ud f.eks. med den i går (som dog imo stadig ikke bør koste et mål). Derimod synes jeg, at Ankersen har det lidt med at miste koncentrationen og "se" fodbold i stedet for at dække op. Ydermere er Diks normalt en force på dødbolde, hvilket man næppe han sige om Ankersen.

    Offensivt er jeg enig i, at begge er halvdårlige. Diks kan indgå lidt i kombinationer (som i går) og kan på gode dage sætte sig igennem fysisk. Til gengæld er Ankersen dygtigere til at komme i overlap og lave indlæg, som så desværre ofte er af ganske ringe kvalitet. Spiller Hakon/Claesson 9'er så vil jeg foretrække Diks offensivt. Spiller Corner 9'er så tager jeg nok Ankersen, da vi i såfald har mere brug for indlægsspillet.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Måske vi bare skulle hive en 18 årige akademi spiller op i stedet :). Det kører jo godt på den front for tiden.
    Han er er solgt til Randers :)

  19. #74
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Derudover tror jeg, at banen havde en væsentlig rolle i hans ringe spil til venstre.
    Banen havde i hvert fald 100% indflydelse på den der mærkelige tilbagelægning i første halvleg, der gav hjørne til Horsens. Bolden hoppede pludseligt på grund af banen op på hans skinneben i et tilbageløb, som gjorde, at han sparkede den hårdt og direkte ud over baglinjen. Det så komisk ud.

    Men ellers lagde jeg som Kiwi også mærke til, at Diks helt bevidst ikke blev spillet længe efter fadæsen. Han stod flere gange helt fri på højre fløj i første halvleg, hvorefter boldholder stoppede op og spillede bolden ind i banen. I den slags situationer kan man udmærket blive i tvivl, om det er en del af taktikken, men det var tydeligt.

    Med hensyn til Jelert, så er det ligepræcis den slags backs, vi skal have. Rimelig hurtig, energisk, boldsikker og med et fremadrettet drev.

  20. #75
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Jeg stod lige bag målet, da Vavro scorede, og jeg ved ikke, om man kan se det på highlights eller på tv, men bolden opførte sig virkelig underligt i luften, hvilket er baggrunden for, at målmanden spræller og ser fjollet ud. Og så ved jeg virkelig ikke, hvorfor deres målmand skulle provokere alle rødderne i sort til venstre på tribunen (set fra banen). Jeg tænker, at det ikke gjorde noget godt for hans koncentrationsevne.

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 07.03.23, 00:24
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 02.03.23, 19:17
  3. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57
  5. Optakts- og Kamptråd: AC Horsens - FC København 29.08.10 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 04.09.10, 11:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •