Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Horsens vinder

    9 15.25%
  • Uafgjort

    6 10.17%
  • FCK vinder

    44 74.58%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 79

Emner: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Grundspillets sidste udekamp byder på en tur til det østjyske, når AC Horsens tager imod de forsvarende mestre på Nordstern Arena (aka. Skt. Kjartans Park).

    Med en sejr holder FCK i værste fald trit med FC Nordsjælland, og i tilfælde af et nederlag til det aktuelle førerhold i deres udekamp mod Viborg, kan Løverne generobre førstepladsen. Omvendt kan FCK falde tilbage til 3. pladsen ved pointtab, hvis Viborg samtidigt får flere point end FCK.

    FCK må undvære Zeca, Boilesen, Amoo og Christian Sørensen, mens Cornelius er tvivlsom til opgøret.

    FCK har ingen spillere i karantæne, mens Horsens må undvære Magnus Jensen til opgøret. Elias Jelert og Marko Stamenic står til karantæne ved næste gule kort, mens Isak, Diks, Claesson og Lund står til karantæne ved et gult kort til 6 strafpoint.

    Kampens dommer er Jens Maae, der dømmer sin anden FCK-kamp i denne sæson. Den første endte med en 1-0 hjemmesejr over Silkeborg i september. Det er første gang han dømmer et indbyrdes opgør mellem de to hold.

    Kampen vises på 6'eren med optakt fra kl. 15:00, hvis man ikke tager med til Jylland.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Jeg synes at Diks og Ankersen lavede fornuftige indhop imod OB - selvom det naturligvis var på en billig baggrund. Jelert ryger jo helt sikkert på venstre back og Diks på højre og så håber jeg at Claesson er klar, han er vores farligste mand og naturligvis ville det være fint hvis Corner også snart er klar igen.

    Meget meget gerne 3 point igen-igen og jeg er faktisk lidt ligeglad hvordan de kommer i hus

  4. De følgende 16 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Endnu én i en lang række af "must win" kampe.
    Heldigvis har Horsens set dårlige ud, her efter vinterpausen, så jeg er for engangs skyld rimeligt sikker på, at vi kører den hjem (hvilket jeg så nok har jinxet nu).

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser

    Meget meget gerne 3 point igen-igen og jeg er faktisk lidt ligeglad hvordan de kommer i hus
    Jeg håber selvfølgelig også på 3 point på søndag. Men det er lige før jeg holder mere med Silkeborg end FC København :)

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    (hvilket jeg så nok har jinxet nu).
    Stop nu...

    Bortset fra det er jeg glad for, at vi ikke møder nogen af de seks hold, der er på vippen, i de sidste to runder. Selv om det selvfølgelig kunne være sjovt at hjælpe til med, at de rigtige ikke kommer over stregen, gør det det også dejligt ukompliceret.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Jeg håber selvfølgelig også på 3 point på søndag. Men det er lige før jeg holder mere med Silkeborg end FC København :)
    Har aldrig holdt mere med Silkeborg end jeg gør næste runde :).

    OB-AaB 1 - håber vel på en OB sejr, så der er flere om buddet til top 6. Men håber faktisk ikke AaB ryger ud, så hellere Horsens
    Viborg-FCN 1. endnu et 1 tal vil være på plads
    FCM-Slyngelby 2. de må gerne ryge ned, men hvorfor ikke lige tage endnu en udesejr på vejen ned
    Horsens-FCK 2. Giver sig selv
    Brøndby-Silkeborg 2. Giver sig selv
    Randers-AGF. Hvis Silkeborg vinder, så vil en sejr til et af holdene sørge for at BØF er ude af top 6… hvilket ville være rigtig skønt. Ellers er jeg ret ligeglad med resultatet af denne kamp

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Randers-AGF. Hvis Silkeborg vinder, så vil en sejr til et af holdene sørge for at BØF er ude af top 6… hvilket ville være rigtig skønt. Ellers er jeg ret ligeglad med resultatet af denne kamp
    Arh, det er da ikke helt nok. Det tabende hold i den kamp vil så ligge på 6.-pladsen, to point foran Brøndby, som altså stadig vil kunne overhale i sidste spillerunde. Men de vil være ekstremt presset - især hvis også FCM og OB vinder i næste runde.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes at Diks og Ankersen lavede fornuftige indhop imod OB - selvom det naturligvis var på en billig baggrund. Jelert ryger jo helt sikkert på venstre back og Diks på højre og så håber jeg at Claesson er klar, han er vores farligste mand og naturligvis ville det være fint hvis Corner også snart er klar igen.
    Diks er eneste reelle alternativ til midterforsvaret og med et skrub til Vavro og Khocho (kortvarigt) ude vil jeg mene, at man burde lade Diks sidde på bænken fremfor en start-11'er. Vi spiller anderledes med Ankersen på HB (læs: dårligere) men med skaden til CS er der vel ikke rigtigt andre måder at gøre det på.

    Jeg tipper:

    Grabara
    Ankersen - Vavro - Lund - Jelert
    Lerager - Clem/Falk - Claesson
    Goncalves - Corner/Hakon - Daramy
    "Tro kan flytte dværge."

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Det ræsonnement deler jeg ikke.
    Vi starter da forhåbentlig med dørmændene i Horsens. Og jeg vil næsten mene, at Diks bør overvejes som venstre back (han er vel DM RLC ;-)), så Jelert blive på sin bedste/favorit-position på højre. Lund og Afblegede Anker på bænken.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Jeg er enig i at bruge Jelert på venstre back, og så bruge Ankersen fra start på højre back. Af flere årsager:

    1) Jelert er den, som kan lave flest støtteløb af høj kvalitet omkring Daramy, og dermed give ham mere plads på kanten. Både Diks og Ankersen spiller VB meget mere defensivt konservativt.
    2) Ankersen er bedre end både Jelert og Diks til at hjælpe højrekanten frem til farlige positioner, både via de rette stikninger og via de hidsige overlap.
    3) Diks skal fungere som reserve for både midterforsvar og backs, derfor kan det være en fordel at lade ham starte ude.
    4) Hvis Corner mod forventning skulle være klar til at få lidt spilletid, er Ankersen den klart bedste til at sparke et indlæg lige i panden på ham.
    5) Diks og Jelert slæber rundt på så mange strafpoint, at de kan komme i karantænefare ved næste gule kort. Hver gang en af dem ikke spiller, reduceres risikoen for at de begge får dem samtidigt. Med tanke på at CS er ude i en måneds tid, skal det med i overvejelserne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    1) Daramy i nuværende form har vist ikke brug for backstøtte, omvendt støtter han ikke altid sin back i tilbageløb, hvorfor det er fint med “safety first” på venstre back.
    2) Jelert og [Gon-sal-ves] har fortsat brug for at spille sammen og styrke relationerne.
    3) han er professionel og burde kunne klare den omstilling uden at skulle ha’ psykisk førstehjælp :-)
    4) hvis ovenstående argument for Anker er logikken: skal vi så ikke gemme Corner indtil modstanderne er sværere end Den gule fare.
    5) jamen lad os da derfor holde begge på bænken indtil kortene nulstilles ved sæsonens slutning. (Vi har fået nul kort i de tre første kampe i foråret i øvrigt)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    (Vi har fået nul kort i de tre første kampe i foråret i øvrigt)
    Nul kort i tre kampe. Det lyder næsten som en rekord?

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Diks var fremragende mod OB, så selvfølgelig skal han starte i Horsens. Ankersen har ikke spillet en god kamp siden ruderkongen var knægt, så jeg ser slet ingen grund til at han skal starte. Får vi brug for Diks centralt pga skader i løbet af kampen, er det vel bare at skifte Anker ind, og rykke Diks ind centralt? Med mindre der ligefrem menes, at vi skal spare Diks, af frygt for han bliver skadet? Den logik forstår jeg i så fald ikke helt.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Tænker vi starter med:

    Grabara
    Jellert - Vavro - Lund - Diks
    Lerager - Falk - Claesson
    Goncalves - Hakon - Daramy

    Hakon ud med Corner, Claesson ud med Johannesson, Goncalves ud med Rooney, Falk ud med Clem, og Daramy ud med Larsson i løbet af kampen.

    0-3 på mål af Claesson, Hakon og Corner.

    Sindsyg fed sæson i år i liga'en - kan ikke huske jeg nogensinde har været så spændt på top 6.

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens vs. F.C. København (12/03-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Diks var fremragende mod OB, så selvfølgelig skal han starte i Horsens. Ankersen har ikke spillet en god kamp siden ruderkongen var knægt, så jeg ser slet ingen grund til at han skal starte. Får vi brug for Diks centralt pga skader i løbet af kampen, er det vel bare at skifte Anker ind, og rykke Diks ind centralt? Med mindre der ligefrem menes, at vi skal spare Diks, af frygt for han bliver skadet? Den logik forstår jeg i så fald ikke helt.
    Frygten er måske primært, at både Diks og Jelert løber ind i en advarsel (Diks' skal være en af de grove) og begge har karantæne næste kamp, samtidig med at CS er skadet.
    Under alle omstændigheder så er jeg enig med dig i, at Diks selvfølgelig skal spille. Han var (som du nævner) god mod OB og måske kan han med fast spilletid de næste 4-5 kampe komme i en form som minder om den i starten af hans FCK-karriere, Ydermere er en af Horsens store forcer fysikken generelt og også dødbolde, hvor de kan matche os og måske endda overmatche os. Og her gør det bestemt ikke noget, at få Diks' fysik og hovedspil på banen....i hvert fald ikke hvis alternativet er Ankersen.

    Det kan sagtens blive et meget besværligt kampbillede med en håbløs bane hvor hurtigt kombinationsspil bliver svært og mod et hårdt fysisk spillende Horsenshold. Det kan blive nødvendigt med lidt mere fysik i denne kamp, så Diks passer umiddelbart fint ind.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 07.03.23, 00:24
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 02.03.23, 19:17
  3. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57
  5. Optakts- og Kamptråd: AC Horsens - FC København 29.08.10 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 04.09.10, 11:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •